Palstalla uus sana!

No siis ilmeisesti se tarkottaa jotaki vanhempansa hylkäämää Esko-Tuutikkia joka leikkikentällä kiertää vieraita tätejä ko hai laivaa ja pölpöttää niin että siitä voi sanoa että sillä on nälkä. Aikusennälkä. Tai... No ehkä mie oon kuitenki ymmärtäny väärin? :D
 
tuttu sana
Minä oon kuullut sanan ehkä vuosi sitten ensimmäisen kerran. Minusta se kertoo hyvin siitä mitä sillä tarkoitetaan. Jos tapaa aikuisennälkäisen lapsen, niin huomaa sen sanan olevan juuri oikea.

En tiedä miten sitä kuvaisi paremmin.
 
minnee
No joo, tuossahan tuo onkin. Musta on kummallista, että ajatellaan lasten jäävän vähemmälle huomiolle nykyään kuin ennen. Ennen oli paljon enemmän sellaista "lasten pitää näkyä, ei kuulua"-asennetta. Perheetkin oli monesti isompia. Nykyään pienten perheiden lapset saa enemmän huomiota, saavat näkyä ja kuulua ja ovat aika varmoja siitä, että huomiota ansaitsevat. Silti paljon huomiota vaativa lapsi on muka aina jäänyt sitä vaille kotonaan.
 
"Lucy"
Saman huomasin itsekkin... Ja toinen sana/käsite, johon en ollut ikinä törmännyt ennen tätä palstaa, oli WHITE TRASH.. En edes aluksi keskusteluista saanut selvää, mitä ihmettä sillä tarkoitettiin, ennen kuin muutamassa ulkonäköä koskevassa ketjussa luonnehdittiin tarkkaan miltä white trash näyttää, ja millaista ihmistä se tarkoittaa.. Pitkään luulin, että kyseessä on joku teinien käyttämä ilmaisu, ja tummaihoisten "gangstojen" keksimä nimitys valkoihoisille :LOL: Kaikkea sitä siis "oppii" tällä palstalla :D
 
Wt
[QUOTE="Lucy";29673352]Saman huomasin itsekkin... Ja toinen sana/käsite, johon en ollut ikinä törmännyt ennen tätä palstaa, oli WHITE TRASH.. En edes aluksi keskusteluista saanut selvää, mitä ihmettä sillä tarkoitettiin, ennen kuin muutamassa ulkonäköä koskevassa ketjussa luonnehdittiin tarkkaan miltä white trash näyttää, ja millaista ihmistä se tarkoittaa.. Pitkään luulin, että kyseessä on joku teinien käyttämä ilmaisu, ja tummaihoisten "gangstojen" keksimä nimitys valkoihoisille :LOL: Kaikkea sitä siis "oppii" tällä palstalla :D[/QUOTE]

Toi sana ei suinkaan ole palstamammojan keksimä vaan tulee suuresta ja mahtavasta jenkkilästä, missä valkoista trailerparkissa asuvaa "roskasakkia" kuvataan tuolla termillä. Myös mm. briteissä käytössä. Kamala termi jokatapauksessa.
 

Yhteistyössä