Paljon teillä paino noussu? :)

Täs ajan kuluks laitoin tälläsen ketjun kehitteille, Elikkäs paljon teillä on paino noussu?
Itellä ensimmäinen tulossa ja viikkoja 33+5, painoa kertyny tällä hetkellä 10kg+.. Pitäähän sitä vähän tullakki näin raskausaikana ;)
 
Minulla viikkoja 20+5 Kiloja tullut vähän rapiat 5 kg.
Toivottavasti osaisi loppuajankin syödä maltillisesti. Helposti vaan syömisen pistää raskauden "piikkiin" ja antaa itselleen luvan herkutella paljon :D
Nóh, onhan siinä sitten taas koko loppuikä aika olla ikuisella laihdutuskuurilla (aivan kuten tähänkin asti) ;) hehhe!
 
Minulla vasta rv 14, mutta nyt jo kolme kiloa tullut. Hopsan. Olen kyllä yrittänyt syödä maltillisesti, enkä oikeastaan ollenkaan herkkuja tai roskaruokia. Mutta iltaisin on edelleen pahoinvointia, jos en lähes koko ajan jotain napostele, joten leipää, hedelmiä, jogurttia, raejuustoa yms kuluu hirveästi... Pelkillä hedelmillä ja vihanneksilla ei se kurniva nälkä ja pahoinvointi pysy kurissa, pakko olla siinä lisäksi jotain tuhdimpaakin.

Minkä verran teillä pidemmälle päässeillä oli painoa tullut tässä vaiheessa? Onko tästä odotettavissa jokin megalomaaninen painonnousu kun nyt on jo tämän verran...? Lähtöpainoni oli ihan normilukemissa (bmi 21).
 
Mulla tulossa esikoinen ja nyt rv 15+6 ja painoa tullut jo 4 kg! BMI oli ennen raskautta vähän päälle 20 ja terkkari sanoi, että kun on hoikahko, niin sitä painoa voi tulla reippaammin. Mutta kyllähän tämä pistää vähän mietityttämään ja pakko kai vähän miettiä, mitä suuhunsa laittaa.

Muakin kiinnostaa, kuten SiljaTii tuossa aiemmin kyseli, että onko muilla alussa paljon painoa keränneillä paino pysnyt kuitenkin suht' maltillisissa rajoissa?
 
Esikoisesta tuli reilu 30 kiloa, lähtö Bmi oli 16,3
Kuopuksesta tuli reilu 20 kiloa, lähtö Bmi oli n. 19.6 (jos oikein muistin)
Nyt kolmas tulossa rv 11+1 , lähtö Bmi 20,6. Pari kiloa on tullu jo.

Nuo "raskauskilot" olen karistanut muutamassa kuukaudessa imettämällä.
 
Viikkoja 28+3 ja kotipuntarin mukaan on tullut +4kg lähtöpainoon.

Mullakin tuli esikoisesta +18kg. Esikoisesta oksensin läpi koko raskauden ja lääkäri kehotti syömään ihan mitä tahansa, mikä vain pysyy sisällä. Harmi vain, että se oli suklaa, joka enimmäkseen pysyi sisällä... Kiloja siis kertyi reippaasti oksentamisesta huolimatta.
Tässä raskaudessa olen myös oksentanut alusta asti ja oksentaminen jatkuu edelleen. Tosin nyt olen yrittänyt pysytellä erossa siitä suklaasta :D
 
Nyt rv15+5 ja pakko se on myöntää.. Ensimmäinen kilo on tullut. Tosin, söin eilen illalla popcorneja ja pari Dominokeksiä, joten muutaman sata grammaa voi laskea toiseen suuntaan.

Esikoisesta oli tullut tähän mennessä 5kg ja kokonaissaldo oli jotain 20-25kilon välissä. Lopussa oli toksemia.

Tosin, esikoisen aikaan lähtöpainoa oli 10kg vähemmän. Silloin bmi oli noin 26, nyt noin 30.
 
Mä tuun kertoo perjantaina kun on 3 neuvola takana :ashamed:...1.neuvola 74,4kg 2.neuvola/lääkäri 78kg..hieno nousu..2. neuvola käynnistä jo 2kk ja lopetin vaa alla pomppimisen kun meni 80 kg rikki..haha...ensimmäistä palleroa odotellaan nyt viikoilla 21+4

ja alkupaino ennen raskautta...ei tietoa...
 
Viimeksi muokattu:
36+0 ja painoa tullut n. 14 kiloa, joista viimeiset 6 kiloa rv 30 jälkeen. Ei olis kannattanut ennen viimeistä kolmannesta syödä niin paljon herkkuja (mutkun mieli teki!) muuten ei takuulla olis tullut näin paljoa.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään viikkoja 35+2, kaksosia odotan..painoa tullut yhteensä 7kg mutta alkaa varmaankin nousta vauhdilla kun pojat kasvaa kovaa vauhtia, Ensimmäiset raskausarvetkin tulivat lauantaina. Pojat painaa kumpikin 2123g
 
Rv 22+3 tänään ja n. 5 kg tullut. Lähtö BMI 21. Paino humpsahti pari kiloa ylöspäin tossa rv 19-20 kohdalla, ja sen jälkeen pysynyt samana oikeastaan. En oo herkutellut paljon yhtään ja liikkunut n. 3-4 viikossa (jumppaa, salia) joten eiköhän toi tissien uus koko selitä siitä edes jotain :D Yli kuppikoon kasvanut alusta. Toivottavasti pysyy sellasessa 10-12 kg:n haitarissa, eiköhän ne helposti putoa kuitenkin :)
 
Rv35+3, painoa tullut 10kg. Ihmeen maltillisesti tällä kertaa, tosin aiempien kokemusten perusteella (neljäs raskaus) loppuviikot on pahat.. Sillon napsahtanut kilo viikossa, ihan sama onko syönyt vaiko eikö ja kuinka paljon. Nähtäväksi jää. Aiemmissa painonnousu on ollut 15kg luokkaa, vähän alle tai vähän yli. Vatsassa on välillä pehmeämpi, välillä pinkeämpi, vauvan asento vaikuttaa. Välillä tuntuu että saisi olla enempikin ylimääräistä vatsan seudulla, JOS se hillitsisi tätä mylläystä. Välillä tuntee niin hurjan hyvin lapsen raajat ja polvi yrittää tunkea navasta läpi.. ;)
 

Yhteistyössä