Paljonko olisit valmis maksamaan (joulupukki asiaa)???

Meit oli viime jouluna semmoi kolmen perheen kimppa, varattiin joulupukki ja poro (joo siis ihan ihka oikea poro!) ja kaupan päälle itseasiassa tuli myös joulumuori.
Me lähettiin ruokailun jälkeen pienelle kävelylle tähän mein kadulle ja kuinka ollakkaan tavattiin nämä kaksi muuta perhettä kadulla ja sitten siihen ilmestyikin joulupukki Petterin ja muorin kanssa.
Pukki vedätti porolla lapsia pulkassa pienet kierrokset ja siinä pihalla jaettiin myös lapsille parit paketit (loput paketit tontut olikin jo vienyt koteihin).

Silloin kun meitä oli 3 perhettä tässä, maksu oli 45€/perhe.
Nyt yksi perhe ei ole maisemissa jouluna ja vähän näyttäis että meille jäis maksettavaks n.70€/perhe tästä lystistä.
Joo pukki on jo varattu ja olen kyllä valmis maksamaan tästä lystistä (n.30min) tuon summan mut miten olis? Olisitteko te?

Paljonko te maksatte pukille ja kauanko ne on luvannut olla paikanpäällä?
 
"poikia3"
Meille tulee teekkaripukki, viipyy paikalla n. 10 minuuttia ja maksaa 50 euroa. Ja pääkaupunkiseudun taksaksi tuo on halpa.

Tosin me olimme jo sitä mieltä, ettei meille pukkia enää tule, mutta ekaluokkalainen meni melkein hysteeriseksi, kun ehdotimme, että mitäs jos pukki menisi katsomaan pienempiä lapsia.
 
"Vilukissa"
Meidän koululainen jo meitä valisti tässä, että "joulupukiksi pääsee kuka vaan, kun pulittaa sen viiskyt euroo!! :D...kaikkea ne koulukaverit tietävät ;)!

Joo, meidän alueella semmonen keskivertotaksa keikkunee siellä 30-50 tienoilla...tosin siihen ei kyllä mitään poroajelutusta kuulu, joten moisen elämyksen tarjoamisesta voisin ehken maksaakin tuon yllämainitun summasi.
 
emulia harmaana
Meille tulee sama pukki joka on käynyt aina mun lapsuudessa. 50 e maksetaan(mun vanhemmat maksaa puolet,kun nuorin sisarus vielä pukkia odottaa) mikä on ihan ok pk-seudulla. Ja pukki oikeesti on melkeempä "ammattilainen" :D
 
"jiihaa"
Meillä käy pukkina minun työkaveri, maksua ei ottaisi mutta yleensä ostan konjakkipullon+suklaata!

Tämä järjestely toimii kun tuntee lapset ja koirat nimeltä ja ei ole kiireinen.
 
HippuTAR
Meillä on aina pukki käynyt sillä aikaa kun ollaan hautausmaalla, näin tulee tapahtumaan myös tänä vuonna. Pukin käynnistä voisin maksaa max. 20 €, jos siihen kuuluis poroajelu niin 40€. Ja tiedän ettei noilla hinnoilla onnistu niin ollaan ilman. Tänä vuonna ei ois kyllä varaa minkään hintaseen pukkiin.
 
Joo siis tänä vuonna meitä on kaks perhettä joten maksu on nyt 70€/perhe. Viime vuonna oli 3 perhettä ja maksu oli 45€/perhe.
Voihan toki olla että saadaan tähän vielä mukaan, pari perhettä vielä miettii lähtevätkö, vai ovatko ollenkaan kotona jouluna.
 

Yhteistyössä