paljon teillä on paino noussut?

  • Viestiketjun aloittaja hyttiäinen
  • Ensimmäinen viesti
tuleva äiti
Viikkoja 22 ja 7 kiloa tullut (olin ennen raskautta alipainoinen, ellen jopa sairaaloisen) Turha niistä kiloista on välittää, imetykseen tervitaan rasvaa, kyllä se imetys sitten karistaa ylimääräiset. Pääasia että vauva saa parhaan ravinnon? Ei ne kilot huvin vuoksi tule, on niillä se tarkoitus. Mullakin on kilot kertynyt vaikka olen syönyt samanlailla kuin ennenkin, en ole lisännyt yhtään mitään ja liikun saman verran kuin ennenkin. Luulisi että sitä laihtuisi kun on kaksi elätettävänä ja raskaus lisää aineenvaihduntaa, mutta jostain syystä meidät on kai rakennettu niin että käy päinvastoin..
 
rv 19+4 ja kotivaa´an mukaan tullut 1,5-2 kiloa.

Neuvolakortissa on vähän eri lukemat, mutta luotan itse omiin punnituksiin, koska silloin "olosuhteet" tarkemmin samat. Käyn vaa´alla aina heti aamulla ja ilman vaatteita. Ensimmäisten kolmen kuukauden aikana paino ei muuttunut mihinkään suuntaan, mutta nyt hiljalleen noususuunnassa.
 
Roo
Normaalipainoinen olin ennen raskautta, nyt rv 33 +10kg. Tasaista nousua ihan alusta asti, ja tätä menoa painoa ehtii kertyä vielä ainakin kolmisen kiloa lisää jos lapsi syntyy lasketulla viikolla. Mutta kyllä se lähtee imettämällä kaikki.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.04.2007 klo 07:45 tuleva äiti kirjoitti:
Viikkoja 22 ja 7 kiloa tullut (olin ennen raskautta alipainoinen, ellen jopa sairaaloisen) Turha niistä kiloista on välittää, imetykseen tervitaan rasvaa, kyllä se imetys sitten karistaa ylimääräiset. Pääasia että vauva saa parhaan ravinnon? Ei ne kilot huvin vuoksi tule, on niillä se tarkoitus. Mullakin on kilot kertynyt vaikka olen syönyt samanlailla kuin ennenkin, en ole lisännyt yhtään mitään ja liikun saman verran kuin ennenkin. Luulisi että sitä laihtuisi kun on kaksi elätettävänä ja raskaus lisää aineenvaihduntaa, mutta jostain syystä meidät on kai rakennettu niin että käy päinvastoin..
Mä olen kyllä ymmärtänyt että raskaus nimenomaan hidastaa aineenvaihduntaa? oonko ihan hakoteillä?
 
Rv 22 menossa ja nyt tullut noin 6 kg. Lähtö-BMI oli 21.

Edellisestä raskaudesta tuli 21 kg, mutta liikuin vähemmän ja söin huonommin silloin. Kaikki lähti imetyksellä ja liikunnalla muutamassa kuukaudessa, ja mentiin reilusti vielä miinuksen puolelle puolessa vuodessa. Olo oli silti niin tukala ja vastenmielinen loppuvaiheessa, että pyrin kyllä kaikin keinoin pitämään kilot kurissa tällä kertaa.
 
Bmi 20,rv 37+5 ja painoa 9,5kg tullut tähän mennessä:) Edellisestä tuli 15kg,kaikki suli melkosen nopeesti ja meni miinuksellekkin imetyksen ansiosta joten saa sitä vähän tullakkin ettei sit luurangoks kuihdu:p
 

Yhteistyössä