Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Onnea Minimaikki ja Anskubansku!!! Hienoja uutisia!
Leppikselle leppoisia piinapäiviä :)!

Täällä ryhdytään toimiin seuraavista menkoista, loppukuusta/lokakuun alusta. Pakollinen yhden kierto tauko, pöh. Mutta tankkaan vitamiineja siihen malliin, että on pakko onnistua. Puolilääkkeellinen pas olisi tulossa...aina aiemmin on tehty luomu passit, kokonaan lääkkeellistä ei lääkäri suositellut kun kumminkin oma kierto ja kaikki pelaa. Eli kierron 2,4,6 ja 8 päivä pistän menopuria, kp 10 ultrataan, sitten jossain vaiheessa pregnyl jne...tarkentuu sitten lokakuussa.

Palailen asiaan kuukauden päästä, täällä taisi olla monta muutakin samaan aikaan samoissa tunnelmissa :)!

Krisseli
 
Kirma,pas ei ole täysin lääkkeellinen, pienellä annostuksella oman hormoonitoiminnan tueksi. Jospa se alkio sitten älyäis tarttua kiinni...Meillähän takana onnistunut luomupas.

Oma kierto tosiaan toimii ihan oikein, säännöllisesti, ovis löytyy ajallaan ja limis on aina ollut hyvä. Nyt vaan on jo niin monta siirtoa takana (3), että tuntuu siltä, että jotain voisi jo kokeilla avuksi : /. Sitten on vielä jättihelokkiöljy, vehnänalkioöljy ja foolihappo, luonnonlääkkeitä hormoonitoiminnan tueksi, jospa tällä koktaililla saataisiin se kauan toivottu tulos :)!
 
Ihanaa miinimaikki ja vausti! Toivottavasti pysyy loppuun asti! :heart: Peukkuja teille! :)

Mulla taas ei mene niin hyvin. :( Kiitos muuten kaikille onnitteluista, mutta mulla on sellainen feelis että tämä on nyt sitten tässä, eli keskenmenoa odotellessa. Mulla ei vieläkään ole MITÄÄN tuntemuksia. Ei lämpöä, rinnat ihan normaalit (pienet rusinat imetyksen jälkeen ;)) ja ihan hirveä flunssa päällä. Tuntuu siltä että yskin kohta keuhkot pihalle. Se lämpö on kai huono enne, eli se pitäisi olla vähän koholla, mutta ei, ihan normaaleilla mennään. Mulla on ultra ensi viikon torstaina, mutta en vaan usko että tästä tulee mitään. Ihan sama feelis kun sain viimeksi keskenmenon, joten tuun kohta hulluksi.:mad:

Tsemppiä piinailijoille!

Surullinen Anskubansku joka on jo nyt heittänyt kirvestä kaivoon.
 
Voi Anskubansku!!! Tsemppiä! :hug:

Krisseli - mulla oli sama kaava tässä viimeisimmässä. Ja minunkin kierto säännöllinen, ovis tulee ja limis toimii hyvin ja tosiaan tässä kolmannessa passissa halusin itse lääkkeet avuksi. Kirma oletkos julkisella vai yksityisellä puolella? Mulla ei ole kokemusta muusta kuin yksityisestä mutta itse olen voinut vaikuttaa moneenkin asiaan. (vaikken lääkäri olekaan.... vaikka ei sitä aina puheista vois uskoakaan... =))
 
Huomenta!

Minimaikki Olitkin testannut cb anteeksi oli mennyt ihan ohi :hug:
Sithän toi raskauden alku näyttää tosi hyvältä ... Että kyllä se oikea + on Tsemppiä; tarrasukkia
ja onnea odotukseen. Nautihan täysillä !!!

Anskubansku: Mitäs siellä ?? Onko kirves kaivossa ?
:hug:



:headwall::headwall: Täällä aamulla testattu nega on pp12 et tää oli tässä.....
Seuraava 3.ivf/icsi on Marraskuussa ???

T: Leppis joka ei tehnyt taikoja
 
Vaustille myös onnittelut, kyllä nämä teidän onnistumiset antaa uskoa ja toivoa meillekkin!
Voi Leppis :hug:, ei mitään järkevää kirjoitettavaa, pohjaton epätoivon tunne..Ens kerralla on sitten meidän vuoro!

Minimaikki, hienoa kuulla, että teillä on juurikin tulevaan kiertoon tehtävällä tyylillä onnistuttu, jospa se olisi meilläkin se juttu.

Anskubansku, kaiva nyt se kirves kaivosta, olet raskaana kunnes toisin todistetaan, nyt vain tsemppaat torstaihin ja pikku sykkeen pumputuksen näkemiseen!
 
Onnea Minimaikki ja Anskubansku. Ja tsemppiä ultran odotteluun ja alkujännitykseen! Toivottavasti Ansku sai kirveen kaivosta ylös ja nyt taas positiivisella mielellä.

Leppäkertulle rutistus! Harmi ettei tärpännyt.

Mulla alko kierto viikko sitten ja torstaina olis sitten kp 12 jolloin ultrataan ja tsekataan tilanne. Jos ovis tästä kierrosta löytyis, niin sitten tehdään pas. Yritän ottaa rauhallisesti, mutta kyllä välillä otsasuoni pullottaa stressistä ja ahdistuksesta. Mun kiertohan on kellontarkka 29 pv, joten oviksen puuttuminen ei tullut ikinä mieleenkään. Etenkin kun siinä kp 14 munasarjaa totutusti kivisti. Mutta ehkä meillä ei vaan synkkaa clearbluen kanssa. Taidan ostaa jotan normitestejä lisäksi ja tehdä sen sit aamupäiväpissistä. Yks tuttu on töissä yrityksessä, jossa tehdään ovis- ym. testejä ja on sitä mieltä, ettei aamupissi ole kaikkein paras testailuun. Joten kohta mä pissailen tikkuun pitkin päivää :p

Ei kummempia auringon alla. Mies on viisi päivää reissussa ja meillä on lapsen kanssa ollut kauheen hauskaa, vaikka aluksi epäilin, etten mä jotenkin pärjää yksinäni täällä kaikista koiranpissityksistä ja arjen askareista. Pärjään mä ja olen aika rentoutunutkin, kun kummisetä kävi viihdyttämässä poikaa ja sain rauhassa käydä koiran kanssa kävelyllä.

Voimia, tsemppejä ja positiivisia tuulia kaikille!!
 
Morjensta kaikille! Me lähdettiin viikonlopuks reissuun, niin en ole ehtinyt enempää kirjotella. Nyt siis taas kotona. Mä taisin olla viimeisessä viestissäni hieman epäselvä, ja korjaan nyt eli mä en todellakaan ole raskaana! :p Haamuja tuli, mutta menkat alkoi ja on jo loppumaan päin, eli odottelen sitä passia sinne lokakuulle. Mä oon silti iloinen haamusta, sillä se antaa toivoa että ne pakkasukotkin ois käypää tavaraa, eli suostuisivat edes sulamaan. Mulla on näitä haamuja näkynyt aika monessakin nega-hoidossa, eli mä varmaan tulisin varmaan tosi helposti raskaaks jos ois priima-siimoja tarjolla. :) Eli Krisseli, lokakuussa taas mennään, suunnilleen samaa tahtia taas! Ja sulla mukava tuuppaus tiedossa omaan kiertoon, jospa Se ois se ratkaiseva juttu!

Anskubanskulle oikein paljon kärsivällisyyttä ja nopeaa ajankulua!! On varmasti kamalaa odotella vaan jos oma tuntuma on ettei siellä masussa oiskaan ketään. Mut toivotaan nyt kuitenkin sitä kivempaa näkymää, eiks joo?

Vuokkokin pääsee pian tositoimiin, jees! Mä testaan aina aamun toisesta pissasta niillä halpis tikuilla, yritän vähän ajottaa että pissa ois sen 3-4h ollut mahassa. Aamun ekasta kai sanotaan et se voi olla liian laimeana se hormoni ovista testatessa?? Tiukissa tapauksissa mä oon sit vielä testannu iltapäivällä uudelleen, yleensä vähän varmistamaan tuota aamun tulosta.

Leppikselle oikein isot pahoittelut! Tosi harmi ettei teillä nyt vieläkään onni ollut myötä. Jaksat hyvin suunnata jo seuraavaan hoitoon?

Kirma tais olla jo alottelemassa uutta passia? Ja Minimaikki senku porskuttaa pulla uunissa? Tää on tylsä kun ei pääse helposti kattomaan edellisen sivun kirjotuksia tätä vastausta tehdessä...

Muillekin vilkutuksia ja kirjotelkaahan taas!!! Vaikkakin itse tulen Krisselin tapaan olemaan varmaan aika vaiti seuraavan kuukauden... kun ei mitään ole tapahtumassa nyt.
 
Kiitos onnitteluista, ihan ymmyrkäisinä täällä vielä ollaan. On ollut tuota alamäkeä niin paljon etten
oikeen osaa vielä innosta puhkua. Katsotaan nyt ultraan asti ensin. =)

Leppis - tsemppiä, marraskuu tulee äkkiä!

Anskubansku miten menee?

Vausti tsemppiä tulevaan passin odotteluun!

Vuokko tsemppiä torstain ultraan ja toivotaan oviksen saapumista! Minä olen tikutellut aina aamua ja iltaa.
 
Heipä hei!

Onnittelut plussanneille!

Liityn taasen joukkoonne.. Olen täällä aikaisemminkin rämpinyt mutta munikset eivät ole koskaan kasvaneet tarpeeksi jotta olin pikkukakkosta päässyt edes punktioon asti.
Mutta lokakuun puolen välin tienoolla sitten toivottavasti päästään tositoimiin...
Lääkkeiksi kokeillaan nyt clomeja ja siihen lisäksi menopuria annostuksella 225...

Lueskelen teidän juttunne tässä läpi ja kommenteerailen sitten lisää...

T0iv0
 
Moikka!

Täällä seuraava PAS (lääkkeellinen) sitten lokakuun puolella..tän kuun lopusta aloittelen zumenonit ja sitten luget myöhemmin..siirtopäivä katsotaan sitten ultrassa..ihanaa kun vihdoinkin pian päästään asiaan :) ja toivottavasti meidän viimeiset kaksi päästään siirtämään :)ja sitten tää hoitorumba alkaa olla ohi :)onneksi!huoh!

Onneksi miehellä on parin viikon loma perjantaista lähtien jos jotain pikku reissua suunnittelis että sais muuta ajateltavaa ;)

Halit kaikille ei plussanneille tai ei raskaaksi tulleille :hug:

ja onnea minimaikille ja anskubanskulle eiköhän masussa pikkuiset ole :)

RP
 
Heippa kaikille hoitoon palaajille!

Mekin harkitsemme uutta yritystä ja minulla olisikin kysymys HUS:n käytännöistä, jos joku vaan osaa vastata.
Eli pääseeköhän HUS:iin hoitoon, jos on synnyttänyt kaksoset? Sen tiedän (?), että jos on kaksi synnytystä, niin hoitoihin ei oteta. Mutta entä jos kerralla tulikin kaksi lapsosta? Tietoa? Arvausta?

Tsemppiä kaikille hoitojen odotukseen, piinistelyyn ja lopulta odotukseen :)

T:TP
 
Hei kaikki,
ajattelin liittyä tänne jonon jatkoksi. Meilläkin pikkukakkosta yritetään, tyttö 4v. syntyi ekan ivf:n tuoresiirrosta, kaksi muuta ivf:ää tehty ja lukemattomia passeja, joista tuloksena kaksi plussaa, molemmat meni kesken. Nyt taas hoidot käynnissä, tarkoitus tehdä pas luonnonkiertoon, siirto perjantaina, kääk...
toivotaan parasta meille kaikille, liityn siis pian piinailijoiden joukkoon!
 
Hei!

Tänään soittelin sairaalaan ja siellä oli hoitaja jo jutellut lääkärin kanssa ja suunnittelukäynti on JO 26.9 mä en ymmärrä miten voi kerrankin asiat toimi julkisella puolella?? Ja oikeesti tää hoitaja on niin ihana on niin positiivinen luonne ja tsemppaa mua. Niin ja kun soittaa ja selittää asiaana niin siellä on jo selvät sävelet kyselin et mistäs me tehdään ton mun munasarjan kanssa jos siel on jotain ylimääräistä ?? Hoitsu vastas siihenkin et suunnittelukäynnillä on ultra ja siinä sit mietitään sitä huh helpotusta.

Mut en valita et päästään aloittamaan 3.ivf/icsi näin pian voi jopa olla et jää vaan yks kierto väliin ja sit alkaa?? Se selviää siellä suunnittelukäynnillä. Mut juu varmasti tuol munasarjassa on jotain ja kaikki mun suunnitelmat menee pyllylleen...


Vuokko Mä oon kyllä 8 pas:iin tehnyt testin aina aamun toisesta wc:käynnistä ja aina samaan aikaan. CB testiä en ole käyttänyt vaan klinikalta sai ostaa sellasin jotain aika halpoja testejä ne kyl toimi hyvin.

Keila Tsemppiä siirtoon!! onko teillä pakkasessa vielä monta alkiota ? toivotaan et visiitti
tänne jää lyheksi

.Rouvapapunen Toivotaan , et tää seuraava pas on SE oikea!! Nautihan lomasta

TravellerspalmHmmm jaa-a aika kinkkinen kysymys :D Se olen just kuullut et 3 ivf/icsi hoitoa saa julkiselta puolelta tai kaksi lasta. Mut soittamallahan tuo selviää :D Kannattaa ottaa sellanen asenne , että olette hoitoihin tulossa koska jos oot sillai anteeks anteeks mä tässä kyselisin niin ei varmasti pääse.

t0iv0 Moi taas :D Toivotaan, että tämä hoito sujuu kun tanssi !!

T: Leppis
 
Hei Leppäkerttu ja muut,
meillä pakkasessa vielä kymmenen alkiota, tästä ivf:stä yhteensä pakkaseen saatiin 16, joista 6 käytettiin viime talvena. Viimeks molemmat kaks selvis sulatuksesta ja ainakin toinen tarttui mutta meni sitten aika alussa kesken :(, onneks ei ollut yhtä karmea kokemus kuin edellinen km pari vuotta sitten. Mistähän sitä repii voimia näihin hoitoihin, se on kyllä mysteeri kun olen aika heikkohermoisena itseäni aina pitänyt...
nyt on maha aika kipee kun pistin tiistaina pregnylin, siitäkö johtuu vai mistä lie. mullahan on diagnoosia endometrioosista, kilpirauhasesta, pcosta... kaikkee kivaa. välillä tuntuu että aina koskee johonkin tai väsyttää tai sitä taikka tätä.
mutta urheesti etiä päin.

Odottaminenhan tässä on niiiiin ärsyttävää, pitkää pinnaa Leppäkertulle ja muille, ja toivottavasti Traveller pääsette hoitoihin pian.
 
Keila jaksamista! Nyt sitten piinapäivät! Täällä kans kilpparin kans taistellaan aina vain. Olen aina väsynyt vaikka ihan "ylirajoilla" syön thyroksiinia. Välillä ei jaksa edes ajatella.

Anskubansku ONNEA!!! IHANAAA!!!

t0iv0 tsemppiä pistoihin!

miten kävi vuokko? bongasitko oviksen, missä mennään?
 
siirto oli siis perjantaina, meni kuusi alkiota, joista kaksi siirrettiin. eikä ihan parasta a-luokkaa joten enpä uskalla hirveitä toivoa...yritän olla ajattelematta koko asiaa jos se nyt on edes mahdollista? yli viikko vielä, en tiedä uskallanko ees ostaa testiä kun kuiteskin sit alkaa menkat heti samana päivänä tai seuraavana, joskus on alkaneet jo reilusti ennen testipäivää ja sekös vasta potuttaa.
minimaikki, lohdullista kuulla että on muitakin kilpparivaivaisia, mulla koko juttu löyty vähän vahingossa. kyllähän se aikoinaan kontrolloitiin mutta nyt arvot oli salakavalasti kiivenneet ylös. pitäs varmaan taas pyytää verikoetta.
onnea anskubanskulle, toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!:)
 
KEILA: Varpaat ja sormet pystyyn että olivat riittävän sitkeitä ,jotta pysyvät matkassa vaikkeivat valioita olleetkaan.

LEPPÄKERTTU: Ihanan pian olet saanut ajan.Tule sitten heti kertomaan miten pääsette jatkamaan....
 
Onnea Anskubansku!! Hienoa :)

Mä bongasin oviksen maanantaina aamulla viideltä. Heräsin pissahätään ja päätin sitten samalla tehdä testin. Torstaina olis siirto, jos alkio/alkiot selviävät sulatuksesta. Jemmassa on kaksi alkiota, joista sulatetaan ensin toinen ja jos näyttää rupuselta, niin sulattavat sitten toisenkin.

Tsemppiä keilalle piinailuun.
 
Keilalle tsemppiä piinapäiviin! Peukut on pystyssä!

Travellers palm, tosi ikävää että eivät teitä enää HUSille ota. On se niin väärin kun muutenkin hyvin suuri osa itsemääräämisoikeudesta viety tässä projektissa niin sitten vielä tuolla keinoin rajoitetaan. Meillekin sanottiin yksityisellä että ei ole varmaa ottaisko julkinen puoli enää hoidettavakseen kun kaksi on jo, eikä me sit sitä edes kysytty.. Toivottavasti saatte nyt kerättyä rahaa niin että pääsisitte vielä kolmosta yrittämään!

Vuokko, hienoa että se ovis nyt löytyi! Peukut pystyssä torstaille ja eteenkinpäin!!!!

Ja Anskubansku, LOISTAVAA!!! ONNEA SYKKEESTÄ!!!!!!! Todella ihanaa ja nyt vaan iloisin mielin etiäpäin!!

t0iv0, tervetuloa takaisin... Niin kurjaa kun täällä nyt on ollakin. Pidetään sullekin nyt peukkuja pystyssä sitten lokakuussa! Onko itselläsi miten positiivinen mieli vaikka onkin edelliset yritykset menneet puihin?

Mä nimittäin mietin tuossa eilen että kummasti sitä unohtaa menneet. Pas tulossa lokakuun lopulla, ja mähän olen tyystin unohtanut jo miten ed passissa kävi, eli on itsentään selvää että alkiot sulaa niinku vuosia sitten, ja onhan se taas tottakai mahdollista että raskaus lähtis käyntiin. :p Kumma se on tämä ihmismieli!

Nyt siivoilupuuhiin joten vilkutuksia kovasti kaikille ja muistakaahan käydä kirjottelemassa kuulumisia!!!
 

Yhteistyössä