Paljonko teidän isit on poissa kotoa?

Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun tuntuu ettei oma ukko ihan tajua, kuin paljon onkaan poissa meidän (äiti + kaksi lasta) arjesta! Eli meillä 5-6 päivää viikossa menee niin, että mies poissa n.klo 7.30-19...yö. Töiden takia kylläkin, mutta silti tuntuu epäreilulta...
 
Paljon. Viikolla on kerran kotona siihen aikaan, että minä ehdin ratsastamaan (tarkoittaen nyt, että ennen kuutta ja talvella sitten sitä, että hakee lapset hoidosta). Muuten tulee yleensä vasta sitten kun lapset on jo nukkumassa. Välillä yllättää ja tulee toisenakin arki-iltana ajoissa kotiin, mutta ei kovin usein.

Viikonloput on pääsääntöisesti kotona, mutta monesti tulee esim. reissulähtö jo su illalla.
 
Piti vielä lisätä, että epäreiluahan se onkin ja ainakin meidän perheessä suurin osa riidoista johtuu siitä, että minä olen lopen kyllästynyt huolehtimaan kaikesta yksin ja vastaamaan että arki toimii. Kotitöitäkin omakotitalossa on ihan kivasti. Lapsia siis kaksi 2 ja 5 vuotiaat ja kolmas tulossa...

 
Meillä iskä on yleensä kotona perjantai-illasta n.klo 23 alkaen sunnuntai-iltaan n.klo 18 asti. Joskus on viikonloppunakin töissä ja silloin saattaa olla 1-2 arkipäivää kotona.
Ja Ompuksen kommenttiin viitaten, onhan se epäreilua ja kotona olevalla on hirveästi töitä (meilläkin iso omakotitalo ja iso piha siivottavana), mutta en kyllä silti valita. Mun mielestä olis epäreilumpaa jos ei olis töitä ollenkaan eikä olisi rahaa ruokaan eikä kodin ylläpitoon...
 
8-17 arkisin poissa kotoa +muutama arki-ilta harrastusten parissa. Viikonloput sitten ihan kotosalla jos ei menokenkä vipata. Vähältä se kyllä tuntuu kun ajattelee et itse irtautuu arjesta ja lapsesta ehkä viikossa yhteensä 5tuntia... Mut en valita olen hyvin onnellinen! Vielä... :LOL:
 
Nyt tulee huutia :D Meidän opettajapariskunnan perheessä mies on yleensä pois ma-pe 7.30-15. Silloin tällöin lähtee vasta 9, tulee jo 13, silloin tällöin menee pidempään, jos on vanhempainvartteja tms. palavereja. Viikonloput vapaita, samoin syysloma, joululoma, hiihtoloma ja kesäloma. Minä harrastan/ teen osa-aikaisena töitä joka päivä. Samoin mies.
 
meillä mies on 19.30-02.00 pois kotoa. aamulla jaksaa kuitenkin heräillä jo 10.00 aikoihin. ihan mukavaa olla kaikki päivät yhdessä<3
tosin, mies harrastaa kyllä lähes joka päivä ainakin 2h... mutta niin minäkin!! joskus päästään jopa yhdessä salille ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimaka:
Meillä iskä on yleensä kotona perjantai-illasta n.klo 23 alkaen sunnuntai-iltaan n.klo 18 asti. Joskus on viikonloppunakin töissä ja silloin saattaa olla 1-2 arkipäivää kotona.
Ja Ompuksen kommenttiin viitaten, onhan se epäreilua ja kotona olevalla on hirveästi töitä (meilläkin iso omakotitalo ja iso piha siivottavana), mutta en kyllä silti valita. Mun mielestä olis epäreilumpaa jos ei olis töitä ollenkaan eikä olisi rahaa ruokaan eikä kodin ylläpitoon...
Pakko kysyä, että oletko sinä töissä vai kotiäitinä? Nimittäin silloin kun minä vielä olin kotona (yli vuosi sitten tosin) kaikki oli vielä helppoa. Työt ovat alkaneet kaatua niskaan vasta kun minäkin töihin menin. Vähitellen olen kuitenkin saanut tuon ukon tajuamaan, että ei hän voi laistaa kotitöistä ihan vaan sen takia, että tekee omasta vapaasta tahdostaan pitkää päivää töissä ja on sitten väsynyt viikonloppuisin. lapset myös kaipaavat isäänsä tekemään niitä miesten juttuja, äidin tekemät risumajatkaan ei koskaan ole niin hyviä kuin isän tekemät :whistle: .

Ja ennen ennenkuin kukaan kommentoi töihinmenostani, niin jatkan, että ihan itse halusin mennä töihin! Miehelläni on myös uusi yritys, joten mikään rahasampo se ei vielä ole.

Siten tilanne meillä on ihan hyvä, että mies on luvannut pyrkiä siihen että kaikki viikonloput on vapaina ja ainakin kahtena iltana olisi viimeistään viideltä kotona. Toistaiseksi tämä ei vielä ihan näin toimi, mutta kyllä tuo mieskin haluaa muutosta aikaan..
 
Meillä siippa lähtee aamulla töihin kuudelta ja tulee joskus viiden kuuden tietämillä. Sunnuntaisin töihin menee aikaa vaihtelevammin, joskus ei yhtään, joskus kaksitoista tuntia... Ajallisestihan tuo ei ole vielä mikään katastrofaalinen juttu, mutta kun se on aina ihan koomassa töitten jälkeen, niin ei se läsnäolo kotona kovin hääppöstä ole :) Meillä vielä kummallakin muksulla (kohta 1v ja 2v) on hirmuinen roikkumiskausi ja hieman tökkii se, ettei itse saa olla ikuna yksin.

Kauhulla odotan aikaa jolloin itse olen töissä ja kotona kaikki pitää tehdä samaan tahtiin kuin nyt. Ja suurin riidanaihe meilläkin on se että itse teen kaikki kotityöt kun toinen koomailee.
 
Meil miehellä on epäsäännöllisen epäsäännöllinen vuorotyö, joten vaikea sanoo mitään tiettyä aikaa kuin paljon kotoota ois poissa. Ny on usein ollu vuoroja, jollon lähtee klo 13 kieppeillä ja tulee joskus 23-01 pintaan. Mut herää kummiski sillon seittemän-kaheksan maissa touhuumaan pojan kanssa, et mie saan nukkua ko hoidan yösyötöt :heart: :heart:

Nyt ei oo aikoihin ollu aikasia aamuja, mut välil on siis semmosia kahelta yölläkin alkavia. Sillon tulee joskus kahen maissa pvällä ja nukkuu sit tunnin tai pari. Joskus on töissä niin, et lähtee klo 6 ja tulee klo 19.30 eli ei nää poikaa ollenkaan koko pvänä :'( Mut noit on onneks tooooosi harvoin.

Harrastaa salia tunnin tai pari noin kolme kertaa vkossa enintään. Mut usein on niin, et harrastaa vaan kerran tai pari. Riippuen myös työvuoroista. Mut on hällä vastaavasti kyl paljon vapaapäiviäkin ja nytki on tulos kolmen vkon loma taas :heart: Eli keskimääräistä enempi se kai kotona on =)
 
Kiitos vastauksista... Nyt yritän tolkuttaa itselleni, et myös muilla voi olla yhtä hikistä hommaa... Mutta oon silti kyllä sitä mieltä, ettei tähän aikataulutukseen voi aivan alentua ilman valitusta... Että jos miehen on "pakko" painaa pitkää päivää, niin saa kyllä sit kuunnella myös vähän purnaustakin... Ja hemmotella vaimoa+lapsia sit kun suvaitsee olla kotona. Vaikka tottahan sekin on, että rahaa on jostain tultava, mutta "pakko" on aina suhteellinen käsite... =) Voimia kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ompus:
Alkuperäinen kirjoittaja mimaka:
Meillä iskä on yleensä kotona perjantai-illasta n.klo 23 alkaen sunnuntai-iltaan n.klo 18 asti. Joskus on viikonloppunakin töissä ja silloin saattaa olla 1-2 arkipäivää kotona.
Ja Ompuksen kommenttiin viitaten, onhan se epäreilua ja kotona olevalla on hirveästi töitä (meilläkin iso omakotitalo ja iso piha siivottavana), mutta en kyllä silti valita. Mun mielestä olis epäreilumpaa jos ei olis töitä ollenkaan eikä olisi rahaa ruokaan eikä kodin ylläpitoon...
Pakko kysyä, että oletko sinä töissä vai kotiäitinä? Nimittäin silloin kun minä vielä olin kotona (yli vuosi sitten tosin) kaikki oli vielä helppoa. Työt ovat alkaneet kaatua niskaan vasta kun minäkin töihin menin. Vähitellen olen kuitenkin saanut tuon ukon tajuamaan, että ei hän voi laistaa kotitöistä ihan vaan sen takia, että tekee omasta vapaasta tahdostaan pitkää päivää töissä ja on sitten väsynyt viikonloppuisin. lapset myös kaipaavat isäänsä tekemään niitä miesten juttuja, äidin tekemät risumajatkaan ei koskaan ole niin hyviä kuin isän tekemät :whistle: .

Ja ennen ennenkuin kukaan kommentoi töihinmenostani, niin jatkan, että ihan itse halusin mennä töihin! Miehelläni on myös uusi yritys, joten mikään rahasampo se ei vielä ole.

Siten tilanne meillä on ihan hyvä, että mies on luvannut pyrkiä siihen että kaikki viikonloput on vapaina ja ainakin kahtena iltana olisi viimeistään viideltä kotona. Toistaiseksi tämä ei vielä ihan näin toimi, mutta kyllä tuo mieskin haluaa muutosta aikaan..

Viime talven olin töissä, nyt kesän olen ollut hoitovapaalla ja ensi kuussa taas aloitan työt, tosin osa-aikaisena omasta tahdostani, joten tulee varmaan ihan mukava talvi kun on aikaa olla myös kotona. Viime talvena onneksi joutui aika vähän lumitöitä tms tekemään, tai ainakin ne lumisateet sattui mun vapaapäiville niin ei tarvinnut esim iltavuoron jälkeen (klo 21 jälkeen) alkaa lumia kolailemaan..muuten olisi voinut rankkaa ollakin..
 

Yhteistyössä