Paljonko maksatte lapsenvahdille?

Maksetaan 5euroa tunnilta aivan ihanalle "varamummille". Elämämme pelastus, koska paikkakunnalla ei asu sukulaisia. Olen onnellinen kun löysimme aikuisen ihmisen hoitajaksi, eikä tytönhuitukkaa!!!
 
5e/tunti on aika paljon jollekin naapurin likalle. minusta. MLL:ltä jos tilais hoitajan niin se on 4,20/tunti ja mahdollisesti matkakuluja muutama euro. ja se on koulutettu hoitaja. itse olen ollut siellä sekä hoitajana että asiakkaana..

silloin kun mie olin teini ja hoisin sukulaisten ja yhden eksän siskonkin lapsia, niin mulle maksettiin aina max 50mk/illasta aamuyöhön. joskus saattoi saada satasen jos sattuivat olemaan hyvällä päällä. mulla kyllä vähän kyrsii siksi maksella noille mll:n hoitajilleki joku 25e siitä että ne on 3-4 tuntia hoitanu minun muksuja.. vaikka eihän se markka-euro-kurssi ole sitä mitä sen pitäis olla.. tiedetään..
 
Me ollaan maksettu sukulaistytölle 3 euroa muutaman tunnin hoitoavusta. Itse sain nuorempana parisataa markkaa, kun olin hoitanut useampana iltana lapsikatrasta. Aina en palkkaa saanut, joskus vaan hoidettiin hyvää hyvyyttään toisten lapsia.
 
tutulle nuorelle, mukavalle ja luotettavalle tytölle maksetaan 50e.yleensä tuolloin hän lastemme kanssa 17-eli tunteja tulee 5h- 8h(monesti jää yöksi-nukahtanut lasten kanssa ennen tuloamme ja nauttii aamiasta kanssamme)
 
Meillä ei ollut mahdollisuutta käyttää MLL hoitajaa, koska täällä ei ole ollut päiväsaikaan saatavilla MLL hoitajaa. Lisäksi meille ei kulje julkiset kulkuvälineet, eli alaikäisille olisi kai sitten pitänyt kustantaa taksi? (5 km taajamasta, hoitoa myös talviaikaan jolloin ei polkupyörällä pääse jne).

Ja eikös MLL hintoihin tule työnantajamaksut päälle, eli noussee varmaan yli 5 e / tunti ? Meille oli paljon helpompaa ottaa tuttu tyttö ja maksaa aina käteisellä. Samoin hänen kanssaan oli reilu peli, eli joskus hän hoiti esim 2 h 15 min, mutta otti maksun vain 2 tunnista. Joskus taas maksoin vähän ylimääräistä.

 
jos tarvitsen lapsenvahtia työpäivän ajaksi eli reiluksi kahdeksaksi tunniksi olen maksanut 14-v tytölle 2 ?/tunti...eli 8x2 16? päivä...ei paljoa kannata töihin mennä jos enemmän joutuisi maksamaan.
Jos on illalla pari tuntia annan vähän mielialan mukaan min. on tuo 2? tunti.

Kyllä 5? tunti kuulostaa todella kalliilta, ainakin jos usein tarvitsee lapsenvahtia, eriasia olisi jos tarvisi todella harvoin, vuorotyöt kuitenkin vaativat usein lapsenvahtia kun lapsi ei vuorohoidossa...
 
juppihippipunkkari
MLL:n taksa on kuulemma noussut 6,20 / tunti + matkakulut. Ja MLL tietty hoitaa työnantajamaksut, ei niitä asiakkaalta laskuteta.

Me maksetaan satunnaiselle lapsenhoitajalle myös 5 euroa tunnilta. Neiti on 17v. Mun mielestä taas alle 5 euroa / tunti ei kenenkään kannata tulla tekemään työtä, jos on omat matkakulut hoidettavanaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juppihippipunkkari:
MLL:n taksa on kuulemma noussut 6,20 / tunti + matkakulut. Ja MLL tietty hoitaa työnantajamaksut, ei niitä asiakkaalta laskuteta.

Me maksetaan satunnaiselle lapsenhoitajalle myös 5 euroa tunnilta. Neiti on 17v. Mun mielestä taas alle 5 euroa / tunti ei kenenkään kannata tulla tekemään työtä, jos on omat matkakulut hoidettavanaan.
Juuri... soitettiin MLL:ään ja sovittiin hoitajan kanssa että tulee meille hoitamaan lapsia.
Taksa oli tuo 6,20e ja jos menee sen olikohan n. 48e/kk niin pitää maksaa ne kaikki Tel-maksut sun muut,
Matkakulut sisältyy jo tuohon 6,20e.

 
me on nyt jonkun verran kuluneen vuoden aikana käytetty MLL-hoitajaa... aluksi mulla oli "kynnys" kysyä täysin vierasta ihmistä, mutta pakon edessä turvauduttiin MLL:n eikä kyllä kaduta.
Maksu on tosiaankin sen 6.20e+mahd. matkakulut(mulla käsitys et matkakulut tulee ton summan päälle- meillä käynyt hoitaja asuu lähellä meitä ) ja kyllä siihen lisäksi joutuu maksamaan tyel(?) maksuja...
Nyt lisäksi vielä lykästi, kun viikolla sukulaistyttö kysyi, et olisko tarjota lastenhoitotöitä =)
 
Minä saan 8-10 e/h, riippuen perheestä. Hoidan monesti kolmeakin lasta kerralla ja useissa perheissä teen myös kotitöitä. Viiden euron tuntipalkalla en suostuisi hommaa tekemään, niin suuri vastuu toisten lasten hoitamisessa kuitenkin on. Valppaana saa olla koko ajan. Mutta ei sillä, minä rakastan lasten kanssa työskentelyä, mutta jollakin on minunkin elettävä. =)
 
itse olen ollut hoitamassa lapsia ja minun mielestä on aika pieni taksa lähtee hoitamaan alle 5 eurolla..niinku jt 15v tai yli, ymmärtävät jo siitä hinnasta.. ymmärrän sen jos ei vara, mutta esim.opiskelijalle jolla on alan koulutusta ym niin maksaisin enemmän. Varmalle hoitajalle maksaisin kyllä enemmän! mutta meillä ei olla tarvittu tilata hoitajia, lapsi hoidossa pk:ssa vain sen päiväsajan mitä me olemme töissä/opiskelemassa. Ylimääräisiä aikoja en mihinkään hoitoon tyssää että itse pääsisin minnekään shoppailemaan tms. Lapsen kanssa yhteisaika tärkeintä!!
 
Elikäs itse olen sitä mieltä, että lapseni hyvinvointi on kultaakin kalliimpaa. Eli lastani en hoidettavaksi kenelle vaan jätä. Ja kunnon hoitajalle maksan myö kunnon palkan. Ja olen ajatellut asian niinkin, että maksamalla asiallisen palkan voi hyvä hoitaja tulla myös tarvittaessa uudelleen. ja se tietysti on meidän vanhempien ja lapsen etu. Ei joka kerta ole eri hoitaja. Lapsi tarvii tuttuja ja luotettavia ihmisiä ympärilleen. Eli tyttö nyt 6 kk ikäinen. Pari kertaa olemme hoitajaa tarvineet ja palkkaa olemme maksaneet 7-8 euroa.

ja huomatan että mieheni on pätkätöissä joten rahaa ei liiaksi ole, silti hoidosta olemme valmiit maksamaan.
 
Viimeks kun tarvittiin hoitajaa, niin naapurin täysikänen tyttö saatiin tulemaan. Koskaan ei oo tarvinnu kysyä paljonko haluaa, vaan aina on annettu omantunnon mukaan. Oltiin siis jouluostoksilla ja hoitaja oli 5 lapsen kanssa n.7h ja 50e maksettiin. Ihan oli tyytyväinen.
Eikös noilla Mll:n hoitajilla taksa nouse kun tietty lapsimäärä ylittyy. Eikä ne kai saa hoitaa kun max. 4 lasta kerralla.
 
Minä maksan satunaiselle hoitajallemme 5,-/h ja yöllä 4,-/h kun lapsi nukkuu. Yleensä hoitaja tulee meille omin kyydein, mutta yleensä viemme/taksi vie hänet kotiin meidän laskuumme tietenkin. Hoitoa on tarvittu maksullisena vain lyhyehköjä aikoja, jos tarvitsisimme esimerkiksi hoitajan koko vuorokaudeksi, maksaisimme könttäsumman.
 
Ai niin, meillä yksi lapsi, jolla ikää 2 vuotta. Hoitaja on luvannut ottaa samaan hintaan myös toisen perheen lapsen/lapset, jos menemme yhdessä ulos. Minun mielestä silloin maksetaan kuitenkin extraa, sillä johan nyt kolmessa kersassa on tekemistä enemmän kuin yhdessä, vaikka hän vaatiikin enemmän huomiota ollessaan ainoa.
 

Yhteistyössä