paljonko teidän lasten (10-13v) pituus/paino?

  • Viestiketjun aloittaja "jassi"
  • Ensimmäinen viesti
"jassi"
kävin eilen ystävälläni kylässä ja hänellä on 11v tytär, joka kysyi minulta
voisinko mitata hän pituuden. hän oli jo 166cm pitkä. mielestäni hän on aika pitkä jo, itse olen vain 162cm. sitten hän halusi punnita minut ja itsensä, minä painoin 52,4kg ja hän 64.8kg ja sitten hän totesi minulle, että ootpas sä pikkanen. tiedän et oon lyhyt. onko muilla pitkiä lapsia?
 
Turkilmas
Meillä vanhempi poika täyttää ens kuussa 11 vuotta. Hän on n. 165 cm pitkä ja painaa n. 55 kg. On kyllä pitkä poika, joten tapaamasi tyttökin on pitkä. Varsinkin tytöksi.
 
"tiina"
[QUOTE="jassi";25931346]kävin eilen ystävälläni kylässä ja hänellä on 11v tytär, joka kysyi minulta
voisinko mitata hän pituuden. hän oli jo 166cm pitkä. mielestäni hän on aika pitkä jo, itse olen vain 162cm. sitten hän halusi punnita minut ja itsensä, minä painoin 52,4kg ja hän 64.8kg ja sitten hän totesi minulle, että ootpas sä pikkanen. tiedän et oon lyhyt. onko muilla pitkiä lapsia?[/QUOTE]

poika 13v 157cm ja 44kg, eli taitaa olla aika pieni ikäisekseen.
 
"vieras"
Ap:n asenne todella vittumainen(oi voi, olipa oudon pitkä ja painava mukula ja MINÄ OLEN NIIN LAIHA JA LYHYT. HUOH.) Noh, oma 13 v. tyttöni on 170 cm pitkä, kasvupyrähdys jo ohi. Itse olen 172 cm.
 
"vieras"
Suomalaiset pojat kasvavat jo keskimäärin 181 senttiä pitkiksi ja tytöt 167,5 sentin mittaisiksi. Keskipituus kasvaa yhä puoli senttiä vuosikymmenessä, mutta kukaan ei tiedä, koska raja tulee vastaan.

Lapset eivät enää pysy vanhentuneilla kasvukäyrillä. Lastentautien professori Leo Dunkel Itä-Suomen yliopistosta Kuopiosta kertoo, että vanhojen käyrien virhe on niin suuri, että 6–7 prosenttia lapsista arvioidaan väärin.

– Lapset kasvavat nykyään nopeammin ja saavuttavat myös murrosiän varhemmin.

Dunkel löytää imeväisten ripeämmälle kasvulle luonnollisen syyn.

– Esimerkiksi Espoon alueella noin 70 prosenttia äideistä imettää lapsiaan. 1960-luvulla lukema oli 10 prosentin luokkaa.

Myöhemmin lapsen kasvuun vaikuttaa hyvinvointi. Onnelliset, terveet ja hyvin ravitut lapset kasvavat pidemmiksi kuin huonoissa oloissa elävät.

– Tätä on tutkittu Englannissa. Mitä korkeammassa sosiaaliekonomisessa asemassa perhe elää, sitä paremmin lapset kasvavat.
 
10v tyttö 139,3cm ja 35kg
11v poika 138,3cm ja 38kg

Isoveljelle kova paikka kun pikkusisko on pidempi, tosin heillä oli pari vuotta sitten 5cm pituuseroa, saa nähdä jos poika pian menee taas ohi =)
 
"vieras"
Poika 10 vuotta: 130cm ja 24kg. On todella pieni, mutta juuri oli terveystarkastus jossa on aikuisiän pituudeksi arvioitu 172cm eli tasan sama kuin mitä isänsä on. 1v4kk nuorempi siskonsa on pari senttiä lyhyempi mutta painaa kaksi kiloa enemmän.
 
Eleni1
Mä oon 135cm ja 33kg vaikka kaikki sanoo mua laihaksi ja laihtueeksi omasta mielestä mun mahassa on aika kunnolla ylimääräisiä kiloja haluaisin laihduttaa velä melko paljon 5-10kg autakaa jos sinulla on jotain jota haluat kertoa painostasi tai laihdutuksesta kerro ihmeessä.
 

Yhteistyössä