Paljonko teillä veroprosentti?

  • Viestiketjun aloittaja XXX
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mii-Sa:
n.1700e ja 17%

Olis ollu 4%, mutta onneks tarkistutin, kun löytyi vähän virheitä... KELA mokannut, mutta mun hyväks kuitenkin.
mitäs kela muka oli mokannut, se ei tietääkseni laske niitä prosentteja..
Sitä minäkin ihmettelin. Eikä Kela edes ilmoita verottajalle kenenkään tuloja etukäteen, vaan vasta jälkikäteen seuraavana vuonna. Eli siis jos alkaa saada vaikka äitiyspäivärahaa nyt tammikuussa, niin se pitää itse ilmoittaa verokorttia varten, Kela ei sitä tee asiakkaan puolesta.
 
ööö
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
jos kela on ilmoittanut 2007 noi etuudet väärin niin silloinhan se vaikuttaa seuraavaan vuoteen
ei niitä voi ilmoittaa väärin koska ne tulee suoraan järjestelmistä. ei niitä siellä käsin lasketa.
minä joka maksan ennakkoveroa niin en ole muutamaan vuoteen saanut kelalta etuuksia mutta edelleen joka tammikuu mun pitää soittaa verotoimistoon ja ilmoittaa etten saa mitään! kait se kuitenkin on verotoimiston moka...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
jos kela on ilmoittanut 2007 noi etuudet väärin niin silloinhan se vaikuttaa seuraavaan vuoteen
Perusverokortilla eli sillä, minkä kaikki saa automaatisesti kotiin, ei ole koskaan mitään sosiaalietuuksia, vaikka Kela olisi edellisinä vuosina sellaisia maksanut. Kaikki saa automaattisesti verokortin joka palkkaa tai eläkettä varten ja itse pitää tilata muutosverokortti, jos saa Kelasta etuuksia. Eli Kelan antamat vuosi-ilmoitukset edellisiltä vuosilta ei vaikuta jatkossa kenenkään verokorttiin.
 
kyllävaan
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeka:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
jos kela on ilmoittanut 2007 noi etuudet väärin niin silloinhan se vaikuttaa seuraavaan vuoteen
Perusverokortilla eli sillä, minkä kaikki saa automaatisesti kotiin, ei ole koskaan mitään sosiaalietuuksia, vaikka Kela olisi edellisinä vuosina sellaisia maksanut. Kaikki saa automaattisesti verokortin joka palkkaa tai eläkettä varten ja itse pitää tilata muutosverokortti, jos saa Kelasta etuuksia. Eli Kelan antamat vuosi-ilmoitukset edellisiltä vuosilta ei vaikuta jatkossa kenenkään verokorttiin.
jos maksaa ennakkoveroa niin kyllä vaikuttaa!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kyllävaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeeka:
Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
jos kela on ilmoittanut 2007 noi etuudet väärin niin silloinhan se vaikuttaa seuraavaan vuoteen
Perusverokortilla eli sillä, minkä kaikki saa automaatisesti kotiin, ei ole koskaan mitään sosiaalietuuksia, vaikka Kela olisi edellisinä vuosina sellaisia maksanut. Kaikki saa automaattisesti verokortin joka palkkaa tai eläkettä varten ja itse pitää tilata muutosverokortti, jos saa Kelasta etuuksia. Eli Kelan antamat vuosi-ilmoitukset edellisiltä vuosilta ei vaikuta jatkossa kenenkään verokorttiin.
jos maksaa ennakkoveroa niin kyllä vaikuttaa!!!
Nyt oli käsittääkseni kyse ihan verokortista ja siinä ei pohjatietoina ole sosiaalietuuksia.
 
Liila
Vuositulot 20000 euroa, sisältäen hoitovapaata puolet vuodesta. Veroprosentti 8,5. Ensiasunnon lainan korkovähennyksen pienentävät veroprosenttia mukavasti neljän pykälän verran.
 
Liila
Alkuperäinen kirjoittaja Liila:
Vuositulot 20000 euroa, sisältäen hoitovapaata puolet vuodesta. Veroprosentti 8,5. Ensiasunnon lainan korkovähennyksen pienentävät veroprosenttia mukavasti neljän pykälän verran.
Lisään selvennykseksi vielä, että tilasin juuri uuden verokortin, joten nämä tiedot pitävät paikkansa.
 

Yhteistyössä