PALOVAMMOISTA!!!!!!!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 17:59 kuha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 17:56 Candide kirjoitti:
Hyvä muistisääntö on, että jos palovamma-alue on oman kämmenen kokoinen tai isompi, niin AINA lääkäriin viimeistään siinä vaiheessa! Sen kokoinen on jo vakava palovamma.
se oli vähän mun kämmentä pienempi kun aamulla lopeitn suihkuttelun,mutta laajeni päivän mittaan :x vesikellotkin paisu vasta tänä aamuna,yöllä ne oli vaan pikkurillin pään kokosia...

onneks ei tän pahemmin käyny!!! =)
Oon nyt varovainen niitten rakkuloiden kans ne ku voi edelleen laajeta ku ne yhtyy, jos ne menee rikki niin seuraa tarkkaan vammakohtaa koska sillon sit tulehdusvaara on todella suuri.
Eikä sit enää kylmää vettä vaan oman kehon lämpöstä jollon paraneminen ei pysähdy, äläkä suihkuta kovaa suoraan rakkuloiden päälle ettei ne menis rikki.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 18:01 kipinäsääri kirjoitti:
Voih :eek:

Mua ahdisti jo lukea tätä.

saatko niillä tarralapuilla tehtyä samaan rahaan brasialaisen vai reisissäkö ne pahimmat on? =)
ne repeili mulle ihan täysin siellä lääkärissä :eek: :D
se äijä kysy ensin että ootko hiljattain suohkussa käyny,johon minä että mitä nyt viime yön siellä viruin... :whistle:
sit se likka laitto niit tarroja niiden lappujen päälle,niin se kysy että laitetaanko tähän karvotuksen päälle niin saat samalla karvanpoiston :D
sit naureskeltiin että toivottavasti kukaan ei kysy multa että mitä teit keskiviikko-iltana klo21 jälkeen,
mä nimittäin istuin emännänjakkaralla suihkussa ja huljuttelin alapäätä kylmällä vedellä,join olutta ja katselin läppäriltä greyn anatomiaa :LOL:
(taisin tän kyl jo aiemmin kirjottaa.. :whistle: ) no anyway...

nyt oon saanu hoito-ohjeet lääkäriltä ja huomenaamulla pitäis käydä terkalla vaihtamassa noi lippuset ja lappuset...

on tää vaan mukavaa :xmas:
 
Saitko sitä rasvaa? Me käytettiin poikaan moista 2vk kun kaato puuroa päälleen, ei tullu rakkuloita, läks nahat suoraan.. Nykysin muuten saa semmosta näppärää itseensä liimautuvaa sideharsoa apteekista, sillä sai lapselta ainakin hiukka peremmin pakettiin paikat, tosin meillä pitikin paketoida ylöpää ja rintalasta.. ;)
 
mucho harmaana
Jos Cobania meinaat siis sitä itsekiinnittyvää, kannattaa katsoa ettei ole allerginen latexille.. rupeaa kutiamaan.

Sitä saa muuten ainakin isoimmista apteekeista kivoissa väreissä :D piristystä päivään ! Koiralla roikkuu korvakarvoissa suojaamaassa karvapeitettä räikeen oranssit.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 19:40 Esmonda kirjoitti:
kysys huomenna niihin siveltäväksi Flamazin(e), ei muista kumpi, -voidetta. Sitä käyttävät töölön palovammateholla, on siis reseptilääke. TODELLA tehokas!!!
sain reseptin tähän ja sit lekurilta sitä liimasideharsoa,niitä "patjoja",teippiä ja lastan millä se rasva sivellään iholle :)
 
Näkikö noita palovammoja "oikea" lääkäri vai kandi eli saitko kunnon hoito-ohjeet?

Itse olin päivystyksessä murtuneen ranteen kanssa ja opiskelujen loppuvaiheessa oleva kandi totesi ettei kipsata vaan laitetaan lasta & side. Seuraavalla viikolla osottautui, että lasta oli väärin laitettu ja kipsi olisi ollut oikea ratkaisu :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.02.2007 klo 22:18 vieras kirjoitti:
Näkikö noita palovammoja "oikea" lääkäri vai kandi eli saitko kunnon hoito-ohjeet?

Itse olin päivystyksessä murtuneen ranteen kanssa ja opiskelujen loppuvaiheessa oleva kandi totesi ettei kipsata vaan laitetaan lasta & side. Seuraavalla viikolla osottautui, että lasta oli väärin laitettu ja kipsi olisi ollut oikea ratkaisu :/
1 terveydenhoitaja,1 harjottelija ja 3 ihan oikeaa lääkäriä on nähny mun vammat.
kaikki anto samat ohjeet :)
 
elosveena
sen sun kylmässä vedessä oleminen pelasti sut pahoilta arvilta. tai siis voihan sulle pienet arvet jäähä... mutta jos et olis ollu kylmän veen alla olis arvet ollu paaaaaaljon pahemmat.. pisteet sulle ja hatun nosto.
 
voi perze mikä tuska!!!!!!!!!!!!!!!! \|O
kävin tänään taas lekurilla ja sanovat että hyvältä näyttää,eli ei oo ainakaan pahempaan suuntaan menny ja et ei näytä siltä et tulehtuis..
sit se mun lääkäri sano et hän käy tuolla noin että meidän sijainen laittaa sulle noi rasvat ja muut. olin että ookke,sijaista odotellessa.
no,sijainen saapui. n.keski-ikäinen pätevän näköinen naishenkilö. myöhemmin kuitenkin kävi ilmi monessa kohtaa että puheen ymmärtäminen oli rouvalla kohtuu heikkoa... :whistle:
lisäks makasin rennon letkeenä siin pedillä ja kattelin kattoon kun se muikki sano et hän putsaa vähän tätä pahinta vammaa.. olin et selvä.. ja sit se alko,jumalaton kirvely!!!!! \|O \|O
kysyin et mitä sä siihen laitoit ja tää ihan pokkana et keittosuolaliuosta :x :x :x :x
mä en siis mistään mitään tiedä,mut olikohan ihan järkevä veto??!!
sit kun kaikki muut on laittanu sellasella puulastalla sen rasvan,niin tää törkki sen pumpulipuikolla :x ei paljo sattunu :x
sit se laitto noi siteet ja mä sanoin et kirvelee ja kuumottaa vähän stanasti,niin kuuluu kuulema asiaan.......??!!!!! :eek:
oon nyt ollu reilun tunnin kotona ja tää kutina,kirvely ja kuumotus on aivan uskomatonta!!!! tarvisko mun soittaa sinne et mikä meni vikaan vai kuuluuko tää todella asiaan?? oli jo eilen niin hyvä olla sitä kutinaa lukuunottamatta ja nyt taas hirvee tuska \|O
 
äitivain
hoh hoijakkaa.
jokohan riittäs.
mulle sattui 2 vuotta sitten 2 kertaa pahemmat ja isommat palovammat kun sulla, niin ei ne kyllä kitisemisellä ja ruikutamisella parantunu :headwall:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2007 klo 11:46 äitivain kirjoitti:
hoh hoijakkaa.
jokohan riittäs.
mulle sattui 2 vuotta sitten 2 kertaa pahemmat ja isommat palovammat kun sulla, niin ei ne kyllä kitisemisellä ja ruikutamisella parantunu :headwall:
wau,kyllä sä nyt oot mun idoli!!!! hieno ihminen!!!!
ootko koskaan kuullu et ihmisillä on erilaiset kipukynnykset?? ja muutenki ihmiset on erilaisia.
mä kysyn täältä neuvoa koska olen ihan ymmälläni että onko mua kohtaan toimittu oikein.. :/
mut kai mä sit soitan sinne lääkäriin ettei sun kaltaset häiriinny enempää.
 
koivunkäpy harmoona
Jep, keittosuolalla ne sairaalassakin puhistaa.. Meillä tk:lla pätevä täti meinas poikaan täräyttää peroksidia kun käytiin polovammojen rätit vaihtaa... Jos yhtään lohduttaa?
 

Yhteistyössä