Paljonko käytät pyykinpesuainetta ja huuhteluainetta?

  • Viestiketjun aloittaja nojotaas
  • Ensimmäinen viesti
nojotaas
Itse käytän nestemäistä pesuainetta ehkä max. 25 ml koneelliseen pyykkiä, enkä huuhteluainetta ollenkaan, joskus harvoin lisään etikkaa. Kauhulla olen joskus seurannut muiden touhuja, kun pesuainetta lotrataan ainakin pesupallollinen ja huuhteluaineet perään...en ymmärrä miksi. Meillä kerran mieheni sisko "lainasi" konetta ja ilmeisesti oli lorauttanut pyykkikoneeseen pesuainetta ihan reilulla kädellä, kun vaahtoa tuli ihan älyttömästi ja luukusta alkoi vuotaa vettä.
 
Normipyykkiin pesuainetta ohjeen mukaan, liotuksiin tuhdit aineet ja pesuntehostajat, vaippapyykkiin pesupähkinöitä ohjeen mukaan tai pesuainetta puolet tai 2/3 annostuksen mukaisesta. Huuhteluainetta harvoin ja silloin vähän, yleensä etikkaa joku 1/2dl 7kg koneeseen.
 
sssg
Mun mielestä ne pesuaineiden ohjeen mukaiset määrät on ihan älyttömiä. Puhdasta tulee melkeen pelkällä vedellä (ainakin aikuisten päivän päällä olleista hieman hiestyneistä vaatteista)...
 
Alkuperäinen kirjoittaja sssg:
Mun mielestä ne pesuaineiden ohjeen mukaiset määrät on ihan älyttömiä. Puhdasta tulee melkeen pelkällä vedellä (ainakin aikuisten päivän päällä olleista hieman hiestyneistä vaatteista)...
Aikuisten vaatteet ovatkin usein vain kevyesti likaisia, mutta lastenvaatteissa ainakin meillä on usein vaikeitakin tahroja.
 

Yhteistyössä