Paljon maksat ASUNTOLAINAA / VUOKRAA ja minkälaisesta asunnosta???

meillä on nyt perheellä muutto edessä ja jatketaan vuokralla asumista koska minä olen työtön niin ei saada asuntolainaa omaa kotia varten. muutetaan 93 neliön asuntoon ja maksetaan 690? /kk mikä sinänsä on halpa asunto tuon kokoiseksi mutta kyllä se vaan tympii ku kukaan tuttu ei maksa lähellekkään noin paljoa asuntolainaa ja me maksetaan tuommonen summa ja toisen ihmisen taskuun. asuntona on siis kerrostalo neliö.
 
Omakotitalo...
Lomautuksen ajan maksettiin lähinnä korkoja mut nyt muistaakseni 700-800ekk(en muista tarkkaa summaa nyt)
Mut oktalossa onkin sitten omat kulunsakkin mitkä maksaa joten noi pakollisten menojen summat nousee aikamoisesti..
Enemmän maksetaan sitten kun mä palaan ihan töihin.
ja otettiin tää laina kun mä olin äitiyslomalla ja mies töissä :)
 
aso asukas
meillä Helsingissä aso asunto, 5h +k+s. Vastike 900 e/kk ja päälle asuntolainaa 220 e /kk ja yksi tulonhankkija. Asunto ihan ok ja asumiskulut Helsingin hintatasoon nähden kohtuulliset.
 
vieras
N. 700e/kk omakotitalosta, omastamme. Siis pankille maksetaan.

Ostettiin ennen edellistä hintojen nousua. Hyvä valmiiksi rempattu talo isolla pihalla. Arvo on vain noussut tässä asumisen aikana.

Laina saatiin, vaikka en itse ollut vielä töissä.
 
läh
Vuokra: 870?/ kk, 83 neliötä ja isohko sauna, laminaatti, 3h, komero, 25 neliön terassi. Näköala on suoraan puistomainen ja kanaalinäköala Hki keskustan kupeessa. Kerrostalo, siisti taloyhtiö. Ihan ok hinta-laatu näinä aikoina! Ei ole vastaan tullut vielä parempaa.
 
viima80
Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Omakotitalo...
Lomautuksen ajan maksettiin lähinnä korkoja mut nyt muistaakseni 700-800ekk(en muista tarkkaa summaa nyt)
Mut oktalossa onkin sitten omat kulunsakkin mitkä maksaa joten noi pakollisten menojen summat nousee aikamoisesti..
Enemmän maksetaan sitten kun mä palaan ihan töihin.
ja otettiin tää laina kun mä olin äitiyslomalla ja mies töissä :)
mie en ymmärrä kui omakotitalo asuminen on muka niin kallista?? meillä kulut on
kiinteistövero [en tiedä viel noin 50? vuodessa)
sähkö 200? vuodessa
lämmitys (puilla) 300? vuodessa
kaasu 60? vuodessa
 
Ens kuussa muutan!
580e/kk asuntolainaa

186neliön talo, asuinpinta-ala 130. Oma tontti, remontoitu täysin 2000 luvun puolella, tiiilitalo, 1 kerroksinen ja oma tontti.

Nyt asutaan vielä heinäkuu,

630e/kk vuokraa.

100neliön paritalo, 2kerrosta + kellari. Huonokuntoinen, remontoitu viimeks varmaan sillon ku rakennettiin 50 vuotta sitten.
 
ihmeissään
Alkuperäinen kirjoittaja kerro lisää:
Sähkö 200 euroa? Kuinka mahdollista vaikka puulämmitys oliskin?
Juu mahtaa olla pienen pieni talo... meillä kyllä kerrostalo ja reilu 90 neliöö ja sähköön menee noin 350 e vuodessa, vaikka meillä sähkönkulutus on sen tasauslaskun raportin mukaan noin 30 % pienempi kuin saman kokoisissa sunnoissa ja perheissä keskimäärin.
 
Sintsu
Hui ku meillä on vuokra 1115,50e Neljähuonetta, keittiö, sauna.Rivarissa asutaan. 95,5 neliöö...
Kallista on ja olen ihan varma että lainaa ei saada ku molemmat tällähetkellä työttömiä ja ensivuosi menee miehellä vielä opinnoissa...
 

Yhteistyössä