paljonko saatte äippärahaa

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2004 klo 14:28 Sandei kirjoitti:
Häh? Miten teillä on noin pieniä tuloja??? Ku joku 250? tai edes 400?? Ihmetyttää mua suuresti... Mulle jää käteen noin 1300?, mutta puolen vuoden työtuloista se mulla laskettiinkin... Kauan ootte olleet sitten kotona? Ja vaikuttaako kuin paljon jos on esim. tehnyt toisen lapsen heti perään?
[/quote

Valmistuin keväällä ja sain kesällä kolmannen lapseni. Olin ollut opiskelujen aikana töissä mutta en viimeisen 6kk aikana riittävästi että se olisi nostanut tuota minimi rahaa. No onneksi saan kolmesta lapsesta jo tuon 350 lapsilisää niin tuo pientä mukavaa bonusta tuohon rahaan...
 
minäkin saan sitä minimiä.Mutta musta on väärin,että sitä ei korotettu yhtään.Olin kuitenkin 5kk työssä,ennen kuin jäin äippälomalle.Mitä se kuukausi lisää siinä sitten meinaa?Eikö toi 5kk oo sitten mitään?
 
NeJo
Mulla jää käteen n. 850 euroo josta menee 550 asuntovelkaan ja yhteiseen tiliin mistä maksetaan ruokaostokset. Maaliskuussa loppuu äitiysloma ja pitäis sit tulla toimeen kodinhoidontuella. Onneks miehellä on paremmat tulot, ainakin toistaiseks. Eiköhän tässä eletä siihen asti kun meen töihin. (syyskuussa-05) :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.12.2004 klo 21:20 mamix3 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2004 klo 14:28 Sandei kirjoitti:
Häh? Miten teillä on noin pieniä tuloja??? Ku joku 250? tai edes 400?? Ihmetyttää mua suuresti... Mulle jää käteen noin 1300?, mutta puolen vuoden työtuloista se mulla laskettiinkin... Kauan ootte olleet sitten kotona? Ja vaikuttaako kuin paljon jos on esim. tehnyt toisen lapsen heti perään?
[/quote

Valmistuin keväällä ja sain kesällä kolmannen lapseni. Olin ollut opiskelujen aikana töissä mutta en viimeisen 6kk aikana riittävästi että se olisi nostanut tuota minimi rahaa. No onneksi saan kolmesta lapsesta jo tuon 350 lapsilisää niin tuo pientä mukavaa bonusta tuohon rahaan...

Tunnenpa itseni taas hölmöksi, kun enpä osannut ajatella noinkaan yksinkertaista asiaa kuin opiskelu! Mikä lie vajaus käynyt päässä! Mutta jos tekee toisen lapsen heti perään niin katotaanko sitten ne äitiysrahat tän hetkisistä tuloista eli onko odotettavissa että tulot tippuis paljonkin? Ei meinaan noi kelan kuviot meinaa mennä jakeluun.... :headwall:
 
Vuoden vaihteessa Minimi äitiysraha nousee reiluun 15 euroon tekee aika mukavasti lisää ainakin jos on saanu sitä minimiä tähän asti niin kuin minä ja näköjään moni muukin. Siitä tulee uudet päätökset ens vuoden alussa jos on paperit sisällä kelassa. Näin mulle ainakin infottiin kun kyselin tyhmänä joulukuun rahojen perään... =)
 
noviisi
Moneltako päivältä kuukaudessa sitä rahaa maksetaan. Kävin KELAn sivuilla ja sain vain päiväkohtaisen määrän tulevasta äitiyspäivärahastani. Voisiko joku neuvoa? Onko se 21 tai 25 päivää ? Vai mitä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.12.2004 klo 14:28 Sandei kirjoitti:
Häh? Miten teillä on noin pieniä tuloja??? Ku joku 250? tai edes 400?? Ihmetyttää mua suuresti... Mulle jää käteen noin 1300?, mutta puolen vuoden työtuloista se mulla laskettiinkin... Kauan ootte olleet sitten kotona? Ja vaikuttaako kuin paljon jos on esim. tehnyt toisen lapsen heti perään?

Pakko korjata! Ei mulla jääkkään käteen noin paljoo! Tähän asti on työpaikka maksanut, mutta nyt tästä eteenpäin maksaa Kela ja paskat sieltä mitään 1300? enää tulekkaan!!! Oishan se pitänyt muistaa, mutta enpä muistanut ja nyt onkin kaikki raha-asiat ihan sekasin! Hienoo-peegele!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.12.2004 klo 12:34 iita kirjoitti:
Vuoden vaihteessa Minimi äitiysraha nousee reiluun 15 euroon tekee aika mukavasti lisää ainakin jos on saanu sitä minimiä tähän asti niin kuin minä ja näköjään moni muukin. Siitä tulee uudet päätökset ens vuoden alussa jos on paperit sisällä kelassa. Näin mulle ainakin infottiin kun kyselin tyhmänä joulukuun rahojen perään... =)
En oo kuullutkaan... Hmm, kuulostais iakas kivalta! Siis Kelastako sulle noin sanottiin? Mä kävin äskön tuon luettuani KELAn sivuilla, mutta ne on päivitetty viimeksi 9.7.2003, joten tieto oli varmaan himppasen vanhaa.. Eli siis, kuulitko tuon ihan KELAsta? Etten mee ihan hölmöi kyselee sieltä =)

 
masukka-77
tulevana yksinhuoltajana juhlin tällä valtavalla summalla, 736 euroa ja siitä vuokra pois. olisin saanu 150 egee enemmän mut ystäväni ulosottomies päätti ettei se käy, kun olen kerta nuoruudessa töppäilly luottotiedot pilalle niin nyt sitten ulosmitataan, kun ei oo raukka mun palkka rahoihin koskaan päässy käsiks, pätkätöissä kun olen ollut. vituttaa vaan, kun koko tän vuoden oon raatanu ku hullu, et saisin kelvolliset äippärahat kasaan :ashamed: ja sit käy noin..
 

Yhteistyössä