Paljonko menee veroa kotihoidon tuesta?

  • Viestiketjun aloittaja "Sanna"
  • Ensimmäinen viesti
"shihtzu"
Mulla menee 30%, joka on mun verokortin lisäveroprosentti. Töistä kun menee tuon normiprosentin mukaan, niin kela ottaa lisäprosentin mukaan. Ja molemmista menee kotihoidontuesta ja hoitolisästäkin.
 
..
muutosverokortin kun teet netissä tai soittamalla verotoimistoon niin se tieto menee sähkosesti kelaan.

mut samanverran veroja tulee maksettavaksi, teit sen tai et. jos nyt maksat 20% niin saat ne ylimääräiset aikanaan takas palautuksina.. eri asia sitten että haluatko ne rahat nyt vai 2v päästä.
 
"kolmen äiti"
Muutosverokortin mukaan pitäisi mennä 10,5 %, mutta aina on Kela verottanut 20 %. Verotoimistossa vakuuttavat että koska on Kelaa varten hankittu muutosverokortti, niin Kela ottaisi tuon kortin prosentin mukaan. Mutta aina on Kela ottanut 20 %, sanoen että heidän kuuluu korottaa koska ei ole TEL,LEL yms. maksuja.... Ja silti joka vuosi ( jonka olen Kelan rahoilla ollut) on vielä tullut mätkyjäkin... Kolmas lapsi ja näin ollen kolmas kerta Kelan tuilla (vuosien 2002-2012 aikana) ja samaa asiaa ihmettelin jo vuonna 2002...
 
"jjj"
[QUOTE="kolmen äiti";25657280]Muutosverokortin mukaan pitäisi mennä 10,5 %, mutta aina on Kela verottanut 20 %. Verotoimistossa vakuuttavat että koska on Kelaa varten hankittu muutosverokortti, niin Kela ottaisi tuon kortin prosentin mukaan. Mutta aina on Kela ottanut 20 %, sanoen että heidän kuuluu korottaa koska ei ole TEL,LEL yms. maksuja.... Ja silti joka vuosi ( jonka olen Kelan rahoilla ollut) on vielä tullut mätkyjäkin... Kolmas lapsi ja näin ollen kolmas kerta Kelan tuilla (vuosien 2002-2012 aikana) ja samaa asiaa ihmettelin jo vuonna 2002...[/QUOTE]

ei ole mennyt. Itse olen tehnyt muutosverokortin netissä ja aina on mennyt sen prosentin mukaan mitä kortissa on. Mätkyistä en tiedä tuleeko, mutta tähän päivään mennessä ei ole mitään pahoja mätkyjä tullut. Halpaa lainaahan se on valtiolta kuitenkin.
 
"Joku vaan"
Mulla meni lisäprosentin (40%) mukaan koska saan myös äitiysrahaa (verotettiin 20%). Mutta kävin lasketuttamassa verotoimistossa sosiaalietuutta varten uuden verokortin, niin nyt menee kaikista kelan etuuksista (veronalaisista) 23%. Ja tieto lähti suoraan kelalle uudesta vero%.
 

Yhteistyössä