paljonko rahaa mukaan 2 viikon etelänlomalle?

  • Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti
jaa-a
Riippuu tekijöistä: mikä maa? Onko visaa käytössä vai maksatteko kaikki käteisellä? pitääkö summaan varata ruokailut vai onko ne maksettu jo etukäteen? Mitä meinaatte tehdä: shoppailla paljon vai vähän, osallistua maksullisille retkille vai makoilla vaan ilmaisella rannata tai altaalla?
 
heips
Meillä menny noin satanen per päivä. Aika paljon kyllä kun ei tuliaisia olla tuotu, eikä retkillä oltu. ilmesesti ollaan hyvin syöty. :D Viimeksi oltiin 11 päivää ja tonni meni kaikenkaikkiaan, laskien siitä kun kotiovi suljettiin, eli lentokentällä, tallelokeropantti ym ym. Kanarialla oltiin. Kotona pärjättäs sama aika jollain 150 eurolla, viitaten edelliseen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
ollaan muutaman viikon päästä lähdössä ja ei mitään hajua paljonko otan mukaan, 3 henkilöä.
...mutta meidän matkabudjetti oli jouluna 2000e/2vko. Lapset 3v,13v,ja 16v. Eli useammissa ruokapaikoissa isommat lapset maksoivat "aikuisen" hinnan. Myös retkillä (AM) perittiin isoimmilta aikuisen hinta.
Tuo budjetti oli tarkoituksella ylimitoitettu, kotimatkalle lähdettäessä lompakossa oli vielä 400e.
Lomalla olimme Teneriffalla, ja jokapäivä söimme ulkona (laidasta laitaan sisältäen myös Mc Donaldsin) =)

Aikanaan meillä ollut nyrkkisääntö 100e/ pvä
 
shihtzu
Ai kamala mitä summia, itse kun ajattelin, että selviääkö 500 eurolla. Me asutaan ilmaiseksi, vanhempieni vuokraamassa talossa, ja osa ruokailuistakin on meille ilmaista ja ulkona ei pahemmin syödä.
mennään lanzarotelle, että ei siel paljoa shoppailujuttuja ole
 
maira harmaana
no mä olin lanzarotella porukoitten kanssa viime talvena, majoitus ja ruuat maksettiin valmiiks ja otin 250? mukaan sinne törsäykseen ja kyl aika tiukille veti...Nyt ollaan viikon päästä lähös isännän kanssa tenskulle ja sinne mukaan aateltin ottaa reilu tonni..Ja siis viikon reissuja kumpainenkin..
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Ai kamala mitä summia, itse kun ajattelin, että selviääkö 500 eurolla. Me asutaan ilmaiseksi, vanhempieni vuokraamassa talossa, ja osa ruokailuistakin on meille ilmaista ja ulkona ei pahemmin syödä.
mennään lanzarotelle, että ei siel paljoa shoppailujuttuja ole
Lanzarotella on ravintoloissa Suomen hinnat.
Ruokiin ja juomiin menee väistämättä 50-60 euroa, siis kahdelta.
Myös kaupoissa on minusta aika kallista.

Sanoisin, että tonni on aika hyvä lähtökohta kahdelle viikolle, jos maksaa kaiken rahalla.

 
xx
Alkuperäinen kirjoittaja Hilpuri Tilli:
Tonni per viikko tavataan ottaa, meillä 3-henkinen perhe. Ei ainakaan lopu rahat kesken.
Samma här. Syödään kyllä joka päivä ainakin kerran ravintolassa, vaatteita tms ostellaan ja reissaillaan saarella. Kahdeksi viikoksi voisi riittää 1500:kin.

Niin ja visa on aina varalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Ai kamala mitä summia, itse kun ajattelin, että selviääkö 500 eurolla. Me asutaan ilmaiseksi, vanhempieni vuokraamassa talossa, ja osa ruokailuistakin on meille ilmaista ja ulkona ei pahemmin syödä.
mennään lanzarotelle, että ei siel paljoa shoppailujuttuja ole
siis emmehän mekään asumisesta enää maksa, kun matka maksettu...
Hintataso ravintoloissa alkaa olemaan samaa kuin kotimaassa...mutta toki saat tuon 500 e riittämään kun hyvin suunnittelet perheen menot =).

Jos ajattelen tuota meidän aikaisempaa budjettia 100e/ pvä, niin sehän on 20e/nenä/pvä. Jos teitä 3, niin viikossa budjetti olisi 420e ja kahdelle vkolle 840e. Me mieluummin laskemme yläkanttiin...mutta kukin tavallaan.
 

Yhteistyössä