Paljonko synnyttäminen maksaa?

Vauvahaaveisiin tuli kova kolaus kun tajusin, että myös synnyttäminen maksaa ja paljon :eek: Etelä-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin sivujen mukaan alatiesynnytyskin maksaa 1 335 - 2 637 euroa plus kaikki muut lääkäriseikkailut siihen päälle :(

Ongelmana haaveissani vielä on, että minulla on ainakin omasta mielestäni hirmuinen synnytyspelko eikä tuo alatiesynnytys tule kuuloonkaan ja sektio maksaa pahimmassa tapauksessa 4 407 euroa. Jos siis sen saa, en halua todellakaan ottaa riskiä että olen pitkällä raskaana ja joudun pakosta synnyttämään alateitse, kun tuo synnytyspelkodiagnoosi on kuulemma todella vaikeasti saatava Suomessa.

Netistä löytyy kovin ristiriitaista tietoa, mutta ymmärsin, etten edes saa mitään kelakorvausta koko hommasta. Oikeastikko? Paljonko se synnytys tuli teille loppujenlopuksi maksamaan? Erityisesti sektiosynnytyksistä ilman lantion ahtautta tai vaaraa lapsen vahingoittumisesta?
 
Ymmärsinköhän nyt oikein mitä ajat takaa...? Eli meinaat, että saat tuollaisen laskun mukaasi sairaalasta? Minä olen synnyttänyt Kanta-Hämeessa ja maksoin vain sairaala-öistä muistaakseni jotain 60?/per yö. Nuo tuhannet eurot ovat varmasti ne hinnat, mitä synnytys maksaa kunnille, luulisin.
 
Siis hei, et kai sä tosissas luule et tuommoinen summa sun täytyy itse maksaa? Nuo summat on summia, mitä synnytykset tulee maksamaan kunnalle. Sä maksat synnytyksestä poliklinikkamaksun + vuorokausimaksun niin monelta vuorokaudelta kun sairaalassa olet. Aika usein se vuorokausimaksu on noin 25-30 euroa. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja m a r z a:
Siis hei, et kai sä tosissas luule et tuommoinen summa sun täytyy itse maksaa? Nuo summat on summia, mitä synnytykset tulee maksamaan kunnalle. Sä maksat synnytyksestä poliklinikkamaksun + vuorokausimaksun niin monelta vuorokaudelta kun sairaalassa olet. Aika usein se vuorokausimaksu on noin 25-30 euroa. =)
Niin justiinsa.
=)
 

Yhteistyössä