Paljonko menee maitoa päivässä ja käyttäjien määrä?

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja emäntä:
Kiva kuulla, että maito maistuu näin lypsäjän näkökulmasta:) Meillä menee n. ½ - 1 litra päivässä, 3 hlöä perheessä. Tyttö juo maitoa, mutta minä ja mieheni emme. Oma maito aivan liian rasvasta, sillä rasva% n. 4,3, vaikka hyvää onkin.
Ootko sä tosissas vai emäntä ollenkaan? Kaikissa mun tuntemissa maidontuottajaperheissä ostetaan se maito kaupasta ihan kuten muutkin ihmiset.
No mun tuntemissa perheissä se maito kannetaan pöytään sieltä navetan maitohuoneesta...
 
oikeesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja emäntä:
Kiva kuulla, että maito maistuu näin lypsäjän näkökulmasta:) Meillä menee n. ½ - 1 litra päivässä, 3 hlöä perheessä. Tyttö juo maitoa, mutta minä ja mieheni emme. Oma maito aivan liian rasvasta, sillä rasva% n. 4,3, vaikka hyvää onkin.
Ootko sä tosissas vai emäntä ollenkaan? Kaikissa mun tuntemissa maidontuottajaperheissä ostetaan se maito kaupasta ihan kuten muutkin ihmiset.
No mun tuntemissa perheissä se maito kannetaan pöytään sieltä navetan maitohuoneesta...
Ja asutko sä Suomessa? Ihan tosi, meilläkin ennen ollut lehmiä ja kyllä vaan maito ostettiin. Lypsymaitoa käytettiin ruuanlaitossa. Olen toki lapsena juonut suoraan lehmän tissiltä, ei se vaan enää maistuis.
 
Meillä menee maitoa noin 2-3 litraa päivässä + sitten enempi jos tekee jotain "maitoruokaa". Ja meitä siis 6 henkilöä, mutta toi nuorin ei vielä juo kun rintamaitoa. Muuten käytetään rasvatonta maitoa paitsi ruoanlaittoon ja leipomiseen käytetään täysmaitoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja oikeesti:
Ja asutko sä Suomessa? Ihan tosi, meilläkin ennen ollut lehmiä ja kyllä vaan maito ostettiin. Lypsymaitoa käytettiin ruuanlaitossa. Olen toki lapsena juonut suoraan lehmän tissiltä, ei se vaan enää maistuis.
Kyllä asun Suomessa ja olen aikoinaan (9 vuotta sitten) käynyt jopa maatilatalouden ja -yrittäjyyden perustutkintoja 3 vuoden ajan (kun en sillon muutakaan keksinyt), joten kyllä minä jotain tästäkin tiedän. Ehkäpä tavat vaihtelevat perheittäin? ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nomadi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Nomadi:
Meilla menee maitoa tosi vahan, ehka n. puoli litraa paivassa. Meita on 2 aik.+3 lasta.
Mun täti perheineen asuu kans Sveitsissä, Ennet Badenissa. :)

Ahaa :) Onko han viihtynyt taalla hyvin ?
Kyllä on viihtynyt ainakin viimeiset 30 vuotta lääkärin vaimona. :)

Kauanko sinä olet siellä asunut ja kuinka itse viihdyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja emäntä:
Kiva kuulla, että maito maistuu näin lypsäjän näkökulmasta:) Meillä menee n. ½ - 1 litra päivässä, 3 hlöä perheessä. Tyttö juo maitoa, mutta minä ja mieheni emme. Oma maito aivan liian rasvasta, sillä rasva% n. 4,3, vaikka hyvää onkin.
Ootko sä tosissas vai emäntä ollenkaan? Kaikissa mun tuntemissa maidontuottajaperheissä ostetaan se maito kaupasta ihan kuten muutkin ihmiset.
No mun tuntemissa perheissä se maito kannetaan pöytään sieltä navetan maitohuoneesta...

Näin munkin tuntemissa perheissä..

Tosin perheen naisväki joskus haluaa kevyt maitoa ja tällaiset juo kanssa kevyt/rasvatonta, joilla on kolesteroolin kanssa ongelmia..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Nomadi:
Alkuperäinen kirjoittaja Ishtar:
Alkuperäinen kirjoittaja Nomadi:
Meilla menee maitoa tosi vahan, ehka n. puoli litraa paivassa. Meita on 2 aik.+3 lasta.
Mun täti perheineen asuu kans Sveitsissä, Ennet Badenissa. :)

Ahaa :) Onko han viihtynyt taalla hyvin ?
Kyllä on viihtynyt ainakin viimeiset 30 vuotta lääkärin vaimona. :)

Kauanko sinä olet siellä asunut ja kuinka itse viihdyt?

Mina olen asunut taalla yhteensa kymmenen vuotta ( tassa valilla asuttiin koko perhe Englannissa viisi vuotta ). Viihdyn vaihtelevasti.

 
emäntä
Kyllä olen ihan aito emäntä ja me omaa maitoa käytämme ruuanlaitossa, kahvissa. Eli sen maidon mitä tarvitsemme, otamme tilatankista. En ole yhtään purkkia maitoa kotiin ostanut enkä varmaan ostakkaan niin kauan kuin meillä lehmiä on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja emäntä:
Kyllä olen ihan aito emäntä ja me omaa maitoa käytämme ruuanlaitossa, kahvissa. Eli sen maidon mitä tarvitsemme, otamme tilatankista. En ole yhtään purkkia maitoa kotiin ostanut enkä varmaan ostakkaan niin kauan kuin meillä lehmiä on.
En minäkään osta marjoja kaupasta, kun omasta pihastakin löytyy. :)
 

Yhteistyössä