Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Voi hienoa Paiju!! Mä olin innoissani tekemässä pe aamuna testiä aamusta, mut ei tartennut tuhlata sitä. Menkat alkoi ja ei oo toivoa, ett ois raskaana. Tänään kävin labrassa ja soittavat toiv tänään jatkoista. Se ois sit puoli vuotta huilia... Tuun varmasti katteleen mitä teille kuuluu ja syssyllä taas aktiivisemmin. Aurinkoista maanantaita kaikille!!
 
Klinikalta sanoivat et pitäis mennä veritestiin. Kai mä nyt siellä sit käyn, vaikka kyllä nää menkat on. Kauheet kivut ja testit edelleen negaa. Nyt yks välikierto ja sit ehkä pas jos ei mee 13.5. alkavan työreissun kanssa päällekkäin. Meillä on aiemmin ollut pakkasessa kaks, ja toisella kerralla neljä, ja yksikään ei ole koskaan selvinnyt. En uskalla toivoa et nytkään selviäis. Rankkaa on, onneks on sentään tuo yksi rakas.
 
Ciram, miten kävi veritestin??? Mulla kai sitten oli jonkinnäköinen raapasu tms, joka sai hcg:n nousemaan. Varhainen keskenmeno??? Hcg oli yllättäen 13 ja ens ti uudestaan testiin. Runsasta vuotoa ollut nytten jo 6 päivää, joten mitään toivoa ei ole raskaana olosta, saatikka kun tuo hcg oli niin matala. Jonoon eivät vielä laittaneet, kun ei ollut tuo vastaus ihan negakaan.
 
Smirg voi että! Kemiallinen raskaus tuo sitten taisi olla. Tulisipa selvyyttä pian, niin pääsisit edes puhtaasti lomailemaan tästä.

Ciram olisivatpa nämä pakastetut poikkeus. Ovatko ne olleet jotenkin huonolaatuisia, vai ihan vaan eivät ole sulaneet? Tosiaan välillä tuntuu, että tämä yrityspuuha syö kohtuuttomasti nautintoa lapsen kanssa elämältä, muttei auta niin kauan kuin lasta kokee haluavansa. Toivotaan että pian päästään muihin pohdintoihin.

Täällä alhaisehko hcg 123 aiheuttanut puolittaista pohdintaa, että pitäisikö jotenkin henkisesti yrittää varautua, että voi tulla keskenmeno. Mutta olen todennut, että en oikein osaa ajatella niin. Raskaana ollaan, kannustukset pikkuyrittäjälle mahassa, ja jos on tullakseen pois, niin sille on sitten syynsä, enkä minä asialle mitään voi. Siispä ultraa kohti..
 
Paiju älä murehdi lukuja, nautit nyt vaan! :)

Smirg toi hipasu on niin ärsyttävää! Toivottavasti pääsette nopsaan jonoon ja kesälomalle!

Täällä Terot menossa taas ja viikon päästä vois alkaa menkat ilmaantuu... Sit se alkais taas, lääkkeiden posiminen, stressi, huoli, odottelu yms... Jotenkin ei vaan osaa olla kovin toiveikas näitten PASien suhteen vaikka meillä on huuruneniä vielä läjä pakkasessa :( Ajattelen jo valmiiks sitä, et mitäs jos meillä vielä edessä monta epäonnista siirtoa ( edellyttäen et kaikki selviäis sulatuksesta) ja aikaaa kuluu... Ei tässä olla enään niin nuoria :'(
Pitäs nyt vaan yrittää olla positiivisin mielin, mut pikku marttyyri valtaa aina mielen! ;)
 
Veritestistä torstaina puhdas nega, eli hcg alle 1. Luget teki kyllä ihan eri oireet kun edellisestä negakierrosta! Aiemmin pakkasesta ei oo hengissä selvinnyt yksikään alkio, ovat todennäköisesti ollut laadultaan kakkosta, koska kakkosia on siirrettykin edellisissä hoidoissa.
 
Totta turiset Mizze, kiitos ;) Ja kyllä te vielä ehditte lapsen saada. Jos vain jaksaa yrittää, odotus vaan on niiiin turhauttavaa. Pääsettekö te jatkamaan heti kun kierto käynnistyy, vai mitä on tiedossa?

Ciram :hug: Peukkuja nyt huurunenille. Jos yhtään tuo toivoa niin tämä minun kyytiläiseni on 2-luokan 3-soluisena pakastettu.
 
Heippa, kaikki vahvat naiset!

Kuulumisianne olen kyllä lukenut, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa kun ultrakuulumiset eivät olleet pelkästään hyviä.

Paiju: Hyvältä kuulostaa, eiköhän ne lukemat siitä nouse kohisten!

Tiihkis: Mitä sinulle kuuluu?

Tigridia: Kyselitkin kuulumisiani ja olin jo kirjoittamassa odottajien puolelle, mutta kämmäsin lopuksi ja nyt se sitten on jäänyt. Onko olo helpottanut saikulla?

Tsemppiä muille omiin vaiheisiinne ja toivotaan kovasti tarrasukkia matkaan!:)

ON: Tiistaina tulee kuluneeksi kaksi viikkoa viimeisimmästä ultrasta. Tiputteluvuotojen syy selvisi, löytyi verihyytymä eli hematooma, joka oli kooltaan n. 2,4cm*1,4cm. Ongelma on siinä, että se voi poistua ja tuoda alkion mukanaan tai vuotaa hiljaa pois tai lisääntyä. Ilmeisesti valkosolut voi myös syödä sen pois. Olin kyllä aika huolestunut asiasta. Kiellettiin kaikki raskaat hommat, yhdynnät ja uinti tulehdusriskin vuoksi. Tämä lääkäri otti lasketun ajan määrittämiseen huomioon alkion viiden päivän iän. Koko vastasi viikkoja 8+3, mutta laskujen mukaan olisi pitänyt kokoa olla 8+5. Toivottavasti pikkuinen kasvaa kunnolla? Viime viikolla ruskeaa vuotoa tuli ja koko ajan pelkäsin, että koska rysähtää kunnolla. Sain lääkettä kovaan vuotoon ja hainkin ne heti apteekista. Siteiden kanssa kuljin kans paikasta toiseen, mutta kovaa vuotoa ei tullutkaan. Ihmeiden aika ei ole ohi, koska tällä viikolla vuotoa ei ole ollut lukuunottamatta perjantain vähäistä veristä vuotoa, joka tuli imuroinnin jälkeen, oliko yhteyttä, tiedä häntä. Tuntuu ihan ihmeellistä käydä vessassa, kun paperi on valkoinen! Ihmeelliset jomotukset ja juilimiset on myös lakanneet. Torstaina olisi ensimmäinen neuvola. Jännittää mennä sinne, jos kaikki ei olekaan kohdallaan. Niskapoimu-ultra on 16.4. Muutama kaveri tietää, mutta lähipiiri ei vielä ollenkaan. Josko niskapoimun jälkeen uskaltaisi kertoa.

Toivottavasti en pahoita kenenkään mieltä, kun tänne vielä kirjoitin, mutta nuo vuodot on pitäneet mut niin varpaillaan, että välillä ihan unohdan olevani raskaana.

Pikkumyy 10+3 ( tissikipuinen ja kyökkivä sellainen)
 
Ciram pahoitteluni negasta ja voimia tulevaan! Samoin Smirg! Eipä nuo hipaisut lohduta :(

Paiju lämpimät onnittelut plussasta! :)


Pikkumyy saapui vihdoin mestoille :) Olenkin kaivannut. Kuulostaa aika ahdistavalta teidän pienen elämän alkumetrit. Toivottavasti vuodon loppuminen nyt kertoisi hyvää ja hyytymä katoaisi itsekseen.

Itsellä kaikki hyvin. 10+2 näkyi liikkuvainen sikiö ja sydänäänetkin löytyy kotidopplerilla päivittäin. Ensi viikon to np-ultra ja sen jälkeen (toivottavasti) lopullinen laskeutuminen onnelliseen odotukseen.

Tigridia 11+0
 
Pikkumyy ihanaa että olet vielä meidän seurana vaikka masussa onkin uusi tulokas :) Itselle ainakin luo toivoa omaan onnistumisees, joten kirjottele ihmeessä kuulumisia!
Tigridia ihanaa kuulla sinunkin raskauden edistymisestä!

Mitens muut plussanneet, mitä teille kuuluu?
Entä piinailijat?

Täällä otettu vika Terolut tänään ja nyt vaan odotellaan vuotoa alkavaksi.. Ennen on vuoto jo alkanu tässä vaihessa ( aina ennen vikaa teroa! ), mut nyt näemmä antaa vaan odotella.. Toivottavasti nyt tärppäis!!
 
Hei kaikille! Kuten Pikkumyy niin minäkin olen lueskellut teidän etenemistänne täällä taustalla. Odottajiin en ole osannut siirtyä ja koen tämän paljon läheisemmäksi.

Onnea Paijulle! Meille sanottiin noista arvoista, että kaikki mikä on yli 100 on hyvä asia.

Pikkumyy: Raskaalta kuulostaa sinun taipaleesi. Odottelinkin sun kuulumisia kun Tigridia siitä ultrasta kyseli. Toivottavasti se vuoto sieltä nyt rauhoittuisi ja saisit vihdoinkin nauttia olotilasta. Eiköhän se pikkuinen siellä hyvin kasva kun noita muutaman päivän heilahtelujahan voi olla puoleen ja toiseen. Tule sitten kertomaan kuulumisia nt-ultran jälkeen.

Ciram: Meillä on pakkasesta selvinnyt aina vain puolet eli jos kaksi on sulatettu niin toinen ei ole selvinnyt ja jos on sulatettu vain yksi niin niistä joka toinen kerta ei ole kaveri selvinnyt. Hävikki on siis ollut noin 50%. Nyt kun viimeinen alkio sulatettiin niin selvisivät molemmat, mutta eivät olleet lääkärien mielestä mitään huippuyksilöitä. Vähän saattoi rivien välistä lukea, että eivät nämä kuitenkaan siellä kestä. Toinen on kuitenkin nyt kyydissä ja vastaavasta "rupusakista" tuo kotona oleva pikkuinenkin on alkunsa saanut. Meillä 8-soluiset top-alkiot holahti ulos edes yrittämättä kiinnittyä. Ei siis koskaan voi tietää kuka niistä kavereista onnistuu.

ON: Me olimme viime viikolla nt-ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. Kaveri vastasi kooltaan 12+0 vaikka tosiasiassa oli 11+3. Nyt odottelen veriseulan tuloksia. Mun pitäisi varmaan käydä joka päivä ultrassa, jotta uskoisin tämän todeksi. Seuraava neuvola on vasta toukokuun alussa ja ultra kesäkuussa.

Tsemppiä kaikille!

Tiihkis 12+3
 
Kuten arvelinkin, niin negatiivinen oli mun hcg tänään. Nyt sitten uuden hoidon jonossa. Tuntuu niin tyhmältä, mutt ei tälle voi minkään. Ihanan myötätuntoinen hoitaja oli kun soitti. Nooh, nyt luomuihmettä odottelemaan. Jo sitäkin on tässä vuosi odotettu. Täytyy toivoa, että meille joku vahinko sattuis.. :D
 
Smirg :hug: vahinkoa odotellessa ;) Onneksi lapsettomuustohinat yleensä edes vähän unohtuu kun on hoitotaukoa, toivottavasti siis nautinnollista kesää tiedossa.

Mizze lähtökuopissa siis, ja toivotaan todella että nyt tärppäisi!

Pikkumyy turhan stressaavalta kuulostaa tuo taival tosiaan. Mutta parempaa päin koko ajan eikö? Ja hyvä ettei vuoda kun otat rauhallisesti. Ne hematoomat, joista itse olen kuullut ovat kaikki menneet hyvin, toivottavasti teilläkin!

Tigridia ja Tiihkis ihanan pitkällä. Se on siis mahdollista..

Täällä ihan kohtuullista odotusta. Stressaannuin alkuviikosta kun oireet tuntui loppuneen ja tuli aavistus verta. Testasin jopa clearbluen digitestillä, joka onneksi näytti niin kuin pitikin yli kolme viikkoa hedelmöityksestä. Sittemmin on ollut vähän rennompi olo eikä vuotoa tullut, mutta vähäiset raskausoireet välillä mietityttävät. Toisaalta näin oli muistaakseni viimeksikin. Hetkittäin on iloitseva olo, mutta pääasiassa odottavainen isolla oolla. Ultraan vielä pitkät kaksi viikkoa.
 
Kaikki on tosiaan mahdollista, mutta äkkiä myös alas tullaan. Meillä oli siis nt-ultrassa pikkuisella kaikki kunnossa, mutta veriseulassa jäätiin kiinni riskiluvulla 1:110. Tuolla todennäköisyydellä lapsella voi olla jokin kromosomihäiriö. Nyt on sitten silmät itketty päästä ja pohdittu mitä tehdään. Istukkanäytteestä ja lapsivesipunktiosta tuo voidaan tutkia, mutta molemmat tutkimukset sisältävät 0,5-1 %:n keskenmenoriskin. Olo on aivan turta ja tyhjä, tuntuu jo ettei tämä voi millään onnistua.

Sorry, omanapainen vuodatus mut oon vaan nyt niin rikki.
 
Tiihkis voi kurjuus! Tiedäthän, että häly voi johtua pelkästään lapsettomuushoidosta? Virallisella sikiötutkimusyksikön sivuilla varoitetaan nimenomaan tästä väärän hälyn mahdollisuudesta.
Mikä hoito teillä olikaan? Väärä häly tulee hoitojen seurauksena nimenomaan veriseulasta, jossa katsotaan hormonien suhdetta. Hoidoissa estrogeenitaso voi olla poikkeava, varsinkin jos tuoresiirrosta on kyse, koska munasoluja on ollut useita. Varmistin tämän lapsettomuuslääkäriltä, kun pohdin viitsinkö seulaan edes mennä. Tämä lääkäri sanoi myös, että hälyn käydessä on kova miettiminen kannattavatko lisätutkimukset.
Voimia teille molemmille! Tuo riskiluku tarkoittaa kuitenkin, että erittäin suurella todennäköisyydellä yli 99% lapsenne on täysin terve <3
 
Voi Tiihkis :heart: Tuo oli esikoisen odotuksessa pahin pelkoni. Että mennään vaikeimman kautta joka ikinen vaihe. Paljon tsemppiä epätietoisuuteen ja päätöksentekoon, Tigridian sanat ovat viisaita.

Olen ihan tippunut kärryiltä, missä kukakin menee hoidoissa. Plussanneita oli niin monta, että pidin taas tyypilliseen tapaan etäisyyttä. Käyttäydyn siis verkossa samaan tapaan kuin IRL. Kaksi vauvaa on syntynyt lähiaikoina ystävilleni, yhteenkään tervehdyskäyntiin en ole saanut kerättyä riittävästi voimia. Veljen vaimon raskausuutinen muutama viikko sitten vei myös jalat alta. Koska h*tissä on mun vuoro??????

Pp 12 menossa, kp 28. Kyydissä pas nro 4, jonka kaveri, nro 5 ei selvinnyt sulatuksesta. Ei tuntemuksia, paitsi kahtena viime yönä oon nukkunut syvemmin kuin 2,5 viime vuoteen ikinä. Maanantaina veritestiin, todennäköisesti menkat alkaa sitä ennen.

Pari päivää sitten suosikkiblogistini aihepiiristä eli Ainu kirjoittaa kantamistaan kahdesta alkiosta näin - niin äärettömän kauniisti.
"Voi kuinka minä toivonkaan, että olisitte siellä vielä. Olisitte yhä elossa. Että saisin olla teille äiti. Saisin tuoda teidät jonain päivänä tänne ja te saisitte juosta sydämenne kyllyydestä. Minä näyttäisin teille kevään ensimmäisen leskenlehden ja sen miten silmut puiden oksilla paisuvat paisumistaan, kunnes ne yhtenä yönä eivät kestä enää odottaa, vaan räjäyttävät yhteisellä taikavoimallaan koko maailman vaaleanvihreäksi. Poistavat hehkullaan talven pimeyden ja kuiskivat tulevasta, keväästä, kesästä, uudesta alusta. Näyttäisin teille puron ja ison kiven. Suuren kuusen ja ne sammalmajat, joita lapsena rakensin metsän peikoille ja keijukaisille. Laskisin kanssanne leppäkerttujen täplät, tuhatjalkaisten jalat, päivänkakkaran kukkien terälehdet. Nuuhkisimme ilmasta, miltä sateen jälkeen tuoksuu, miltä vastaleikatulla nurmikolla, miltä kuumana hellepäivänä, miltä junaradan sillan alla. Löytäisimme yhdessä kevään ja kesän. Jos vain pääsisitte sille tielle, jota pitkin tulla luokseni. Silloin minä huolehtisin kaikesta muusta. Olisin teille äiti ja te olisitte minun lapsiani."

Katkeransuloista kevätviikonloppua kaikille,
F
 
Tiriäiti, mites teidän suunnittelukäynti meni? Onko aikataulu jo selvillä?

Paiju, juu pakkasessa on paljon vielä tavaraa ja onneksi on tuo yksi PAS:in onnellinen lopputulos, koska muuten uskoa niihin ei varmaan riittäisi. Sinulle myös tsemppiä alkuraskauteen :heart:. Nämä lapsettomuushoidot ovat aika tunteiden vuoristorataa. Ensin hirveästi toivoo, että onni kohtaisi ja sitten kun niin käy niin kauhea pelko siitä, että kaikki ei mene niin kuin pitää vaihtuu tilalle.

Mizze77, tsemppiä tälle kierrokselle.

Ciram :hug:

Tiihkis kylläpä tuntuu kurjalta puolestanne, mutta yhdyn Tigridian sanoihin ja toivon, että todennäköisyydet terveelle lapselle ovat puolellanne.

Frangipani, meinaatko testata ennen veritestiä vai oletko niin vahva, että maltat odottaa? Ihana tekstin oli blogisti kirjoittanut, meni ihan kylmät väreet lukiessa :heart:.

Omaa napaa sen verran, että tänään olisi kp 1 ja uusi hoitokierros voisi alkaa. Jänistän kuitenkin ja siirrän aloitusta ensi kuuhun. Tieto siitä, että pakkasessa odottaa 11 alkiota ja yksi siirto kurittaa taloudellisesti n. 1.000 euroa, kun yksityisellä ollaan, pistää ahdistamaan. Lisäksi sain töissä juuri parempi palkkaisen homman (äitiysloman sijaisuus) ja ajattelen (kieroa kyllä :kieh:), että olisi väärin työnantajaa kohtaan, jos sattuisinkin heti onnellisesti raskautumaan. Tiedän mun ajatusmaailma on outo (miehenikin mielestä, joka tosin toisaalta ilmoitti ymmärtävänsä). Kai tämä on jotakin epäonnistumisen pelkoa ja itsensä suojelemista.


Hölmö ja liikaa ajatteleva Irene
 
Voi Tiihkis kun teitä nyt koetellaan! :hug:
Uskon kuitenkin, että kaikki vielä iloks muuttuu!!

Peukkuja Frangipani! Nyt tärppää! :p

Täällä edelleenkin odotellaan sitä vuotoa!! Ihmeellistä kyllä, et ei oo vieläkään näkyny (raskaana en ole!)! Tällä kertaa ois syytä onnistua, saavat sulattaa jonkun mega-huippu yksilön :LOL:

Aurinkoista viikonloppua kaikille!:heart:
 
Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille, erityisesti Tiihkikselle! Meillä mentiin joka lailla vaikeimman kautta esikoisen kanssa kaikki: hän joutui viettämään elämänsä ensi viikot lastenklinikalla, hän ei siis ollut syntyessään terve, mutta raskausaikana emme tästä vielä tienneet.

Nyt kuitenkin siis uudelle kierrokselle ja katsotaan mitä se tuo tullessaan! Me olisimme saaneet samantien aloittaa hoidon, mutta päätimme aloittaa vasta seuraavasta kierrosta. Lisäksi valitsimme lääkkeellisen PASin ja yhden alkion siirron. Nyt on kp13.

Ihana teksti Frangipani! Olen kyllä jo niin onnellinen, että meillä tuo yksi lapsi on, tämä hoitojen aloittaminenkin uudelleen tuntuu aivan erilaiselta kuin ensimmäisellä kerralla!

Aurinkoista viikonloppua kaikille!
 
Ja vuoto alkoi. Kiroan mun kellontarkkaa työtä tekevän mahon kroppani. Mitä helkkarin hyötyä on siitä, että kaikki toimii, niinkuin pitää, ja kun ei kuitenkaan toimi.

Hautaudun maan alle, enkä tule enää ikinä pois. Ei tätä löysää hirttä jaksa kukaan.
 
Toivottavasti liian aikaisin ja täysin turhasta kyselen mutta onko täällä ketään kuka olisi jo raskautunut hoidoista, mutta olisi kokenut keskenmenon tai olisi havaittu että vauvalla ei ole edellytyksia elämään kohdun ulkopuolella ja tämän takia on päädytty aborttiin.
Onkohan tämmöisessä jälkimmäisessä tapauksessa enää mitään mahdollisuuksia päästä takaisin julkipuolelle hoitoihin, vai joudutaanko taas vuosi odottamaan?

Mihinköhän tulisi ottaa yhteyttä tämä selvittääkseen ?

Ekaan hoitoon pääsiin oman tk:lääkärin lähetteella ja tultiinkin ekasta OI:sta raskaaksi.. Mutta niin surullista kun se onkin, niin nyt odotellaan enää vain lapsivesipunktion tulosta onko vauvalla trisomia 13 vai 18 :'(
Toki onhan mahdollisuus että kuulutaan niihin onnekkaisiin, mutta silti.. miettiihän näitä pahimpaan varautuen.
 
Kiitos kaikille kannustuksesta ja erityisesti Tigridialle viisaista sanoista.

Keskustelin asiasta genetiikan erikoislääkärin kanssa, mutta hän ei osannut tuosta hoitojen osuudesta sanoa kuin, että voihan se vaikuttaa mutta kun siitä ei ole tehty mitään virallista tutkimustulosta. Meillä on tehty siis ICSI ja tämä oli nyt PAS, josta raskaus sai alkunsa. Hieman itsekin epäilen, että vaikuttaisiko noi hoidot koska tämä oli vielä kaiken lisäksi lääkkeellinen pas eli käytin lugesteronia ja estradottia raskausviikolle 9 saakka. Itseni tuntien, en nyt muuta mietikään kuin tuota 0,9 %:n todennäköisyyttä, positiivisuus on ihan hukassa. Päädyimme miehen kanssa, että menemme lapsivesipunktioon (17.4), jotta saamme itsellemme rauhan. En millään pystyisi vaan unohtamaan asiaa ja toivomaan parasta puolta vuotta, varmasti saisin tällä stressin määrälläkin jo jotain ikävää sikiölle aiheutettua. Tämä on kuitenkin viimeinen raskauteni, joten haluaisin pystyä nauttimaan siitä.

Ambrosia85: Mä olen raskautunut vuonna 2009 tuoresiirrosta ja tämä meni kesken viikolla 11. Sikiö oli kuollut kohtuun jo viikolla 9, mutta ei oireillut mulla mitenkään eli tehtiin sitten lääkkeellinen tyhjennys. Tämä ei meillä ainakaan mitenkään vaikuttanut jatkohoitoihin ja olemme julkisella puolella.

Frangipanille oikein paljon voimia sinne maan alle. Tiedän tunteen, kun kroppa toimii kellon lailla. Itselläni aikoinaan alkoi menkat joka neljäs perjantai ennen kello kymmentä aamulla ja vastaavasti ovulaatio oli joka neljäs torstai.

Olen tänään patistanut itseni töihin, jospa saisi edes hetkeksi ajatukset muualle.
 
Täällä on taas näköjään hiljaista.... Pahoittelut kaikille neganneille :(

Voi jestas sentään, et voi olla hermot loppu! Terolutit loppu jo viikko sitten, eikä vieläkään vuotoa kuulu!! :mad: Kauankohan tässä joutuu vielä odottelemaan.... Varmaan kesätauko ehtii alkaa ennen, ku päästää yrittämään uutta PASia :(
 

Yhteistyössä