Paljonko häät maksoi?

perhoinen84
Meillä kylläkin vasta juhlitaan 3vko päästä häitä mutta n.8500e 120hlö
se paljon tulee maksaa riippuu niin mitä haluaa,ottaako kuvaajan hääpaikalle,onko millainen juhlapaikka,tuleeko pitopalvelu,missä olette hääyön,menettekö häämatkalle jne...
Meille tulee pitopalvelu,bändi,juhlapaikka,valokuvaus studiossa ja muu rekvisiitta niin tou 8500e on se summa.tosin siinä on häämatkakin laskettu.
 
2000e maksoivat kaikkineensa (ruuat,koristeet,hääpuvut mulle,miehelle ja 2 lapselle,juhlapaikan vuokra,morsiuskimppu ja sulhasen rintakukka,hotelliyö jne).
n.60 vierasta oli.
Kaikki mahdollinen tehtiin itse ja juhlapaikka löytyi halvalla maaseudulta.
kaupungissa olisi maksanut 4 tuntia se mitä maksoimme juhlapaikasta maalla koko viikonlopun ajaksi.
Niin ja hääkuvat otettiin itse kun musta olisi ollut älytöntä maksaa yhdestä kuvasta 100e.
Kaasolle,bestmanille, morsiuslapsille ja heittokimppu tehtiin itse ruusuista ja luonnon kukista.
ohjelmasta vastasi siskoni ja kaasoni.
Tarjosimme alkumaljat mutta muuten meillä oli "alkoholittomat" häät eli kerrottiin kaikille etukäteen että emme tarjoa viinaa jos haluaa niin saa tuoda omat juomat tullessaan.
 
N. 10000-12000 mk vuonna 1993. Häät olivat perinteiset tanssihäät, pitopalvelu oli laittamassa ruokaa (siihen aikaan ruokatarjoilu maksoi vajaa 40 mk/hlö, nykyään taitaa summa olla sama, mutta euroissa), mutta musa tuli levyiltä paitsi häävalssin soitteli mieheni serkkutyttö hanurilla (silloin 8v, ja voitti myöhemmin kultaisen harmonikan v. 2005). Vieraita oli n. 120.
 
kotona
meillä pappi vihki kotona, todistajat paikalla, tarjolla kakkua j a voileipäkakkua.. lähinnä papille jotain purtavaa kun suostui eläepäivillään tulemaan vihkimään. tuttu mies siis.. :) kahvileivät liene maksoi jotain 40e, siihen sormukset päälle. rentoa oli, ja rakkautta edelleen riittää
 
Marusha
Meillä maksoi v. -99 noin 2000 markkaa, vihkiminen oli kirkollinen, mutta läsnä oli vain meidän vanhemmat, isovanhemmat ja sisarukset perheineen eli n. 30 ihmistä. Juhla pidettiin kotona. Suurin menoerä taisi olla sulhasen puku. Minun pukuni tein itse samoin kuin meikin ja kampauksen ja kukkakimpun. Äiti valmisti ruuan ja minä leivoin kakun ja muut leivonnaiset.
 

Yhteistyössä