Paljonkohan mulle on kertynyt lomapäiviä?

Olen ollut samassa työssä maaliskuun lopusta alkaen kolmella eri sopimuksella yhtäjaksoisesti.
Tuntuu, että alkais olla lomalle tarvetta kun viimeeksi olen lomaillut jouluna 2009 :| (työt aloitin heti valmistumisen jälkeen) Ajattelin, että kysyn esimieheltä voisinko pitää lomapäiviä joulusta eteenpäin, vaan liekö sijaiselta edes onnistuu vaan laittavat lomat maksuun :confused:
 
joops
lomia tulisi 8 kuukaudelta (huhti-marraskuun loppu). en tiedä oletko yksityisellä vai kunnallisella töissä, mutta keskimäärin lomapäiviä luulisin sinulla olevan 16 päivää.
 
"gen"
Riippuu millä alallla olet. Jos oot hoitaja ja kunnallisella puolella, niin lomapäiviä kertyy 2 kpl kuukaudessa (ja kun pidät lomaa niin kuluu 5 lomapäivää/viikko). Sulla on kertynyt tähän mennessä 15 päivää lomaa, mut pääsääntöisesti olis tarkoitus että ne pidetään seuraavalla lomakaudella (eli ens vuoden huhtikuusta 2012 maaliskuuhun), mutta niitä voi kyllä pitää etukäteen (työnantajasta riippuen). Lomia ei saa maksaa edes sijaiselle, jos työsopimus ei katkea. eli oot yhtälailla oikeutettu lomaan kun vakituisetkin.
 
[QUOTE="gen";22399864]Sulla on kertynyt tähän mennessä 15 päivää lomaa, mut pääsääntöisesti olis tarkoitus että ne pidetään seuraavalla lomakaudella (eli ens vuoden huhtikuusta 2012 maaliskuuhun), mutta niitä voi kyllä pitää etukäteen (työnantajasta riippuen). Lomia ei saa maksaa edes sijaiselle, jos työsopimus ei katkea. eli oot yhtälailla oikeutettu lomaan kun vakituisetkin.[/QUOTE]

Olen hoitajana kunnallisella puolella.
Nykyinen sopimukseni päättyy 5.12, mutta esimies puhui menneellä viikolla että hän on jo suunnitellut jatkoa. Täytynee käydä hänen juttusillaan. Haluaisin a) lomailla ja b) olla lasten kanssa joulun aikaan kotona jollei mies pysty olemaan. Koululaisilla ei muuta paikkaa ole ja kieltämättä hirvittää ja surettaa, että joutuisivat olemaan koko joululoman keskenään.
 

Yhteistyössä