Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Onnea Turnip! Eikös alaraja ole noilla päivillä 50 eli kyllä tuolla arvolla ollaan tukevasti raskaana :)

Onnea Pikkumyy hurjista lukemista! :)

Tervetuloa ja pikaista vierailua uusille!

Mikä päivä olikaan Kukka sun uä?

Frangipani .... ei oo todellista! Kylläpä teitä nyt koetellaan.

Turnip *peuk*

Paiju oliko sulla PAS? Aika aikaisin vuotaa?

).( ultraa odotellessa. Yökötys vaivaa ja rinnat edelleen kipeät. Vielä ei ole tarvinnut oksentaa, mutta aamulla oli jo lähellä. Testailun lopetin ti, kun 5+0 cb digi antoi tulokseksi "raskaana 3+" eli hormonit olivat ainakin silloin vielä kohdillaan.
 
Viimeksi muokattu:
Heipat hei kaikki!

Täällä ultrassa käyty ja pitkän kaavan piinailu jatkuu. Hyvät uutiset: sikiö löytyi oikeasta paikasta ja sydän sykki. Huonot uutiset: sikiön koko oli viikon jäljessä, syke hidas, sikiöpussi pieni. Puolet kohdusta täytti hematooma, mikä tulee sieltä edelleen vuotelemaan. Keskenmenon uhka lilluu siis ilmassa vahvasti. Viikon päästä on kontrolliultra jos sinne saakka päästään. Siihen saakka kannustetaan pientä pysymään matkassa ja tekemään pikaspurtti kasvussa.

Ällövaroitus: Järkky verinen limaklimppi tuli edellisellä vessareissulla. Toivon että se oli se hematooma eikä se raskaus... Eli "toivotaan parasta, pelätään pahinta" -linja jatkuu täällä. Toivottavasti kukaan ei pahastu jos piinailen täällä vieläkin viikon.

Janan kysymykseen, 39v ja toka (ja vahvasti näyttää että viimeinen, kävi miten kävi) yritys kakkosen suhteen menossa. Olet ollut sinäkin sitkeä sissi hoitojesi kanssa. Tsemppiä sinne ja kaikille!
 
Tigridia kiitokset tiedosta, yritetään siis pitää toivosta kiinni :)

Hurjaa Kukka. Ei voi muutakuin toivoa. Voimia piinailuun. Mä vuotelin koko viime raskauden, lähes alusta loppuun muutaman päivän taukoja lukuunottamatta. Joten voin kuvitella piinan... Vaikka mulla ei syytä kyllä löydettä.

Pikkumyy jatkuuko sulla luget vielä? Mä tuikkasin viimeisen lutinuksen eilen kyytiin ja nyt pitäisi pärjätä omilla hormooneilla. Mutta niinpä se meni viime kerrallakin. Aikaisemmissa hoidossa JOS olisi tullut raskaaksi ohje oli jatkaa jonnekin viikolle 12 asti. Näköjään näissäkin eri käytäntöjä.

Mä jatkan siis täällä piinailujani, ne jatkuu kyllä varmasti siihen asti kun vauva on sylissä jos sinne asti päästään...
 
Ihanan aktiivista täällä! :) Ite nyt vaan lueskelen teidän juttuja, ku omalla kohalla ei tapahdu mitään...

Kukka kyllä sua nyt koetellaan! Yritä nyt vaan jaksaa positiivisella mielellä:hug: Ite vuotelin muutaman kerran viime raskaudessa ja ekalla kerralla olin ihan varma, et se onni loppu lyhyeen. Mulla polyyppi kohdunsuulla ja se otti siipeensä varhaisultrasta ja vuosin suurilla hyytymillä pari päivää ultran jälkeen.

Alkaa olla kohta aika yksinäistä, kun muilla on kova plussatuuli menossa!! Tosin olen äärettömän onnellinen kaikkien puolesta! :) Me jos ketkä ollaan lapsemme ansainneet "kovalla työllä ja tuskalla"!
 
Hei,

Mä teidän juttuja edelleen lueskelen ja kovasti pidän kaikille peukkuja.
Kukalle halusin kommentoida tuota hematoomaa. Mä siis odottelen marraskuisen icsin jäljiltä kaksosia (2 alkion siirto, tays) ja heti varhaisultran 6+2 jälkeen alkoi vuoto ja kohdussa todettiin hematooma.
Keskenmenoriskin vuoksi sairaslomalle jolla olinkin melkein kuukauden. Nostaa, lenkkeillä, siivota yms ei saanut, ihan vuodelepoa ei kuitenkaan vaatinut. Ja ihme taoahtui: kuukauden jälkeen hematooma oli poissa ja nyt mennään jo 15+ ja liikkeetkin tuntuu jo.

Voi olla että tuo pieni koko on sellainen lisätekijä että eivät laita saikulle heti, mutta kannattaa sitä kyllä kysellä. Mulle ainakin ihan keskussairaalaan lääkäri sanoi, että tätä raskautta pitää lapsettomuustaustan takia vaalia enemmän ja siksi heti sairaslomaa.

Kovasti tsemppiä kaikille hoitoihin ja kaikkeen tähän raskaaseen!
T:ar ja pikkuiset 15+4
 
ääh.... menkat kadoksissa todellakin. Mikähän mulla nyt mättää kun ei menkat vaan tule nyt. Mulla on ollu nyt suht pitkään siedettävän pituinen kierto max. 33 päivää ja nyt kierto on yhtäkkiä menossa jo kp44. :confused: Metuja syön 2 x 750mg ja meinasin et alan vhh kokeilemaan kun luin sen saattavan auttaa pcolaisia raskautumisessa. Ärsyttävää kun ei kroppa toimi..

Kukka toivotaan parasta että pikkunen sieltä kasvaa ja hematooma häviää ja sä pääset nauttimaan raskaudestasi täysillä :) peukut pystyyn :)

kai sitä on nukuttava välillä, työt kutsuu huomenna mutta siitä huolimatta mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
Kiitos Annarilla vinkeistä! Mulla on onneksi lomaa kontrolliin saakka muutenkin niin voin viettää rauhallista elämää. Ei jotenkin muutenkaan tee juuri nyt mieli hirveästi hötkyillä.

Onkos kaikki piinailijat ekalla piinaviikolla tällä hetkellä vai jokos joku alkaa kohta testailla?
 
Kukka! Ihanaa kuulla että syke löytyi, nyt kovasti tsemppiä jaksamiseen tilanteenne kanssa.

Mulla tuli tänään rv 7 täyteen ja päivällä alkoi vuoto. Olo on mitä kamalin. En ole koskaan aiemmin vuotanut raskauksissa. Keskenmenossakin jouduttiin tyhjentämään lääkkeellisesti kun ei mitään tullut ulos. Kauheaa kun tämän flunssan takia yskin ja niistän niin tunnen samalla miten sieltä valuu tavaraa ulos. En oikein tiedä miten päin olisin ja mitä surisin, pää on ihan sekaisin.

Jaksamisia muille!
 
Tervehdys naiset!

Olen joka päivä käynyt lukemassa, mutta en ole kommentoinut ja nythän täällä on niin vilkasta keskustelua etten meinaa perässä pysyä!

Kukka ja Tiihkis: Ihan aluksi tuntuu siltä, että pelottavia ja epävarmoja aikoja eletään jo plussanneiden keskuudessa. Toivon koko sydämestäni, että kaikki tämä huoli on sen arvoista, nyt vain koetellaan liian kovaa naisia, jotka ovat tarponeet jo liiaksi kivisellä tiellä. Kaiken täytyy kääntyä paremmaksi alun huolien ja murheiden jälkeen! Voimia aivan hirmuisesti! Nyt täytyy uskoa ja luottaa, vaikka paljon se varmaan vaatii. Minäkin sain eilen paperiin aavistuksen ruskeaa ja sen jälkeenhän sitä ravattiin kauhun sekaisin tuntein vessassa, että mitä nyt tapahtuu. Silloin ajattelin, että tämä on tässä, mutta nostin itseni suosta ja päätin, että olen onnellinen tästä kaikesta juuri siihen saakka, kun tämä kestää. Tänään tuhrua ei ole tullut, mutta sain muistutuksen kaiken tämän menettämisestä, niinkuin en jo ennen tätä olisi pelännyt menettää sitä, mitä minulla ei ole vielä koskaan ollut, toista lasta.

Matleena ja Annarilla: Tervetuloa mukaan!:)

Turnip: Onnea positiivisesta testituloksesta!:) Mehän mennään melkein samoilla päivillä:) Mulla on menossa Lugesteron ja Zumenon ainakin ultraan saakka eli viikolle 7.

Tigridia: Hyvää povasi uusin testauksesi:)

Missäs meidän piinailijat luuraa? Tulkaahan kertomaan kuulumisianne!
 
Pakko liittyä seuraanne.. 1ivf 2010, jonka tuoresiirrosta syntyi poika. 1.pas oli elokuussa, siitä nega. Nyt uusintakierroksella, matkalla kohti 2.pas..mutta..ovulaatiota ei kuulu, ei näy... kävin kp. 11 ultrassa, jossa molemmilla puolilla n.11mm follit, nyt eletään kp.17, eikä ovulaatiota ole näkynyt. Olen testannut kp 9 lähtien clearbluella. Yleensä kiertoni on ollut tasainen ja varma, mutta esim. edellinen kiertoni oli 33 päivää. Mietin, että onko kirves heitetty jo kaivoon, vai voiko ovulaatio vielä tulla?! klinikalta sanottiin, että ottaa yhteyttä jos viikonlopun aikana ovulaatiota ei ole bongattu. Laskureita olen katsonut ja niiden mukaan ovis saattas olla tiistaina, mut voiko se todella olla noin myöhään? elokuun pas:issa ovulaatio oli kp.14. Jännäks käy, et päästäänkö siirtoon, nyt jotenkin henkisesti olin siihen valmistunut. Ollaan hoidossa fertinovassa, alkioita pakkasessa 15 ja ei syytä miksi ei onnannut. Hermorauniona täällä :O
 
Iica, jos kierto on 33pvä niin ovis on todennäköisesti kp 19. Mulle kyllä sanottiin, että PAS voidaan tehdä, jos ovis+ on kp 18-19. Mulla kun ei ole koskaan lyhempiä kiertoja.

Tiihkis eiiiih... vuotaako paljon? Joko olet käynyt ultrassa? Olisiko mahdollista mennä päivystyksenä ultraan?
 
Heip!

Saanko tulla tänne väliin kyselemään teiltä jo toista yrittäviltä?
Meille syntyi tammikuun puolessa välissä esikoinen 7 vuoden lapsettomuuden jälkeen. KU ym takapakkien jälkeen munanjohtimet ovat poistettu ja tämä ensimmäinen "ihme" saatiin aikaan 5nnellä IVFllä. Ja jatkossa mitään luomuihmettä on turha siis toivoa.

Nyt tässä onnen huumassa uskalletaan jo ajatella että toinenkin lapsi ehkä saataisiin... (uskomatonta kun vielä vuosi sitten kaikki toivo tuntui menneen) Tosin ikä alkaa painaa päälle, itse täytin juuri 37v :(

Eli siis kyselisin teiltä että minkälaisia ohjeistuksia olette saaneet hoitojen aloittamiseen raskauden jälkeen? Tietenkin nyt rahassa nautitaan vauvastamme, mutta jotenkin aika painaa päälle toista yrittämään (toivoen kuitenkin että toinen tulisi hieman helpommalla...)

Kukalle : minullakin oli "keskikokoinen" hematoma kohdussa RV 9. Raskauttani seuraava gyne pisti välittömästi sairaslomalle koska tiesi meidän taustoista eikä halunnut riskeerata mitään (oli kyllä ylivarovainen koko raskauden muutenkin, mutta parempi niin). Ilmeisesti vaarana oli että hematoma rupeaa vuotamaan runsaasti ja vie alkion mennessään. Oli aivan kamala stressi. Makasin 2 viikkoa sohvalla enkä uskaltanut tehdä mitään. Onneksi hematoma suli sinä aikana itsestään pois. Toivon kovasti että sinullakin häipyy nopeasti itsekseen! Tsemppiä!
 
ViveLaVie: Tervetuloa!:) Teillä ihanan pieni nyytti kotona, onnea! Pitkän tien olette joutuneet kulkemaan. En osaa vastata kysymykseen, kun esikoisen jälkeen toista aloimme toivomaan vasta kahden vuoden päästä, mutta moni varmaankin osaa vastata sinulle.

Tigridia: Sen jälkeen on tullut vain jämiä paperiin, huh! Katsotaan nyt mitä tästä seuraa. Ensimmäisessä alkuraskaudessa tuli vähäistä ruskeaa vuoto aina yhdynnän jälkeen. Kerran verta tuli kunnolla töissä ja pääsin ultraan, jossa todettiin istukan olevan edessä. Siirtyi loppua kohdin oikeaan paikkaan. Miksi tämän pitää olla näin piinaavaa, vaikka hormoniarvotkin oli niin hyvät!
 
Tervetuloa uusille! Meilläkin esikoinen oli jo yli vuoden kun aloitettiin hoitoja uudelleen. Ollaan julkisella ja soitin vain lapsettomuuspuolen hoitajille ja päästiin takaisin tähän rumbaan.

Miten voi olla mahdollista, että nyt me plussanneet vuodetaan vuorotellen... Kiitos Pikkumyy ihanista sanoistasi, mulle tuli kyynel silmään kun luin sen. Eilen tuli illemmalla vielä sellaista rusehtavaa vuotoa lugejen kanssa, mut sit on enää välillä jotain pientä tuhrua tullut. Meillä on ultra torstaina, joten koitetaan sinnitellä sinne asti.
 
Huh mitä jännitysnäytelmää täällä.

Kukka hematoomista olen kuullut monen selvinneen säikähdyksellä ja peukutetaan sitä pikkuista että kasvaisi teille lapseksi asti. Jaksamisia pelottaviin hetkiin!

Tiihkis ja Pikkumyy oi oi! No, ttäällä peukutetaan, pitäkää te päät kylminä, niin kuin se nyt olisi kovin mahdollista.. itsekin kuulun niihin joilla vuoteli noilla samoilla viikoilla kirkasta verta, oli jopa alavatsakipuakin, mikä tietysti rohkaisi entisestään, mutta kaikki oli ok. Sama jännitys toistui vielä viikolla 20. Miten asiat etenevät???

ViveLaVie olette tosiaan olleet sinnikkäitä ja hyvä niin! Käsittääkseni aloituksella ei ole alarajaa, täysimetyksellä tosin ei onnistu. Itse aloitettiin yritys kun imetys loppui, tosin ensin luomua toivoen, mikä näin jälkeenpäin tuntuu häkellyttävältä ylioptimismilta..

Niin minähän piinailen. Vuotanut on tosiaan jo monta päivää tasaisen rauahallisesti, ei nyt vielä kuukautisia mutta melkein. Viime tuoresiirrossakin ja joskus aiemmin PAS:ssakin vuoto on alkanut jo kp 23 tienoilla, vaikka kierto yleensä on se 28 päivää. Hämmentävää. Ennen raskautta en välivuotojen ihmettä ollut koskaan kokenutkaan. Onkohan siellä kohdussa jotain vialla, mitä kannattaisi tutkia? Joka tapauksessa en usko että enää tiistaina, virallisena testipäivänä on aihetta testailla. Yksi siis vielä pakkasessa, 3-soluinen. Välillä pelottaa ettemme koskaan saa toista lasta ja rakentelen päässäni erilaisia tulevaisuudenkuvia, joissa yritän löytää yksilapsisuudesta jotain (meille) hyviä puolia - ei tunnu löytyvän, joten ettiäppäin.
 
Matleena, sun vuotos tuli näemmä mulle.. :(

Paiju, sulla siis sama tilanne kun mulla.. Vuotoa... Tai no mun mielestä mulla on ihan menkat, ei tätä voi muuksi sanoa. Huomenna ois veritesti ja sanoivat juuri äsken, ett testiin vaan vaikka vuotaa.

Tiihkis ja Pikkumyy, toivottavasti teidän vuodot on ohi!!!

Joo, lauantaina alkoi vuoto ja lisääntynyt vaan. Sen verran mä luulen tuntevani omaa kroppaani, ett ei tässä toiveista huolimatta olla raskaana. Vaikka mä jo unissani olin jo synnyttämässäkin. Meillä on pakkasessa siis kaksi tai kolme alkioo ja suuri toive on, että pääsis heti uudestaan hommiin, jos veritesti näyttää siltä. Sellasta... Punainen kuukausi näemmä tää helmikuu?????
 
Voi tätä punaista kuuta!

Jos PASsissa alkaa vuoto ennen pp12, niin mä kyllä vaatisin seuraavan PASsin lääkkeellisenä. Ei ainakaan jäisi sitten kiinni siitä, että keltarauhasen ennenaikainen surkastuminen aiheuttaisi epäonnistumisen.
 
Ei tänäänkään ovista, vaikka jo kp 18, joten soittelin aamulla klinikalle ja sainkin ajan ultraan. Ultrassa näkyi vas. puolella yks 16mm johtofolli. Lääkäri epäili oviksen olevan 1-4 päivän sisään. HARMi vaan jos sattuu just ke tai to, sillä sillon siirto menis viikonlopulle, eli meidän kohalta ohitse. No nyt vaan tikutellaan..
Lääkäriltäkin kysyin mistä pidentynyt kierto voisi johtua, ei osannut mitään sanoa. Aina kierrot olleet 28 pvää, mut syksyn pas:n jälkeen vuoto myöhästyi ja alkoi vasta kp 34, joten sen jälkeen heitelleet..
 
Heipat taas punaisen kuun viettäjät ja muut. Täällä homma selvä, kunnon vuoto alkoi tänään. 4 yösidettä läpimäräksi tunnin sisään, joten eipäs tarvitse mietiskellä enää miten käy. Tuli tosi tyhmä olo, kun mulla on siis kontrolli sovittu pe, mutta gyne sanoi viimeksi käydessä että pitäisi mennä päivystykseen jos alkaa kovasti vuotaa. Mutta siis tyhmä kysymys, miksi täytyisi? Eikös se keskenmeno sieltä lorottele sen minkä lorottelee ilman kontrollejakin? Eihän näin alussa voi kuitenkaan arvioida tuleeko kaikki vaan sen näkee vasta myöhemmin. Eli siis enkös voi rauhassa seurailla miten tää tässä menee ja käydä sitten mieluummin jälkikontrollissa? Sanokaas joku viisas jotain.

Yllättävänkin rauhallinen on olo. Oon ilmeisesti ehtinyt vähän työstää tätä jo etukäteen tai sitten tää on vaan jotain tyyntä myrskyn edellä... Päätettiin miehen kanssa jo ennen tätä tietoa että uusiin hoitoihin ei enää lähdetä. Kiitetään onneamme meidän rakkaasta kultapojasta ja eletään onnellinen elämä. :)

Mites muut plussanneet vuotelijat? Onko tilanne pysynyt hallinnassa? Pidän niin peukkuja teidän puolesta ja kurkistelen taatusti täällä taustalla miten teille käy. Kaikille muillekin mielettömästi onnea ja jaksamista tällä kivisellä polulla. Pääskää teidän perheille sopivaan lopputulokseen ja muistakaa nauttia elämästä myös, kaikesta huolimatta!
 
Kukka: Mä oon ihan sanaton...kuulostaa hurjalta.
Kun näin, että olet kirjoitellut, tuli heti sellainen olo, että nyt ei ole kaikki hyvin.
Voi, kumpa kaikki toivo ei olisi vielä menetetty, mutta kovat paikat pikkuisella on täytynyt olla. Oon niin surullinen...voimia!
 
Moikka!

Hyppelin tuolta toisesta ketjusta kyselemään...

Eli täälläkin muutama Tyks:ssä hoidoissa? Mulle tehdään tällä viikolla tai sitten maanantaina tyksissä pas, ja pahoin pelkään, että ovis osuu torstaille! MUTTA, lääkäri sanoi, et ei haittaa, tehdään silti sitten maanantaina pas, kyllä niistäkin kuulemma on raskauksia alkanut!! :O Mä oon aiemmin luullu, että se on sitten tän kierron osalta siinä, jos ovis sattuu torstaille! Lueskelin teijän ketjua, ja oliko niin et Frangipani oot just Tyks:ssä hoidoissa? Ja sulla meni just ovis väärälle päivälle? Entä miten sitte, jos ovis onkin viikonloppuna ja pääsee vasta maanantaina soittamaan? :O

Onko jollain kokemuksia tosta "liian myöhään" siirtämisestä? Jopa positiivisia? :)

Kiitti jos joku viittii vastailla :) Mulla siis ekan ivf:n ekasta pas:ista ( tuoresiirtoa ei tehty hyperin riskin vuoksi ) 2011 syntynyt lapsi, ja nyt siis kova kakkoskuume :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä