Paljonko teki jouluruoka ostokset?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Noin
About 200 e. Tänään ostin laatikot, salaatit ym viimeiset ja vähän herkkuja, yht. 80 e. Aiemmin ostettu kinkku n. 35 e, sekametelit, riisit ym ja hirmusti leivonta-aineksia! Voit, siirapit sun muut kakkuhedelmät ja -pähkinät on maksanu monta kymppiä.
Meillä joulun vietossa oma perhe 2 aikuista, 2v, 4v ja vauva sekä mun vanhemmat.
 
Tiuku
Tänään ostettiin kalkkuna-ja kinkkurullat, rosollit, joulukalat (mm. kylmäsavulohi, sillit), jälkkäritarpeita, glögiä, juustot (paljon!), leivonta-aineksia, perunalaatikko-ainekset jne. ja rahaa meni noin 100 euroa. Lanttu- porkkana- ja maksalaatikot on tilattu yhden leipomon kautta, josta tulee myös joulutortut, sinne uppoaa vielä noin 70 euroa.
Aatonaattona haetaan vielä salaattiaineksia,hedelmiä,maidot jne. kaikenkaikkiaan noin 250 ? menee.
 
200-300e on mennyt ja vielä ostamatta tuoreet kasvikset sekä maitoa ja leipää pitää vielä huomenna tai tiistaina hakea. Aattona syödään omalla perheellä 2 aik+ 2lasta ja sitten pyhinä meillä on lisäksi vieraita 6 aikuista ja 2lasta.. Olen tehnyt itse riisi- ja porkkanapiirakat, laatikot, leivonnaiset, jälkkärijäädykkeet, graavilohen ja mies savustaa vielä lohta lisäksi mutta kyllä tuota rahaa silti näyttää menevän, vaikka ei valmista ostakaan. Ja tykkään ostaa laadukkaita raaka- aineita, eli en valitse useinkaan halvinta vaihtoehtoa, joten osittain johtuu siitäkin tuo korkea budjetti..
 

Yhteistyössä