Pakkoajatukset ym.

  • Viestiketjun aloittaja vierailijaMa M
  • Ensimmäinen viesti
vierailijaMa M
Stressiä, ocd ja paniikkihäiriö taustalla vaan eilisestä lähtien ollut pelottavia pakko-ajatuksia. :( En pystyisi satuttamaan itseäni enkä ketään mutta silti pyörii sellainen päässä. Pelottaa :( onko muilla kokemuksia? :( Sekoamisen pelko on.
 
Minkälaisia ajatukset ovat?
Mihin liittyvä ocd? Jos sulla todella on sellainen olo että tekee mieli satuttaa itseä tai muita niin soita 112. itsellä ollut kaikenlaisia pakko ajatuksia, ahdistuneisuutta, syvää masennusta ym. niin ymmärrän miltä tuo tuntuu...
 
vierailijaMa M
Ei, ei missään nimessä tee mieli satuttaa. :( Vaan tulee pakkoajatuksina kaikkea karmivaa mitä en koskaan pystyisi tekemään. Sitten se ahdistaa ja jää pyörimään päähän ja ahdistaa kahta kauheammin, syyllisyys vaikka itse en niin ajattele. Stressiä on nyt tosi paljon ollut. En ikimaailmassa voisi satuttaa lapsiani tm. Vaan sekoamisen pelko liittynyt aina tähän ja nyt iski pahimmat sitten päälle. :( En tiedä ymmärtääkö kukaan.
 
Ei, ei missään nimessä tee mieli satuttaa. :( Vaan tulee pakkoajatuksina kaikkea karmivaa mitä en koskaan pystyisi tekemään. Sitten se ahdistaa ja jää pyörimään päähän ja ahdistaa kahta kauheammin, syyllisyys vaikka itse en niin ajattele. Stressiä on nyt tosi paljon ollut. En ikimaailmassa voisi satuttaa lapsiani tm. Vaan sekoamisen pelko liittynyt aina tähän ja nyt iski pahimmat sitten päälle. :( En tiedä ymmärtääkö kukaan.
Ihan selkeitä pakkoajatuksia ovat. Onko sulla ollut aikaisemmin jo näitä? Kannattaa lukea OCD:sta tai HarmOCD. Jos se helpottaisi oloa. Se että et halua satuttaa mutta aivot kertoo sinulle toisin tai antaa sellaisia "fantasioita" kertoo pakko ajatuksista. Kannattaa mennä tapaamaan pakkohäiriöihin erikoistunutta psykiatria tai psykologia. Saatat saada jopa lääkityksen tuohon ahdistuneisuuteen, joka voi helpottaa oloa. Tärkeintä on kuitenkin muistaa se, että nämä ajatukset EIVÄT OLE OIKEITA!! Syyllisyyden tunne jo pelkästää ajattelemisesta kertoo sen. Tiedät ettet halua satuttaa niin toimi sen mukaisesti vaikka aivot sanoisivat mitä!
 
vierailija
Ei, ei missään nimessä tee mieli satuttaa. :( Vaan tulee pakkoajatuksina kaikkea karmivaa mitä en koskaan pystyisi tekemään. Sitten se ahdistaa ja jää pyörimään päähän ja ahdistaa kahta kauheammin, syyllisyys vaikka itse en niin ajattele. Stressiä on nyt tosi paljon ollut. En ikimaailmassa voisi satuttaa lapsiani tm. Vaan sekoamisen pelko liittynyt aina tähän ja nyt iski pahimmat sitten päälle. :( En tiedä ymmärtääkö kukaan.
no siis mulla on o pakko ajatuksia nyt ei niinkään oo ollut mutta luin terpautilta et niitä ajatuksia kannattaa antaa tulla vain eikä jäädä kiinni roikkumaan niihin ne saa suuremmman merkityksen ja sitten alkaa ahdistamaan .. mulla just toi että kun alan ajattelen sitä niin ahdistus nousee nykyään annan niiden tulla enkä häpeä sitä en vain tee tietenkään mitään toinen oli että voi johtua psykoosista silloin on eri juttu.. kirjota googlee pakko ajatukset ja sieltä löytää ainakin yhen englanissa terpautin paerit saaneen ohjeita mikä auttaa itelle se oli helpotus
 
vierailija
hei,
Ilman muuta nyt sinun kannattaa hakea apua. Pakko-oireiset häiriöt ovat hyvin hoidettavissa!!!
Ihmisillä on kaikenmaailman ajatuksia. Hyviä, huonoja, ihania,ahdistavia jne.lista on loputon. Se mitä ajattelet, on hyvin hyvin kaukana siitä todellisuudesta, että tekisit jtn. mikä ajatuksiin nousee. Niinkuin sanotkin, ettet ikinä tekisi tätä tai tätä.Älä estä ajatuksia tulemasta, muista ne ovat vain ajatuksia. Jotain ne kertovat...
Nyt kuitenkin kuulostaa siltä, että oireet ovat saaneet sinusta vallan, ovat nousseet niskan päälle ja se on raskasta. Todella raskasta.
Varaa itsellesi aika jostain, esim. psyk sh, tk, psykologi ihan mikä paikka vaan mikä tuntuu sopivalta. Ja älä häpeä, et ole kummajaine etkä outo. Käyt raskasta aikaa nyt ja sen keskellä taapertaminen on raskasta yksin.
 
vierailijaMa M
Kiitos vastauksista! Minulla on terapeutti, mutta oikeastaan aiemmin puhuttu vaan ahdistuksesta ym eikä oikein ole muodostunut sellaista hyvää hoitosuhdetta. :/ Aiemmin pakko-oireet sietänyt koska ovat olleet laskemista yms ja niihin tottunut. Mutta nyt pari päivää olen ollut paniikissa kun päähän tulee läheisistä hirveitä ajatuksia ja mielikuvia. Ne mielikuvat kenellekään tuttuja? Kaikkea sairasta. Sitten syyllisyys ja mieli hakemalla hakee. Lapset rakkainta mutta heidänkin lähellä syyllinen olo ja pelko että taas iskee joku ajatus. Pelkään yli kaiken psykoosia tms ja sekoamista. :(
 
vierailijaMa M
Lisään vielä:
Ja sitten iskee just ajatus että miten toteuttaisin ja alan pelkäämään että mitä jos sekoan ja toteutan. Tämä ei ole minua, oon empaattinen, lapset ja läheiset rakkainta mitä mulla on. :(

Ja saattaa kadullakin tulla jos joku kävelee ohi joku ilkeä ajatus.

Pelottaa että joudun tyyliin suljetulle tmv. :(
 
vierailija
Mulla nää pakkoajatukset ilmenee sillä tavalla että mietin mitä pahaa minä olen muille tehnyt että olen näin ahdistunut, ehkä en vaan muista että olen loukannut jotakuta tms. Sitten on näitä valemuistoja, oon varma että olen tehnyt pahaa muille ja muistan tekoseni tarkkaan, sitten jos asiasta kysyn niin vastaus on tyyliin "wtf, et sä oo mitään tehny"
 

Yhteistyössä