Paljonko elatusapua kannattaa ehdottaa?

Meillä mies maksaa (on maksanut jo 6 vuotta) elatusapua vajaa 270 eur/kk. Käytiin lastenvalvojalla, joka sanoi että summa on suomalaisen mittapuun mukaan "liian" korkea (siellähän on jotkut suositustaulukot), mutta saa maksaa jos haluaa. Olisin itsekin tyytynyt vähempään. Käytännössähän suositus tehdään molempien vanhempien tulojen ja menojen perusteella, tarkoitus ei kuitenkaan ole myöskään isää ajaa ahdinkoon tai vaikeaan tilanteeseen. Miehellä on TOSI hyvät tulot, joten kai siltä saisi lypsettyä enemmänkin, varsinkin kun lapsella on aika kalliit harrastukset, vakuutukset jne... Mutta en ole nähnyt sitä välttämättömäksi, onhan tuo summa muutoinkin jo tosi hyvä. Ehkä olen vain tyhmä kun en osaa vaatia enempää? Mielipiteitä tähänkin? Ja kerrothan aloittaja, miten asia eteni?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Eemiskä, miksi ei saisi olla katkera? Kyllä siinä varmasti ensimmäisenä on katkeruus mielessä, ennenkuin asiasta pääsee yli. Mitä yli-ihmisiä te muut olette? Ei tuntuisi missään tuo tilanne teillä vai? Hymyssä suin vailla katkeruuden häivää?
Kyllä katkera saa olla, se kuuluu suruun ja sen kun käy läpi, siitä pääsee eroon.
No enpä ole sanonut että ei saisi olla katkera!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Eemiskä:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu68:
514? (varmaan hän äitiyslomalla)+136.60 lapsilisä+ elari(luultavasti isompi kuin minimi) toisesta lapsesta 146.60+elari+ mahdollinen asumistuki, eihän sillä herroiksi elä mutta toimeen tulee. Työ tuloilla pärjää varmasti paremmin kunhan töihin lähtee :)
No mun on ainakin ollu pakko tulla toimeen eihän mun oo siis tarvinnu vuokraa itse maksaa kokonaan. Mutta ap kohdalla nyt tuntuu että on katkera vaikka ei sitä itse myönnä. Kohtuulliseks mä voisin olettaa sen että sais molemmista ton yht 500 euroa ja erikseen sovittu että osallistuu muihin isoihin menoihi lasten suhteen esim ulkoilupuvut ja joskus myös opiskelut. Niin ja nyt on lapsuudessa kaiken näköisiä pyörien ja ym. Ostoa! Että silloin esim isä ostaisi tommoiset jutut!
katkera vaikka ei sitä itse myönnä...
mitä sitten?
 

Yhteistyössä