Palkan suuruus äitiysvapaalla

Saan äitiysvapaan alusta kolmelta kuukaudelta palkan ja mulla on vain 16h/kk sopimus. Sain nyt 2vk palkkakuitin ja luulin että saan vain 8h palkan mutta sainkin 40h. Ovatkohan laskeneet väärin ja perivät vielä takaisin!? Vai olenkohan alunperinkin käsittänyt jotain väärin!? Mulle kyllä työpaikalta sanoivat puhelimitse, että saan vain palkan 16h/kk. Töitä olen tehnyt ennen äitiysvapaata 80h/kk.
Tietäiskö joku näistä palkkajutuista äitiysvapaalla jotain?
 
..
jaa tästä ei varmaan ole apua, mutta minulla oli silviisiin että erilaiset lisät muodostivat n kolmasosan palkasta ja sitten kun jäin äitiyslomalle niin nuo lisät jäivät pois, jolloin palkka laski huomattavasti, MUTTA koska kelalta saatu korotettu äitiyspäiväraha olisi ollut tuota matalaa palkkaa suurempi(kun se perustuu vuosituloon jossa taas ne lisät on mukana) niin sain palkan lisäksi vielä kelalta jnkv rahaa.
mutta nämä asiat selvinnevät parhaiten työehtosopimuksesta tai sitten liittoon soittamalla, jos et palkanlaskijalta uskalla asiaa kysyä
 
Mulla muodostuu palkka myös lisistä ja sitäkin kyllä ihmettelin kun kerroin oli pienempi kuin normaalisti, varmaan jäänyt lisät pois. Mä saan myös kelalta vielä lisäksi rahaa. Kyllä uskaltaisin mutta en taida kehdata kun olen sen kanssa jo takunnut muutenkin näiden kelan lappujen kanssa.
 

Yhteistyössä