Paljonko kaloritarve per vrk nousee raskaana ollessa?

  • Viestiketjun aloittaja "VIERAS"
  • Ensimmäinen viesti
ei paljoa
Mun mielestä raskaana ehkä joku 300kcal ois ok ja sit imettäessä se 500kcal. Yksi voileipä on siis jotain 200-300kcal kun siihen päälle laittaa kinkkua/juustoa. Periaatteessa, jos et oo tosi hoikka niin raskaana ei tuota tarvitse edes huomioda.
 
"vieras"
Kysyin lähinnä siksi kun olen noudattanut viimeiset puoli vuotta 1200kcal päiväkalori määräää ja saanut sillä itseni entisiin mittoihini (164/52) ja nyt mietin että nostanko kalorimäärää 300kcal vai 800kcal. Kiitos kaikille vastanneille tuhannesti!
 
Jly
Hei! Sun painoindeksi on vain jotain 19,3 olet siis normaalipainoinen ja mielummin siellä alarajalla. Laskin että sun painolla ja pituudella kaloritarve jolla pitäis pysyä painossa olis jotain 1640Kcal
että nosta nyt vähintään siihen. Tuo on laskettu sellaisella peruskulutuksella, että jos urheilet niin voit rauhassa nostaa vielä enemmän.
Raskaana on tärkeä syödä monipuolisesti ja terveellisesti, että lapsi saa kaiken tarvitsemansa.
Mulle tuli raskausaikana 17kg lisää ja siitä 15kg oli lähtenyt kahdessa viikossa synnytyksen jälkeen. Imetys kuluttaa sen noin 500kcal joten siksi imettävälle sanotaan lisää kaloreita.
Sanotaan että lapsi kyllä ottaa tarvitsemansa, mutta se on sitten äidin kustannuksella jos äiti ei huolehdi riittävästä ravinnosta, sitten kärsii jaksaminen ja lapsi.
Neuovolassa kyllä huolehtivat ja muistuttavat jos painoa alkaa tulla liikaa.
Onnellista odotusta sinulle! Ja älä stressaa tuota painoa liikaa.
 

Yhteistyössä