Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Kukka73: Voihan meitä..ja meidän kohtalo.. :'(
Päätettiin meki miehen kanssa,että uusiin hoitoihin ei enää lähdetä.
Kiitetään onneamme meidän kultapojasta ja eletään onnellinen elämä!!!

..kun viime viikolla paras koulukavereni(41v.)ilmoitti raskaudesta (3-s luomu vauva),
nii et ihmeitä tapahtuu,mut ei kaikille annettuuuu..
:)
 
Helou,

tosi kiva, että täällä on paljon tapahtumaa, mutta tosi tylsää, että uutiset on useimmiten kovin huonoja. Punainen helmikuu, todentotta. Syvältä.

Paiju, Kukka, Tiihkis, Smirg kimppahali teille ja meille kaikille :hug: Täällä ollaan, kun haluatte purkaa sydäntä.

Pikkumyy, vieläkö tuhruttaa vai rauhoittuiko. Koskas sulla oli varhaisultra?

Janan kysymykseen vastaus, täällä mittarissa 38, joten loppusuoraa vedetään, tavalla tai toisella. Meillä 1. IVF:n tuoresiirrosta 09/2011 syntynyt poika ja nyt kokeillaan kakkosta tuolloin pakastetuista alkioista. Kolme yritystä luomukiertoon 11/2012 - 01/2013 ja kaikki negaa. Viimeinen nega otti TODELLA koville, kun jotenkin optimistisesti ajattelin, että 30% todennäköisyydellä se silloin viimeistään nappaa. Alkioissa itsessään ei mitään vikaa, vaan ovat top-luokkaisia ja lähteneet jakautumaan nätisti. Mutta kun ei tartu, niin ei tartu.

Iicalle tervetuloa kerhoon, toivottavasti visiittisi on lyhyt ja tempaat meidät muutkin plussajunaan mahdollisimman pian. Käsittääkseni pitkissä kierroissa ovulaatiokin tapahtuu myöhemmin. Yksi tuttu plussasi kp23 ovulaatiosta kierron ollessa 44-45päivää. No joo, luomusti T-I-E-T-E-N-K-I-N.:headwall:

Vivelavie, meillä ennen esikoista oli myös pitkä yritys ja jonkinmoinen hoitojakso - samat seitsemän vuotta. Jälkikäteen harmittaa, ettei lähdetty noihin IVF:iin aikaisemmin, koska se yksi ja ainoa pitkän kaavan hoito toi heti tuoresiirrossa toivotun tuloksen. Pakkaseenkin jäi silloin 9 alkiota. Onko teillä huuruneniä tuosta onnistuneesta hoidosta?
Mutta alkuperäiseen kyselyysi, itse otin ensimmäisen kerran yhteyttä klinikallemme, kun ajatus toisesta virisi pojan ollessa n 6kk, ja kun niitä pakkasukkoja kerran siellä oli jo säilössä. Ehtona heillä oli kuukautisten säännöllisyys (check, mulla alkoi 10vkoa synnytyksestä tasoittuen normaaliin 28-29päivään kolmen kierron jälkeen) ja imetyksen (täys)lopettaminen. Eli siis osittainen imetys ei heille kelvannut ja tämä testattiinkin verikokeella sitten, kun tosissaan hoitoihin lähdettiin. Päätin sitten kesän aikana vähentää imetystä ja ottaa kesätauon jälkeen uudestaan yhteyttä. Poika viihtyi tissillä pari kertaa päivässä vielä heinäkuussa ja maitoakin tuli ihan ok. Tuntui tosi pahalle vähentää kertoja systemaattisesti, vaikken mikään *imetysfanaatikko* olekaan. Erityisesti ajatus siitä, että mitä jos en enää ikinä saakaan imettää ketään ja olenko silloin toiminut turhan itsekkäästi ottamalla jotain esikoiselta "väkisin" pois...Rankka jakso pääkoppani sisällä sekin. No tehty mikä tehty, ja vieläkin on huono omatunto.

Heipähei Sera2010, juu tyksissä hypätään. Oviksen tikutin tässä kierrossa juuri torstaiaamuna (kp12). Tikkuhan plussaa vaan lh-tason hyppäyksen, ei varsinaista ovulaatiota eli munasolun irtoamista. Tarkkuustaso 12-36h h-hetkeen - varsin epätarkkaa touhua joka tapauksessa siis. Mun tapauksessa normikiertoon nähden ehkä hippasen aikainen ovis tapahtui siis todennäköisesti perjantain tai viimeistään lauantain aikana. Myös pakkasalkioiden oma ikä vaikuttaa optimaalisen siirron ajankohtaan. Meidän kaverit on kaikki 2-päiväisiä. Ja kun tyksin labrassa ei ole kukaan sulattelemassa alkioita viikonloppuna, tiistainen siirto olis ollut sitten jo liian myöhään lääkärin mielestä. Hoitaja kyllä siis konsultoi lääkäriä torstaiplussasta huolimatta, joten ymmärsin, että ehkä jossain muussa kiertopäivä/alkioikä -yhdistelmässä siirtoon ehkä olisi kuitenkin menty. Viikonloppuplussassa tilanne on parempi, jonotat vaan puhelinaikaa heti maanantaiaamuna tai iltapäivällä) ja ehtivät silloin vielä hyvin sulattaa ja buukata siirtoajan. Aiemmat kolme passia mulla on ovisplussa tullut 2* perjantai ja kerran lauantaina. Siirrot vastaavasti 2*tiistai ja kerran keskiviikko. Eli koko ajan on ollut lähellä tota torstaita, kunnes nyt sitten siirtyi siihen. Enemmän pelivaraa on lääkkeellisessä kierrossa ja/tai jos alkioita on viljelty pitempään. Jos vielä seuraavakin yritys menee tolla mönkään, niin aion vaatia tukilääkitystä. Omassa mittarissa on ajokilometrejä jo turhan paljon, niin musta ei ole mitään järkeä kauhean montaa kiertoa hyppiä yli, jos joudutaan vielä uudelleen IVF:n polulle...

Tulipa pitkä sepustus, pahoittelut siitä. Tsemppiä kaikille, kyllä me ollaan todellisia sankareita. :heart:
 
Frangipani: Kiitos vastauksesta! :) Niin, siis mulle nimenomaan lääkäri ( Varpu Jokimaa ) sanoi maanantaina ultrassa, että jos ovis osuu torstaille, niin ei välitetä siitä, vaan siirto tehdään jokatapauksessa! Tiistaillekko se sitten menee? Sitä mä tässä siis ihmettelen, että miks mulle sanottiin, että se on ihan okei, niistäkin raskauksia on alkanut, ja taas toiselle se on ehdoton ei?? :O Ja lääkäri antoi vielä ymmärtää, et yleensä vain sellasissa tapauksissa, et pakkasessa on vaan yks tai kaks olkea, ei tehä siirtoa, jos ovis torstaina.
No, tälle päivälle toivoin ovista, mut ei. Nyt sitten peukut pystyssä, ettei AINAKAAN huomenna testi näytä kahta viivaa. Mutta siis siirtoon jokatapauksessa... mahikset ei vaan sitten taida olla kovin hyvät? :( Ja 2-päiväisiä nelisoluisia alkioita meilläkin kaikki, et sellasesta ei oo kyse.

Toivotaan parasta! Tsemppiä sinulle myös kovasti tuleviin koitoksiin! :heart:

Ainiin, vielä tosta imetyksen täysin lopetuksesta... mä kun menin suunnittelukäynnille ekan kerran, ni imetin myös osittain vielä... mikä sitten näkyi prolaktiiniarvossa, ja sanottiin, että sitten vasta takaisin, kun imetys on lopetettu kokonaan. Noh, tulin luomusti raskaaks sitten heti sen jälkeen, imetyksestä huolimatta! Oli kohdunulkoinen, jonka mukana leikattiin sitten molemmat tuubat. Uudella suunnittelukäynnillä lääkäri totes, että sulla on määrätty tänne prolaktiinin takia verikoe, mut mä sanoin, et eipä se imetys näyttäny raskautumista haittaavan ees luomusti ( tätä ennen en siis ikinä ollu luomusti raskautunu noin neljän vuoden yrityksen aikana!! ), niin totes lääkärikin, että ei tartte mennä uudestaan verikokeeseen ;) Eli musta ovat vähän turhan tarkkoja ton imetyksen lopettamisen suhteen, kun kuitenkin imetykseen niin kovasti kannustetaan...
 
Hymynaama vastasi minulle eilen aamulla ovista testatessani, eli kp 19. Pas:iin aika perjantaille. Eilen tunsin ensimmäistä kertaa oviskivut, tiesin, että johtofolli on vasemmalla, niin kylläpä koski! kaupanpäällisenä vielä poika tartutti minuun kuumeen ja eilisilta meni peiton alla kuumeen kourissa. Ja enpä tajunnu kun buranan otin, ettei ois saanut. Onko teille annettu ohjeistusta buranasta? luin sit illalla jostain ettei buranaa suositella. No aamulla kuumetta edelleen 38 mut hain nyt panadolia apteekista ja toivon, että oon siinä kunnossa perjantaina et siirtoon asti jaksan raahautua:/
 
Tervetuloa uusille!:) Pidetään ketju aktiivisena!
Minä ainakin luen jokaisen sanan kirjoituksistanne, kiitos pitkistä postauksista;)

Voimia kaikille, joilla kierto päättyi punaiseen kuuhun!
Useampi menossa pian siirtoon, joten saadaan jännäiltävää, jee!:)

Kukka: Miten voit? Olet ollut kovasti ajatuksissani.

Tigridia ja Tiihkis: Mitä kuuluu?

Mizze: Onko jatkosuunnitelmat selviintyneet?

ON: Varhaisultra olisi 14.3., jos sinne asti päästään, kaksi viikkoa vielä. Sunnuntain verentulo ei ole toistunut. Eihän silloinkaan verta pikkuhousunsuojaan tullut, mutta muutoin kyllä. Kyllä se pelästytti ihan hirveesti. Sen jälkeen olen selvästi rauhallisemmin ja tyynemmin suhtautunut tähän raskauteen, harmi. Kukan tilanne myös mietityttää:( Jos ultrakuulumiset on hyvät, niin sitten voi taas hetkeksi hengähtää. Rintojen aristaminen onneksi muistuttaa tästä ihanasta salaisuudesta:)

Pikkumyy 5+1
 
Nopeasti vain ilmoittelen, että huomenna aamulla olisi se ultra ja vuotoja ei ole sen lauantain jälkeen tullut eli huomenna joko noustaan pilviin tai pudotaan ojan pohjalle ja kovaa.

Ihanaa kun täältä saa tukea kun oikein ketuttaa ja harmittaa, hyvä siis että pysyy jutustelu aktiivisena.

Seralle, että mekin ollaan tyksissä ja koskaan eivät siirtäneet pakastealkiota kun osui ovis torstaille ja siksi sainkin lääkkeelliseen kiertoon kun en enää jaksanut kuukaudesta toiseen sitä ovistorstaita. Mulla silloin tosi säännöllinen kierto eli joka neljäs perjantai alkoi ja joka neljäs torstai oli ovis.
 
Pikkumyy: Täällä voidaan ihan hyvin. Yllättävän hyvin. Vuoto on rauhoittunut normi menkkavuodoksi ja isoja kipuja ei ole ollut missään vaiheessa. Oon menossa siihen aiemmin suunniteltuun ultraan pe, jotta nähdään onko kohtu tyhjentynyt normaalisti vai tarvitaanko ehkä kaavintaa. Toivottavasti tällä selvittäisiin. Tuntuu että pahoinvoinnit on lähtenyt jo vähenemään eikä rinnatkaan arista niin kovin. Tosiaan olen itse aika yllättynyt miten rauhallinen olo on ollut. Pienet itkut itkin alkuun tietty ja väliin tulee mieleen mitä kaikkea ihanaa toinen lapsi olisi tuonut. Mutta psyykkaan itseäni niillä hyvillä puolilla mitä yhden lapsen kanssa olemisessa on. Jos ei olisi tätä yhtä ihanaa, olisi tilanne niin toinen.

Iica: oon ymmärtänyt että se Burana voi haitata kiinnittymistä, siksi ei suositella pariin viikkoon siirron jälkeen. Ei tossa vaiheessa siis haittaa. Raskaanakin voi periaatteessa sitten taas käyttää, paitsi loppuvaiheessa.

Tiihkis: Hyvä että vuoto on pysynyt pois. Täältä isot tsempitykset että kaikki on hyvin huomenna ultrassa. Jos sovitaan että minä täytän tältä kuulta tämän keskenmenokiintiön ja te muut otatte vauvelit syliin saakka. Eiks je?
 
Taas on kauheesti tapahtunu täällä ketjussa...

Tervetuloa kaikki uudet minunkin puolestani!!

Pahoittelut Kukka:hug: ja kaikki muutkin (ihan liian moni!) huonojen uutisten saajat! On se nyt kumma, kun ei oikeen tunnu starttaavan plussakyyti täällä:(

Itellä on nyt hormoonit nollaantunu ja yhden välikierron jälkeen päästään yrittämään uudestaan. Vetelen nyt Teroluteja et saadaan kierrot vaikka hoitaja sano tulosta soitellessa, et voithan tietty odotellakin jonkin aikaa jos vaikka vuoto alkais itestään... Joo, ihan varmaan oottelen, ku ei menkat oo koskaan tullu säännöllisesti ilman apua!! :D
Tein nyt jotain itselle täysin vierasta, kävin ostamassa Maca-jauhetta (kun sitä on nyt niin ylistetty hedelmällisyyden lisääjänä) ja yritän uskaltautua kokeilemaan oisko siitä jotain hyötyä... Kaveri sitä kovin kehu, mut ite oon vähän epäilevä toimiiko.

Onko kellään kokemusta kyseisestä tuotteesta?
 
Viimeksi muokattu:
Hei taas sankarinaiset,

TIIHKIS onnea matkaan huomisen ultraan. Tulethan heti kertomaan hyvät uutiset?

IICA Buranaa ei suositella, koska se lisää kohdun limakalvon verenvuotoriskiä siirrossa. Mulle sanottiin punktion jälkeen ettei 1-2 Buranaa vielä vaikuta mitään eli huoli pois ja onnea siirtoon!

Tervetuloa tasapuolisesti kaikille uusille! Oon vähän tällainen taustailija, kun en oikein tiedä minne palstalle kuuluisin :/ ei puhettakaan, että uskaltaisin lähteä keskustelemaan äitiyshousuista "normaalien odottajien" puolelle.

).( Jatkuva paha olo vaivaa aamusta iltakahdeksaan ja parina aamuna olen jo yökkinyt pöntöllä. Ehkä sen seurauksena on aika rauhallinen ja luottavainen olo. Vähän kauhistuttaa, että tämän lomaviikon jälkeen tuskin selviän töihin ja siitä taas seuraa se, että asiasta on pakko kertoa töissä. Aiemmissa raskauksissa olen ollut pahoinvoinnin vuoksi sairaslomalla rv 7-9. Onneksi maanantaina on heti ultra, niin tietää missä mennään.
Sain kovin ihania uutisia eli siskoni on myös raskaana ja LA:t olisivat parin päivän välein :) Hänellä pikkukakkosen yritystä vuosi ja takana yksi km toukokuussa. Clomeilla tärppäsi. Olisipa supermahtava tilanne, jos meillä molemmilla sujuisi hyvin... Nyt vaan tuntuu, että jännitettävää on ainakin triplasti.

Tigridia 6+1
 
Viimeksi muokattu:
taustalta taas...
Kukan tilannetta myötäelän... :hug:
Kovasti toivon että perjantain ultra toisi vielä parempia uutisia. Minulla vuotoa oli todella runsaasti. Päiväkausia paljon menkkoja runsaampaa vuotoa isojen hyytmien kera ja viikko kausia hyytmiä ja ruskeaa tuhrua. Silti siellä nyt kaksi veijaria potkii kovasti toisiaan ( ja äitiä niin että tuntuu) kovasti elinvoimaisina. Kädet on kyynärpäitä myöten ristissä!
Minun käskettiin myös mennä vuodon runsastuessa synnysvastaanoton päivystykseen ja siellä tulikin kai 4kertaa käytä. En olisi kestänyt epätietoisuuta mutta sykkeiden näkeminen auttoi pitämään toivonkipinää yllä.
Toivottavasti etä ärsyynny kun näitä latelen, mutta itse etsin valtavasti tietoa hematoomista ja tarrauduin hyvin menneisiin kertomuksiin.
Voimia!
AR 16+2 ja pikkuiset
 
Aamulla labrassa käyty ja siellä ihanasti pompotteli yksi sydän. Kaksi alkiota meille siirrettiin mutta toisesta ei ollut mitään havaintoa. Vastasi päivälleen kokoaan eli 7+5. Vuodosta lääkäri totesi vain, että sellaisia alkuraskaudessa voi tulla eikä niihin mitään selitystä välttämättä löydy. Kohdussa kaikki näytti hyvältä, joten ei sitten tiedä mistä johtui. Nyt nautin tästä tilasta täysin rinnoin. Itseni tuntien hermostun taas muutaman viikon päästä eli voi tulla muutama extra käynti ultrassa.
 
Moikka taas! :wave:

Ovisplussa pätkähti siis tälle päivälle, tietysti, kun ei ois missään nimessä saanu!! :headwall:
No, siirto tehdään jokatapauksessa tiistaina!! Ja LÄÄKÄRIN mielestä tää on ihan fine, ei ongelmaa!! :O Raskauksia on kuulemma näistä alkanu ihan yhtälailla! Siis millä IHMEEN perusteella tää on mun kohalla ihan ok, jos kerran täälläkin monella on ollu ehdoton ei?? :O Mä oon todella ihmeissäni, hämmentyny ja ihan sekasin! :D No, jokatapauksessa tää on mulle tyhjää parempi, luomu kun ei mun kohdalla oo mitenkään enää mahdollinen!

Tiihkikselle kovasti onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart:
 
Kiitos kaikille vastauksista! Hieman selveni kuviot...
Nyt sitten odotellaan synnytyksen jälkeisiä menkkoja "innolla", jotta ehtivät vielä tulla säännöllisiksikin :) Tällä hetkellä osaimetän, eli annetaan lisämaitoa pullosta vauvalle kun paino ei aluksi noussut tarpeeksi. Duuniin olen palaamassa osittain jo ensi viikosta, joten täysimetykseen ei vissiin ikinä päästäkään...
Olisi tällä hetkellä toiveissa, että loppukesästä voitaisiin yrittää passia, 3 alkiota jäi pakkaseen!

Tiihkikselle hurjasti onnea ultrakuulumisista!!! Ihanaa :)
En ole alusta lukenut ketjua, monennellako yrittämällä tärppäsi?
 
ViveLaVie:
Tätä onnistumista edelsi monta epäonnistumista eli:
2012 huhtikuu pas hipaisu - nega
syyskuu uusi keräys eli munasolupunktio ja tuoresiirto - nega
lokakuu pas - nega
marraskuu pas - nega
joulukuu pas hipaisu - nega

Kaikki aiemmat pasit tehtiin luonnolliseen kiertoon ja tämä viimeinen siis lääkkeelliseen kiertoon. Siinä on sitten ehkä se joku tekijä, joka meillä vaikuttaa tähän onnistumiseen, koska tuo 2,5 vuotias poika on täysin samanlaisesta lääkkeellisestä.
 
Kyytiläinen haettu tänään matkaan:) kaksi oli sulatettu mutta vaan yksi laitettiin. Molemmat oli selvinnyt sulatuksesta hyvin, joten toinen pakastettiin uudelleen.
Nyt vaan jännäillään..eli pp1 :) Tiistaina pitää gonapeptyl laittaa.
 
Meikäläisen aiempi teksti ei näytä päätyneen palstalle asti (ihan itse varmaan jätin painamatta lähetä nappia), no joka tapauksessa.

Kukka pahoittelut ja sitten heti perään kannustukset uudessa piinailuvapaassa elämänvaiheessa. Toivotaan tosiaan, ettei tarvitse kaavintaan mennä.

Mizze hyvä kun vihdoin olet tuossa vaiheessa!!

Tiihkis, Onnea ultrakuulumisista! Ja tosiaan aika kiinnostavaa tuo lääkkeellisen PAS:n vaikutus teillä. Pitääpä kysellä. Meilläkin on siirretty nyt hitaiden lisäksi aika monta täysin hienoa alkiota ilman tulosta. Meidän eka ja toistaiseksi ainoa plussa oli tuoresiirrosta.

Sera olisi tosiaan kiinnostavaa kuulla perusteluita tuolle. Onnea matkaan!

Tigridia ja Pikkumyy, ihana seurata hyvää ja hidasta taaperrustanne, tosin tuo pahoinvointi ei kyllä kadehdituta.

Täällä odotellaan ovista vikaa huurunenää varten. Jotenkin on sellainen olo, ettei se tule selviämään pakkasesta, mutta katsotaan.
 
Kukan ultrakuulumisia tulin katsomaan? Kävitkö varmistamassa tilanteen eilen?

Onnea IIcalle kyytiläisestä!

).( en tiedä onko jännitystä vai mitä, mutta olen ollut ihan itku kurkussa pari päivää ja surrut ettei mahasta kuitenkaan mitään elävää löydy. Kaksi päivää vielä ultraan.
Tigridia 6+4
 
Hei! Ultrassa käyty, ei yllätyksiä sieltä. Kohtu hyvää vauhtia tyhjenemässsä, ei näillä näkymin tarvetta kaapia tai lääkitä. Sikiöpussi ja sikiö olivat jo hävinneet näkyvistä, vähän haikea olo tästä. Mutta elämä on.

Eniten "jännittää" kohtaamiset ulkomaailman kanssa ja lähinnä siis nämä väistämättä aika-ajoin vastaan tulevat "nyt vaan toista yrittämään heti" kommentit. Oon vähän huono niissä muutenkin ja nyt vielä vähän vereslihalla tän kaiken kanssa. Oon sinut itsekseni tän ei enää hoitoja -päätöksemme kanssa, mutta eri asia tilittää siitä muille. Tulossa sukujuhlat ja paikalla kumminserkunkaima from hell, joka muutenkin osaa kobrana iskeä aina sinne missä on heikko paikka. Vähän esimakua sain ystävältä jolle kyseiseen kysymykseen vastasin ettei voida toista saada. Taustamme tietää mutta vastauksensa puolestaan oli ettei hänkään varmaan tässä iässä enää neljää tekisi... Jep jep. Jotain nasevia vastauksia kehiin nyt naiset, help! Olisi niin kiva saada tädeille kerrankin luu kurkkuun.
 
Iica: Onnea kyytiläisestä!:) Kerrohan sitten meille piinailukuulumisia!

Kukka: Olet jo kovasti ajatellut asioita eteenpäin. Hyvä niin, mutta varmaan suremisenkin aika saa vielä jatkua. Ei tällaisia asioita vaan niin helposti pysty hyväksymään, kun ne vaikuttavat kuitenkin koko loppu elämäämme. Mutta ihanaa, että olette yhden ihmeen saaneet. Käyhän vielä joskus lukemassa palstaa ja kertomassa kuulumisiasi! Voimia ja iloa elämäänne:)

Tiihkis: Ihania uutisia, onnea!:) Nyt vaan rentoa odotusta;)

Tigridia: Sinä olet minua monesti tsempannut epävarmoina aikoina, joten nyt taitaa olla mun vuoro;) Mä olen kans muutaman kerran ollut ihan hirveen tunteellinen "raskaana" ollessa, joten sun tunteet nyt vaan vähän ylireagoi. Olethan ollut tähän asti niin rauhallinen, joten kuuluu ihan asiaan, että sunkin pitää vähän hermoilla. Toivotaan kovasti, että kaikki on kohdillaan ja saat taas jatkaa rauhallisella ja varmalla linjalla eteenpäin tätä raskautta. No, mä oon samassa tilanteessa pian:)

ON: Esikoisen raskausaikana rinnat ei mielestäni kokeneet mitään ihmeellisiä muutoksia, mutta nyt kyllä jo pursuaa rintsikoista nämä tissit. Välillä ovat niin aratkin ja sitähän miehen on hyvin vaikea muistaa;) Etomista olen saanut kokea tällä viikolla ihan mukavasti. Lämpöinen ruoka ei tee kauppansa tai sitten oikein tsemppaan itseni tulevaan ruokailuun. Pakko vaan on yrittää syödä, ettei tuu liian huono olo ja täyteenkin tuntuu tulevan paljon nopeammin. Veristä vuotoa ei ole näkynyt nyt viikkoon, mutta aina silloin tällöin pyyhittäessä tulee aavistuksen ruskeaa vuotoa. Sitten taas menee päivä välissä ettei tuu mitään ja sitten taas tulee. Epävarma on olo noiden takia, mutta sitten taas toisaalta olo tuntuu raskaana olevaltakin. Otapa tästä nyt selvää;)

Pikkumyy 5+4
 
Jos joku asuu tampereella ja tarvii lugesterolleja niin multa saa laatikon... en tarvii ite!!! En viittis roskiinkaan heittää... Eivät sovi mulle joten vaikka hoidot joskus onnituisivatkin niin en siltikään saa niitä käyttää... sis. maapähkinää
 

Yhteistyössä