Paljonko palkkaa nuorelle lapsen hoitamisesta?

  • Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minkä ikäinen lapsi, mitä työhön kuuluisi?

Mä ajattelisin ehkä jotain 100+ euroa viikossa. Joitakin vuosia sitten kun olin vielä lukiossa, joillakin kaupoilla oli joku kesätyökampanja, että kahden viikon työstä sai 250e, ja itse sain 19-vuotiaana kaupungin kesätöistä päiväkodissa muistaakseni n. 800e/kk, tein 40 tuntia viikossa, yhdessä toimistotyössä sain n. 1000e/kk 40 tuntia viikossa. Tossa esimerkkejä jos haluat verrata nuorten kesätyöpalkkoihin :)
 
"a p"
En ollutkaan ihan hukassa =).
Kiitos, mä tarjosinkin 200€ viikko, jolloin tuntipalkaksi tulee juuri tuon 8-10€, riippuen tietysti todellisesta tuntimäärästä, millaiseksi se muodostuu.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";23809370]Minkä ikäinen lapsi, mitä työhön kuuluisi?

Mä ajattelisin ehkä jotain 100+ euroa viikossa. Joitakin vuosia sitten kun olin vielä lukiossa, joillakin kaupoilla oli joku kesätyökampanja, että kahden viikon työstä sai 250e, ja itse sain 19-vuotiaana kaupungin kesätöistä päiväkodissa muistaakseni n. 800e/kk, tein 40 tuntia viikossa, yhdessä toimistotyössä sain n. 1000e/kk 40 tuntia viikossa. Tossa esimerkkejä jos haluat verrata nuorten kesätyöpalkkoihin :)[/QUOTE]

Lapsi 3½v. Normaalia leikkiä, puistossa, ruan lämmittäminen ja saavat syödä, lepääminen...samoja mitä itsekin teen lapsen kanssa.
 
"wendy"
itse sain 16-19 vuotiaana ihan oikeista kesätöistä palkkaa 4,5-6,3 euroa. Maksoin näistä kaikki verot, joita ei tietenkään paljoa kertynyt, mutta käteen jäävä osuus oli kuitenkin pienempi. Tämä tapahtui noin 10v sitten, joten kai hinnat ovat vähän nousseet.

Mun mielestä 10 euron tuntipalkka kuulostaa jo aika hurjalta 16-vuotiaalle. Itse lähtisin esimerkiksi olettamuksesta että maksaisin noin 5€ tunnissa + tyttö saisi syödä meillä lasten kanssa yhtä aikaa.
 
"a p"
[QUOTE="wendy";23809397]itse sain 16-19 vuotiaana ihan oikeista kesätöistä palkkaa 4,5-6,3 euroa. Maksoin näistä kaikki verot, joita ei tietenkään paljoa kertynyt, mutta käteen jäävä osuus oli kuitenkin pienempi. Tämä tapahtui noin 10v sitten, joten kai hinnat ovat vähän nousseet.

Mun mielestä 10 euron tuntipalkka kuulostaa jo aika hurjalta 16-vuotiaalle. Itse lähtisin esimerkiksi olettamuksesta että maksaisin noin 5€ tunnissa + tyttö saisi syödä meillä lasten kanssa yhtä aikaa.[/QUOTE]

Totta tämäkin, mutta en kehtaa liika vähää maksaa. Itse saan palkkaa 13€/tunti. Talkoiksi menee kesä, mutta minkäs teet? Nyt on pääasia, että saadaan tämä tilanne hoidettua jotenkin. Hoitoa ei tule kuin 2-3 viikkoa..vähän lopullinen määrä on epäselvää miehen lomien epävarmuuden vuoksi.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";23809414]Totta tämäkin, mutta en kehtaa liika vähää maksaa. Itse saan palkkaa 13€/tunti. Talkoiksi menee kesä, mutta minkäs teet? Nyt on pääasia, että saadaan tämä tilanne hoidettua jotenkin. Hoitoa ei tule kuin 2-3 viikkoa..vähän lopullinen määrä on epäselvää miehen lomien epävarmuuden vuoksi.[/QUOTE]

Yleensä kun joku on kysynyt ja olen ehdottanut 6-7 euroa tunnilta, mammat on kauhistelleet että ei varmaan maksa tuollaisia summia lastenhoidosta :D Mun mielestä ei ole ainakaan noloa tarjota tuota summaa, kun moni pienipalkkaisessa työssä oleva aikuinenkin saattaa saada vain hieman enemmän. Mun kuukasipalkasta on tullut tuntia kohti joskus itseasiassa reilusti tuonkin alle...
 

Yhteistyössä