Palleatyrä

Onko kellään todetu hiatusherniaa eli palleatyrää. Miten sitä on hoidettu?

Itse olen oireillut ylävatsaa ja tutkimuksissa (ultra, rtg, EKG) ei mitään varmistunut, oireiden perusteella sanoivat palleatyrän olevan mahdollinen. Nyt aloitan lääkkeet, puoli tuntia ennen joka ateriaa yks lääke ruokatorven ja mahan liikkeitä vaihdittamaan ja toinen happolääke 1 joka ilta.

Oireena mulla on jatkuvasti pahentuen ollut parin viikon ajan: Painon tunne/ahdistus ylävatsalla vasemman kylkikaaren alla, hengästyminen ja väsymys, lisälyönnit, ruokahaluttomuus, paha olo ruokailun jälkeen. Ylävatsan ahdistus pahenee makuulla ollessaan ja aina ruokailun jälkeen.
:ashamed:
 
ruokatorventulehdus, vatsakatarri mahd. palleatyrä jota ei saatu näkyviin kun vatsaa tsiigailtiin.
Hoitona ollut zolt että somac. 1 x pvä aamuisin, tuntia ennen aamuruokailua.
Oireina painon tunne/ahdistus/kiristys/turvotus mahassa. Eniten vas. kylkikaaren alla. Hengästyminen, väsymys, lisälyönnit, ruokahaluttomuus, jatkuva paha olo, kurkkua polttaa, nielemisvaikeudet, eikä mikään ruoka sovi. Ja syömättömyyskään ei ole hyvä.

Lääkkeet ei auta. Närkästää kamalasti. Vatsa toisinaan karmea pallo. Jopa reipas kävely (jalkojen tömähtely maahan) saattaa ärsyttää vatsaa niin, ettei pysty oikein olemaan.
 

Yhteistyössä