Paljonko teidän ruokalasku/kk

  • Viestiketjun aloittaja "Vierailija"
  • Ensimmäinen viesti
"Aloittaja"
[QUOTE="Hmm";27435227]Tarkkaan en oo laskenu, mutta 100-250€/kk. Kaks aikuista ja yksi lapsi.[/QUOTE]

Siis tätä mä en justiinsa tajua. Olen muutaman kuukauden nyt katsonut tarkkaan paljonko ruokakauppaan menee meidän kahden hengen taloudelta ja millään en voi päästä alle 350e/kk. Viikon ruokaostokset on vähintään 80e ja siinä ei todellakaan ostella mitään puolivalmisteita tai paistopisteleipiä tai herkkujuustoja jne. Sämpylät saa tuolla budjetilla leipoa itse ja aamulla syödä välillä kaurapuuroa. Tarjousten perässä en toki ole vielä ehtinyt juoksemaan, mutta säästäisikö sillä oikeasti niin paljon? Jotta pääsee tuohon 250e/kk niin siinä ei varmaan paljon kaloja, hedelmiä ja täyslihaa ostella?
 
[QUOTE="anne";27435052]Syötte aika epäterveellisesti ja teidän porukasta aika moni on ylipainoinen,lihavia lapsia.[/QUOTE]

Jeps.
Lisäksi ostosketjun perusteella ostamme keskivertoa enemmän vihanneksia ja hedelmiä , mitkä nekin nostavat aikalailla ruoakassin hintaa.

:)
 
..
Siinä on iso ero, syövätkö kaikki lounaan hoidossa, koulussa tai työpaikalla ja pk-ikäiset vielä aamupalankin. Käytännössähän se vie varmaan 1/3 ruokabudjetista pois verrattuna sellaiseen perheeseen, jossa kaikki ateriat syödään kotona.
 
  • Tykkää
Reactions: sinisulka
edrdf
Siinä on iso ero, syövätkö kaikki lounaan hoidossa, koulussa tai työpaikalla ja pk-ikäiset vielä aamupalankin. Käytännössähän se vie varmaan 1/3 ruokabudjetista pois verrattuna sellaiseen perheeseen, jossa kaikki ateriat syödään kotona.
Meillä tuohon 350€/kk (3 hlö) sisältyy miehen työpaikkasyömiset (saa todella halvalla ateriansa kaupan tiskiltä, edullisimman ruoan kilohinnalla aina) sekä eskari-ikäisen lounas päiväkodilla.
 
Mie en arvaa edes laskeskella meidän kuukausittaisia ruokakuluja. Meillä kun on keliaakikko talossa, niin se on ihan varma, että ruokakulut ovat vain nousseet. : /
 
upsista
Meillä 2 aikuista, teinit 16 ja 15 ja pikkukakkoset 4v. Ruokaan menee 1200e/kk. Toki teinit pelaa kiekkoa ja on kovia syömään...Ja mä poltan, neki on tos. Ja kuuluu tohon kolmen koiranki ruoka. Melko paljon kuitenki.
 
Siinä on iso ero, syövätkö kaikki lounaan hoidossa, koulussa tai työpaikalla ja pk-ikäiset vielä aamupalankin. Käytännössähän se vie varmaan 1/3 ruokabudjetista pois verrattuna sellaiseen perheeseen, jossa kaikki ateriat syödään kotona.
Meillä minä teen kaikki ruuat, jokainen syö kaikki ruuat kotona tai ottaa eväät töihin. Näin ollen se ei vaikuta meidän ruokalaskuun.
 
"MintunKukka"
Siinä on iso ero, syövätkö kaikki lounaan hoidossa, koulussa tai työpaikalla ja pk-ikäiset vielä aamupalankin. Käytännössähän se vie varmaan 1/3 ruokabudjetista pois verrattuna sellaiseen perheeseen, jossa kaikki ateriat syödään kotona.
Kyllä todellakin. Kesällä on AINA isommat ruokalaskut ja loma-aikoina. Mä syön työpaikkaruokalassa ja mies kuljettaa eväitä.
Mutta kesällä menee helposti se 1500€ruokaan ku muuloin menee korkeintaan se 1200€
 
"Neiti"
Meillä menee keskimäärin 400-500 euroa kuussa, 2 aikuista ja lapsi (vaippaikäinen). Ei kyllä paljon katsota mitä ostetaan, paits nyt lapsen myötä syödään mahdollisimman paljon luomua ja kotimaista. Mies syö yhden ruuan töissä. Leivon viikottain.
 

Yhteistyössä