Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Ihanaa Tiiku et edes yks lähti jakautumaan. Täällä peukut pystyssä et siitä tulee top-yksilö, joka jaksaa lähteä kohdussa kasvamaan <3

Melinda: Mäkin joudun testailemaan (jos uskallan) jo perjantaina, koska viikonloppuna pe&la olis naista väkevämpää kuohujuomaa tarjolla. Jos ei mitään testissä näy, niin ehkä joutuu pari lasillista vitutukseen ottamaan ;) Mullakin on apteekin raskaustesti ja just tarkistin et se oli 10 IU HCG/l. Onkohan niitä eri herkkyyksillä?
 
Ihanaa Smirg ja Melinda! Onnea! Todella ihana että tulee näitä plussiakin.
Tiikulle onnea siirtoon!!
Miten Frangipani??
Kävin veritestissä tänään, en enää ihmeitä odota, kunhan saan sen lopullisen negan vaan ja sillä selvä. Alkaa sitte uus laskeminen, kalenterin kyttääminen, lomien suunnittelu ultrapäiviin, viisumien haku jne jne..ois se perhana niin helppoo ku vois vaan pöyhiä vähän isännän kanssa lakanoissa ja kertoa ku elokuvissa salaa illallisella että kulta, meille tulee vauva. On siitä hohto kaukana ku vetää lääkettä kilon päivässä ja isäntä käy heittämässä rojut purkkiin jonon odotellessa takana omine purkkeineen..että silleen..olipa nyt taas..
Hyvää loppuviikkoa silti kaikille)
 
Melinda: Taitaa mun testi olla herkempi. Se oli joku erittäin herkkätesti vissiin. Kotona vasta huomasin ostaneeni sellaisen :) En siis ennen oo tota merkkiä käyttänyt. Toivotaan juu et sais kilistellä alkoholittomalla kuohuvalla viikonloppuna ;)
 
Ihan ekaks onnea Melinda! Tuu kertoon niistä vahvemmistakin viivoista! Mä aion kyl ens viikolla tuhlata viikkonäyttöaeen testiin, niin näkis jatkuuko homma.
No, Frangipani!!!! Kerro jo???
Athenais, mul oli ti punktio ja to sirto, eli oliko alkio kakspäivänen vai yks? Ja pp12 oli sit veritesti. Nyt tänään kaksi viikkoa siirrosta. Esikoisella hcg oli 130, kuten kerroin, niin hää oli pas alkio. Ehkä mä vaan oon hidas? Ehkä siksi meidän muut passit ei onnistunut? Siirto oli aina kolme päivää ovulaatiosta ja menkat alkoi viikon päästä siirrosta. Pitää löytää syitä.
Voi testejä ja positiivisia tuloksia kiitos lisää!!!!!
 
Smirg, mutta eihän toi sun arvo sitten mikään alhainen ollut, en siis totisesti ole mikään lääkäri mutta sanoisin silti noin. Mulle lääkäri sanoi kun omasta arvosta kyselin, että kahden päivän alkion siirto, joka käsittääkseni sulla siis, testi pp 14, niin arvon pitää olla vähintään 100 että katsovat sen olevan tarpeeksi hyvä. Sullahan oli testi jo pp12 ja kun arvot tuplaantuvat parissa päivässä, sun arvo varmasti pp 14 on jotain 160. Eli erittäin hyvä! Oletko menossa uuteen testiin vielä katsomaan miten arvot nousee?

Mä olen nyt vähän hysterian puolella varmaan mutta kävin vielä eilen ihan vain varmuuden vuoksi katsomassa että onko arvot nousseet ja mukavasti yhä olivat, mulla siis nyt pp11 135, pp14 557, pp16 1508.

Tiiku, toivotaan että se teidän ainokainen on oikea superalkio ja tarraa tiukasti kiinni. Paljon tsemppiä siirtoon!

Iitu78, isot pahoittelun negasta! Mutta pakko oli nauraa ihan ääneen tuolle sun kuvaukselle hoitojen hohdokkuudesta, todella hyvin sanottu.

Mä olen itse tässä miettinyt että nyt kun kauan kaivattu plussa on vihdoin saatu, niin on se kumma kun ei se helpota mieltä kuitenkaan. Tässä on näitä hoitoja jo pidempää tahkotessa tullut tutustuttua tämän raskaana olemisen raadollisempaan puoleen, keskenmenot, tuulimunat, kohdunulkopuoliset yms. muut asiat, joita nyt pelkään suorastaan sydän kurkussa. Mun mieli on jotenkin kieroutunut niin, että jos järjellä ajattelee, niin oikeastihan kun nyt olen raskaana, on suurempi mahdollisuus sille, että meille tulee vauva kuin sille että jotain tapahtuu ja menee tavalla tai toisella kesken. Mutta minä ajattelen toisinpäin, että on ehdottomasti todennäköisempää että jotain tapahtuu kuin että vauva syntyy normaalisti. Ja tässä ei auta ystävien, miehen tai äidin järjen sana, en vaan pysty rentoutumaan ja ajattelemaan että kyllä tää tästä. Ihailen ihmisiä jotka sen kaksi viivaa yhteen testiin saatuaan jäävät odottelemaan sitä vauvelia vailla huolen häivää. Minä en vain ole niitä ihmisiä ja uskon että tällä vaikeudella saada edes raskautta alkamaan, on iso syy siihen.

Kauhea romaani tuli, toivottavasti jaksoitte lukea edes osan. Pakko vain päästä purkautumaan näistä ajatuksista.

Mukavaa päivää kaikille!
 
Heräsin viime yönä siihen, että paita oli ihan hiestä märkä! Nää on mulla yleensä loppukierron oireita. Ja varsinkin jos oon lugeja käyttäny... Nyt taas paleltaa. Koitan varautua pettymykseen, mut ei sitä osaa olla toivomatta.

- Ciram, pp7
 
Onpas täällä käynyt plussatuulet. Paljon onnea Smirg ja Melinda!

Tiikulle tsemppiä siirtoon!

Iitu :heart: Negan jälkeen mullakin on aina tuo epätoivoinen fiilis, että taasko pitäisi aloittaa alusta ja kestää kaikki se aikataulutus ja huolet joka vaiheesta. Viimeksi olin jo sitä mieltä, että en jaksa enää neljättä kertaa. Mutta kummasti mieli ehti jo muuttua. Voimia sinne päin!

Athenais: niin tuttuja noi huolet, jotka jatkuu raskausaikanakin. Kateellisena kuuntelen kavereita, jotka eivät raskausaikana murehdi tai edes osaa murehtia että joku menisi pieleen. Itse lisäsin esikoisen odotusaikana jokaisen lauseen jälkeen aina "jos kaikki menee hyvin" ja sain lähinnä kommentteja, että "kyllähän sieltä vauva on tapana syntyä, jos kerran raskaana olet". Mutta kun tietää mikä kaikki voi mennä pieleen...

Älä vielä Ciram vaivu epätoivoon. Lugejen aikaan on tosi vaikea tietää mikä johtuu niistä ja mikä raskaudesta.

ON: Mäkin siirryn vihdoin tänne piinailijoiden pariin. Molemmat alkiot selvisivät sulatuksesta ja molemmat myös siirrettiin eilen. Ovat kuitenkin pahasti fragmentoituneita 3lk alkioita, eli todennäkäisyydet ei oo kovin suuret. Ihana päästä kuitenkin viimein eteenpäin! Hiiva oli parantunut suht hyvin, eikä mitään lisälääkitystä olisi voinutkaan kuulemma antaa, kun puikkoja ja suun käyttä otettavia ei voi käyttää enää siirron jälkeen. Voidetta kuulemma voi. Vatsatautikaan ei iskenyt ainakaan vielä.

Sen sijaan toimenpiteen jälkeen supisteli koko illan ja menkkamaiset kivut jatkuu vielä tänäänkin. Illalla tuli vähän rusehtavaa vuotoakin. Eli joku tossa katetroinnissa on ilmeisesti ärsyttänyt kohtua. Kellään kokemusta tällaisesta? Ei vissiin oo ainakaan hyvä juttu, jos kohtu on ärtynyt ja yrittää kaikin voimin päästä tunkeilijasta eroon :'(

neitoperho, pp1
 
Niinhän siinä sitten kävi, että aamulla tuli aika puhdas nega. Testiajan jälkeen testissä oli havaittavissa erittäin haalea viiva, paljon haaleampi kuin eilisessä testissä. Mitäs tämä nyt sitten tarkoittaa? Harmittaa.

-Melinda pp9
 
Viimeksi muokattu:
Melinda, voihan nyt hitto! Älä lannistu, sillä eihän tuo pp9 oo vielä paljoa. Varsinaiseen testipäivään on kuitenkin vielä aikaa. Varmasti viivat vahvistuu viimeistä alku viikosta. Jos on edes haaleaa viivaa, niin kyllä uskon, että raskaushormooni alkaa nousta pikku hiljaa. Oliko sulla sama testi kun eilen?

Neitoperholle tsemppiä piinapäiviin. Sattuko sulla alkioden siirto? Muista, ettei alkioden laatu takaa mitään. Positiivisella mielellä eteenpäin! Ja sulla on vielä tupla mahikset :)

Ciram: Älä vielä heitä kirvestä kaivoon! Vielä ei oo peliä menetetty!

Mä yritän pysyä järjissäni, vaikka myönnän että välillä täälläkin epäonnistumisen mahdollisuus/pettymys/jännitys iskee takaraivoon. Ekat hoidot oli ainakin henkisesti mulle paljon rankempi, joten kiukuttelin paljon mun läheisilleni. Nyt olen vakaasti päättänyt ja luvannut miehelle, että nyt mennään positiivisemmalta otteella, kävi miten kävi. Sen vuoksi onkin mukava "purkaa" välillä epätoivoa/pahaa oloa tänne. Jotenkin muidenkin kertomusten kautta ymmärrän itseänikin nyt välillä paremmin eli kiitos teille tarinoista :D mm. nyt vasta jälkeenpäin olen huomannut miten katkera olen ollut kavereiden saamista lapsista :(

Joseliini pp7, joka ei tiedä vielä uskaltaako testailla huomenna. Menkkamaisia kipuja edelleen, kunhan ei vaan tietäis sitä perinteistä vuotoa, joka pitäis alkaa viikonloppuna :(
 
Eikä Melinda! Jospa se siitä vielä vahvistuu, kun päiviä vielä on?
Neitoperho83, hienoa että teidän kaksi saatiin siirtoon.
Athenais, tunneasioissa ei auta järjen ääni. Pelot on niin suuret, kun on niin paljon pelissä.

Tänään oli siirto, meidän ainokainen oli jakautunut 8-soluiseksi. Labra aloitti pitkällä kaavalla kertaamaan mikä meillä oli punktion jälkeinen munasolukadon prosessi. Pelkäsin että seison siinä ilman housuja kuulemassa vain että ainokainenkin on aamusella kuukahtanut... Mitähän mantroja vois kokeilla jotta tarrais kiinni ;-)

Tiiku13 pp0
 
Vau, mitä huisketta täällä on parissa päivässä tapahtunut!

Smirg, onnea! Ihan mahtavia uutisia! Varsinkin kun sulla ei ollut mitään kovin vahvoja oireita. Täällä ei ainakaan vielä ole Lutinuksetkaan aiheuttaneet mitään olotiloja.

Melinda, kyllä se vielä vahvistuu. Oot tosi aikaisin testannut, joten odota vielä pari päivää. Plussatuulia!

Iitu: voi surkeuksien surkeus... :( Haleja!

Tiiku: sullahan oli tosi samanlainen tilanne kuin mulla. Tuu pian kertomaan miten kävi!

Neitoperho: onnittelut onnistuneesta Passista! Teknisesti nyt ollaan raskaana, ainakin r-testiin asti. ;)

Joseliini: hui, huomenna testaat? Toivotaan että la joudut olemaan kuivin suin. ;)

Frangipangi: joko sait tuloksen?

ON: ei mitään oireita. Masu ollut edelleen kipeä, pidempi kävely alkaa sattumaan mahaan. Omituinen juttu on että paino on tippunut jo alle sen, mitä oli ennen hoitoja aloitettaessa. Ei sitä painoa kyllä tullutkaan kuin vähän päälle kilo, mut nyt kun oon ollut liikuntakiellossa ja syönyt herkkuja päivittäin, paino vaan tippuu. Ja mahakin on vielä turvoksissa...

Sit mua ärsyttää tosi paljon Naikkarin toiminta. Sen yhden jatkoviljelyyn jääneen alkion kohtalon saan tietää vasta 29.11. kun soitan raskaustestin tulosta. Ihan hullua. Kai mulla on oikeus tietää miten kävi!? Muutenkaan en ymmärrä miksi tää hoito piti tehdä erilailla kuin se aikasempi Tyksissä tehty, joka onnistui niin hyvin. Siis kyllähän tässäkin voi hyvin käydä, toivon sitä tosi paljon, mut olis kiva jos sinne pakastimeen olis jotain jäänyt...

Että näin positiivisissa fiiliksissä viikonlopun viettoon... Onneksi toi ihana esikoinen jaksaa piristää, on se niin ihana! <3

Popcorn, pp3
 
Kiitos Smirg, kun otit mut mukaan ;)
Plussajunassa istutaan, paikalla Hcg509.

Sain juuri ja juuri koneiden vaihdon välissä soitettua eilen soittoaikana klinikalle. MUTTA perkuleen labra ei ollutkaan laittanut vielä tuloksia. Eli vuorokausi piti pidempään pyöriä, kuullostella kroppaa ja ravata vessassa joka lirahduksen jälkeen. Testitikkua en kuitenkaan täältä jumalan selän takaa viittinyt käydä hommaamaan.

No, tänään sitten tuli maailman parhaat uutiset. Mulla on pää ihan sekasin. Nyt pitää sulatella ja tsempata, etten itkeä tirritä täällä äijien keskellä tiukassa bisnespalaverissa.

Frangipani pp14
 
No hitsi, Onnea Frangipani! Loistavaa! Just oli lehessä, ett tähän aikaan vuodesta tehdään paljon lapsia... :D oishan tuo hassua taas odottaa samaan aikaan. Mä vaan tipuin hurmiostani alas.. Äsken oli tuhrua, kun pyyhin. Oli kyl esikostakin. Ja mä kun eilen kuvittelin itelleni pahaa oloakin.... Noo.. Odotellaan ja ihmetellään. Mahaankin sattui ilkeesti töissä. Näin se vaan on kun ois niinku raskaana, niin joka hiton vessakäyntiä pelkää...
 
Onnea Frangipani, onpa huisin hienoa! Voitkin muikeesti hymyillä palsuissa kun sä tiedät jtkin enemmän kuin bisnesmiehet ;-)

Popcorn, mitä tuo jatkoviljely tarkoittaa? Eli sulla siirrettiin 3 päiväinen ja muuta jatkoviljellään pakkasta varten, vai miten se menee?
 
Wohooouuu! Täällä on käynyt aivan mahdoton puhuri! Lämpimät onnittelut Smirg ja Frangipani! Myös Melinda näyttäisi vielä menevän samaan matkaan, onnea! Eiköhän me Popcorn ja Joseliinikin tyrkätä mukaan :) Aikamoista huisketta! Taitaa tosiaan pitää se uutinen paikkaansa, että tähän aikaan vuodesta saadaan aikaan eniten lapsia. Jos olette kaikki samalta alueelta, niin kylläpä on synnärillä elokuussa ruuhkaa. Saatte luonteikkaita ja loistavia leijonalapsia :D

Smirg, nuo tuhrut pitäisi kieltää lailla! On se kumma, että kun vihdoin on plussa saatu, niin vielä pitää kiusata ja piinata. Mutta normaaliahan se tuhruvuoto nuin alussa on - erittäin ärsyttävää kylläkin. Älä luovuta :)

Tiiku, kuinka kauan solua viljeltiin, että se ehti 8-soluiseksi? Tsemppiä nyt näihin piinapäiviin. Kuten joku taisi todetakkin, niin tuossa vaiheessa käytännössä on raskaana, kunnes toisin todistetaan - positiivisesta ajattelusta ei voi olla haittaa.

Neitoperho, hurjasti tsemppiä piinapäiviin! Ne päivät ovat kyllä niin pitkiä. Pitkän matkan viimeiset mutkat. Toivottavasti palkinto on näiden mutkien takana :)

ON: KP1 - alkoi tänään. Ei siis luomuplussaa, mutta en kait sitä tosissaan uskonut, koska fiilikset ovat huippuhyvät. Kierto oli piiiitkästä aikaa normaali ja KP1 tuli ajallaan eikä monta päivää etuajassa. Synarelathan suihkii, toivottavasti tämä karsea nuha ei vaikuta niiden imeytymiseen. Keskiviikkona on sitten 0-ultra. Pitättehän peukkuja, että Synarela tekisi tehtävänsä. Onko teillä kokemusta siitä, että voidaanko hoito tehdä vaikka suihke ei vaikuttaisikaan? Eli mentäisiin ns. lyhyellä kaavalla? Olen ajatellut, että jos tästä hoidosta emme nyt saa tulosta, niin menemme kolmanteen hoitoon yksityiselle ja otamme siellä kaikki konstit käyttöön. Täällä meillä päin julkinen hoitaa hyvin perinteisin menetelmin, eikä hoitolinjaan juurikaan tunnuta muita keinoja otettavan mukaan. Toki sekin on jo hienoa, että julkinen tarjoaa tämmöistä palvelua ja moni sieltä avun saakin :)

Mukavaa perjantaita kaikille! Plussalaisten palleroiset pitäkööt kiinni tiukasti, piinailijoille lyhyitä päiviä ja paljon oikeita oireita, ja meille muille muuten vaan leppoista oloa =)

- Briitta, KP1
 
Onnea Frangipani!!

Tsemppiä piinailuun Popcorn ja Tiiku!

Jokos Joseliini testas?

Täällä First Signal testtillä nega. On tosin aika aikaista, mutta sen röntgenin takia testasin, enkä tullut hullua hurskaammaksi. Viimeks raskaus näky selkeenä viivana pp9. Pitää testata huomenna taas. Välillä vihloo nivusten alueelle ja välillä jomottelee alaselkään. Tissiooreet osoittaa hiipumisen merkkejä. Välillä on kuuma ja välillä paleltaa. Noi lääkkeet pistää pään ja kropan ihan sekaisin...

- Ciram, pp8
 
Unohtanut kiittää kaikkia onnitteluista.. KIITOS! Täällä tuhrut ohi, niinku toivoinkin. Tyhmän hätky olo! Töissä jo möläytelly positiivisuudesta, kun siellä muutama tietää hoidoista. Mullakin oli ja on sekasin palelua ja epämääräisiä kuumia aaltoja. Siksikään olo ei tunnu raskaalta, kun muistan,ett esikosta mua palelsi hurjasti. Viimeyönä heräsin ihan hiestämärkänä. Tosi epämääräistä!
Jaksamista piinailijoille!
Briitta, mulla oli oudon tasainen ja hyvä mieli Synarelan aikaan ja epäilin, ettei se toimi... Toimi se... :) Naati olosta enneku munikset alkaa koputtelemaan vatsanahkaa.. ;)
 
Melinda: aika aikaista on vieläkin testailla, joten voi johtua vain testien herkkyyseroista. Tai sitten on ollut kemiallinen raskaus, jos plussa pysyy poissa. Testaatko tänäänkin?

Onnea Frangipangi! :heart:

Popcorn: entä jos tonne Naikkarille soittaisi joka tapauksessa ja kysyisi alkion kohtalosta? Ei kai ne nyt sitä voi kieltäytyä antamastakaan... :p

Briitalle pahoittelut vuodosta ja toisaalta onnea seuraavaan hoitoon!

Ciramille tsemppiä viime päiviin! Jospa se siitä vielä muuttuisi.

Joseliini: ei se siirto varsinaisesti sattunut, mutta epämukavalta se kyllä aina tuntuu. Mulla on yleisesti aika herkät paikat ton vulvodynian takia ja tunnen helposti kaiken. Esim. ovulaatiota ei voi olla huomaamatta, niin tuskainen olo on sen aikaan. Mutta siirto oli kyllä omasta mielestäni suht helppo, siksi ihmettelinkin sitä rusehtavaa vuotoa, joka illalla tuli.

ON: Supistelut helpotti eilen, mutta valtava menkkajomotus on jäänyt. Säteilee selkään ja nivusiin ja nippailee ikävästi. En tiedä pitäisikö tässä yrittää liikkua ja venytellä että saisi jumituksen pois, vai yrittää olla paikallaan, että kohtu rauhoittuisi. Olisi tosi lupaavan tuntuisia merkkejä, jos olisi vikat piinapäivät tai edes kiinnittymishetki menossa. Mutta pp1 ja pp2 taitaa olla melko epätoivoista kuvitella mitään :LOL: Taitaa vaan olla kohdun ärtymisestä ja mun normaalistikin kipeästä luteaalivaiheesta johtuvaa. Tai sitten voi kuvitella, että siellä joku vielä sinnittelisi, kun kohtu noin laittaa vastaan. Miten niin en osaa olla stressaamatta :whistle:

Neitoperho, pp2
 
  • Tykkää
Reactions: Joseliini
Täällä myös testattu ja ihan odotettu nega ainakin vielä tässä vaiheessa. Viimeksikin sain vasta haamujen haamun pp10 ja kunnon plussa vasta pp12. Testasin sen vuoksi, että voi pikkusen kuohujuomailla viikonloppuna ;) Tuli Ciramin kanssa samat sanat mieleen, "en tullut hullua hurskaammaksi " ;) Niin ja mulla myös tissi oireet osoittaa hiipumisen merkkejä. Eikä menkkajomotuksiakaan oo niin paljoo ku alku viikosta, vaikka sillon tällöin mahassa nippaileekin. Mä ajattelin testata vasta ehkä maanantaina, jos vaan maltasin odottaa sinne asti ;) Sit olis vanhan kaavan mukaan pitäny jo menkatkin alkaa ellei Luget pidä niitä poissa.

Onko Melinda testaillu tänään? Jännittää sun tämän päivän tulos? :)

Joseliini pp8
 
Aika sissi Joseliini jos maanantaihin asti ootat! Musta tuntuu et mulla ei nyt tällä hetkellä päähän muuta mahdu kun tää hoito. Googlettelen varmaan pari tuntia päivässä kaikenmaailman raskausoireita/-oireettomuuksia. Mä oon ihan varma et jos me vielä yksi lapsi saadaan, niin se jää viimeiseks. Tää on ihan hullun hommaa...
 
Onnea Frangipani! Onneksi näitä onnistumisia tapahtuu, muuten sitä olisi luovuttanut jo aikoja sitten.

Tänäänkin testasin ja luulen, että mun kohtaloksi koitui kemiallinen raskaus. Enää viivasta ei ole jäljellä mitään.

Vaikka virallinen testipäivä on maanantaina niin tiedän, ettei sieltä mitään positiivista tule. Nyt on sitten viikonloppu aikaa valmistatua siihen.

Kovasti tsemppiä piinailijoille, toivottavasti teitä onnistaisi. On tää pettymyksen käsitteleminen nähtävästi edelleen erittäin perseestä.

-Melinda pp10
 

Yhteistyössä