Paljon muiden 5kk mitat?

teinin äiti
Näkyi tuo poika olleen 5 kk vanhana 8530 g ja 71 cm.
Nyt on 12v ( just täytti) ja 169 cm ja 57 kg. On siis tuon vauhdin pitänyt koko ikänsä... Katsotaan koska hidastaa.
 
Mulla oli äsken neuvola pojalla ja mitat oli 7015g ja 67,5cm.. sano et paino laskenu vähä ja käyrän alapuolella meni vähän.. miten aina osaaki tulla ihan paska äiti olo tuon neuvolan jälkeen.... Vaikka tiiän kyllä et ei sen nyt käyrälleen tarviikka mennä, mut silti......
 
voimia
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
Mulla oli äsken neuvola pojalla ja mitat oli 7015g ja 67,5cm.. sano et paino laskenu vähä ja käyrän alapuolella meni vähän.. miten aina osaaki tulla ihan paska äiti olo tuon neuvolan jälkeen.... Vaikka tiiän kyllä et ei sen nyt käyrälleen tarviikka mennä, mut silti......
Tiedän tunteen vaikka meillä on niiiin ihana täti! Eli meidän vauva on aina ollut pieni (2,5kg 46cm syntyessä) ja kasvanut alakäyrillä mutta onneksi neuvolatäti on aina kannustanut ja kehunut! :heart: Nyt poika on 2v ja hieman meni yli keskikäyrän eli 89cm ja 14kg :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
Mulla oli äsken neuvola pojalla ja mitat oli 7015g ja 67,5cm.. sano et paino laskenu vähä ja käyrän alapuolella meni vähän.. miten aina osaaki tulla ihan paska äiti olo tuon neuvolan jälkeen.... Vaikka tiiän kyllä et ei sen nyt käyrälleen tarviikka mennä, mut silti......
:hug:
Meillä tämä kuopus kasvoi vain 7 mm pituutta 3-4kk välissä. Siitä neuvolan täti heti sanoi napakasti että kasvua pitää nyt seurailla. Totesin vaan että muistaisin että esikoisellakin oli jossain vaiheessa sellanen jakso että pituutta tuli vähän. Ja kotona tarkistin ja niin oli, 5-6kk välillä esikoiselle tuli pituutta ainoastaan 3mm. =) Käytiin sitten ylimääräsellä neuvolalääkäri käynnillä tuon kakkaongelman vuoksi ja th. heti lääkärille napakasti sanoi että kun sitä pituuttakin on tullut niin vähän. Lääkäri katsoi käyriä ja totesi että vauva kasvaa vasta nyt lähellä keskikäyrällä, tähän mennessä on ollut pitkä vauva =)

Älä välitä siis niistä mitä th.t sanoo, jos kuitenkin kasvaa ja on tyytyväinen ja ruoka maistuu niin ei vauvalla hätä ole. Vaikka ei siis joka kuukausi kamalasti kasvaiskaan =)
 
Solina
Ei sillä ole yhtään mitään väliä millä käyrillä kasvaa. Pääasia että kasvaa edes suurinpiirtein tasaisesti.

Turhaa siitä on huonoa äitiyttä tuntea jos vauva ei mene just nollakäyrällä. Harvat siinä menee
 
Solina
Mä kanssa ehdottelin silloin kun poitsun kasvusta mäkätettiin että jos laittais kermaa tuttipulloon ja juottais sitä.

No en tehnyt niin.... Ja reipas normaali 2vuotias tuosta jätkästä on kasvanut. Ehkä vähän pienempi, mutta kyllä se meillä johtuu ihan geeneistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja katie1990:
Mulla oli äsken neuvola pojalla ja mitat oli 7015g ja 67,5cm.. sano et paino laskenu vähä ja käyrän alapuolella meni vähän.. miten aina osaaki tulla ihan paska äiti olo tuon neuvolan jälkeen.... Vaikka tiiän kyllä et ei sen nyt käyrälleen tarviikka mennä, mut silti......

tiedän tunteen!
:hug:

esikoisen aikaan naputusta tuli joka käynnillä. poika oli aivan liian pitkä hui kauhistus kuin laiha, etkö anna sille ruokaa`? :eek: aina vain tätä.

sitä kuulee vieläkin kun pikku kakkonne 1v2kk pituus reilusti plus käyrällä ja paino reippaasti miinuksella. mutta omalla käyrällään kasvaa tasaisesti.

mitat 1. 7,520 ja 69,7
2. 6,845 ja 67,7 ja poikia molemmat.

 
Yritä vaan ottaa siltä kannalta että hyvä että seuraavat mutta yritä olla stressaamatta :hug:
Meilläkin pojan paino oli pienestä asti seurannassa ja käytiin lastenpolilla asti tarkistamassa että onko jotain vikaa, mutta on vaan aina ollut hoikka. 5 kk mitat olivat 6030g ja 66,5cm.
 

Yhteistyössä