Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

melinda viimeks ku tuli kans yli 30 ei saatu kuin yksi siirtokelpoinen. Muistaakseni oli viisi hedelmöittynyttä 24 kypsästä solusta. Kato tuppaa käymään jos liikaa tulee, laatu kärsii huomattavasti. Vertailun vuoksi: 2.ICSIstä saatiin reilu kymmenen munista joista viisi loppupelissä hedelmöitty ja neljä jatko jakautumista. Sen hoidon tuoresiirrostahan tuo tyttökin sai alkunsa.

iitu siirtoa ei lääkäri uskaltanut luvata. Se nähdään keskiviikkona kerääkö nestettä vatsaonteloon ja mikä vointi yleensä on. Viimeksikin ku tuli paljo muniksia oli pienen sirpin keränny nestettä mut koska vointi oli hyvä siirrettiin se meijän ainokainen joka jäi sit kemialliseksi.

Nyt väsyttää aika tavalla. Kipuja ei onneks ole, mitä nyt välillä vihlasee emättimen pohjasta.
 
No niin, ivf -hoitaja sanoi, että hcg arvoni on aivan liian alhainen. Olisi pitänyt olla jo 7000 ja minullahan se tosiaan on 1131. Joten ei lähellekään sitä mitä pitäisi olla. Että tässä alan valmistautumaan kohdunulkopuoliseen tms.
 
Voi itku Nipsu, tosi kurja juttu :hug:

jauhopeukalo mäkin oon ymmärtänyt että jos saalis on suuri niin laatu voi siinä kärsiä. Mä kun surin sillon kun multa saatiin vaan 5 munasolua, joista vain ne 2 hedelmöittyi normaalisti, niin lääkäri sanoi että hyvä niin että saatiin ne kaksi hyvälaatuista kuin sata huonoa... Mutta toivotaan kovasti että sulta nyt saatiin useampi hyvälaatuinen, peukut pystyssä!! =)

Oi, sullahan on siellä jännät paikat hattivattinen!! Mäkään en olis kyl varmaan malttanut odottaa kauempaa ja olisin myös aloittanut testailut ihan liian aikaisin :D Koska sulla "virallinen" testipäivä? Paljon plussatuulia sinne suuntaan, kunpa siellä olis pakkasukko tarrannut lujaa kiinni!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Punktio tehty, saalis 18 solua. Nyt sitten päästään jännäämään, että miten ne siitä eteenpäin selviytyvät. Ja tietty sitä päästäänkö siirtoon tämän orastavan hyperin takia. Aika toiveikkaalla mielellä kuitenkin...
 
Eipä tähtitaivaan tähdet ole nyt suotuisassa asennossa minuun nähden.. Lääkäri oli ilmoittanut neuvolaan että minulla olisi ollut tänään klo 7.45 ultra-aika, mutta neuvolan porukka oli ollut palaverissa, joten tieto ei ollut välittynyt minulle. Nyt sitten lääkäri on loppuviikon pois, eikä pysty ultraamaan. Verikokeeseen menen tänään, huomenna saan vastauksen. Kyllä tympii, että voi olla hankalaa. Pitänee soittaa lapsettomuusklinikalle ja kysyä sieltä, että mitä tehdään. Odotetaanko neuvolan ultraa, vai menenkö klinikalle ultrattavaksi...
 
kirsille pikaista toipumista punktiosta! Hieno määrä soluja! Toivotaan että ovat kypsiä ja laadukkaita jotta saatte paljon hyviä alkioita :)

nipsulle Voimia, kyllä jaksaa koetella. Toivotaan jotta pääsisit ultraan vielä tämän viikon aikana jotta tilanne hieman selkeytyisi!

Itse olen ihme kyllä toipunut erittäin hyvin eikä hyperin oireitakaan ole havaittavissa. Toivottavasti jatkuu myös näin. Miun 34 solusta 24 oli kypsiä ja 6 näistä on hedelmöittynyt normaalisti. Huomenna luultavasti päästään siirtoon toiveet on ainakin korkealla! Pilvilinnoista on korkea pudotus jos huonosti käy...

Mies meni tänään käsileikkaukseen. Onnistumismahdollisuus ei päätä huimaa (50%) mutta jospa meille sen verran vielä tuuria riittäisi.
 
Tervetuloa Hippu :)

Onnittelut plussasta tamtam :heart:

Jauhopeukalo, toivotaan, että kaikki 6 hedelmöittynyttä on lähteneet jakautumaan :heart:

Hattivattiselle plussaonnea ja piinispinnaa :heart:

Peukut pystyssä kirsille, toivotaan, että tulee hienoja alkioita :heart:

ON:
Kävin tänään uudessa verikokeessa ja vastauksen saan huomenna. Sitä ennen tänään on ultra klo 16. Jännittää ja pelottaa. Vaikka järki kuinka yrittää toitottaa, että se on kohdunulkopuolinen, niin sydän vänkää vaan että jospa se olisi kuitenkin kohdussa.
Vasenta munasarjaa nipistelee ja jomottaa, välillä voimakkaammin, välillä ei ollenkaan. Saapa nähdä....
 
Nipsu74 tsemppiä ultraa, muakin alkoi ihan jännittää sun puolesta, kunpa siellä olis raskaus alkanut ihan oikeassa paikassa!! =) Tuuhan heti sitten kertomaan uutiset!

Kirsi76 toivottavasti saatte monta hedelmöittynyttä munasolua ja hyperiä ei tulis...

jauhopeukalo hyvä saalishan sieltä sit tuli, hienoa!! :) Kuulostaa kaikinpuolin hyvältä!

Täällä odotellaan sitä seuraavaa kiertoa kuin kuuta nousevaa... Tänään olis kp 25. Lääkäriltä sain ohjeet että odottelen sinne kp 40 asti menkkoja, ellei kuulu niin sit käynnistetään teroluteilla. Miten muuten, onko teille tehty PAS omaan luonnolliseen kiertoon vai hormonihoitoiseen kiertoon?
 
Ultrassa käyty. Neuvolalääkäri ei edelleenkään nähnyt kohdussa mitään. Kohdun ulkopuolisesta ei osannut sanoa mitään. Laite on sen verran huono. Sanoi, että kohdun limakalvo ohuen näköinen, sanoi että hänen mielestään sen pitäisi olla paksumpi vaikka olisikin kohdun ulkopuolinen. Sanoi ensin kyllä myös että oikein hyvällä mielikuvituksella voisi kuvitella, että pieniä merkkejä raskaudesta kohdussa olisi. Siihenhän minä nyt hupsuna takerrun ja huomenna kolisen kovaa alas hcg tuloksen saatuani.. Taas järki vastaan sydän.
 
Voi Nipsu että sua nyt piinataan! Ihan kamalaa..ja pitäishän se kohdunulkoinenkin aika pian jotenkin havaita, ettei se siellä repeä tms. Ilmottele heti kun kuulet lisää..ihan jännittää puolestasi! Ja salaa toivon että se olisi outo-pikku-vauva joka tekee temppujaan ja pikkuhiljaa ilmestyisi ultraan.
Jauhopeukalo, hyvä että kuusi oli hedelmöittynyt! Itsestä kuulostaa niin uskomattomalta saaliilta munasoluja..ku omia mulla tullu vaan 1 ja 2..mutta ilmeisesti tosiaan iso määrä kärsii sitte laadultaan.
Kirsi, onnea myös onnistuneesta punktiosta ja tsemppiä siirtoon!
Hippu, mulla tehty siirrot lääkkeellisesti, ovat olleet siis lahjamunasoluja-pakastettuja-jotka hedelmöitetty miehen siittiöillä ja sitten siirretty. Nyt tulossa niistä 1.PAS joka kokeillaan ekaa kertaa luonnonkiertoon..yhtään en tiedä mitä odottaa..
 
Omaa napaa:
Tein tänä aamuna kotona kaappiin jääneen r-testin (liuska) ja siihen tuli paljon haaleampi viiva, kuin mitä viime viikolla. Joten luulen, että silloin viimeksi kuin alkio siirrettiin, alkoi raskaus, mutta se meni kesken. Siksi on sitä r-hormonia vielä elimistössä. Tähän epäilykseeni saan vahvistuksen kunhan hcg kokeen tulokset ilmoitetaan neuvolasta.
Juteltiin miehen kanssa, että pidetään seuraava kierto taukoa, että kohtu saa levätä ja yritetään huhtikuussa uudestaan ja jos ei sitten onnistu, niin antaa sitten olla. Nähtävästi meidän ei ole tarkoitus saada kuin nuo kaksi lasta ja pitää olla niistä kiitollinen.

Mukavaa keskiviikkoa kaikille :heart:
 
Tsemppiä Nipsu. On sulla ollut kyllä hermoja raastava tuo tilanne. Pääasia kuitenkin se, että kohta se ratkeaa suuntaan tai toiseen. Se epätietoisuus kun on pahinta.

ON: kato on ollut kovaa! 18:sta solusta 5 hedelmöittynyttä! Mahdollisesti huomenna tai pe siirto, jos siirrettävää on ja kroppa on vastaanottavaisessa tilassa.
 
Tsemppiä nipsulle piinaavaan tilanteeseen! Toivottavasti saat selvyyden pian!:hug:

kirsille onnea alkioiden kanssa, onhan tuossa mahdollisuudet vaikka mihin :)

Meillä saatu top-alkio kyytiin ja neljä 1-luokkalaista pakkaseen, joista kaksi oli vielä aamulla ollu 2-luokkalaisia. Toiveet nousi pilvien yläpuolelle... =)
 
Viimeksi muokattu:
Nipsu74 toi epätietoisuus on pahinta :( Kunpa asiaan olis saatu varmuus heti alkuun eikä tollasta piinaavaa odottelua...

Kirsi76 toihan kuulostaa tosi hyvältä määrältä, mä olisin ainakin erittäin tyytyväinen!! :)

jauhopeukalo ooo tsemppiä, teilläkin ihan mahtava tilanne!! Kunpa tämä nyt tarttuis lujaa kiinni :)
 
  • Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Jauhopeukalo, paljon onnea kyytiläisestä ja tsemiä piinapäiviin!! Kivasti jäi pakkaseenkin alkioita.
Nipsu, ainakin on sitten kiinnittynyt vaikka olisi mennyt kesken, jos jotain hyvää yrittää etsiä..toivottavasti ensi kerralla tärppää kunnolla!
 
  • Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Voi Nipsu :( pahoittelut. Se viivan haalistuminen on niin ikävää katseltavaa.. Mulle sanottiin kemiallisen jälkeen, että pitäisi pitää kaksi kiertoa taukoa, mutta sain vinguttua sen yhteen. Niin ihan hyvä sinunkin tilanteessa huilia se yksi kierto jos tässä nyt huonosti käy.

Kirsi onnea viidestä! Minustakin tuo kuulostaa hyvältä saaliilta :) itselläni alkioita tuli neljä ja lopulta olin niistäkin tyytyväinen kun esnimmäisestä siirrosta onnistui.

Jauhopeukalollakin on huippuhyvät alkiot saatu, onnittelut! Onnistumisprosentit nousevat varmasti nyt kohisten :)

Tadaa, mulla alkoi vihdoin kierto! Kp40 mentiin, mutta kai sekin pituus on parempi kuin 50pvää. Tosin 45pvän kohdalla olisin saanut aloittaa terolutit. Vielä en ole saanut ultra-aikaa ja jännitän puhelua minkä pitäisi tänään tulla.

Minäkin heitän tähän gallupin: Minä kiertopäivänä on ollut limisultra ja minä siirto? Limiksen paksuus? Ovista ei tartte varmaankaan bongailla kun lääkellisellä todennäköisesti mennään.

Melinda kp1 :D
 
  • Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Uusi hgc tulos saatu, 321, eli keskenmeno kai se sitten on. Tai sitten se kohdunulkopuolinen, mutta kuivuu itsekseen pois. Klinikalla olivat sitä mieltä että varhainen keskenmeno. Nyt huilitaan ja pidetään hoidoista taukoa hetki, huhtikuussa ajateltiin yrittää uudestaan. Tsemppiä kaikille ja plussa puhureita! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jauhopeukalo
Melinda, meillä ollu ultrat suunilleen kp 3-4 ja kp 11-13, sitte siirto kp 20. Ekalla kerralla limis 10mm ja tokalla 7,3mm. Nää siis lääkkeellisiin kiertoihin ja seuraava yritys luonnolliseen kiertoon. Kp 16 menossa ja viel yksi kierto pitäs olla välissä..
Nipsu, tsemppiä ja häntä pystyyn kohti tulevaa siirtoa.
 
Kirsi, hieno saalis! Sun määräthän on aika samat kuin mulla oli, 18 munasolua, joista sitten loppujen lopuksi kypsiä ja käyttökelpoisia 9. Niistä 5 hedelmöittyi! Eli toivotaan että loppukin menee niin kuin mulla meni! :) Missä sä olitkaan hoidoissa? Olisko sama paikka kuin missä mä olin... Muista juoda tosi paljon vettä, että hyperi pysyy poissa ja pääset siirtoon!

Nipsu, ihan kamala toi sun tilanne, ja tosi kummallinen... Tulitko siis kuitenkin raskaaksi viime kuussa, mutta menkat tuli kuitenkin? Tsemppiä sinne, toivottavasti pääsette pian piinasta!

Tsemppiä muillekin piinailijoille ja hoitoja odotteleville, mä en vielä ole uskaltanut siirtyä mihinkään odotusketjuun, joten taustailen vielä, jos sopii? Viikon päästä olis varhaisultra, sit ehkä uskaltaa jos luottaa siihen että on raskaana...
 
Nyt hieman tarkemmin tilanteesta. Eli labrassa oltiin oltu huolissaan simppojen liikkuvuudesta, järjestäen kaikki oli huonosti liikkuvia ja biologi oli säteily ett mitähän tästäkin tulee. Hyviä alkioita sieltä tuli sit onneks se viisi, kuudes meni roskiin monitumaisuuden vuoksi. Nyt ollaan siis teknisesti ottaen raskaana ja rytinällä tullaan alas jos huonosti käy!

melinda muulla oli ekaan passiin mennessä elä ultra kp9 mut ku siellä ei mitää näkyny kehittyvän nii ultrattiin uudelleen kp13 jolloin lääkäri neuvo millon ruveta ovista bongailemaan. Toisella kerralla ku tiedettiin ett ovuloin tav. myöhemmin ultrattiin kp13 ja tikuttelut alkoi seuraavana aamuna. Nämä siis luonnolliseen kiertoon joissa muulla ei ees hipassu. Tikuttelut suositeltiin tehtäväksi digillä nii ei jääny epäselvää tilannetta. :)

nipsulle jaksamisia! Positiivisella mielellä uuteen siirtoon sit huhtikuussa :)

Anteeksi jos nyt unohdan jonkun! Puhelimella kirjottaessa sitä sattuu usein
 
Popcorn, kiva kun taustailet=). Se ois niin outoa että joku paljon tänne kirjotellut vaan "katoaisi" kun tulee raskaaksi. Musta on kiva kuulla miten raskautuneilla menee, etenkin just esim.ultrakuulumiset. Itsestä tuntuisi urkkimiselta mennä niitä tuolta odottajien ketjuista lukemaan joten kiva kun kirjottelette tänne! Joku voi toki olla eri mieltä..mutta luulisi että tässä ollaan kaikki aidosti iloisia onnistuneiden puolesta. Antaa toivoa muillekin onnistua. Joten älä katoa mihinkään.
 
Mie en myöskään popcorn katso pahalla jos kuulumisia käyt kirjoittelemassa :)

Onnea kirsi kyytiläisestä! Toivottavasti jatkoviljelyn jälkeen jäisi alkioita pakkaseen :) plussataanhan nyt molemmat, eiks vaan ;)

Tänään olin taas töissä ja voi ku miun maha turpos taas. En tiiä johtuko panadolista vai iha noista munasarjoista mut kipeetä teki. Nyt pieni ruokalepo nii jaksaa tytön kaa illan touhuta :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä