Paljon ilmoituksia, mutta syntyykö ystävyyttä?

  • Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti
Beep
Oletteko saaneet tämän palstan kautta ystäviä? Selailin tuossa ilmoituksia, ja niitä on vuodesta 2004 asti. Aina vain haetaan, mutta saako kukaan niitä oikeasti?

Itselläni on ollut yli vuoden ilmoitus, johon sain paljon vastauksia, mutta suurin osa tuli liian kaukaa, ei siis mahdollisuutta nähdä, ja se osa, jonka kanssa aloin innoissani kirjoittelemaan, vaan ei johtanut mihinkään. Kun oli ne perustiedot vaihdettu, ei jäänytkään mitään kirjoitettavaa ts. ei ilmeisesti synkannut, eikä ollut mielenkiintoa tapailemiseen ja oikeaan ystävyyteen.

Jotenkin tavallaan masentava ajatus, että on niin monta ystävätöntä ihmistä, ja he eivät löydä toisiaan... tai jotain. :(
 
Itse löysin kolme vuotta sitten tätä kautta hyvän ystävän, kävimme yhdessä kahvilla, shoppailemassa, lenkillä ja lasten kanssa leikkipuistossa.
Sitten meillä tuli miehen töiden takia muutto toiseen kaupunkiin, nyt yhteydenpito tapahtuu harvakseltaan sähköpostitse.

Nyt olen taas tosi ystävää vailla :|
 
Niin kliseiseltä kuin se kuulostaakin, ajattelen, että ystävyys on lahja. Se lahja joko saadaan tai sitten ei. Itse olen ollut naimisissa 12 vuotta ja kotiäitinä (3 lasta) pian 8 vuotta ja koko se aika ilman naisystäviä. Olen tehnyt parhaani asian eteen, mutta kun ei löydy niin ei löydy. Beepin kysymys oli kiinnostava, koska viestini tällä palstalla tai yleensäkin netin mahdollisuuksissa on ehkä viimeinen yritykseni ystävyysmarkkinoilla. Olen ollut hieman skeptinen tällaisen tutustumisen suhteen, mutta toisaalta, miksei näinkin voi löytää kemioita, jotka kohtaavat. Tai sitten ei :/ Kertokaa ihmeessä kokemuksistanne kaltaisilleni epäilijöille.
 
Olen tutustunut Kaksplussan keskustelupalstan kautta kolmeen ihmiseen. Yhden kanssa heistä olemme kirjoitelleet sähköpostia ja tavanneet toisiamme mahdollisuuksien mukaan runsaan puolentoista vuoden ajan. Sanoisin, että hän on minulle hyvä kaveri.

Toisen ihmisen kanssa olemme niin ikään meilailleet muutaman kuukauden ajan ja tavanneet kaksi kertaa. Ehkä meillä ei "kemiat" käy ihan viimeisen päälle yksiin, mutta mukava ihminen hän on joka tapauksessa. Kaveriainesta :)

Kolmannen ihmisen kanssa olemme vaihtaneet sähköpostia tosi tiiviisti pian kolmen kuukauden ajan ja tavanneet kerran. Minusta todella tuntuu, että hän saattaa olla minulle sielunsisko! Niin hyvin meillä juttu luistaa ja heti oli todella välitön olo, kun hänet tapaisin. Uskon, että tästä ihmisestä saattaa ajan myötä tulla minulle ystävä, sillä sitä hän melkein tuntuu jo minulle olevan näinkin lyhyen tuttavuuden jälkeen.

Lisäksi olen harvakseltaan meilaillut yhden ihmisen kanssa, mutta se ei ole johtanut tapaamiseen. Taidetaan olla melko erilaisia...

Harmi vain, että nämä kaikki uudet tuttavuudet asuvat eri paikkakunnalla kuin minä, niin tapaamiset vaativat aina vähän enemmän järjestelyä.

Mutta kyllä täältä voi löytää ainakin hyviä kavereita, uskoisin, että jopa ystävänkin!

 
jotenkin ei vain ystäviä löydy vaikka kuinka yrittäisi.. vaikkakin, enhän ole kauhean kauan yrittänytkään, mutta silti.. kun tuntuu että yksikään ei edes vastaa vaikka kuinka ilmoituksia lisäilisi.. yksi vastaus minullekin tullut mutta ko. hlö niin vähän koneella ettei useinkaan jutella.. harmi sinällään :/ niin kovin toivoisin jota kuta joka olisi hyvin läheinen :) onhan minulla parikin mutta ei sellaista aivan kuin toivoisin..
 

silloin tällöin olen laitellut mailiystävähakemusta sekä tänne, että kilpailijan sivuille ja vastauksia on tullut vähän. liekkö heitän liian korkealentoista/omituista juttua B) yhden tosiystävän olen kuitenkin maili-ilmoituksen perusteella löytänyt ja hänestä olen äärettömän kiitollinen.
 
toki olemme erillaisia ja siinä missä toinen tykkää jutella arkisista asioista, toinen kaipaa syvällisiä keskusteluja. ja kemioiden yhteensopivuus käy yleensä melko pian ilmi mailaillessakin.

kieltämättä se on kurjaa, jos ei nämä lukuisat maili-ilmoitukset tuota edes yhtä kunnon ystävää. kuinka yksinäiset sitten voisivat kohdata?
 
Hyvän kysymyksen heitit...
Itse aikoinaan löysin yhden, jonka kanssa vuoden kirjoteltiin ja sitä rataa. Sitten kun lopulta nähtiin, ei ollutkaan mitään. Tämä ihminen olikin täysin erilainen inreal life... sellasta se on joskus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hande:
juu eipä oo löytyny mutta tuntuu ettei täällä oo ees paljon ihmisiä keski-suomen suunnalta...
Ja jos löytyy ja tavataan sekä tutustutaan paremmin niin kohta huomaakin et oho, missäs tää ystävä onkin..
 
Itse olen löytänyt hyviä ystäviä muualta kuin täältä saitilta.

Täällä olen törmännyt vain tapauksiin,että vaihdetaan pari s-postia innoissaan ja sitten toinen osapuoli stoppaa tykkänään,eikä hänestä sen koommin kuulu...

Mielestäni välimatka ei ole este se on vain hidaste :D
Itselläni on hyviä ystäviä kauempanakin ja tavataan aina kun voidaan.

 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliini:
Täällä olen törmännyt vain tapauksiin, että vaihdetaan pari s-postia innoissaan ja sitten toinen osapuoli stoppaa tykkänään,eikä hänestä sen koommin kuulu...

Mielestäni välimatka ei ole este se on vain hidaste :D
Itselläni on hyviä ystäviä kauempanakin ja tavataan aina kun voidaan.

Mulla sama kokemus lukuunottamtta yhtä ystävää, jonka löysin kaksplussan kautta.

Mun oma innostus hyytyy siinä, että saa alkaa odottelemaan monia viikkoja yhtä meilivastausta, se jo kertoo NIIN paljon ihmisestä.... ei mitään kunnioitusta, kun odotutetaan viikkoja ja viikkoja... huoh... eipä siinä tee mieli itsekään enää hetimiten vastata ja niin se hyytyy ja loppuu.

 
Samoja kokemuksia on Beep mullakin ollut.
Jos odottelet vastausta päiviä toiselta,joka sanoo että on ollut kiireitä...hmmm..niin ei siinä tee mieli olla itsekkään enää kovin aktiivinen,koska selvästikkään toinen osapuoli ei ole yhtä kiinnostunut asiasta!
 
Ystävyyttä ei yksinkertaisesti synny..ja se kyl harmittaa..oon laittanu sekä tänne että vauva-lehden sivuille ilmoituksia ja kukaan ei vastaa..ei ees vastaa takaisin yv:hen..eli siinä se..en tiedä mikä mättää...?Itsellänikin on sellanen tilanne, et ollaan muutettu just Tampereelle, eikä täällä oo yhtään kaveria..ois siis kiva tutustua johonkuhun äiti-ihmiseen ihan livenäkin..ja saada uusia ystäviä:)..saa laittaa mullekin edelleen yv:tä!!!
 
Pari ystävää olen tätä kautta saanut. Muutaman kerran olen vastannut muiden ilmoituksiin, mutta mitään ei olekaan tullut takaisin.

Näin myös Jonna86:n kanssa :LOL: Turha valittaa, jos itse et vastaile viesteihin. En siis katkerana täällä huutele, mutta ei voi sanoa ettei KUKAAN ole vastannut, kun on kerran vastattu mutta jätetty huomiotta.
:LOL:

Uusimman ystävän kanssa nähdään joka viikko, eikä jätetä näkemisiä roikkumaan. Yleensä tapaamisien välit tuppaavat venymään, ellei jo edellisellä kerralla sovi uutta =)

Itse suomalaisena jurottajana en uskalla lähestyä muita äitejä esim. puistossa, vaan huhuilen kavereiden perään täällä tai Vauvan sivuilla. Ensin tutustutaan sähköpostin kautta ja jos kolahtaa niin sitten nähdään.

Tuleepa poukkoilevaa tekstiä, pahoittelen. Flunssa sumentaa pään ja ajatukset :snotty:

Itse toivon vielä lisää ystäviä, ja ennen kaikkea sellaisia, jotka haluavat olla minun ystäviäni minun takia, eikä sen takia että lapset ovat samanikäisiä.
Toivottavasti muutkin löytävät ystäviä tätä kautta :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wilmiina:
Pari ystävää olen tätä kautta saanut. Muutaman kerran olen vastannut muiden ilmoituksiin, mutta mitään ei olekaan tullut takaisin.

Näin myös Jonna86:n kanssa :LOL: Turha valittaa, jos itse et vastaile viesteihin. En siis katkerana täällä huutele, mutta ei voi sanoa ettei KUKAAN ole vastannut, kun on kerran vastattu mutta jätetty huomiotta.
:LOL:

Uusimman ystävän kanssa nähdään joka viikko, eikä jätetä näkemisiä roikkumaan. Yleensä tapaamisien välit tuppaavat venymään, ellei jo edellisellä kerralla sovi uutta =)

Itse suomalaisena jurottajana en uskalla lähestyä muita äitejä esim. puistossa, vaan huhuilen kavereiden perään täällä tai Vauvan sivuilla. Ensin tutustutaan sähköpostin kautta ja jos kolahtaa niin sitten nähdään.

Tuleepa poukkoilevaa tekstiä, pahoittelen. Flunssa sumentaa pään ja ajatukset :snotty:

Itse toivon vielä lisää ystäviä, ja ennen kaikkea sellaisia, jotka haluavat olla minun ystäviäni minun takia, eikä sen takia että lapset ovat samanikäisiä.
Toivottavasti muutkin löytävät ystäviä tätä kautta :heart:
Mulle ei ole ainakaan mitään perille asti tullut..?mistähän lienee johtuu?...eli en tosiaankaan ole tahallani jättänyt vastaamatta, koska itsehän täällä olen ystäviä ihan toden teolla yrittänyt etsiskellä.. :'( ..laita mulle sit vaikka sähköpostia jonnapaivanurmi@luukku.com..
 
Mä kyllä tasaisin väliajoin selailen ilmoituksia kun oikein iskee ystävän kaipuu mutta en ikinä uskalla kirjoittaa kellekään ja js sellainen ilmoitus joskus sattuu silmiin mistä tulee tunne että tässä vois olla just oikea ihminen kaveriksi niin asuukin ihan liian kaukana.

Mutta turha mun täällä valittaa, pitää vaan aktivoitua kaverin etsinnän suhteen itse =)
 
Olen saanut muutaman ihan hyvän kaverin täältä, eli ehdottomasti kannattaa tutustua uusiin ihmisiin vaikka minäkin pitkään mietin että uskallanko ja sit meni lopullisesti hermot yksinäisyyteen ja kirjotin, nyt onkin jo pari vuotta ollut ystäviä ja elämä on huomattavasti mukavempaa näin =)
 
Itse olen saanut täältä kavereita,muutamaa nään tosin vain pari kertaa vuodessa,vaikka asutaankin samassa kaupungissa.Kahdesta on tullut minulle hyviä ystäviä ja näemme usein + lapsista on toisilleen seuraa.
 

Yhteistyössä