Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Hei kaikille! Eilen just ennenku sukulaiset tuli yökyläilemään, onnistuin kadottamaan tekstini ja kirjottaminen sit jäi vieraiden ssaavuttua. Nyt siis tosi pikaisesti uutiset; yksi sulanut 8 soluinen alkio siirretty! Ai että oli vaikea aamu kun pelkäsin ja pelkäsin vielä enemmän että tulee taas murheellinen soitto klinikalta. Mut ei onneksi! Kaksi oli hoidon ainokaisessa oljessa ja tämä yksi selviytyi. Olen onnellinen! Nyt on edes Mahdollisuus!

Auringolle tervetuloa & onnea piinailuihin!! Hurja tausta teillä, onneksi olit sinnikäs, kyllä Äidit tietää!

Krisseli miten menee???

Toivolle urheaa mieltä piikittelyyn! Jospa, jospa se tällä kertaa!

Kirjotelkaas taas kaikki!!
 
VAUTSISe on jo osoittanut olevansa melkoinen sissi, joten varpaat ja sormet pystyssä että pysyy siellä seuraavat 9kk...

O.N: Ultrassa käyty ja ainakin 5 munista sieltä oli ruennut kasvamaan ja limis oli 6.8.
Piikittely jatkuu samalla määrällä eli 225 menopuria. Maanantaina sitten taas uudelleen katsellaan miten ne siellä voi ja kasvaa VAI kasvaako?!?

-Toivoa täynnä oleva T0iv0- ( Toivottavasti ei tiputa sitten ensi maanantaina korkealta ja kovaa...)
 
Hei Kaikille!

pakkohan tässä oli alkaa kirjoittamaan jonnekin kun on sen verran levoton olo. Teillä on ollut hyvä ketju. Kävin äsken lukemassa. Hienoa että plussia on tullut!!

Lapsentoiveessa kyllä mieliala menee niin ylhäälle ja sitten taas toooosi alas, että siinä tarvitaan jo jonkinlaista "huumoria" ja taitoa käsitellä asiaa. Omakohtaisesti tämä on kyllä todella vaikeaa ja hyvän asenteen löytäminen tosi hankalaa!!

Niin, nyt on taas alusta lähdetty IVF-hoitoihin ja paljon eri vaiheita (onnistumisia/epäonnistumisia) edessä tulossa eli varsin tunnerikasta aikaa. Munarakkulat pulputtaa ja huomenna on punktio. Siitä eteenpäin jos hyvin menee, maanantaina siirto. Ei kovin montaa ole tulossa 6 + 1 rakkulaa. Eilen pistin pregnylin. En vielä tiedä, kannattaisiko sitten siirtää kaksi vaiko yksi? No, taitaa mennä askel kerrallaan. On tämä hoitojakso vain raskas, eka kertaa pitkä IVF-hoito; Evonla, Progynova, Puregon, Pregnyl! Aamuisin ja iltaisin piikitystä.

Ennestään on pikkuinen puolitoista vuotias poika, joka sai alkunsa tuoresiirrolla. Ilmeisesti IVF-hoidoissa tulee myös usein poikia?

Tsemiä kaikille!
 
TRINGAtervetuloa joukkoon. Kyllä tää vertaistuki ja huumori auttaa huisan paljon näissä monenmoisissa vaiheissa ja myllerryksissä...
Sulla on ilmeisesti pitkä viljely noille alkioille? Miten teidän tuossa hoidossa vaiheet meni ,mistä saitte pojan?
Ja uteliaisuudesta kyselen vielä että mitä nuo kaksi ensimmäistä lääkettä on kun en ole ainakaan itse niihin törmännyt missään palstalla ,enkä tosi elämässä?
Muistaakseni joskus tuolla oli kysely että kumpia ivf:llä on saatu ja jos oikein muistan niin kyllä molempia sukupuolia oli melko tasaisesti tullut.
Mutta kovasti tsemppiä huomiseen punktioon!

-T0iv0-
 
Tringalle tervetuloa minunkin puolestani! Tuliko teille pakkaseen mitään ekasta hoidosta? Tsemppiä niin sulle kuin T0iv0llekin tuleviin päiviin!!

T0iv0, mullahan oli nyt tässä syksyn hoidossa tuo Elonva, se on joku ihan uusi lääke ilmeisesti, tai ei ainakaan googlettamalla paljoa löytynyt kokemuksia. Tuon "juju" on siinä että yhdessä pistoksessa on tavaraa viikon edestä (vastaa Puregon 150 yksikköä) eli siis tulee vain yksi pistos, ja se vaikuttaa viikon. Hyvänä puolena nimenomaan se, että vaikuttavaa ainetta tulee tasaisesti koko ajan, ei vain 24h välein. Mene ja tiedä... Mulla vaikutti ihan ok:sti. Tuon lisäksi tulee yleensä jotain muuta (Puregon tms) kasvattavaa hormonia mutama pistospäivä.
 
Hei,

terveiset punktiosta. ÄÄh, kun se on niin jännää ja pelottavaa... Ei mikään nautinto, mutta onneksi se hoitohuone on kuin taivas, valkoinen ja ihana nojatuoli ja lämpöpeitto. Kanyylin laitto meni hyvin, kun etukäteen kovasti pumppasin ja sain verisuonet näkyviin. Eli se meni kerralla. Sitten kovasti lääkkeitä ja lamput alkoivat pyörimään. Punktio meni OK. Talteen saatiin sitten noista 7:stä kuusi kappaletta eli ihan kohtuu hyvin. Iltapäivällä hedelmöitys ja huomenna saa kuulla miten on onnistunut. Tällä kertaa en oksentanutkaan : ) Kipeänä on kyllä paikat. Viimeksi oli niin kovat kivut että olin sairaalaan lähdössä eli se vielä tässä pelottaa. Mies just kertoi hyvän jutun, joka mielestäni kuvastaa hyvin tätä pelkoa. "Laskuvarjohyppääjäkään ei pelkää eka kerralla, vasta toinen on pahin kun tietää mitä on tulossa". Just tältä musta tuntui. Yläpaine oli matala 112.

Evonla on kuten edellinen kertoi uusi lääke, mutta en nyt kokenut sitä mitenkään erityisenä kun rakkuloita tuli niin vähän. Mutta helpottihan se ettei tarvinnut olla joka päivä pistämässä. Sitten progynova estää ovulaation, sitä piti pistää joka aamu. Eli aika raskaat hoidot takana.

Mun kaverilla oli maanantaina punktio, enkä ole siitä sen jälkeen kuullut vaikka viestiä olen laittanut. Ymmärrän hyvin ettei välttämättä jaksa keskustella.

Eka hoito oli lyhyt ivf eli tarkoitus oli tehdä vain inseminaatio, josta tulikin sitten yllättäen useampi rakkula ja siirryttiin siitä suoraan ivf:ään. Lapsi tuli tuolloin tuoresiirrosta. PAS-hoitoja on takana 2 kappaletta, yksi nyt syksyllä ja toinen keväällä. Kumpikaan ei lähtenyt käyntiin. Vasemmassa munasarjassa on ollut iso kysta, joka on leikattu eikä näytä nyt toimivan oikein kunnolla. Mies kävi myös tänään antamaan panoksensa ja haukkui oheistuotteita, kun oli vain sellaisia kinkkisiä juttuja tarjolla ; ))

Ei taida olla pitkä viljely alkioille eli se olisi kai se icsi? Ihan normi taitaa olla.

Tänään kovasti panadolia ja juomista!

Tsemiä teille kaikille! Toi oli hauska tuo "pissanhajun" tunteminen, enpä ollut ennen kuullut sellaisesta : DD
 
Hei,

soitin ja ilmoittivat että 5 alkiota oli hedelmöitynyt. Tänään en ole ottanut lainkaan särkylääkettä. Vaikuttaa siltä että punktiosta selvittiin aika hyvin. Maanantaina on sitten siirto. Kyselin kyllä että meneekö liian pitkään, mutta lueskelin nyt tuosta blastokysti-vaiheesta eli ehkä se pitkäkin viljely voi olla hyvä. Ehdotin kuitenkin että katsotaan mikä on huominen alkioiden jakautumisen tilanne niin sitten voisi miettiä tehtäisiinkö punktio jo huomenna. No, lääkärin päätöshän se sitten lopulta on : ) Olen tosin ottanut aika aktiivisen roolin näissä hoidoissa.
 
Heissan,
ja terveisiä syöksykierteestä :(! Tosi kovat menkkakivut alkoi jo pp 5 ja jatkuvat aina vain ja kokoajan. Menkat alkaa varmaan perinteisesti huomenna pp10. Tämmöstä täällä.

Tsemppiä Vaustille, Tringalle ja Toivolle, oliko vielä muita : /.
 
Voi ei Krisseli! Iso rutistus! Mikä on tilanne tänään? Oletko testannu/aiotko testata?

Tringalle peukut hyvinmenneestä punktiosta ja hedelmöittymisistä! Onko siirto nyt sit maanantaina? Tsemppiä!

Mä sain siirron jälkeen illalla surullisia uutisia, ja on sitten mennyt nämä päivät sen asian miettimiseen. Eipä ole liikoja ehtinyt omaa napaa kuulostelemaan, mikä on toisaalta ihan hyvä... Krisselin tavoin pp10 tulee olemaan täällä kriittinen päivä. Vielä ei ole mitään, mut onhan tuohon kymppi-päivään vielä aikaa. Huoh. Ei ole yhtään sellainen olo että ois onnistunut. Aiemmissa plus-passeissa mä olen vain tiennyt, jotenkin, heti siirrosta saakka et nyt natsas. Noh, katsellaan.

Nyt pihalle nauttimaan muutamista auringonsäteistä taas ennen sadetta... Hyvää viikonloppua kaikille ja kirjotelkaahan vaikka sieltä taustaltakin!!!!

Vausti pp 4 (dpo kuitenkin jo 7 ja tuli siis mieleen että sehän on mulla jo dpo10 tai 11 millon hanat aukeaa, ei pp10...)
 
Uskomatonta, tein pp11 (DPO 14/15) digitaalisen raskaustestin ja näytti, että olen raskaan 2-3 viikkoa.. Nyt sitten viikolla pp16 tuli vähän verta lugemössön seassa. En tiedä, mitä ajatella. Ja testin tekeminen lienee turhaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Tringa
Heippa!
Tässä pikaisesti ilmoittelen ja tsemppailen kaikkia kenellä alkaa testauspäivä käsillä :) toivotaan että käy hyvin :) ja halit kaikille jotka eivät ole plussanneet tai jotain mennyt pieleen :hug: myös uusille tervetuloa!

Meillähän siis ei ne zumenonit sit tehonneet mut hyvä puoli siinä on että näillä näkymin päästään seuraavaan kiertoon yrittämään luomukierrolla ilman lääkkeitä :)huh!tänään on siis tullut hieman rusehtavaa vuotoa että hyvältä näyttää :) harvoin näitä menkkoja on näin innolla odottanut :) eli jos huomenna alkaisi laskujen mukaan niin päästäis kiertoon ilman estrogeenilaastareita :)jihuu!ja ultraa vain odotellessa sitten :) voi olla että seuraavan kerran raportoin ensi viikon lopussa :)

kaikille nyt tsemppiä!kylle me raskaaksi tullaan :)

RP
 
Käväisin lukemassa kuulumisianne. Näyttää olevan hyviä ja huonoja uutisia. Onnea plussanneile :flower: Kovasti peukkuja teille, jotka vielä joudutte täällä odottamaan ja piinailemaan. Plussatuulet kaikille =)!!!!
 
Hei vaan kaikille!
Oon ahkerasti taustaillut täällä, ja elänyt mukana teidän kaikissa jännityksissä.
Meillä on 10v ivf lapsonen, nyt yritetään pikkukakkosta... viime viikon torstaina tehtiin tuoresiirto, mulla siis nyt pp10. Ja niin....eilen tein testin ja negaa näytti. TYHMÄ MINÄ!!! Menkkamainen kipu vatsassa, huonostihan tässä käy :(
 
MURU2011 Suuri virtuaalirutistus! Jäikö teille mitään pakkaseen? Jospa se sit seuraavaan kiertoon....

PAPUNENAlkoitko menkat? Pääsettekö etenemään????

KRISSELI Kuinka siellä on nyt sitten käynyt? Olen yrittänyt pitää toivoa yllä kuitenkin varuulta...

TRINGATulehan sitten heti huomenna kertomaan miten siirto onnistui ja jäikö pakkaseenkin jotain?!?

-T0iv0-
 
Heissan,
huonostihan täällä kävi, tänä aamuna pp 12, alkoi verinen vuoto. Ei voi vain uskoa todeksi millään, ettei taaskaan onnistuttu! Hävettää jo oikein soittaa klinikalle huomenna. Sieltähän varmasti voivotellaan ja ehdotetaan taukoa...taukoa en suostu pitämään, tauko ei sitä vauvaa meille tuo.

Pakkanen on tyhjä, uutta hoitoa sitten vissiin pitäisi suunnitella, periksi en vielä pysty antamaan, en sitten millään. Tähän on pistetty niin paljon rahaa ja toiveita, että kyllä jo tuloksiakin haluaisi. Pitää nyt jutella vielä miehen kanssa, joka sopivasti on vielä lakossa, kun rahanmenoa on tiedossa. Sori tämä omanapaisuus,
parempaa onnea piinailijoille!
 
Heippa kaikille!

Pikaisesti omaa napaa...Olen pysynyt taustalla, yrittäen taustailla koko tästä jutusta =) Ketjun alusta löytyy meidän taustaa, joten en sitä nyt sitä tähän enää kirjoita.
Hoito on menossa, viides puregonpäivä tänään. Vielä ei mainittavia sivuoireita, eikä hirveästi jännitystäkään. Olen nyt jotenkin pystynyt pitämään ajatukset muulla, työssä ja perhe-elämässä. Mutta kyllähän tämä tästä päivä päivältä enemmän alkaa mielessä pyörimään, ja se jotenkin pelottaa ja ahdistaa. Viime hoidossa olin aivan hermona alusta loppuun asti, ja voi että se otti aivoon!! =)
Summasummaarum...eipä tässä muuta voi kun päivä kerrallaan eteenpäin ja toivotaan parasta. Meidän ekaluokkalainen toivoo ja odottaa kuin kuuta nousevaa, että hänelle syntyisi pikkuveli -tai sisko. Ja juuri tuohan tästä asiasta tekee itselleni vielä ahdistavamman. Jos en pystykään sitä hänelle antamaan :(
Mut, eipä tämän enempää nyt.

Tsempit ja Voimaa näihin koitoksiin kaikille!!
 
Moikka!

krisselille ja murulle isot halit!:hug:

t0iv0 kyllä alkoi menkat eilen eli laskun mukaan päästäis toivon mukaan tiistaina 8 päivä siirtoon jos hyvin käy :)ja luomusti mennään tämä kierto.mulla luomuna tosi tarkka kierto mutta nyt jotenki tuntuu tosi epävarmalta.menkat ihan ihmeelliset eilen tuli vuotoo ja tänään niukemmin mutta kai se sit ultrassa sitten selviää :)

RP
 
Krisselille Voimia ja hali! Toivottavasti pääsette heti seuraavaan kiertoon yrittämään uudelleen.

Vieno02 Jospas tää hoito nyt kuitenkin toisi sen sisaruksen :)

O.N. Ultrassa käyty ja pari-kolme tarpeeksi isokokoista sieltä löytyi ja keskiviikkona ne ois tarkoitus punktioida....Toivottavasti sieltä sit ne pari laatusolua löytyy ja vielä hedelmöittyykin.
Pakkaseen tuskin saadaan taaskaan mitään.
Pregnyl pitäisi pistää tänään klo 21.15 jaq punktio on sitten 9.15 keskiviikkona.
Eli pregnyl pistoksesta tulee sitten 36h tasan.Onko muilla pistetty pregnyl samalla lailla eli 36h ennen?

-t0iv0-
 
Krisselille iso lohturutistus :hug: , tuntuu pahalle sun puolesta!

RouvaPapunenkin pääsee taas koitokseen, hyvä hyvä!

Vienolle vilkutus, ja tervetuloa taas palstailemaan! Toivottavasti jää lyhyeksi visiittis..
Oletteko puhuneet teidän esikoiselle että "lapsia on aika hankala tehdä"?

T0iv0lle tsempit keskiviikkoon! Kyl se mun mielestä on aina sen 36h ennen punktiota kun se Pregnyl tuikataan.

Azurelle onnittelut plussasta! Mites on nyt menny, vieläkö on tuhrua tullut?

Mitä kuuluu Vuokolle, Leppäkertulle yms??

Mä piinailen, voi hyvänen aika että mä piinailen! Tai itseasiassa mä oon rauhallinen kuin viilipytty, mutta siis menkat ei ole vielä alkaneet, eikä edes tuhru! Tänään on dpo11, millon mulla yleensä viimeistään alkaa menkat. Kylhän täältä vielä pääsee putoamaan, mutta vielä olen tukevasti taivaissa! Veritesti on vasta viikon päästä, kuinkas muuten, ja saa nähdä uskaltaudunko millon testaamaan..

Iloisin terveisin vausti pp 7
 
Moikka kaikki! Tulin kuulumisia lukemaan.

Tervetuloa uudet ja uusvanhat mukaan!

Harmi, kun niin monella on mennyt syksyn aikana taas kerran toiveet vessanpöntöstä alas. Mutta kyllä me vaan ollaan sinnikkäitä ja vielä plussaillaan, eiks vaan.

Mulla ei uutta auringon alla. Päätin pitää ainakin tän kierron taukoa, ei vaan huvita ny koittaa sulatella sitä viimeistä alkiota. Olen aatellut kokeilla hiukan vaihtoehtohoitoja, kuten vyöhyketerapiaa ja akupunktiota. Oon niin jumissa, etenkin lantion ja alaselän lihakset on aina ihan kireinä, joten joku rentous pitäisi saada, ennen kuin seuraavalla hoitokierrokselle lähdemme. Jos siitä sitten olisi jotain apua myös näihin lapsentekopuuhiin :)
 
Heips!

Saanen varmaan taas liittyä mukaan? Keväällä pyörin täällä aika ahkeraan mut nyt olen vaan käynyt lukemassa juttuja välillä.
Eli pikaisesti meidän tarinaa. Miehellä aikanaan todettu azoospermia ja sen vuoksi hoidoissa. Kesäkuussa 2009 tehty 1 icsin 2.pas toi meille toivotun tuloksen ja 03/2010 meille syntyi poika. Oltiin takaisin väestöliitolla jo, kun poika oli 5kk ikäinen. Kuitenkin kaikkien mutkien jälkeen pääsimme toiseen icsiin 2/2011. Kuusi kypsää munasolua saatiin, joista vain 2 hedelmöittyi. Molemmat siirrettiin ja negahan siitä tuli. Ja koska mieheltä joudutaan ottamaan neulalla kiveksistä siiittiöt (tesa), niin joudutaan hoitojen välissä odottamaan 6kk. Nyt sit 8kk jälkeen jälleen hoidoissa. Tällä kertaa 5 rakkulaa näkyn ultrassa. Tänään illalla pistän pregnylin ja keskiviikkona punktio.
Jotenki tällä kertaa ei vaan ole yhtään hyvä fiilis, ku keväällä haaveilin jo tulevasta raskaudesta ja ajattelin että jouluna mahd olis jo lapsi. Yleensä olen niin pessimisti, että en tiiä yhtään mikä ihme muhun keväällä meni. Nyt olen vaan ajatellu, että parempi varustautua pahimpaan, niin ei ainakaan pety.
 

Yhteistyössä