Paljonko tuli painoa raskauden aikana?

pikkubertta pihalla
Painoa tuli 16kg, lähtöpaino oli 46kg ja sairaalassa ennen synnytystä puntari siis näytti 62kg. Puolet jäi sairaalaan, toinen puoli olisi saanut jäädä mutta kun lopetin imetyksen (imetin 1v2kk) niin kilot hävisivät... Nyt painoa 47kg. Ja odotuksen aikana en juuri kuntoillut - tai toisin sanoen en saanut kuntoilla ennenaikaisten supistusten takia.
 
Tuli 12kg. Työmatkoja pyöräilin ja kävelin plus sitten hyötyliikuntaa, loppuraskaudessa liikunta oli pannassa supistusteluiden vuoksi...ja meni sitten yliajalle kuitenkin. Pian synnytyksen jälkeen meni paino miinukselle, ikävä kyllä...
 
5,5 kg.
Puoliväliin raskautta juoksu/hölkkälenkkejä, loppuraskaudessa päivittäin n. tunnin kävelylenkki tai uinti.
Lapsi painoi syntyessään kolmisen kiloa joten kaikki kilot kyllä poistuivatkin saman tien...
 
pinja79
painoo tuli 24kg josta nestettä aika paljon... poika paino 2360g ja tuli sektiolla! sektion jälkeen painoo oli tullu miltei 1kg lisää! nyt tuosta on 2kk ja jäljellä on 6kg en ole muuttanut ruokailua enkä juuri liikkunut! haava oli alkuun tosi kipee... imettäminen on vienyt kaiken... ja olen muuten suklaa syöppö!
 

Ekas raskaudes tuli kiloja 16kg enkä kuntoillut yhtään. Silloin tunsin jopa olevani elämäni kunnossa ja oisin jaksanut tehdä vaikka mitä! Toisessa raskaudes tulikin kiloja sit 26kg..nooh mässättyä tuli suklaata ja muuta! Siitä kun tyttö syntyi 9kk sitten en oo yhtään kuntoillu ja paino on pudonnut n. 33kg. Toka raskaus meni kaks viikkoo yli ja ne yliviikot voin ihan superhienosti vaikka tuota massaa ja mahaa oli ihan valtavasti. :)
 
Esikoisesta 53kg->70kg=17kg, ulkoilin koiran kanssa aika paljon... Olin takaisin lähtöpainossa kun synnytyksestä oli 2 viikkoa. Toisen lapsen kohdalla huimat 53kg->80kg=27kg, liikuin tietysti koiran ja esikoisen kanssa, mutta 3 viimeistä kuukautta leposyke 110, liikkuessa paljon enemmän eli ei tosiaan paljon jaksanut puuhailla ja harrastaa kun ihan tööt olin... Paino tippui parissa kuukaudessa 65kg ja jämähti siihen. Nyt kolmas raskaus alussa ja paino tippunut plussaamisen jälkeen 62kiloon... Vaikka en ole oksentanut. Eipä vaan ole suklaa maistunut yhtään :)
 
nirppurotta harmaana
Mulle tuli painoa 7 kiloa. Tonne rv 30 asti kävin koirun kanssa päivittäin 3-4 krt pienellä lenkillä, sen jälkeen en kuntoillu mitenkään. Ja tuosta painosta tuli viimiset 2 kiloa viikossa turvotuksen eli nesteen muodossa.
 
Kävin ihan normaalisti raskauden alussa kuntosalilla, spinningissä ja koiran kanssa pitkillä lenkeillä. Rv 15 jälkeen jouduin jättämään kuntosalin ja spinningin pois, koska tuntui, että happi loppuu ja alkoi pyörryttämään. Jatkoin koiran kanssa lenkkeilyä raskauden loppuun saakka, koska lenkit piristi mieltä ja koira tykkäsi. Painoa tuli n. 16 kg.
 

Yhteistyössä