Palstan opetukset ja kauhistukset

  • Viestiketjun aloittaja eräs vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti
eräs vakkari harmaana
Mä en tiedä, pitäiskö lopettaa palstailu vai ei. Toisaalta tämä on viihdyttävääkin.

Mutta toisaalta tajuan vuosi vuodelta yhä syvemmin, että se elämä mitä mä + kaikki irl ystäväni olemme eläneet, on niin erilaista kuin todellisuus, jos tämä on todellisuutta. Koko Suomen kuva kuin miehillä armeijassa...

On ruvennut pelottamaan, että omista tytöistäni voi tulla tällaisia kuin osa täällä on. Koulut jää kesken, kun tehdään lapsia lähes lapsina, joka lapsenlapsi eri isälle. Ei mitään ammattia, ehkä joku lähihoitajakurssi maksimissaan. Ei oo mitään aikomustakaan töihin, tukihommat kiinnostaa enemmän. Ei osata muuta kuin haukkua muita, pädetään jollain äitiyden suorituksilla, kun mitään muuta ei ole... Tai sitten pädetään lasten vaatteilla.

Hirvittääkö kellään nämä jutut?
 
67
Hm. Menee ihan ot, mut miks laittaa nimeks 'vakkari harmaana' tms.? Miksei sitten voi laittaa ihan nikillään, vai eikö kehtaa mutta se jotenkin lisää pisteitä, uskottavuutta tai jotain kun kuitenkin ilmoittaa, että on mulla se musta nikki olemassa?
 
por voo
hirvittää kyllä.
ttuo lauseesi... joku lähihoitajakurssi maksimissaan...
se taitaa nyt kertoa minulle tarpeeksi sinusta. lh-koulutukseen ei pääse edes kaikki halukkaat, edes useamman kerran yrittäneet, tiedoksi vaan.
jos olet lh, niin mikä estää olemasta 10 vuoden päästä jotain muuta, noin esimerkkinä.

hyvää jatkoa sinulle
 
peesi
Hirvittää tai suoraansanoen yököttää kyllä. Poistinkin profiilini, enkä aio tääl enää käydä kuin välillä harmaana. Mutta aktiivipalstaurani on auttamattomasti takanapäin.
Ei täällä mitään fiksua porukkaa ole, 90% on juuri näitä alati paksuuntuvia white trashejä, (kuten esim vblps, big virgin, aurinkokunta, emilyn jne jne jne jne jne jne jne jne). Ainoa elämäntarkotus on tulla paksuksi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja 67:
Hm. Menee ihan ot, mut miks laittaa nimeks 'vakkari harmaana' tms.? Miksei sitten voi laittaa ihan nikillään, vai eikö kehtaa mutta se jotenkin lisää pisteitä, uskottavuutta tai jotain kun kuitenkin ilmoittaa, että on mulla se musta nikki olemassa?
Jos jään tänne, olen mielummin laittamatta mustaa nikkiäni...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja por voo:
hirvittää kyllä.
ttuo lauseesi... joku lähihoitajakurssi maksimissaan...
se taitaa nyt kertoa minulle tarpeeksi sinusta. lh-koulutukseen ei pääse edes kaikki halukkaat, edes useamman kerran yrittäneet, tiedoksi vaan.
jos olet lh, niin mikä estää olemasta 10 vuoden päästä jotain muuta, noin esimerkkinä.

hyvää jatkoa sinulle
Ei pääsekään, sekin hirvittää. Kuinka joku ei pääse edes lh-kouluun tai -kurssille?

Mikään ei estä, mutta ikävä kyllä menneisyys ennustaa tulevaisuutta.
 
ei kiinnosta
No voi kauheaa. Vittuako valitat, sen kuin lopetat ilman märehtimistä vai mikä sun pointti on? Itehän en koskaan ole tänne nikkiä tehnyt vaikka ns. vakkari olenkin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Hirvittää tai suoraansanoen yököttää kyllä. Poistinkin profiilini, enkä aio tääl enää käydä kuin välillä harmaana. Mutta aktiivipalstaurani on auttamattomasti takanapäin.
Ei täällä mitään fiksua porukkaa ole, 90% on juuri näitä alati paksuuntuvia white trashejä, (kuten esim vblps, big virgin, aurinkokunta, emilyn jne jne jne jne jne jne jne jne). Ainoa elämäntarkotus on tulla paksuksi.
Mulla on jo mennyt siihen pisteeseen, että jostain vanhimman tyttäreni luokkakavereista alan nähdä enteitä tällaiseen elämään. Koulut ei yhtään kiinnosta, ei oo mitään tulevaisuuden suunnitelmia, miksi haluaisi isona.

Mietin että periytyykö tuo asenne jasitä kautta tuo "elämänura" vai onko resurssit toisilla vaan niin paljon heikommat kuin toisilla?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja lähihoitaja:
Lähihoitajia ei muuten kurssiteta, siihen on nykyisin melkein yhtä pitkä koulutus kun sairaanhoitajaksikin. Tarkkuutta kirjoituksiin!
On kai niitä työllisyyskursseja. Tai virallinen nimi on kai työvoimapoliittisia koulutuksia.
 
vg
Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Hirvittää tai suoraansanoen yököttää kyllä. Poistinkin profiilini, enkä aio tääl enää käydä kuin välillä harmaana. Mutta aktiivipalstaurani on auttamattomasti takanapäin.
Ei täällä mitään fiksua porukkaa ole, 90% on juuri näitä alati paksuuntuvia white trashejä, (kuten esim vblps, big virgin, aurinkokunta, emilyn jne jne jne jne jne jne jne jne). Ainoa elämäntarkotus on tulla paksuksi.
Tämä on Kaksplus- lehden palsta. Onko oikeasti yllätys että täällä on monia raskaana olevia tai vauvaa yrittäviä? Nuorena pitäisi opiskella, saada vakityöpaikka, ja samalla toitotetaan että lapsetkin pitäisi hankkia nuorena, jotta jaksaa.

Itse olen saanut lapseni lukion jälkeen, sen jälkeen lähtenyt opiskelemaan ja siirtynyt työelämään. Joku toinen tekee toisinpäin.
 
fsf
Toi lähihoitajien väheksyminen on oksettavaa. Ole onnellinen, että joku haluaa lähäriksi vaihtamaan sinunkin ja vanhempiesi vaipat kun olette vanhainkodissa ja palvelemaan teitä terkkarin tiskillä kun meette sinne valittamaan turhanpäiväisiä juttujanne!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja por voo:
ap n koulutushistoria saattaa kiinnostaa joitakin
Miksi olisi provoilua? Tottahan tämä on.

Mulla ihan normaali koulutustie, yo ja maisteri. Töissä enkä ole ollut työttömänä kuin oari kuukautta elämässäni.

En siis ole lisensiaatti tai tohtori tai mitään maisteria ylevämpää.
 
por voo
Alkuperäinen kirjoittaja lähihoitaja:
Lähihoitajia ei muuten kurssiteta, siihen on nykyisin melkein yhtä pitkä koulutus kun sairaanhoitajaksikin. Tarkkuutta kirjoituksiin!

onko ap lla lukutaidossa vikaa vai ymmärtämisessä. vai molemmissa.
en tiedä ap n erityislahjakkuutta, mutta näistä kyllä näkee mitkä lahjakkuudet ap lta kokonaan puuttuu.

mutta ehkäpä se sitten on kiinni ap n taustasta vain, mene ja tiedä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eräs vakkari harmaana:
Hirvittääkö kellään nämä jutut?
Ei. Mä otan nämä mielenkiintoisena tutkimusmatkana proleuden ytimeen.

Kyllä se elämä varmaan jossain on tosiaan tällaista, ja minusta siitä on mielenkiintoista lukea.

(Ja monta vuotta olen täällä kausittain surffaillut, mutta rekisteröitynyt en koskaan ole.)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vg:
Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Hirvittää tai suoraansanoen yököttää kyllä. Poistinkin profiilini, enkä aio tääl enää käydä kuin välillä harmaana. Mutta aktiivipalstaurani on auttamattomasti takanapäin.
Ei täällä mitään fiksua porukkaa ole, 90% on juuri näitä alati paksuuntuvia white trashejä, (kuten esim vblps, big virgin, aurinkokunta, emilyn jne jne jne jne jne jne jne jne). Ainoa elämäntarkotus on tulla paksuksi.
Tämä on Kaksplus- lehden palsta. Onko oikeasti yllätys että täällä on monia raskaana olevia tai vauvaa yrittäviä? Nuorena pitäisi opiskella, saada vakityöpaikka, ja samalla toitotetaan että lapsetkin pitäisi hankkia nuorena, jotta jaksaa.

Itse olen saanut lapseni lukion jälkeen, sen jälkeen lähtenyt opiskelemaan ja siirtynyt työelämään. Joku toinen tekee toisinpäin.
Tai joku muu ei opiskele lainkaan...

On munkin ystäväpiirissä lähes kaikki naisee äitejä, mutta ei se lapset, äitiys tai lasten vaatteet voi olla mikään elämän pääsisältö koko elämälle...

 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja por voo:
Alkuperäinen kirjoittaja lähihoitaja:
Lähihoitajia ei muuten kurssiteta, siihen on nykyisin melkein yhtä pitkä koulutus kun sairaanhoitajaksikin. Tarkkuutta kirjoituksiin!

onko ap lla lukutaidossa vikaa vai ymmärtämisessä. vai molemmissa.
en tiedä ap n erityislahjakkuutta, mutta näistä kyllä näkee mitkä lahjakkuudet ap lta kokonaan puuttuu.

mutta ehkäpä se sitten on kiinni ap n taustasta vain, mene ja tiedä
No mitkä? Odotan mielenkiinnolla.
 
no tällasen nuoren äidin korvaan noi näkemykset kuulostaa aika vanhanaikaisilta. Ihan näitä ''normaaleja'' teinejä (joilla siis ei ole lapsia), oletko yhtään katsonut kuinka moni on jäänyt tämäkin syksy ilman koulupaikkaa?
itselläni jatkuu opinnot nyt mammaloman loppuessa syksyllä, ja lukioakin suoritin keväällä niin paljon kun pystyin. Sinun luomastasi mielikuvasta voisi päätellä ettei meistä nuorista ole mihinkään ja hankimme lapsia ties keiden kanssa.
ja miksi pitää paheksua muiden elämän valintoja? joku haluaa olla kotiäiti, toinen käydä töissä, mun mielestä ne on kaikki ihan ok valintoja, jos vaan on itse onnellinen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja fsf:
Toi lähihoitajien väheksyminen on oksettavaa. Ole onnellinen, että joku haluaa lähäriksi vaihtamaan sinunkin ja vanhempiesi vaipat kun olette vanhainkodissa ja palvelemaan teitä terkkarin tiskillä kun meette sinne valittamaan turhanpäiväisiä juttujanne!
Mä olen käynyt vuoden aikaan 1 kerran lääkärissä, ja sekin oli työterveystarkastus syksyllä. Sain siinä samassa myös sikainfluenssarokotteen.

Enkä sinänsä väheksy hoitoalaa. Osa on selvästi oikealla alalla, sydämellään töissä. Mutta osalle se on vain joku mihin mentiin, kun muuallekaan ei päästy. Onhan se sellainen koulutus, johon kuitenkin pääsee melko helposti (vaikka kaikki eivät siihenkään yllä).
 
geesus
kaikista eniten mua hirvittää että mitä jos mun lapsista ei tuukaa kunnon ihmisiä.
se onko niillä mikä koulutus, kenenkaa lapset ja minkä ikäsiä ei huolestuta mua ollenkaan.

vaikka oiski (no voi kamala) yksinhuoltajalähihoitajia...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs vakkari harmaana:
Hirvittääkö kellään nämä jutut?
Ei. Mä otan nämä mielenkiintoisena tutkimusmatkana proleuden ytimeen.

Kyllä se elämä varmaan jossain on tosiaan tällaista, ja minusta siitä on mielenkiintoista lukea.

(Ja monta vuotta olen täällä kausittain surffaillut, mutta rekisteröitynyt en koskaan ole.)
Niin, mulle ehkä myös kurkistusikkuna elämään, jota en ole itse kokenut. Ja mitä kauemmmin kurkkailen, sitä enemmän tuun siihen tulokseen, että ei todellakaan mikään vastakkainasettelun aika ole ohitse. Suomi on luokkayhteiskunta. Kun lukee täällä näitä juttuja, niin ihmetyttää, miksi ilmeisen monet hoitajat ovat kokoomuslaisia.
 
Luulisin, että lapsesi ottavat ennemmin mallia sinusta kuin tuntemattomista palstapersoonista. En mä ainakaan kovin huolissani ole, että mun lapsistani tulisi kouluttamattomia ja työtä vieroksuvia yhteiskunnan elättejä. Toisaalta paljon täälläkin mun mielestäni on ihan normaaleja ihmisiä, joiden kanssa keskustelen mielelläni silloin harvoin, kun nykyään palstalla käyn.
 
nähty on
Normi-naiselle riittää 2 lasta ja niitten elättämiseksi paiskitaan töitä että saatais ne elätettyä.
Tällä palstalla normi lapsilukumäärä on 4-12, mikä on siis irl maailmassa hyvin harvinaista ja suorastaan utopistista. Oikeasti ihmisillä on edelleenkin 1-2 lasta, mutta se totuus saattaa monella hämärtyä kun täällä tätä touhua katselee.
Se myös on aina fakta että nämä sarjatulisynnyttäjät ei koskaan käy töissä tai tee paljon muutakaan, elämä pyörii palstalla ja raskausviikkoja laskiessa.

Niin, ja ei tartte olla yliopistoja käynyt että tekee töitä ja saa järkevän määrän lapsia. 4-12 lasta EI OLE järkevä määrä, sen nyt tajuaa urpokin.
 

Yhteistyössä