Paljonko kasvua 1-1,5v neuvoloiden välissä?

Otsikossa kysymys :D
Mua kun kovin huolestuttaa tuo meidän tytön kasvu :( on nyt 1v3kk ja painoa koti vaakan mukaan tullu 500g 3kk aikana :eek: syöminen on aina takunnut ja koskaan ei ole painoa paljoa tullut,mutta enempi nyt sentään ku mitä nyt.
ajattelin soitella neuvolaan ja pyytää punnituskäyntiä,jotta "todellisen" kasvun näkis.
Kova on tyttö kyllä touhuamaan eli kuluttaa varmasti paljon,mutta täytyis se sitten jotain syödäkin :'(
 
Luppis harmaana
Nou hätä. Jahka löydän neuvolan käyrät jostain, voin kattoo, miten menee käyrillä. Ei meilläkään paljoa ole tullut kasvua (painoa) mutta siitä huolimatta 1v.-1v.3kk välillä poika oli käyrien mukaan LIHONUT. Palaan asiaan tuolla toisaalla, jos haluat..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luppis harmaana:
Nou hätä. Jahka löydän neuvolan käyrät jostain, voin kattoo, miten menee käyrillä. Ei meilläkään paljoa ole tullut kasvua (painoa) mutta siitä huolimatta 1v.-1v.3kk välillä poika oli käyrien mukaan LIHONUT. Palaan asiaan tuolla toisaalla, jos haluat..
juu,kiitosta vaan ..palaillaan :D :heart:
 
Minusta tuo kuulostaa ihan normaalilta :hug: Meillä poika kasvoi hurjaa vauhtia 11kk asti, siis varsinkin paino nousi. Sitten tuli tasaisempi kausi, että painoa tuli parissa kuukaudessa alle puoli kiloa ja pituutta taasen enemmän.

Ja just se varmasti vaikutti paljon, kun oppi 1-vuotiaana kävelemään niin se varmasti tasoitti painon nousua. Mä luulen että sen kasvun on tarkoitus vähän hidastuakin 1-1,5-vuoden iässä.

*muoks* Etsin neuvolakortin, eli tässä vielä tarkat mitat:
syntymäpaino 2880g syntymäpituus 50cm
1v. 10,1kg 76,5cm
1v5kk 11,5kg 82cm
 
Max
Käyrän mukaan jos pituuskasvu on normaalia, niin jos paino nousee puolen vuoden aikana tuonikäisellä 800g niin se menee tasan ja just samaa käyrää. Joten isosti sanon sulle että nou hätä. ton ikäsellä todellakin hidastuu se painon ja pituuden kasvu, ei sitä kuulukkaan tulla kg/kk
 

Yhteistyössä