PALJONKO MIES/NAINEN MAKSAA ELATUSMAKSUJA

mkf
KIINNOISTAISI TIETÄÄ PALJONKO MIES TAIKKA NAINEN MAKSAA ELATUSMAKSUA. OLEN KUULLUT ETTÄ JOKU MINIMI (118:-?) ON OLEMASSA MUTTA MITKÄ SYYT ON VAIKUTTANUT PIENEEN ELATUSMAKSUUN JA MITÄ OTETAAN HUOMIOON ETTÄ SAA SEN PIENEN ELATUSMAKSUN.<br><br>
 
Ei ole mitään minimiä olemassa. Tuo 118e ja risat on se minkä saa kaupungilta jos etävanhempi ei maksa. Tai etävanhempi voi maksaa alle kaupungin maksaman ja kaupunki loput tuohon 118 euroon asti. Minä saan 113,02e/lapsi. Ennen sain elarin kaupungilta, reilu vuosi sitten mies alkoi itse maksamaan. Ei olla keskenämme mitään sopimuksia tehty.
 
jahas
TULOT.
Ne vaikuttavat siihen, että mies maksaa aika pientä elaria, tosin maksaa kyllä enemmän kuin tuon 118 e / lapsi / kk.

Exä on kuitenkin sitä mieltä että se on liian vähän ja laittelee lasten kautta (käskee lasten kertoa) kaikenmaailman uhkauksia oikeudenkäynneistä yms.
Perusteen on ihan vain exn kateus, kun mies ei asukaan pottukuopassa ja ole sosiaalipummina riutumassa, kun hänet niin jätettiin, vaan on rakentanut itselleen elämän, joka on elämisen arvoista. Ulospäin näyttää leveämmältä (vaikkei ole tarkoitus leveillä, mutta...) kuin mitä arki todella on.
 
Ei hyvää päivää
Mulla 2 lasta ja saan kaupungilta 236?/kk ja kaupunki perii isältä!

Isän tulot noussu, mut en viiti lähtee käräjille hakee lisää vaan tyydyttävä tohon minimiin. Se nähtävästi on isän näkemys lastensa arvosta...

Isä ei ole 5v. eron aikana maksanut muuta kuin kaupungille ja itse ja uusi mieheni maksamme kaiken! Isä lupasi osallistua harrastusmaksuihin, tähän mennessä n. 5000? tullut maksamaan minulle ja eipä se taida ikinä mitään maksaakaan!!!
 
tällä hetkellä ex maksaa 60e/kk koska meillä on vielä vanha sopimus siltä ajalta kun asuin 100km päässä lapsen isästä ja isälle jäi matkakustannukset. vuoden alusta mennään laskettaa uudestaan koska nyt asumme samalla paikkakunnalla ja isälle ei tule niin paljoa matkakuluja.
 

Yhteistyössä