Palstalaisten oma niksi-nurkka

Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Noh....pesen peilit aina suodatinpusseilla (niin ja sillä pesuaineella) Toisella puolella hankaan ja toisella, kuivalla puolella kuivaan. Eikä muuten jää rajoja/viivoja :D
Kätevää :D
:ashamed: Mä luin eka että PELLIT. Ihmettelin, että ketäs ne sormenjäjlet niissä pelleissä haittaa... :ashamed:

Mun siivousvinkki on semmonen, että me aina miehen kans viedään lattioiden luutuaminen liukuhihna-työnä läpi. Toinen aloittaa toisesta päästä taloa luutuamaan levymopilla ja toinen tarkkoo perässä narumopilla ja rätillä mm. listanpäälliset ja nurkat. Menee paljon nopeammin kun yksin mopatessa.
 
pimpula
Alkuperäinen kirjoittaja tuu-tikki2:
Noh....pesen peilit aina suodatinpusseilla (niin ja sillä pesuaineella) Toisella puolella hankaan ja toisella, kuivalla puolella kuivaan. Eikä muuten jää rajoja/viivoja :D
Kätevää :D

miekin luin ensin että pellit...oho onpas joku tarkka. mut mitä pesuainetta laitat? laitatko siihen pussiin suoraan vai esim. vatiin tai sankoon?
 
vieras
-laitamme tiskikonee koriin aterimet silleen, että yhteen koriin haarukat ja toiseen veittet ja tarpeen mukaan useampaanki koriin. kätsyä ottaa kaikki kerralla laatikkoon
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosella -76:
Kerro oma arkipäivän niksisi jonka olet mieluiten itse keksinyt.

Minä aloitan :

Perunankuoret ym jätteet tiskialtaasta saa helposti kaavittua pois biojäteastiaan voi/leviterasian kannella.

Helppoa ja siistiä. ;)
Ja sitten vaan voipätäkkä takasin kiinni ja jääkaappiin.... :LOL:
joo, sori.. väsyttää. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pellervo:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosella -76:
Kerro oma arkipäivän niksisi jonka olet mieluiten itse keksinyt.

Minä aloitan :

Perunankuoret ym jätteet tiskialtaasta saa helposti kaavittua pois biojäteastiaan voi/leviterasian kannella.

Helppoa ja siistiä. ;)
Ja sitten vaan voipätäkkä takasin kiinni ja jääkaappiin.... :LOL:
joo, sori.. väsyttää. :ashamed:

Joo no ei ihan niin sentään, tarkoitin siis käytetyllä kannella vaan ilman voita
;)

Laitan taas yhden varmaan jo vanhankin konstin monelle :

Laimennan yleispesu-aineen vedellä sumutuspulloon, siitä on kätevä suihkia pesuaine ja pyyhkiä pintoja.
 
tellu

[/quote]


Joo no ei ihan niin sentään, tarkoitin siis käytetyllä kannella vaan ilman voita
;)

Laitan taas yhden varmaan jo vanhankin konstin monelle :

Laimennan yleispesu-aineen vedellä sumutuspulloon, siitä on kätevä suihkia pesuaine ja pyyhkiä pintoja.
[/quote]

Sama toimii tiskiaineessa. Pikatiskari
 
saara
Tää ei oo mun omakeksinä, mut käytän paljon.

Jos keität makaronia, perunoita, riisiä tms niin laita kattilan pohjalle vettä sentti pari ja se levylle kuumenemaan ja samalla vedenkeittimeen vettä kuumenemaan. Sitten vaan keittimestä kuuma vesi kattilaan.. Vesi kiehuu näin paaaaaljon nopeammin, kuin et laittais vaan kattilaan suoraan koko vesimäärän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosella -76:
Alkuperäinen kirjoittaja Aminohappo:
Meillä pestään pyykki kun mennään pitemmän reissun taa kylään. Menomatkalla pyykit pesuaineen kanssa sankkoon ja paluumatkalla huuteluvesien kanssa. :LOL: :LOL: :whistle:

HEH, tuon olen jostakin joskus lukenut. Ettei vaan ollut peräti oikeesti niksi-Pirkassa joskus

:LOL:
Eiku tää oli kauan aikaa sit telkkarissa. Oli oikein demonstraatio mummosta jolla oli pomppiva auto eli puhdasta tuli...

:D
 
meillä käytössä lista, joka sopii hyvin vuorotyöläisille. päivät on jaettu kahteen osaan, ilta ja aamuvuoroihin. se joka on illat töissä tekee aamun tehtävät ja vice versa. joka päivälle on jotain pientä tekemistä.

toinen ei voi valittaa ja molemmilla yhtä rankkaa. lisäks kun tekee joka päivä jotakin ei tarvi kaikkea kerralla tehä.
kun on vaan pari kolme asiaa jotka pitää tehä niin sekin tuntuu jo helpolta.

 

Joo no ei ihan niin sentään, tarkoitin siis käytetyllä kannella vaan ilman voita
;)

Laitan taas yhden varmaan jo vanhankin konstin monelle :

Laimennan yleispesu-aineen vedellä sumutuspulloon, siitä on kätevä suihkia pesuaine ja pyyhkiä pintoja.
[/quote]

Sama toimii tiskiaineessa. Pikatiskari[/quote]

tämä käytössä meillä siten että jos lautasessa on kauheesti ruuan jämiä ( ja tiedättehän. miehet. ei voi huuhdella.) niin pari ruiskasua lautaselle aj maitolasille ja pesukoneeseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole oma mutta se ruokasooda saa ihmeitä aikaan kuin mikrossa, kahvikeittimessä tai jopa hampaissa.
Mites sitä hampaisiin käytetään? Hammasharjaan vaan ripotellaan ja sillä sit vai? :xmas:
Joo tämän minäkin haluan tietää tarkemmin, hampaiden valkaisua kaipaan ! Ja voikohan sitä konstia kayttää usein kuitenkaan ?
 
kultakorut ja pöytähopeat saat kiiltäviksi kiehuvalla vedellä ruokasuolalla foliolla ja muoviastialla.
Muoviastian pohjalle folio se mattapinta ylöspäin, astiaan kiehuvaavettä ja pari teelusikkaa merisuolaa. sinne korut ja hopeat. anna olla vähän aikaa ja huuhtele
 

Yhteistyössä