Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Moi!!

Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen ku ollaan oltu parin kuukauden tauolla. Oli hienoa lukea ettätäällä on myös onnistumisia tapahtunut!! Se tuo itellekkin jonkun verran toivoa tulevaan.
Niin ja onnea kaikille plussanneille!!! :)

ON: Meillä on siis yksi poika -09 ja se sai alkunsa 1.ivf tuoresiirrolla. Nyt meillä siis edessä 1.PASja eilen juuri aloittelin Zumnenonit ja huomenna soittelemaan aikaan klinikalle. Viimeksi kävin klinikalla marraskuussa. Mulla on PCO eli en ovuloi eikä myöskään limiskään syksyllä kasvanut ollenkaan.

Meillä on pakkasessa viisi alkiota kahdessa oljessa. Nyt pitää vaan toivoa että sulatukseen päästään ja huurunenät säilyisivät hengissä. Mulla edessä siis 2-3 pitkää viikkoa.

Onko kellään plussakokemuksia Zumenoista yhdessä Lutinuksen kanssa??? Mulla on jotenki
ihan sellanen olo että mitähän tästä tulee ku mikään ei viime syksynä onnistunut. Nyt tammikuussa oli menkat ja ne kesti 3 viikkoa ja nyt sain kuukautiset alkamaan teroluteilla. Välillä sellanen olo että jääköhän tuo meidän poika ainoaksi vai saadaanko sitä toivomaa toista lasta.

Mutta nyt ei auta ku toivoa että kaikki menee hyvin ja saadaan joskus se toinenki lapsi syliin. Toki jos niin käy ettei meille sitä toista lasta suoda niin eletään elämämme onnellisesti yhden lapsen kanssa!! :)

Tsemppiä kaikille kanssa sisarille!! :)
 
Onnea Pikkumyy ja Tigridia!!!! :D Toivonpa itse pääseväni heti kohta mukaan plussan kanssa. :D

Meille siirrettiin ystävänpäivänä 4 soluinen alkio. Pakkaseen jäi ainakin kaksi ja ehkäpä se toinen, joka sulatettiin, jos se jakautui asiallisesti. Olin niin jo siirtymässä lääkkeelliseen passiin, kun en ajatellut saavani plussaa ovis testiin. Niin se vaan tuli ja päästiin siirtoon. Aika yllättäen mitään oireita ei vielä oo.. ;) Jos Lutinukset ei siirrä vuodon alkua, niin ensi viikon loppupuolella mulla alkais vuoto, jos en oo raskaana ja testipäivä on vasta 26.2. Onneksi työt vie vähän ajatuksia muualle ja toi pieni mies.

Smirg pp3
 
Heippa taas kaikki! Vika viikko ennen varhaisultraa starttaamassa ja vähän vaisu fiilis. Pari päivää tuhruttanut jatkuvasti todella rumannäköistä tummaa vanhaa verta. Ei kuukautismaisesti, mutta runsautuen ja menkkajomotellut alkaneet myös. Nyt tarttisin jonkun valamaan uskoa siihen että joku viaton pikkuinen verenpurkauma siellä vaan rauhallisesti poistuu ja kyllä kaikki on niinkuin pitää. Yritän ainakin suggeroida itseni uskomaan siihen (että pääsee taas sopivan korkealta putoamaan, ehe ehe) No eipä auta, pakko odotella vaan tämä viikko vielä. Kiitos ja anteeksi. Voikaa hyvin tärkeät ihmiset!
 
Kukka: Kaikki on varmaan hyvin, mutta kyllähän noi vuodot tekee olon epävarmaksi. Kovasti tarrasukkia lentää luoksesi:)

Smirg: Onnea piinailuun!

Kata: Tsemppiä odotteluun!

Mizze: Voimia jatkaa eteenpäin!

Tigridia, Mizze, Kukka, Smirg, Paiju ja Kata: Kiitos onnitteluista, ne lämmittävät kovasti!:)

ON: Uskaltaisinko tunnustaa... testasin yhtäkkisen päähänpiston johdosta ekan kerran jo tiistaina pp7, yllätykseksi sain tihrustettua testistä haamujen haamun. Olen siitä lähtien nyt sitten joka aamu testannut ja näyttäisi viiva päivä päivältä tummuvan. Aamulla taas;) Onhan tää ihan hullun hommaa, mutta aivan ihanaa testailla viimeinkin kahta viivaa! Virallinen testipäivähän on tiistaina ja silloin testaan testillä, joka näyttää viikotkin. Sen jälkeen annan itselleni luvan olla raskaana:) Tiistaiaamulla ajattelin soittaa hoitavaan sairaalaan ja kysyä, olisiko mahdollisuutta päästä veritestiin.

Alavatsan oireet ovat vähentyneet, mutta iltaisin tulee sellanen turvotus olo. Rinnat on myös olleet edelleen arat. Ensimmäinen raskaus ei tuntunut olleenkaan näin raskaana olevalta ja varsinkin näin alussa jo. Lugesteronia kävin hakemassa jo lisää, kun aina saa pelätä ettei oman paikkakunnan apteekissa niitä ole.

Tyhmä kysymys, mutta kysyn kuitenkin, voiko kohdunulkoinen raskaus tulla, vaikka alkio on laitettu kohtuun, onko se voinut liikuskella väärään paikkaan?

Nyt täytyy pitää ajatukset positiivisena, onhan tämä jo ihmeellistä, että raskaustestit edes joskus näyttävät kahta viivaa!:)

Hyvää viikonalkua kaikille kanssasisarille!

ps. toivottavasti voin vielä palstailla täällä, kun en haluaisi vaihtaa paikkaakaan, kun kaikki on vielä niin alussa ja epävarmaa

Pikkumyy pp12
 
Kukka hyvä että on tummaa, niin ei enää siis tuoreeltaan vuoda! Onko raskausolo?

Pikkumyy onnittelut :)

Tämän ketjun nimi pitäisi jo vaihtaa plussaketjuksi, alkaa olla vähän yksinäinen olo täällä epätoivoisten yrittäjien kastissa, mutta Smirg samoissa aikatauluissa mennään ja tervetuloa Kata. Toivottavasti seurataan noiden muiden perässä, mitä pikemmin sen parempi.

Täällä alkupäivien armottomat Luge-sivuvaikutukset alkaa väistyä, huh. Taidan olla jo herkistynyt tuolle valmisteelle. Aina pari tuntia aamulääkkeen jälkeen ihan tosi kehno olo, kaikki sivuoireet listasta. Tänään pp 5 on jo ollut paljon normaalimpaa, eikä kyllä mitään raskausolon tyyppistä, paitsi lievää tuntemusta kohdun kohdilla. Silittelen itseäni myötäkarvaan ja koitan pitää olon hyvänä noista *#¤** lugeista huolimatta. Ajattelin myös testailla ajoissa tällä kertaa, niin ei ehkä nousisi toiveet niin kattoon.
 
Pikkumyy huonot tavat tarttuu :) En mäkään osaa mihinkään siirtyä, täytyy perustaa oma ketju sit joskus parin viikon kuluttua... Kohdunulkoinen voi tulla joo, mutta ei se sun kyytiläinen ole mihinkään ehtinyt vaeltaa.

Paiju hermoja piinailuun! Mulla tuli kanssa luge-oireita, varsin huimausta, alkuun.Sitten niihin jotenkin tottui.

Kukka eiköhän se vuotaisi kunnolla, jos olisi "syytä vuotaa". Hermoja vaan.

Tervetuloa Kata!

Smirg pitkää pinnaa piinapäiviin!

).( soitin tänään klinikalle tuloksi ja varasin ultran, joka on 4.3. Pitkät on päivät ennen sitä.
 
Mitäs piinailijoille kuuluu?

Tigridia: Oletko sinä menossa veritestiin? Millainen olo?

Kukka: Miten siellä voidaan?

ON: Soitin tänään hoitavaan sairaalaan ja sain ultra-ajan to 14.3. Otettiin varman päälle, että sykkeet pitäisi näkyä, jos ovat näkyäkseen ja töistä ei tarvi lähteä kuin tuntia aiemmin. Sain huomiselle labraan lähetteen, vaikka se ei olekaan käytäntönä. Miksiköhän halusin siihen, kun heti alkasin pelkäämään, että torstaina tämä onni päättyy. Mutta onhan se hyvä tietää heti alkuunsa, jos on merkkejä ei-normaalista raskaudesta. Vessassakäyntikin hirvittää mahdollisten vuotojen takia. Tein tänään virallisena testipäivänä digitaalisen testin ja se näytti "raskaana 2-3". Nyt on varmaan kymmenen testiä tehty, joten en taida ostaakaan enää lisää:)
 
Pikkumyy, kuulostaa oikein hyvältä. Jätä vaan ne testit jo rauhaan :)

Kiitti kaikki tsempeistä. Jotenkin auttaa hirveän paljon kun joku muu sanoo sen mitä yrittää itselleen tolkuttaa. Vuotelu jatkuu, muttei enää oo erityisemmin runsastunut. Sellaista tumman ruosteen väristä. Sorry mielikuvat ;) Raskausoireet on aika niukat, vähän etoo, rinnat arat ja väsyttää. Ei mulla kyllä viimeksikään ollut mitään sen dramaattisempaa, en ainakaan muista. Tää on tosi pitkä viikko. Päässään yrittää sopeutua jo valmiiksi kumpaankin vaihtoehtoon, mutta epäilenpä että aika tunteelliseksi menee, kumpaan suuntaan tahansa tulos kallistuukin.
 
Moro taas.

Hirmuiset onnittelut Pikkumyylle ja Tigridialle :heart:

Katalle tervetuloa takaisin, täältä sitä parasta tsemppiä saa! Muistaakseni jollain oli ainakin noi Lutinukset käytössä, nyt en vaan ehdi rullaaamaan sivuja taaksepäin tarkistaakseni, että kellä.

Smirgille ja Paijulle piinailutsempit! Mites tänään on tuntemuksien kanssa?

Kukalle uskoa tulevaan - kuvaamasi perusteella veikkaisin harmitonta. Onneksi sun varhaisultra on ihan just pian, niin pääset epätietoisuudesta. Tsemppiä!

Missä mennään, Turnip? Osasit maanantaisessa blogipostauksessasi taas kuvata niin hyvin sitä tunnemyrskyä ennen testipäivää, kun kaikki on vielä mahdollista ja kuitenkin valmistautuu pahimpaan. Miten ne toisten raskausuutiset ajoittuukin juuri siihen kaikkein epäsopivimpaan hetkeen? Nyt sulla on tulos varmasti jo selvä, kerrothan sen meille, kävi miten kävi.

ON. Päätin sitten taas nousta suosta ja ovistikuttelu passia nro 4 varten alkoi tänään. Sovittiin polin hoitsun kanssa, että katsotaan tämä ja sitten pidetään taukoa, jos mun nuppi ei kestä enää sitä negan tuijottelua. Jäljellä olevissa kolmessa oljessa on aina alkiopari. Eivät ilmeisesti tyksissä halua siirtää kahta, vaan jos toinenkin on elinvoimainen, viljelevät blastokystiksi ja pakastavat uudelleen mieluummin kuin siirtävät kahta kerrallaan. Tavallaan hyvä, koska silloin pas-kertoja on jäljellä mahdollisesti vielä useampi. Tavallaan huono, koska olen monelta suunnalta kuullut, että toinen alkio auttaisi toista kiinnittymään, vaikka kuihtuisikin pois. Ja kiinnittymisessähän ilmeisesti tämä mun ongelmani on. No, nyt ollaan taas toiveikkaana, ja päätin päivittäin vetää sinkkiä, jättihelokkiöljyä ja foolihappoa. Jospa se kikka toimisi nyt positiivisena veturina tähän yritykseen. Blaah.
 
Pakko vastata pikaisesti täältä peiton alta Frangipanille, että me ollaan myös tyksissä
hoidoissa eikä koskaan ole ollut juttua etteivät kahta siirtäisi. Itse asiassa meille siirret-
tiin viimeksi kaksi eikä mitään puhetta jatkoviljelystä. Aiemmin ei ole voitu kahta
siirtää koska niin montaa ei ole ennen sulatuksesta selvinnyt.

Ensi viikolla saadaan siis selvyys kuinka monta siellä kyydissä on. Nyt olen potenut
kuumetta ja flunssaa oikein urakalla. Alkaa veto olla aika vähissä.

Pysykäähän muut terveinä ja onnea juuri plussanneille!
 
Ei niin mitään oireita, ei mitään. Alkuun olin siis kai Lutinusten takia tosi kiukkunen. Niitä ainakin syytän, kun en mää muuten... ;) Paljoo.. :D Niin siis mä oon ymmälläni... Mulla siis aloitettiin Lutinus päivää ennen siirtoa ja lopetan ne sunnuntaina, kun tiistaina on veritesti. En mä vaan ymmärrä!! Sillo edellisessä passissa jatkoin plussaan asti. Mistä hatusta noita siis revitään noita Lugejen tai Lutinusten kestoja??? Sen ymmärsin kyllä, että noilla on vähän eri vaikutus???? Nooh, tehään niinku on sanottu. PAkko se on uskoo, ett kyllä ne jotain tietää.. ;)

Oireeton Smirg pp6
 
Hei kaikille! Olen uusi tällä palstalla. Itsestäni, olen (40v.) 1 pojan mamma ja "pikku kakkosta",yrittämässä,lapsettomuus hoidossa 8/2011,lähtien..
- 4x UIU = nega, - IVF (1 alkio)= nega, - 1 PAS (1 alkio) = nega,
viime viikolla 2 PAS (2 alkio)+(2 alkio) = 4 alkiota ei kestäneet sulatusta,:'(
Lääkäreni totesi mahdollisuus raskauteni on 10-15%,..!?
Onkos samaikäisiä hoidossa? Miten teillä menee..?
 
Onpas täällä juttua tullu, kun ei oo hetkeen kerinny koneelle.. Täällä vaan odotellaan ja odotellaan ens maanantain labraa ja sen jälkeisiä ohjeita...

Smirg onnea kyytiläisestä! Nyt vaan kovasti tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan :)
Kukka yrittää nyt vaan rentoutua ja nautiskella raskaana olosta, kyllä ne vuodot loppuu.
Kata80 mulla oli tässä ekassa passissa Lutinukset ja Progynova käytössä. Tuoresiirrossa pari vuotta sitten oli Lugestronit. Meillä kun on sama "vika", niin mielenkiintosta et miten erilaisilla coctaileilla täällä jokainen etenee ;) Kovasti onnea sinnekin!
Frangipani tuulispäänä vaan kohti uutta kuukautta. Josko tämä ois nyt sit se plussakerta :D

Ja te plussanneet pysykää täällä vaan ja piristäkää masunkasvattelu kuulumisilla :D Kyllä me muut täältä perästä tullaan!!
 
Tervetuloa joukkoomme Jana!:)

Frangipani: Onnea matkaan!

Mukava lukea teidän kaikkien kuulumisia!:)

ON: Aamulla soitin kauhun sekaisin tuntein klinikalle. Viitearvo näillä päivillä pitäisi olla 220-840 ja mulla oli 923. Minkälaisia arvoja te muut olette saaneet? 3 viikkoa olisi aikaa ultraan, joten kai tässä pitäisi alkaa pikku hiljaa uskoa tähän ihmeeseen:)
 
  • Tykkää
Reactions: Tigridia
Pitäsikö miunkin tulla tänne kirjoittelemaan kun on vauvakuume jo vaivannut päätä 3 vuotta ja tulosta ei olla saatu kun yksi kohdunulkoinen raskaus. Kaipaan selkeeti vertaistukea ja tää paikka tuntuu sellaselta kun lueskelin noita viestejä tuossa. Elikkä olen 31v nainen uudeltamaalta, mies on 36v. Meillä on -07 clomeilla alkunsa saanut tyttö ja nyt huhtikuussa olis taas naistenklinikalle mentävä kuulemaan tuomiota kun ei oman hoitavan sairaalan määräämillä clomeilla tulosta saatu aikaiseksi. Jännittää sekin millä tavoin tässä lähdetään etenemään kun noi kevyemmät hoidot on nyt kokeiltu. Mulla on pco diagnoosina mutta ovuloin kuitenkin verikokeiden mukaan. Kierrot alkaneet tosin heitellä nyt, menkkoja odoteltu nyt 2 viikkoa ja ei näy eikä kuulu... hpmf. Mieheltä testattu simpat ja niillä pitäis kyllä raskaaksi tula joten vika on sitten minussa ilmeisesti. Eli näillä nyt mennään :)

Onnittelut teille jo raskautuneille, ei aikaakaan kun nyytit ovat jo sylissä <3
 
Tervetuloa Jana ja Matleena - mukava saada lisää porukkaa! Kirjoitelkaahan ahkerasti!

Tiihkis, toivottavasti olosi on jo parempi. Jännä juttu, miten sain hoitaja H:n puheista ton käsityksen, että nihkeästi siirtävät kahta alkiota tyksissä. Meinaan kyllä seuraavan sulatuksen yhteydessä pistää porukat koville, jos noin eri lailla toimivat eri henkilöiden kesken. Tai ainakin vaatia selitystä, miksi näin. Ehkä se on myös omasta hoitohistoriasta ja/tai alkioiden laadusta kiinni, tiedä häntä. Kuka sulla oli viimeksi siirtämässä? (Jos muistan oikein, palstan säännöissä on, ettei saisi nimillä keskustella, mutta vinkkaa edes...)

Jokos meinaat ruveta pian testaamaan Smirg? =)

ON. Ei sitten päästy tässä kierrossa siirtoon. Plussasin oviksen eilen, ja kun klinikalla ei siirtoja viikonloppuisin tehdä, siirtyy yritys kuukaudella eteenpäin. Että sieppasi ja lujaa. Lisäksi olin eilen aivan järkyn migreenikohtauksen kourissa, niin eipä tullut sitten peittojakaan heiluteltua (ihan kuin luomuihmeeseen edes uskoisin). Tänään tulee ystäväperhe kylään, että se siitä sekstailusta. Voi ARGH, että tän täytyy olla vaikeeta. No, popsin näitä mun vitamiineja tässä kuukauden päivät ja toivon, ettei ovisplussa taas sattuisi torstaille.

Mukavaa viikonloppua kaikille, olette tärkeitä :heart:
 
Tervetuloa uudet mukaan!

Frangipani: Olo on ihan kamala, kuumetta ei ole mutta muuten ihan tukossa. Menen tänään lääkärille jos tähän saisi jotain helpotusta. Sen takia mun olikin pakko kommentoida tuota kun ihmettelin miten eri lailla näitä asioita tehdään. Me saatiin meinaan ihan itse päättää montako siirretään. Voi olla, että tosiaan tuo hoidon syy ja historia vaikuttaa. Meidän tapauksessa niin mussa ei mitään vikaa ole vaan ongelmana on miehen tavara, josta siis puuttuvat ne siittiöt kokonaan. Niitä on sieltä kuitenkin leikattu, joten sen puolesta ihan omilla "tavaroilla" mennään. Mulla siirsi sellainen pitkä tummahiuksinen (polkka) naisihminen, tekee siellä paljon vuoroja. Luontoon viittaava nimi, arvasitko?

Jokos Kukka on käynyt ultrassa?

Ihanaa viikonloppua ihanaiset!
 
Frangipani sanos muuta, vaikeeta on. Vaan ei mahdotonta :xmas: Toivottavasti ensi kierrossa paremmin.

Jana tervetuloa. Täällä 39 lähenee, yritetään yritetään, ei vielä tulosta. Puolen vuotta oltu hoidoissa tämän kakkosen kanssa ja toinen puolikas optimistisesti yritettiin luomuna.

Matleena tervetuloa!

Hyvä Pikkumyy! Sitä rataa. Multa ei ole koskaan otettu hcg:tä niin en osaa yhtään sanoa.

Mizze kyllä kysyy pitkää pinnaa. Toivotaan että tulee selkeitä ohjeita ja pääsee eteenpäin.

Täällä ollaan jo henkisesti siirrytty seuraaviin hoitoihin, vuotelee jo nyt viisi päivää ennen testipäivää, siellä ne kaksi kaunista alkiota taitaa viimeistään olla menossa :(. Nurinkurisesti tuli kiitollinen olo siitä, että ehkä tää joskus vielä onnistuu.
 
Sorry kovasti, tässä nyt vain pikaisesti omaa napaa... Raskaana ollaan sanoi klinikan täti kun tiistaina soitti. MUTTA hcg oli vaan 114, muistelisin että mulla oli edellisessä raskaudessa tässä vaiheessa about 170... Eivät sanoneet mitään mistään jatkoverikokeista ja nyt olen ihan stressissä että jatkuuko raskaus noilla luvuilla. Netin taulukoissa kun viitearvot on niiiiiiin vaihtelevia. Verikoe on siis otettu tasan kaksi viikkoa punktiosta, 12 päivää siirrosta. Millaisia lukuja teillä on tässä vaiheessa ollut...? Pitää varmaan hankkia se viikkonäyttöinen digitesti jossain vaiheessa jos se vaikka näyttäisi kasvavia viikkoja...

Ja onnittelut myös pikkumyylle !
 

Yhteistyössä