paljonko lapsilisän indeksikorotus on 2011??

  • Viestiketjun aloittaja mievaan
  • Ensimmäinen viesti
00
Mutta miettikääs jos lapsilisät olisi sidottu indeksiin jo 70 luvulla, silloinhan ostovoima lapsilisällä oli paljon parempi kuin nykyään. Tarkoitushan korotuksella on että ostovoima pysyy samana, vaikutukset on katsottava pidemmällä aikavälillä.

Ja jos 40 centin korotus v*ituttaa, menkää töihin ja pyytäkää palkankorotus
 
YH
Mä huolisi niin kallista torkkupeittoa ollenkaan... eihän sellaista uskaltaisi edes käyttää!!
Enemmän mä ihmetelen mitä kansanedustajat (lue kansanriistäjät) tekee TÖISSÄ torkkupeitolla... mulla ainakaan ole mahdollisuutta nukkua töissä!!??
Niillä kansanriistäjien torkkupeitto rahoilla olis saanut hyvät korotukset lapsilisiin ym. tukiin!!
 
juuh
Niillä kansanriistäjien torkkupeitto rahoilla olis saanut hyvät korotukset lapsilisiin ym. tukiin!!
Joopajoo... niihin torkkupeikkoihin meni rahaa 27000€. Lapsia syntyy vuodessa 60000kpl, 0-17-vuotiaita on Suomessa n. 1000000kpl. Jos tuo 27000€ jaetaan kaikille lapsilisää saaville ensivuodeksi tasan jokaiselle kuukaudelle, lapsilisän korotus olisi n. 0,2 senttiä kuukaudessa. Tosi hyvä korotushan tuo olisi!!!
 
juuh
Niin, ottakaa myös huomioon, että ne kansanedustajat eivät itse päättäneet niistä torkkupeitoista. Kuvitteletteko, että kansanedustajat tosiaan päättävät eduskunnassa, miten eduskuntataloa sisustetaan...
 
Seniori
Kansanedustajat korottavat kuukausipalkkioitaan lähes 500 €/kk ja lapsilisiin 0,40 centiä. Jos nuoret äänestävät edelleen nykyisiä kansaedustajia niin silloin nimenomaan halutaan tällaista systeemiä. Suomessahan on edustuksellinen demokratia ja kun äänestetään niin äänestäjä antaa valtakirjan kansanedustajille toimia niin kuin nyt on tehnyt! Miettikääpähän vähän eikö nykyiset nuoret ministerit ole yhteiskunnan asioista täysin hakoteillä. Heille on tärkeää vain imago.imago ja imago.
 
"pettynyt"
Siis tämä 0,40 sentin korotus on kyllä huippu. Jos tuo 25 tuhatta mitkä meni noille eduskunnan "vauvoille" torkkupeittoihin, olisi jaettu kaikkien 585000 lapsiperheiden kesken niin jokainen lapsiperhe olisi saanut n. 23,40€. Tuosta summasta en olisi yhtään pahastunut. On se eduskunta kumma työnantaja kun antaa kansanedustajien nukkua työaikana, meillä tulisi jo potkut.
 
"henkka"
Koko lapsilisän korotus on huijausta koska köyhimmät eli toimeentulotuen ja lapsilisien varassa elävät perheet saavat itseasiassa korotuksen verran vähemmän rahaa koska lapsilisät vähennetään suoraan toimeentulotuesta ja toimeentulotuet maksetaan ensimmäinen päivä ja lapsilisän korotus vähennetään kuun alussa ja sitten saa saman verran kuunlopussa enemmän jää korotuksen verran rahaa saamatta yhden kuukauden ajan.
HUIJAUSTA KOKO KOROTUS JA VÄHÄ OSAISIMMILTA TAAS VEDETÄÄN VÄLISTÄ
 

Yhteistyössä