Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Pahoittelut negasta Giram ja Frangipani :hug: Tiukassa tuntuu nyt plussat olevan..

Tervetuloa Hammy!

Minulla oli tänään ultra ja siirto olisi ollut tiistaina, mutta siirrettiin työkuvioitteni vuoksi torstaille. Tässä kierrossa Zumenon vaihtui Progynovaksi ja annos nyt 2mgx2. Sitten onkin ainakin yhden kierron tauko ellei nyt tärppää!
 
Nega täälläkin : /!

Onko ihan totta, että mun kuitenkin lääkkeet pitäisi jatkaa torstaille asti? Tuntuu niin rahanhaaskaukselta, mutta ei kai sille mitään voi, kun ohjeet on annettu. Menkkajuilinnat on melkoiset ja, jos niitä pitää vielä jaksaa noin viikko niin :kieh:! Katotaan jatketaanko heti seuraavasta kierrosta vai vasta lomien jälkeen.


Kaikesta huolimatta kaikille hyvää kesäkuun ekaa :heart:!


Irene
 
Pahoittelut negan saaneille :(

Täällä alkoi vuoto, vihdoin, ja kaameiden kipujen kanssa. Ekaa kertaa synnytyksen jälkeen on vanhat tutut kivut palanneet. Kiitos endometrioosi! :( Mutta positiivista, huomenna eka laastari vatsanahkaan ja maanantaina soitto tyksiin, jee!
 
No voi mikä nega-aalto tästä tulikaan.

Testasin itse pe-aamuna halpistestilla ennen labrassa käväisyä. Niin suuri v-tus iski, etten edes kysellyt verikokeen tulosta iltapäivän soittoaikana. Vuotokin alkoi iltapäivällä. Nyt olen kerännyt voimia uuteen soittoon, jospa viimeinen pas saataiskin tehtyä vielä ennen kesätaukoa, kun kerran kp1 oli jo perjantaina. I wish. Outoa on se, että mulla on tullut maitoa oikeasta rinnasta. Ei ikinä ennen (siis imetysaikaa lukuunottamatta). Mitähän mun kropassa oikein tapahtuu?

Mizzelle tsemppiä, tuntemusten puute voi olla kuule ihan hyvä merkki! Kun mulla tuntuu ainakin kaikki "oikeansuuntaiset" tuntemukset päättyvän negaan =(
 
Onpas täällä masentavia uutisia kaikilla vuoronperään! :(

Mulla seuraava kierros menossa, tänään ultra, perjantaina pitäisi olla siirto. Mulla oli alunperin ultra varattu torstaiks (kierron 14. pv), mutta aloin sitä ihmettelemään, kun viimeksi oli ultra kp 10. Soitin tänään asiasta, ja käskivät sitten tulla heti tänään ultraan. En tajuu mitä siellä oli mokattu, mutta onneksi soitin... Kaikki näytti hyvältä, luget peliin ja menoks. Sitten vaan pidellään peukkuja, että ainakin joku kolmesta kaverista selviytyisi sulatuksesta ja haluaisi kasvaa meidän toiseksi vauvaksi. ;)

Tsemppiä meille kaikille!
 
Hcg alle 1, eli lopetan lääkitykset ja ootan menkkoja. Hoitovuoro olis marraskuun alussa, mut vielä mietitään et mennäänkö sillon vai siirretäänkö ens vuodelle. Lääkkeitä ei oo tänä vuonna ostettu ja vois varautua siihen et ens vuonna tulee useampia hoitoja rt menis lääkkeet sit samalta vuodelta.
 
Ehdin kuin ehdinkin vielä kerran passiin ennen kesätaukoa, järjestyksessään seitsemänteen koitokseen. Ovistestit alkaa sunnuntaina kp10. Jäljellä siis yhdessä oljessa 2-päiväiset top ja rupukaveri. Saavat siirtää kyllä molemmat, jos molemmat selviää.

Mun pää ei enää kestä tätä jatkuvaa aikataulutusta töiden ja klinikan välillä, kun kaikki ponnistelut päätyy vaan yhden viivan tuijotteluun. Tulevaltakaan en odota mitään, saadaan vaan pakkanen tyhjäksi ja toivottavasti päästään nopeasti ivf-kierrokseen. Olen jo miettinyt siirtymistä yksityiselle puolelle, kun heinäkuun jälkeen ollaan molemmat normaalin palkanmaksun piirissä.

Rinnan maitoerityksestä hoitaja käski puhumaan lääkärille ja mahdollisesta mammografialähetteestä. Ihan kannustavaa, kun ajatukset lähti heti pyörimään rintasyövässä ja muussa. Yksi ajatus olikin, että no ei oo ihme, ettei hoidot onnistu, kun mä kerran tulen tässä heti kohta kuolemaan rintasyöpään. Nice. No mutta kiva kuulla, että jollain muullakin on vastaavaa tapahtunut. Tiedän myös yhden äitikaverin, jonka raskausepäily (tosin ilman hoitoja) lähti liikkeelle maidonerityksestä normikuukautisvuodon yhteydessä, ja teki sitten positiivisen haamutestin, jonka viiva lähti vaan vahvistumaan. Nyt on tukevasti paksuna. Itsellä maidontulo rauhoittui viikonlopun jälkeen, eli puserot on pysyneet kuivina, mutta kyllä sitä vielä tulee, jos puristaa - myös toisesta. Hcg-arvoa en kysynyt, mutta tuskinpa ne passia suostuis tekemään jos olis edes vähän koholla? Ehkä mä en nyt vaivaa päätäni sillä sen kummemmin.

Armille tsemppistä perjantaille! Ciramille halaus, itse en kyllä odottelis yhtään ylimääräistä kiertoa, vaikka taloudellisesti olisikin "kannattavaa", mulla tuo ikämittari alkaa käydä jo muutenkin punaisella. Mitäs Mizze, koskas testaat =)
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut negan saaneille!

Meille siirretiin tänään kaksi alkiota! Oltiin sovittu suunnittelukäynnillä, että vain yksi kerrallaan siirretään, mutta nyt kun menin siirtoon, niin lääkäri sanoi, että molemmat sulatetut alkiot ovat selvinneet ja kysyi siirretäänkö yksi vai kaksi. Vastasin, että yksi ja että eikös toisen voi pakastaa uudelleen. Ei kuulemma voikaan, koska olemme ostopalveluasiakkaita eikä uudelleenpakastus kuulu sopimukseen.. Eikä voi kuulemma itsekään sitä maksaa. Ja lisäksi viikonloppu tulossa ja sekin uudelleen pakastuksen estäisi. Pikainen puhelu miehelle ja hän oli ehdottomasti sitä mieltä, ettei mitään roskiin ja nyt siis molemmat matkassa.. Ja nyt sitten toivotaan, että toinen tarttuisi :D

Onnea Armi teille huomiselle!
 
Eipä tää meidänkään yritys lupaa hyvää... Pp7 tuli vähän vuotoa ja vähän väliä tulee joko ruskeaa vuotoa tai haaleaa punaista. Side housuissa mennään, enkä usko et tästä mitään tulee :( maanantaina veritestiin ja sit alkaakin kesälomailu tästä jatkuvasta piinailusta ja pettymyksestä..

Toivottavasti muilla ois nyt parempi onni ja joku edes pääsis siirtymään plussalaisten seuraan täältä kärvistelemästä!!
 
Heippa pitkästä aikaa!
Oon käynyt inseminaatiohoidoissa ja lopettanut ne tuloksettomana. Ensimmäinen lapsi on syntynyt -08. En jaksanut hoitojen tuomaa hormonihöyryjä ja kaikkea stressiä siihen liittyen. Puolivuotta hoitojen lopettamisen jälkeen minulla meni kierto taas aivan sekaisin ja aloin selvittelemään, mistä se johtuu. Perussairauteni hoitotasapaino vaikuttaa näihin asioihin.
Selvittelyiden taustalta alkoi paljastumaan se, että perussairauteni hormonitasapainoa ei ole missään vaiheessa hoitoja (2,5 vuotta) mitattu. Jos ne ovat epätasapainossa, ei hedelmöittyminen voi mitenkään tapahtua. Voi sitä pettymyksen ja tuskan määrää, kun tämä selvisi. Miten voi olla nykyaikana vielä sellaista hoitoa lapsettomuuspolilla, ettei selvitella kuinka eri taustaisia potilaita hoidetaan. Minullakin on erittäin harvinainen perussairaus taustalla - niin miksei lähdetä ottamaan selvää viisaammilta tai lähetetä eteenpäin, jos ei itse osata hoitaa. Koko ajan minulle on vannoteltu, että kaikki pitäisi olla kunnossa mutta hedelmöittyminen ei vain tapahdu. Minun piti potilaana lähteä selvittämään, miten minua täytyy hoitaa, että asiaa ylipäätään hoidetaan oikein. Annoin osastolle todella lievän palautteen, mutta eivät osanneet ottaa palautetta vastaan. Inttivät vain vastaan... Olen jopa miettinyt virallisen palautteen antamista. Mutta kolikolla on kääntöpuolensa. Palautteen jälkeenkin minun täytyy pystyä olemaan heidän asiakkaansa. Kiukuttaa kuitenkin!!
 
Hellurei :wave:!

Niinhän se kävi täälläkin, että ei se nega enää plussaksi muuttunut :kieh:!

Tänään kp2 ja zumenonin nappasin aamulla nassuun eli heti ennen kesätaukoo vielä uusi yritys. Ei se enää tässä konkurssissa tunnu :LOL:!

Miten te muut tulkitsette kp1? Mulla alkoi tuhruvuoto jo torstaina, mutta tulkitsin perjantain vasta kp1, koska vuoto alkoi silloin vasta kunnolla. Mietin vaan, että onko se zumenonin aloitus niin päivän päälle, jos mun tulkinnat menikin ihan pieleen?

Tsemppiä piinailijoille :heart:!


Irene
 
Moi, hyppään keskustelunne keskelle ihan randomina ja kysyn kysymyksen joka vaivaa ja ehkä vähän toivon kipinää on nostanut. Nyt siis 2icsi 1pas siirto ollut ja PP10 tänään. Sain apteekin omaan testiin selvän viivan mutta roskishaamuna. Ihan satavarma en ole onko siinä väriä. Aamuyöllä heräsin vessaan ja pissin sit tikkuun, mut katoin hetken aikaa n2min ettei siinä näkynyt mitään. Menin takas nukkuu. Muutaman tunnin myöhemmin heräsin ja unen pöpperössä avasin tikun :)D höhlä....) niin siinä oliki mielestäni ""selvä viiva" mitä ei esim eilisessa apt omassa näy vieläkään. Sit tein ulkomailta tilatulla sofi one step liuskalla eikä se näyttänyt mitään. aiemmin kokeilin pp8 jne sillä niin näytti viivanpaikkaa/ tummentumaa viivan kohdalla mut nyt ei mitään. Testisin sit lapsen pissaan samaa tikkua niin siihenhän se vahvin tummakohta tulikin?! ihan susia... mut kuitenkin, oliskoha jotain mahkuja..kokemuksia kaivataan !onko apt oma tehty tepposia?
 
Täällä onkin monella vielä yritystä "ennen kesätaukoa". Tsemppiä kaikille!

Tiriäiti, ollaan taas melkein samassa aikataulussa! :) Mulla toissapäivänä tosiaan siirto, kaks oli sulatettu, toinen selvisi ja siirrettiin. Pakkaseen jäi siis vain yksi. Nyt sit odotellaan juhannusaattoa. ;) No, meillä noi kymmenen koiranpentua pitää sen verran kiireisenä, ettei puolet ajasta edes muista koko siirtoa. Helpottaa piinailua!

Irene, mulle on sanottu, että kierron eka päivä on se, kun vuoto alkaa kunnolla.
 
Ihanan paljon yrittäjiä vielä ennen kesätaukoja! Toivottavasti moni saisi sen pysyvän plussan :heart:

Itellä on tänään veritesti edessä.. Tuloksessa ei tosin ole epäselvyyttä, joten en turhaan kiirehdi labraan. Vuoto on lisääntynyt eli ei onnistunut vieläkään :(
Ihmetyttää kovasti et miks mulla alkaa aina vuodot jo viikko siirrosta?? Täytynee avautua hoitajalle, kun soittaa tuloksia.. Todella turhauttavaa kun kaikki huuru-ukot menee joko roskiin sulatuksessa tai jättävät kiinnittymättä :'(

Aurinkoista viikkoa kuitenkin ja tsemppiä :)
 
No yllätyksenä olikin plussa! Tosin varmaan taas kemiallinen, koska vuoto lisääntynyt. Lääkkeitä joudun kuitenkin käyttämään vielä viikon ja maanantaina taas uusiks testiin... Tosin osa Lutinuksista valuu vuodon mukana pois!

Käykö tässä nyt niin, et vuodan nyt tän viikon ns. menkkoja ja sit lääkkeitten lopettamisen jälkeen vuodan taas viikon tyhjennysvuotoa??

Onhan toki niitäkin ihmeitä olemassa joilla raskaus jatkuu, mut en nyt rupee haahuilemaan missään pilvilinnoissa!

On se nyt perkele kumma, kun ei vaan onnistu!! :mad:
 
Saakohan tähän ketjuun tulla mukaan myös sellaiset, joilla esikoinen syntynyt luomusti, mutta nyt toista yritetään hoidoilla? Meillä on yksi 2,5v tyttö ja toinen lapsi olisi toiveissa, mutta miehen syöpähoidot sotkivat suunnitelmat pikkusisaruksesta.

Sopivaa palstaa kirjoittelulle on vaikea löytää, kun ei ole vuosien kokemusta hoidoista eikä tietoa "oikeasta lapsettomuudesta" kun kerran yksi lapsi jo on. Päätin jo mielessäni, että tällä kertaa en hairahdu keskustelupalstoille, kuten esikoista yrittäessä, mutta jo muutaman epäonnistuneen hoidon jälkeen huomaan, että vertaistuki olisi tarpeen. Kotona tulee asioista puhuttua vähän liiankin kanssa ja miehen kuuntelukyvyn rajat alkaa tulla vastaan :( Silti asia pyörii päässä päivittäin.

Meillä siis takana vasta yksi inssi ja yksi ICSI. Luomuyritys on kielletty vielä pitkään ja pakastetuilla siittiöillä mennään. Toiveet olivat korkealla kun päästiin toukokuussa ICSIin, jossa kaikki tehdään niin valmiiksi, että alkion ei tarvitsisi kuin kiinnittyä. Ja korkealta sitten tiputtiinkin, kun vuoto alkoi jo viikko siirron jälkeen. Punktion saalis oli vain 8 solua ja niistä ei saatu mitään pakkaseen. Pettymys on nyt valtava, kun koko rumba pitää aloittaa taas alusta ja kesäloma sulkee klinikan seuraavaksi mahdolliseksi yrityshetkeksi. Lisäksi mukaan mahtuu useampi lääkäreiden moka ja lopputuloksena meillä on mahdollisuus enää kahteen yritykseen (ellei sitten saada pakkaseen alkioita) ja fiilis on tällä hetkellä melko matalalla.

Mizze77: mulla oli täsmälleen sama tilanne viikko sitten. Runsas vuoto alkoi viikko alkion siirrosta lugeista huolimatta ja sain ohjeeksi jatkaa hormonia vielä hetken, vaikka menetin toivoni jo silloin. Pari päivää jatkoin lugeja kiltisti, mutta testi näytti negaa pp9 ja kivut kasvoivat niin kovaksi, että oli pakko lopettaa ne (jotenkin kroppa meni sekaisin menkoista ja lugeista samanaikaisesti ja terävä kipu loppui vasta parin päivän päästä lugejen lopetuksesta). Yllätyksekseni testasin perjantaina (pp11) plussan, joka tosin vaihtui nyt alkuviikosta negaksi. Poden nyt tosi kamalaa morkkista siitä, aiheutinko itse tuon keskenmenon lopettamalla luget kesken, mutta oletan että olisi joka tapauksessa ollut kemiallinen raskaus, koska vuoto oli alusta asti niin runsasta lugeista huolimatta. En voi uskoa, että siellä olisi mikään pysynyt. Mutta epäilys jäi silti :'( Ja Mizzelle vielä: jatkoin lugeja hätäpäissäni viikonlopun yli, mutta ei niillä ollut mitään vaikutusta vuodon loppumiseen eikä se alkanut enää uudestaan lugejen lopettamisen jälkeen, vaikka oletin myös menkkojen venyvän kaksiviikkoisiksi. Kaikki oli jo ehtinyt vuotaa viikossa. Mutta en tiedä miten yleensä menee, tämä oli tällainen räpellyskierto.

Huh, tulipas vuodatus. Mutta sanokaa jos olen väärässä paikassa kirjoittelemassa, niin en pahoita kenenkään mieltä.
 
neitoperho kiitos viestistäsi! ja tervetuloa joukkoon! :)
Soitin klinikalle tänään, niin pääsen huomenna jo käymään labrassa, jos sais Lutinukset lopettaa jo. Samalla kysyin syytä aikaiseen vuotoon ja hoitaja lupasi keskustella lääkärin kanssa, ei kuulemma pitäis vuodon vielä alkaa viikko siirrosta!

Mikäs muilla on tilanne, joko moni piinailee?
 
Onpas jännät paikat Mizze77, toivotaan että tulos olisi kuitenkin positiivinen!
Tervetuloa joukkoon neitoperho83 :) Minä en ainakaan koe tarpeelliseksi erotella porukkaa sen mukaan miten on yritetty ja miten kauan jne, samaa tuskaa tässä läpi käydään!

Me päästään siirtoon perjantaina, olen ammentanut itseni hirmu täyteen positiivista energiaa ja aion pakottaa universumin tekemään minut raskaaksi, muuta vaihtoehtoa ei anneta! ;)
 
Helou!

Mizze :heart:, oot joka tapauksessa päässyt pidemmälle puuhissa kuin moni muu meistä. Paljon sulla oli HCG veritestissä? Kuitenkin viitearvoissa? Ootko ajatellut, että sulla vois olla joku (hyvälaatuinen) divertikkeli tms joka vuotelee ennen menkkoja ja etenkin raskauden alkaessa, kohdun kasvaessa. Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon, kyllä plussa on aina plussa. Tsemppiä toiseen testiin, oot varmaan siellä jo piipahtanut!

Armi ja Tiriäiti, mites teillä sujuu piina? Tuntemuksia? Tai niiden puutetta? Tsemppiä pitkiin päiviin joka tapauksessa.

Hammysta saan piinasiskon, sillä mä pääsen toivottavasti myös huomenna viimeisten pakkasukkojen kimppuun. Tänään sulatellaan ja toivon hartaasti, ettei mitään soittoa tule, vaan siirtoon päästään. Sitten onkin pakkanen tyhjä. Vihdoin. Tai jotain.

Tervetuloa neitoperho :wave: Mulle on yhdentekevää, millä keinoin esikoisesi on saanut alkunsa tai kuinka monetta pikkukakkosta kuumeilet, pääasia, että on vertaistukea hoitoihin ja täältä sitä toivottavasti saat. Tervetuloa lämpimästi vaan mukaan ja toivottavasti olet lyhytaikainen vieras ;-)

Vielä vähän vuodatusta. Mä en pidä itseäni mitenkään uskonnollisena ihmisenä, mut jotenkin mua nyt kuitenkin on alkanut mietityttää, että mikä tässä master planissä on nyt mua vastaan, kun tämä homma ei toisellakaan kerralla mene kuin kirjoissa. Tahkotaan ja tahkotaan, ja tuijotellaan yhtä viivaa. Meillä papereissa lukee syynä Selittämätön JA male factor kysymysmerkillä. Jos mun kroppa pelaa kuin kello ja kaikki toimii, niin onko jollain suuremmalla voimalla joku suuri tahtotila, ettei mun pitäis lisääntyä mun miehen kanssa? Viime soittoajalla hoitaja alkoi puhua siitä, että vaikka alkio olisi kuinka hyvännäköinen ja -oloinen siirrossa, todennäköisesti alkion kromosomihäiriö estää kiinnittymisen ja raskauden alkamisen. Alkioihin voitais tehdä soludiagnostiikkaa jo ennen pakastusta, ja valita pakastukseen/siirtoon vaan terveet kromosomistot, mutta se maksaa kymmeniä tuhansia (me siis hoidoissa julkisella). Wtf, tarkoittaako tää siis sitä, että kaikki ne kuusi kaverusta, jotka on siirretty, on olleet kromosomihäiriöisiä ja että ei kannata kauheesti odottaa edes tulevilta, puhumattakaan mahdollisista tuoresiirroista jatkossa?
Mies tulee ainokaisena perheestä, jossa isällä on kymmenen sisarusta (joista 1 synnytyksessä vammautunut ja 1 pienenä korkealta pudonnut afasiatapaus), äidillä ei sisaruksia, kuten ei myöskään äidinäidillä eikä -isällä. Pitäiskö mun tästä jotenkin nyt jo pikkuhiljaa älytä, että on turha kuvitellakaan, että saisimme joskus pikkuiselle sisaruksen, ja että sukupolvien yli kestänyt "yksinäisyyden" ketju saataisiin vihdoin pysähtymään. Ja miksi mä märehdin näitä negoja juttuja juuri ennen "viimeistä mahdollisuutta", enkä pysty samaan positiivisuuteen kuin esim Hammy. Valakaa muhun uskoa, että mä ymmärtäisin, että aina kannattaa kuitenkin yrittää...:headwall:
 
Kiitoksia ja Mizzelle onnea matkaan!

Piti vielä mainita, kun kysyin itsekin klinikalta tuosta tuosta viikko siirron jälkeen alkavasta vuodosta, eikä siihen osattu vastata. Päättelin sen kuitenkin johtuvan lyhyestä kierrostani näin: normaalisti kiertoni on 25-26 päivää ja ovulaatiotesti on näyttänyt plussaa kp14 (eli ovulaatio on luultavasti kp15). Luteaalivaihe on ilmeisesti aina suht. vakiopituinen, eli itselläni n. 10 päivää. Nyt punktio (=ovulaatio) tehtiin kp12, eli 3 päivää normiovulaatiota aiemmin, mikä lyhentäisi kierron pituuden 22 päivään. Alkio siirrettiin kp15 ja tästä 8 pv päästä alkoi vuoto, eli juurikin 22 päivää tuli kierron pituudeksi. Päädyin siis siihen, vuoto alkoi kuukautisten "oikeana" alkamispäivänä tai päivää ennen) lugeista huolimatta, hoito vain oli sotkenut kierron pituuden. Mutta voi selityksiä olla toki muitakin, varsinkin jos kierto on normaalisti pitkä.
 
Meillä on ollut niin hirveää hässäkkää tässä viikon ajan ettei ole ehtinyt omaa oloa yhtään kuulostelemaan, monenlaista menoa, asuntokauppoja, työjuttuja... Mutta samoissa tosiaan Armi taas mennään =)

Mullahan oli sitä vuotoa myös jo viikon päästä viime siirrosta ja klinikalla olivat sitä mieltä, että limakalvo oli kasvanut liian paksuksi ja alkoi siksi jo niin aikaisin vuotamaan. Tähän kiertoon vähennettiin lääkitystä. Toivotaan Mizze teille kuitenkin sitä ihmettä!

Toivottavasti pääsette siirtoon Hammy ja Frangipani!!

Ja tervetuloa Neitoperho!

Meillä on testipäivänä vasta juhannusaatto, mutta saattaa olla että teen testin jo aikaisemmin ellei vuotoa tule. Viimeksi kun raskaus alkoi, sain haalean plussan jo pp8, tarkistin juuri vanhasta kalenterista. Mulla kuitenkin on myös ollut noita kemiallisia raskauksia ja yksi ekassa ultrassa havaittu keskeytynyt keskenmeno, sekin on sitten ikävää kun ensin saa plussan ja sitten alkaakin vuoto.. Pakko tunnustaa, että tänään kuitenkin apteekkireissulla ostin testin kaappiin ja johan se jo siellä polttelee :D
 
Tiriäidille plussatuulia, tiedän itsekin etten tod jaksa odottaa kahta viikkoa ennen testailua, viimeksikin sain jo monta päivää ennen haamuja testiin :D

Frangipani aina kannattaa yrittää, niin kauan kuin vähänkin on toivoa ja itse jaksatte!!! Olettehan jo onnistuneet aikaisemmin, joten ihme voi käydä vielä toistekin, aivan varmasti! Julkisella on välillä tuo hoito niin nihkeää, mitään ylimääräistä ei olla valmiita tekemään jne. Mutta kun ei kieritä rahassa mekään niin muuta vaihtoehtoa ei ole. Tsemppiä! Parin viikon sisällä tuijotellaan ihmeissämme niitä kahta viivaa ;)

Tänään hain kyytiläisen Tyksistä, lääkäri sanoi heti että sulatetuista toinen alkio on TÄYDELLINEN! Jäi tosi hyvä fiilis, ei ole tuollaista ennen sanottu!
 

Yhteistyössä