Palstalaisille TOTUUDEN HETKI!! Oletko koskaan kurittanut lastasi fyysisesti?

  • Viestiketjun aloittaja Truth
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kenelläkään ei ole sellaisia lehmänhermoja, että ison ja uhmakkaan 10 vuotiaan räkivän ja potkivan pojanjässikän kanssa ottaa rusettiin ja toruu. Sorry =).
Suurin osa 10-vuotiaista ei kai enää käyttäydy noin...?

Meillä se räkivä, potkiva, lyövä yms oli kaksivuotias :D eli helposti rusettiin laitettavissa :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja q10:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja q10:
joo 15v, sai selkään kun koko kesän rankutti sisällä eikä mikään kelvannut. johan tokeni sen jälkeen. eikä ole jälkeen siitä edes puhunut.
Mitä tarkoittaa "rankuttaa sisällä" ? :eek:
ei koko kesänä halunnut pihalle/ulos vaan jankutti että pitää saada pyörän osia tai mitä millonki vaan ei sitten lähtenyt itse edes kauppaan hakemaan ja keksi jos mitä kiukuttelun aiheita. 2kk, sitten repesin otin vyön ja huiskin sillä muutaman kerran huusin että nyt saa loppua . kai säikähti sit oikeesti ja sen jälkeen oli "normaali".
Sorry, mutta olet joko provo tai yksinkertainen :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten toimitte, jos lapsi räkii, potkii, lyö ja nipistelee? :)
Ei ole ikinä räkinyt tai nipistellyt. Jos on potkinut tai yrittänyt huitoa, olen ottanut syliin ja pitänyt siinä tai kantanut omaan huoneeseen rauhoittumaan.
No Niin. Sinun ei sitten kannata keskustella tästä aiheesta enempää kun et ole sitä kokenut :D ;) :hug:.
Mulla on kiltti poika, myönnän. Mutta luulisin, että pehmeisiin keinoihin on helpompi vastata pehmeämmin kuin koviin.
 
Pitänyt kiinni lujaa sylissäni, kun työ 1v11kk on saanut raivarin. Jos sen joku piipertäjä laskee kurittamiseksi niin siitä vaan. Mikäli lapsesta tulee myöhemmin tosi vaikea niin kuritus otetaan meillä käyttöön. Selvillä rajoilla ja kielloilla koitetaan päästä, mut tarvittaessa tukka pöllyää jatkossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja q10:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja q10:
joo 15v, sai selkään kun koko kesän rankutti sisällä eikä mikään kelvannut. johan tokeni sen jälkeen. eikä ole jälkeen siitä edes puhunut.
Mitä tarkoittaa "rankuttaa sisällä" ? :eek:
ei koko kesänä halunnut pihalle/ulos vaan jankutti että pitää saada pyörän osia tai mitä millonki vaan ei sitten lähtenyt itse edes kauppaan hakemaan ja keksi jos mitä kiukuttelun aiheita. 2kk, sitten repesin otin vyön ja huiskin sillä muutaman kerran huusin että nyt saa loppua . kai säikähti sit oikeesti ja sen jälkeen oli "normaali".
Sorry, mutta olet joko provo tai yksinkertainen :).
Minusta taas oiva esimerkki siitä mikä toimii mikä ei. Kaupoissa ja muissa julkisissa paikoissa saa ihan tarpeeksi katsella noita "pehmeitä arvoja"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mcme:
En.

Mieli on tehnyt välillä useamminkin, mutta oon ymmärtänyt niiden olevan vain ajatuksiani ja omaa raivoani, kun en olisi jaksanut etsiä muita keinoja ratkaista tilanteita. Väkivalta on mun mielestäni vain sitä, että vahvemman on sillä helppoa nöyryyttää ja alistaa heikompi tahtoonsa. Se on mun periaatteitani vastaan - aina täytyy löytyä muita keinoja, vaikka kuinka raivostuttaisi.
Juu, ja kun lapsi hakkaa ja potkii sinua ja räkii naamaan, joskus auttaa ihan se takaisin läpsäiseminen = lapsi tajuaa, että tuohan piruvie sattuu :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja mcme:
En.

Mieli on tehnyt välillä useamminkin, mutta oon ymmärtänyt niiden olevan vain ajatuksiani ja omaa raivoani, kun en olisi jaksanut etsiä muita keinoja ratkaista tilanteita. Väkivalta on mun mielestäni vain sitä, että vahvemman on sillä helppoa nöyryyttää ja alistaa heikompi tahtoonsa. Se on mun periaatteitani vastaan - aina täytyy löytyä muita keinoja, vaikka kuinka raivostuttaisi.
Mutta eikö esim. tilanteesta pois raahaaminen ole sitä että vahvempi nöyryyttää heikompaa? Ei sellaista ainakaan parisuhteessa saisi käyttää keinona, akka raahataan omaan huoneeseen tai portaalle istumaan ja häpeämään kun ei tottele miestään :whistle: Onhan se helpompi elää jos ajattelee ettei ikinä koske lapseensa, mutta aika moni taitaa silti käyttää näitä raahauskeinoja.
 
voi peura
olen, kunnon läpsyttelyt persiille, joskus nimelinen litsari (ei satu mutta loukkaa ja säikäyttää kun napauttaa sormen päillä poskeen) tukistanut ja huutanut. myös henkistä väkivaltaa eli "myyn sut mustalaisille" tyyliin jne. kun hermo menee niin se menee ja puhe ja edes huuto ei tehoa niin sitten sattuu. onneks ei montaa kertaa vuodessa tarvitse.
 
jossu
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Olen ja mielipiteitähän on niin monia, että mikä on fyysistä kuritusta. Minun mielestä kiinni pitäminen on hirveää, silti ikävän yleistä ja hyväksyttyä :/
kiinni pitäminen? jos lapsi riehuu ja esim huitoo, huutaa ja tappelee, on silloin pakko pitää kiinni niin kauan,e ttä toinen rauhoittuu. tämä muuten (kiinni pitäminen esim em. tapauksissa) on lasten parissa toimivan psykologinkin mielestä ihan hyväksyttävää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten toimitte, jos lapsi räkii, potkii, lyö ja nipistelee? :)
Vienyt jäähylle joko keittiöjakkaralle, tai omaan sänkyyn.
Eikö lapsi tappele ollenkaan vastaan? Aika helppo lapsi jos ihan kiltisti kehoittamalla menee tai ilman että tarvii nostaa sinne jäähypenkille.
Siis nostanut kainoloitten alta ja kantanut sinne jäähylle.
 
q10
Alkuperäinen kirjoittaja öö:
miten 15 vuotiaalle annetaan selkään ???
no, oma pitunen poika oli , mut ihan normaali ja kavereita kyl kävi kotona mut muuten sit mulle kiukkus ja ei kai arvannut että mun mittari tulee täyteen.niin ei sit osannut ees paeta. ( EX)-isä ei ottanut luokseen ketään 3 lapsesta ,niin tää poika sitten kai jotenki halus purkaa kiukkua mulle . ihan raitis työssä käyvä mies tuli.silti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KuusÄm:
Minusta taas oiva esimerkki siitä mikä toimii mikä ei. Kaupoissa ja muissa julkisissa paikoissa saa ihan tarpeeksi katsella noita "pehmeitä arvoja"
Niin, esimerkki siitä mikä EI toimi.

15-vuotiasta hakataan vyöllä. En keksi juuri nyt mitään, mikä olisi pahempi epäonnistuminen teini-ikäisen suhteen :|

15 veelle pisteet siitä, että oli äitiään fiksumpi eikä lataissut voimalla takaisin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ev:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten toimitte, jos lapsi räkii, potkii, lyö ja nipistelee? :)
Ei ole räkinyt tai lyönyt mutta potkii/sätkii ja yrittää nipistellä, jolloin kävelytän jäähylle eri huoneeseen. En revi, en riuhdo enkä kanna vaan ihan normaalisti pidän kädestä kiinni ja selitän rauhallisesti, että jutellaan asia yhdessä läpi heti, kun lapsi on rauhoittunut sen verran, että jaksaa puhua huutamatta.
Mitäs jos lapsi on 12v eikä suostu meneen minnekään?
No tämä on tehonnut aina meidän kaikkiin kolmeen lapseen. Esikoinen on nyt 7v ja ymmärtää itsekin, että on kivempi puhua asiasta, kun molemmin puolin tunteet on hieman jäähtyneet.

Kai se 12v pistää hanttiin jos tänään vasta tuolla taktiikalla aloitat. Meillä otettiin tuo taktiikka käyttöön, kun lapsi 2-vuotiaana alkoi uhmata vastaan. Mitään jäähypenkkiä meillä ei ole, aina on viety toiseen huoneeseen, yleensä omaan huoneeseensa. Ei lapsi siellä ala leikkimään vaan ulisee hetken kiukkuaan ja tulee sitten sanomaan, että nyt voitais jutella. SItten jutellaan ja sovitaan asia. Sen jälkeen jatketaan paremmalla mielellä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kenelläkään ei ole sellaisia lehmänhermoja, että ison ja uhmakkaan 10 vuotiaan räkivän ja potkivan pojanjässikän kanssa ottaa rusettiin ja toruu. Sorry =).
Suurin osa 10-vuotiaista ei kai enää käyttäydy noin...?

Meillä se räkivä, potkiva, lyövä yms oli kaksivuotias :D eli helposti rusettiin laitettavissa :)
Ei varmasti käyttäydykään, mutta minua aina suuresti huvittaa näissä fyysisen kurituksen ketjuissa yhden kaksikuukautisen lapsen vanhemmat (ENKÄ PUHU NYT SINUSTA ), jotka sormi ojossa paasaavat, ettäpuhe riittää :D.

Juu, saa tulla meille koittamaan :D.

En tarkoita, että lapsi on hakattava mustelmille joka päivä, mutta jos helposti raivoava isokokoinen jässikkä hakkaa ja nipistää ja sylkee ja huutelee loukkauksia, joskus on vain kaikista yksinkertaisinta napata nulikka rajuun syleilyyn ja tehdä loppu toiminnasta :).

 
voi peura
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mcme:
En.

Mieli on tehnyt välillä useamminkin, mutta oon ymmärtänyt niiden olevan vain ajatuksiani ja omaa raivoani, kun en olisi jaksanut etsiä muita keinoja ratkaista tilanteita. Väkivalta on mun mielestäni vain sitä, että vahvemman on sillä helppoa nöyryyttää ja alistaa heikompi tahtoonsa. Se on mun periaatteitani vastaan - aina täytyy löytyä muita keinoja, vaikka kuinka raivostuttaisi.
Juu, ja kun lapsi hakkaa ja potkii sinua ja räkii naamaan, joskus auttaa ihan se takaisin läpsäiseminen = lapsi tajuaa, että tuohan piruvie sattuu :).
peesi. ja miten pienen joka ei vielä puhetta ymmärrä ja on esim työntämässä sormiaan pistorasiaan tms. saa muuten tajuamaan kuin näppäsemällä sormille.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä taas uskon, että kaikki on JOTENKIN ja JOSKUS =).
Juu, näin uskon minäkin, esim jos lapsi juoksee autotielle ja ottaa sitä kiinni lujaa kädestä niin kyllä se voi jonkun verran sattua mutta se on pakko tehä sellasessa tilanteessa, ei siinä tuu mieleen, että käykö kipeää lapsella vai ei vaan siinä on lapsen turvallisuudesta kyse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja KuusÄm:
Minusta taas oiva esimerkki siitä mikä toimii mikä ei. Kaupoissa ja muissa julkisissa paikoissa saa ihan tarpeeksi katsella noita "pehmeitä arvoja"
Niin, esimerkki siitä mikä EI toimi.

15-vuotiasta hakataan vyöllä. En keksi juuri nyt mitään, mikä olisi pahempi epäonnistuminen teini-ikäisen suhteen :|
No okei, ollaan mun veljen kanssa tosi epäonnistuineita yksilöitä sitten, varsinkin kun pehmeän arvon sisarpuolet on esimerkkinä :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja KuusÄm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja q10:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja q10:
joo 15v, sai selkään kun koko kesän rankutti sisällä eikä mikään kelvannut. johan tokeni sen jälkeen. eikä ole jälkeen siitä edes puhunut.
Mitä tarkoittaa "rankuttaa sisällä" ? :eek:
ei koko kesänä halunnut pihalle/ulos vaan jankutti että pitää saada pyörän osia tai mitä millonki vaan ei sitten lähtenyt itse edes kauppaan hakemaan ja keksi jos mitä kiukuttelun aiheita. 2kk, sitten repesin otin vyön ja huiskin sillä muutaman kerran huusin että nyt saa loppua . kai säikähti sit oikeesti ja sen jälkeen oli "normaali".
Sorry, mutta olet joko provo tai yksinkertainen :).
Minusta taas oiva esimerkki siitä mikä toimii mikä ei. Kaupoissa ja muissa julkisissa paikoissa saa ihan tarpeeksi katsella noita "pehmeitä arvoja"
Mun poika jos levyttää kaupassa ja huutaa haluavansa jotain, niin siinäpä huutaa. Voin kierrellä lähistöllä keräämässä tavaraa kärryyn ja antaa toisen päästellä isoimmat höyryt pois. Sitten käyn nostamassa ylös ja jatkamme matkaa joko kantaen tai kävellen. Ei tarvitse mun alkaa rääkyä tai väkisin repiä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Olen ja mielipiteitähän on niin monia, että mikä on fyysistä kuritusta. Minun mielestä kiinni pitäminen on hirveää, silti ikävän yleistä ja hyväksyttyä :/
kiinni pitäminen? jos lapsi riehuu ja esim huitoo, huutaa ja tappelee, on silloin pakko pitää kiinni niin kauan,e ttä toinen rauhoittuu. tämä muuten (kiinni pitäminen esim em. tapauksissa) on lasten parissa toimivan psykologinkin mielestä ihan hyväksyttävää.
Omiin lapsiini en käyttäisi, sanovat psykologit mitä vaan. Jos he olisivat huitovia, riehuvia ja saisivat raivokohtauksia niin todennäköisesti olisin eri mieltä :whistle:
 
Mielipide
Olen. Esimerkiksi tukistaminen on mielestäni sallittua. Itse olen pienenä saanut jopa kärpäslätkää, eikä siitä sen suurempia traumoja jäänyt. Ensin sain minä ja paruin, sitten sai isosikoni, se parkui ja minä nauroin.. :) Samaa en tekisi omalle lapselleni milloinkaan, mutta se saa ehkä ymmärtämään mikä on sallittua ja mikä ei. Uskoisin, että niillä, jotka ei milloinkaan mitenkään ruumiillisesti kurita, on useimmiten ainakin suunnattomia vaikeuksia saada uhmaikäinen tottelemaan ja uskomaan puhe.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Alkuperäinen kirjoittaja oho:
Alkuperäinen kirjoittaja ZäDäM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten toimitte, jos lapsi räkii, potkii, lyö ja nipistelee? :)
Vienyt jäähylle joko keittiöjakkaralle, tai omaan sänkyyn.
Eikö lapsi tappele ollenkaan vastaan? Aika helppo lapsi jos ihan kiltisti kehoittamalla menee tai ilman että tarvii nostaa sinne jäähypenkille.
Siis nostanut kainoloitten alta ja kantanut sinne jäähylle.
lapsi on vielä pienikokoinen
 

Yhteistyössä