Palstamammojen materialismi

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ostetaan 4 välikausipukua lapselle. Toppapukujakin 5 kpl. Kenkiä 10 kpl yhteen kauteen. "No ku ne on niin ihanii!" Tuo ei ole mikään syy. Kengät jää käyttämättä ja sit myytte huutiksessa ja kuluja tulee lisää, kun autot kuskaa pakettejanne
 
Kun perheessä on kaksi aikuista ja kolme lasta niin meillä naulakkotila tulisi jo vastaan jos pitäisi jokaiselle olla ne neljät välikausipuvut jne. Lisäksi kun tietää että kakkospuvutkin jää aikas vähälle käytölle niin en viitsi turhaan noita kerätä. Ja kyllähän se lompakkokin ehtoja sanelee kun en kuitenkaan olisi valmis mitä tahansa ostamaan.

Oma materialismini näkyy siinä että hankin sellaisia vaatteita mistä itse tykkään ja olen valmis satsaamaan niihin. Ulkoiluvaatteita on kuitenkin asialliset määrät. Sisävaatteista voisi moni sanoa että niitä on liikaa, itse tykkään kuitenkin että sopivasti. Käyttämättä (tai parille käyttökerralle) jää vain ne vaatteet mitä on saatu lahjoiksi ja mistä en tykkää yhtään.
 
Mielummin 10 kenkäparia kuin 1. Ei ole hyvä jalalle eikä kengille käyttää samoja kenkiä koko ajan. Eri tilanteet vaativat eri kenkiä, toisaalta joskus juhlissakin näkee ihmisillä jos mimmosta kumpparia.
 
"mie"
Kun perheessä on kaksi aikuista ja kolme lasta niin meillä naulakkotila tulisi jo vastaan jos pitäisi jokaiselle olla ne neljät välikausipuvut jne. Lisäksi kun tietää että kakkospuvutkin jää aikas vähälle käytölle niin en viitsi turhaan noita kerätä. Ja kyllähän se lompakkokin ehtoja sanelee kun en kuitenkaan olisi valmis mitä tahansa ostamaan.

Oma materialismini näkyy siinä että hankin sellaisia vaatteita mistä itse tykkään ja olen valmis satsaamaan niihin. Ulkoiluvaatteita on kuitenkin asialliset määrät. Sisävaatteista voisi moni sanoa että niitä on liikaa, itse tykkään kuitenkin että sopivasti. Käyttämättä (tai parille käyttökerralle) jää vain ne vaatteet mitä on saatu lahjoiksi ja mistä en tykkää yhtään.
Samankokoinen perhe ja sama käytäntö! :)
 
"vieras"
Minä ostan kaikille uudet toppavaatteet (ellei isosiskon vanha satu olemaan priimakunnossa) ja tarvittaessa juhlatakit. Isosiskojen käyttökuntoiset takit hyödynnetään pihatakkeina, housuista ei yleensä ole enää seuraavalle. Kierrän ahkerasti kippareita mutta tarvittaessa ostan uutena, keskihintaisia ja mahd alesta. Mutta kyllä noilla on kolmet toppa-asut, lisäksi mekkotakit, hiihtohaalarit, ja tallivaatteet. Kenkiä on: kuomat, vikingit, lämminvuorikumpparit. Meillä on siis aina yhdet kuivat, jos vielä illalla pitää kaksien ulkolujenkin jälkeen lähteä vaikka kylään tai kauppaan (ja kyllä, voin ottaa lapsen mukaan kauppaan mekkotakissa+kumppareissa jos ne on ainoat kuivat :D )
 
minä hamstraan huomaamatta lapsille vaatetta. Saatan ostaa puvun, koska en oikeasti muista, että olen ostanut jo kolme pukua. Ja sitten kun ostan jotain tiettyä kokoa alennuksesta ja koko onkin sopiva vasta parin vuoden päästä niin säilön ne niin hyvin, että löydän ne sitten kun teen suursiivousta :)
 
"ruuti"
Meillä on lapsella vain yksi toppapuku ja yksi välikausihaalari. Pesen ulkovaatteet, kun tulevat niin likaiseksi, että mun pesukynnys ylittyy. Ylleensä toppapauvun pesen noin pari kertaa talvessa. Kun laittaa alkuillasta koneeseen, niin ehtii kyllä aamuksi kuivua. Sen verran pystyn suunnittelemaan menojamme, että pystyn tämän pesun tekemään pari kertaa talven aikana.

Joka talvi olen tähän asti joutunut ostaa uuden haalarin, joten mun mielestä olis turha ostella niitä monia yhdeksi talveksi.
 

Yhteistyössä