Paljon taaperonne syö nami nameja viikossa?

  • Viestiketjun aloittaja Äitinkullat
  • Ensimmäinen viesti
Äitinkullat
Meillä ostetaan aika usein jacky makupalan sinisiä maitosuklaa vanukkaita ja poika syö noin 3 viikossa. Haluais enempikin... Syödäänkö muussa perheessä noita,vainko vaan tavallisia jogurtteja? :/
 
meillä tuo 2v6kk ikänen tyttö sanoo aina et pitäs ostaa kaupasta niitä mut jos ostaaki ni ei se syö ku yhen lusikan. eli eipä tuu ostettua, tavalliset jogurtit, kiisselit jne uppoo paremmin.

laitetaan tähä vielä et pienenpi ei oo syöny noita olleskaa, on siis 1v2kk, kiisselit, jogurtit ja viilit menee kyllä hyvin kaupaksi =)

 
Meillä poika on 2 v 8 kk ja söisi niin monta kuin annetaan. Vaan yritämme rajoittaa. Poika saa vain niitä sinisiä, joissa ei ole mitään väriaineita, ja vain niitä pienempiä purkkeja, joita myydään neljän pakkauksina. Tuo pakkaus riittää meillä kaksi viikkoa eli pari viikossa hän niitä saa. Toisaalta meillä syödään muutenkin liikaa makeaa (maustettuja jogurtteja, pipareita ja pullaa) että vähentää vois kyllä... Vaan kun sekä äiti että isä ovat itsekin makusen perään... :ashamed:
 
No meillä ei ole Naminameja syöty, mutta oon miettinyt, minkä verran muuta makeita välipaloja muilla syödään.
Meidän neidille ei ole koskaan kelvannut maustamaton jogurtti tai rahka, vaikka kuinka yrittää höystää marjoilla, soseilla tms. terveellisellä. Niinpä oon sit antanut muutaman kerran viikossa Viiliksen tai Jackyn "22% vähemmän sokeria"-jogurttia. Kai noi on ihan ok välipaloja 1,5-vuotiaalle?
Tuntuu, että joka paikassa on nykyään jotain lisäainetta enkä ole itse niin valveutunut, että tietäisin, mitä saa ja mitä ei ole hyvä antaa pikkuihmiselle.
 
Poika söi 1v3kk ikäiseksi asti pelkkiä maustamattomia viilejä ja jogurtteja,nyt 1v4kk syö maustamattoman/maustetun jogurtin sekotusta ja maustamatonta viiliä.Ei tulis mieleenkään antaa mitään naminamia tms. Eiköhän tuo ehdi syömään niitä myöhemminkin :p
 
1-vuotiaalle en ole antanut , enkä anna.

5-vuotiaalle esikolle ostetaan joskus ja jouluna niitä.. sen verran vaikutti joskus pojan ruokahaluun että ei olla ostettu juurikaan. eikä hän osaa niitä edes vaatia enää.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 12:10 murmeli81 harmaana kirjoitti:
Eipä ole vielä tainnut yhtään syödä kokonaista, on kyllä maistanut mutta vielä syödään ihan vaan jugurtteja.. Eukko nyt 1v 8kk..
Miten joku voi sanoa ton ikästä EUKOKSi?!
Must eukko on muutenkin tosi kauhee sana ja en tykkäis jos joku puhuis musta ja sanois vaik et "se Janin eukko"

YÖK!
 

Miten joku voi sanoa ton ikästä EUKOKSi?!
Must eukko on muutenkin tosi kauhee sana ja en tykkäis jos joku puhuis musta ja sanois vaik et "se Janin eukko"

YÖK!
[/quote]

Justiinsa... Meidän perheessä huumori kukkii (varmaan erilainen kuin teidän perheessä ;) ) ja lapsi on milloin minkäkin niminen ja mäkin olen mm. muija. Enkä todellakaan pistä pahakseni, koska se on meidän omaa huumoria. Tosissaan me ei koskaan kutsuta toisiamme esim. isännäks tai emännäks, mutta ei siinäkään mitään pahaa ole, kun jotkut niin tekevät.
 
Miskan äiskä
Palaan takaisin oikeaan aiheeseen: Meillä 1,5v. poika on joskus saanu maistaa nami namia ja kelpas oikein hyvin, mutta pojalle niitä ei osteta, miehen kanssa syödään joskus pojalta salaa. Tavalliset jogurtit saa vielä kelvata ja rahka silloin tällöin. Ja itse asiassa nami namit on aika kalliita.
 


Eihän siinä ole mitään pahaa,vaikka joskus hiukan herkuttelee.
Kunhan huolehtii,että lapsi syö muuten terveellisesti,eikä normaalia ruokaa korvata" naminameilla".
Jos meillä joskus herkutellaan,niin yleensä "jälkiruokana.".Pienet vatsat täytetään ensin kunnon ruoalla ja sit herkut päälle...jos vielä jaksaa.
On meillä kokeiltu joskus näitä vanukkaita,mutta pienimmät eivät syö.Isommat kyllä söisivät ,vaikka 10 purkkia kerrallaan....
 

Yhteistyössä