Paljonko Lugesteronia PAS:ssa ?

Minulle on tehty yhteensä viisi IVF-hoitoa kuluneen vuoden aikana, viimeisin epäonnistuminen oli tuoresiirrosta kuukausi sitten. Nyt viime perjantaina tehtiin PAS kahdella alkiolla ja olisin halunnut kysyä Lugesteronin annostuksesta.

Tuoresiirrossa annostus oli 400 mg aamuin illoin ja tässä hoidossa alkoi tihkutteluvuoto pp8 ja reilu verinen kuukautisvuoto pp10.

Nyt PAS:ssa Lugesteronin annostus on pudotettu puoleen, eli otan 200 mg aamuin illoin. Tämä alkoi minua mietityttää pe-iltana (tietty just ennen viikonloppua kun klinikka on kiinni). Miksi annostus puolitetaan jos kerran suuremmallakin annostuksella on tullut tihkutteluvuotoa?

Kertokaahan nyt minkälaisella annostuksella te olette PAS:n jälkeen jatkaneet!
 
Täällä kans vähän ihmetyttää kun aiemmissa siirroissa ollu 3 x 200mg (1 kapselissa se määrä) päivässä mutta nyt tulevassa ois 2 x 300mg (eli 3 kpl 100mg kapselia kerralla) päivässä?! Miks nää tällei vaihtelee vai onkohan ihan klinikkakohtasta, jos ei yksilökohtasiakaan? Aiemmat hoidot siis julkisella puolen.
Ei siinä nyt muuten mitään mutta kun sen muistaa miten ällöö kyseinen lääke on ja tahmaa valuu vaikka miten paljo ulos jo yhdestäkin kapselista, niin miten KOLME sitten kerralla, hyi olkoon!! :D
 
Mulla PAS, lugeja 2 x 100 mg, eli yks pilleri aamuin illoin. Kuulostaa tosi vähäiseltä muihin verrattuna. Niitä jatketaankin vain testipäivään asti, vaikka tuoresiirrossa jatkoin rv 11 asti. :-/ Kunpa tulis plussa! Lugejen muotokin erilainen, viimeks oli iso kapseli, nyt vaan pilleri. Tietty vähempi sotkua mut kuitee...
 
Kyllä, luonnolliseen kiertoon. Lääkkeellisessähän pitää käyttää tosi kauan koska siinä keho ei luonnostaan tuota sitä hormoonia.

Ei mulla mitään muuta lääkettä koko aikana ollutkaan kuin luget tuossa luonnollisessa passissa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä