Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Mites teidän joulut on mennyt? Onko Briitta testannut jo virallisesti? Miten Kirsin piinailu sujuu?

Meidän hoito päätettiin sitten siirtää maaliskuun loppuun, niin keretään kunnolla toipua lomamatkasta, eikä tarvitse siellä stressata. Valtavan pitkä aika odottaa tämä 3kk, mutta ehkä pieni hengähdystauko tekee hyvääkin. Tavallaan odotan tuota ihan toiveikkaana, kun on eri kaava ja eri hormoni kuin aiemmilla kerroilla, mutta nyt oon alkanut panikoimaan, jos meidän vikat siittiöt ei selviäkään sulatuksesta! Mitäs sitten, jos munasoluja saataisiinkin poikkeuksellisesti hyvä satsi, mutta siittiöt ei selviä :O Pitäisikö etukäteen miettiä jotain luovutettuja siittiöitä? Mutta se taas vaatii varmaan ties mitä psykologikäyntejä ja lisärahaa...
 
Tänään ekassa neuvolassa ei sydänääniä saatu kuuluviin. Pikavisiitti yksityiselle vahvisti kkm:n 7+5. Tänään siis 9+6. V***u mitä paskaa.

Nyt odotellaan kutsua lääkkeelliseen tyhjennykseen ja takaisin lähtöruutuun. Jäihän niitä turhia toiveita sinne pakkaseenkin.
 
Voi Frangipani!!! Oon niin pahoillani! Eikö oo riittävän julmaa, ett alkuun saaminen on niin vaikeeta. Pitääkö meitä vielä keskenmenolla rankaista? Itellä iso pelko persiissä, ett käy noin. 16.1. ois nt ultra, joten joudun odottaan sinne asti ennenkuin selvii.

Pahoittelut myös neganneille. Seurailen teidän kaikkien kuulumisia.
 
Olen todella pahoillani Frangipani. Tuli ihan kyyneleet silmiin kun luin kirjoituksesi. Nyt toivon vaan sinulle paljon voimia, jotta pääset tilanteesta eteenpäin.

itselläni piinailu vaan jatkuu. Vielä pitäisi muutama päivä sinnitellä, ennen testaamista. Välillä herää toive onnistumisesta, mutta sitten "järjen ääni" voittaa ja alkaa jo suunnitella seuraavia hoitoja.
 
Eikä, Frangipangi! Paljon voimia, ei tässä muuta voi sanoa :'(

Sanasalle pahoittelut negasta

Ja Kirsille vielä tsempit piinailuun.

Vika päivä tätä synkkää vuotta. Jospa ensi vuosi olisi vähän parempi. Menee kyllä hiukan usko näihin hoitoihin, kun onnistumisprosentti on ollut täälläkin näin huono jopa TOP-alkioilla. Miten me voitaisiin muka ikinä onnistua?
 
Ou nou... Ei hyviä uutisia täällä :( Ihan ekaks Frangipangille suuret pahoittelut, ei tollasia tarvis enää tulla kun muutenkin tässä on kestämistä. Voimia sinne!

Pahoitteluja myös muille negoista.

On tää kyl ihmeellistä et suurimmalla osalla on käyny noin huono tuuri. Täs ei kyl tilastotkaan pidä enää paikkaansa. Toivotaan todella et ens vuosi olis parempi meille kaikille. Ei prkle anneta periks! Jospa Kirsi aloittaisi sen uuden plussa junan :)

Ei täs kyl omassa tilanteessaan taas kehumista ole. Toiset menkat jo ehti mennä jouluna kierto oli 16 päivää. Edellisen oli 22. En voi tajuta miten nuo hormoonit sekoittaa kiertoa vieläkin niin paljon. Onko muilla ollu vastaavaa??? Yritin soitella julkiselle, mut joululomalla, ylläri. Laitoin s-postia ja vaadin et ens viikolla mun on PAKKO päästä käymään!!! Saa nähdä kuuluuko sieltä mitään. Jos nyt olis yksityisellä ei olis tätäkään ongelmaa...
 
Frangipani, olen todella pahoillani! Elämä on täysin kohtuuton! Voimia sinulle :)

Ei tuulut meillekään syyskuun vauvaa. Vuoto alkoi juuri ajallaan. En edes tehnyt testiä, kun otti niin päähän. Jäin nyt sitten tietysti arpomaan että olisiko testi pitänyt tehdä...

Pahoittelut kaikista negoista! Kumma että meistä kukaan ei plussaa...

Hyvää vuoden viimeistä päivää! Toivottavasti vuosi 2014 olisi kevyempi kulkea :)
 
Pahoittelut frangipani:hug:

Täällä alkaa jo tuntua toi puolen vuoden tauko hyvältä asialta... Mietin kuinka paljon on tullu taas nappeja vedettyä koko vuos ja ehkä kropallekin on hyvä antaa hetki puhdistautua!!

Toivon kuitenkin meille kaikille hyvää alkavaa vuotta, tuokoon se jokaiselle sen kestävän plussan!! :heart:
 
Meinasin tulla tänne manaamaan pahaa mieltä, kun kavereilta satelee taas vauvauutisia, mutta....

Voi Frangipani, ihan hirveitä uutisia. On se niin väärin, ensin raskaaksi tuleminen on vaikeaa, ja sit näin. En ymmärrä tätä maailmaa, oon aikaisemmin ajatellut että kaikella on tarkoituksensa, mutten voi käsittää mikä tällaisen tarkoitus voisi olla. Ei tässä mitään järkeä ole, Frangipanin sanoin, v*ttu mitä paskaa.
 
Minäkin järkytyin Frangipanin tilanteesta niin paljon, etten osannut sorvata uutiseen mitään sanoja kun ekalla kerralla kun kävin viestin lukemassa. Tää on kyllä niin julmaa peliä. Vaikka isoin karsinta käy tuossa toiseksi viimeisellä levelillä, jonne itse taas jäin, niin että vielä tuolta viimeiseltäkin leveliltä voi joutua putoamaan takaisin aloitusruutuun. Toivottavasti saatte pidettyä itsenne kasassa.

Kyllä nyt täytyy yhtyä joukon jatkoksi hämmästelemään, miten koko näin ison köörin onnistumisprosentti jäi todella näin pieneksi ja alle kaikkien keskiarvojen.
 
Frangipani, isot pahoittelut täältäkin, ihan hiljaiseksi vetää.. Olen kans miettinyt että se on kyllä yksi pahimmista, että ehtii saada plussan ja sen kaiken toiveen, ja sitten vedetään matto alta. Voimia paljon!
 
Ei tullut plussaa tännekään ei. Nyt pitää sitten nuolla haavat ja aloittaa hoidot alusta. Onneksi on tuo esikoinen, joka pitää elämässä kiinni. Pieni näki että äidillä on paha mieli, niin otti kädestä kiinni ja hymyili nätisti. Minun oma pieni rakas!
 
Pahoittelut Frangipani! Ei hoitojen jälkeen pitäis vielä keskenmenosta joutua kärsimään...

Mulla oli tänään PAS:n ajoitusultra. Tänään kp 14 ja Zumenonia olen napsinut toisesta kiertopäivästä lähtien. Ultran jälkeen lääkäri soitti klinikalle (ultrat eri paikassa kun toimenpiteet) ja totesivat, että siirto on tiistaina. Lääkkeisiin tuli vähän muutoksia, joten lähdin apteekkiin. Matkalla klinikan lääkäri soitti että mitä jos tää olis vaan testikierto, että ei siirrettäiskään alkioita vaan katottais että pitääkö uusi lääkitys loppukierrosta vuotoa poissa, kun siirto joudutaan tekee vasta kp 19. Lääkkeenä olisi nyt siis Primolut kahdesti päivässä ja lisäksi Crinone-voide. Mulla on aiemmin yksi Primolut päivässä siirtänyt kuukautisia loppukierrosta, joten lääkäri tyytyi siihen ja siirto tehdään. Tähän on nyt jo lääkkeineen mennyt 150e, joten ei ihan huvittais pitää vaan "testikiertoa". Miehestä ei ollut todellakaan paljoa tukea tässä stressissä, ihan kun sekin vaan syyttäis minua et kun nyt väkisin haluan tän hoidon tähän väliin, vaikka siirto menee aika myöhäsille kiertopäiville. Se ei tajuu, et oon jo tehnyt paljon tän hoitokierron eteen, vetänyt pari viikkoa hormoneja (oireita ON), varannut lääkäreitä ja ostanut lääkkeitä. Helpompaa tää sille on, joutuu olemaan yhden päivän töistä poissa kun käydään klinikalla siirrossa. Mä en jaksa jos tää perutaan ja sama rumba parin kuukauden päästä uudestaan. Ja kun meidän aiemmista kymmenestä alkiosta on yks selvinnyt hädin tuskin elossa, että hyvin todennäköistä on että mitään siirtoa ei edes tehdä. Mä vaan haluun et tää ois ohi. Ja et tää onnistuis. Tiistaina pitää sit soittaa aamupäivällä labraan et onko siellä mitään siirrettävää. Tulee taas aika piinaavat pari päivää. Noh, odotukset ei oo kovin korkeella, menis vaan nyt aika nopeesti...
 
Minä mietin omien hoitojeni osalta täällä seuraavaa: Meillä on jäljellä tasan kaksi ivf-yritystä, joista voidaan olettaa meidän pääsevän tuoresiirtoon molemmista, mahdollisesti kahdella alkiolla. Pakkaseen ei tulla saamaan edelleenkään mitään, siitä voi lähteä. Max neljälle alkiolle tarjoutuu siis enää mahdollisuus tehdä meidän perheestä nelihenkinen.

Aiemmat kolme ivf:ää tehtiin peräperää, viiden kuukauden sisään. Viimeinen tärppäsi. Palatessani hoitoihin nyt kysyin lääkäriltä saattoiko onnistuminen johtua siitä, kun kehoa oli buustattu hormoni-injektioilla niin massiivisesti peräkkäisten kuukausien ajan, ja se oli varovaisesti sitä mieltä, että saattoihan se vaikuttaa.

Nyt kuviteltiin, että nämä jäljellä olevat kolme kertaa tehtäisiin tästä syystä myös perä perää. Suunnittelu/jälkitarkastusaika mulle onkin jo viikon päästä varattuna.

Rupesin miettimään, kannattaisiko kuitenkin pitää tässä välissä muutaman kierron tauko, jolloin jatkaisin DHEA:ta (nyt sitä takana vasta kaksi kuukautta, ja joka paikassa sanotaan, että yli kolme kuukautta pitäisi käyttää, jotta vaikuttaisi) ja alkaisin ottaa kaksin käsin kaikkia tunnettuja ravintolisiä, joilla jotkut olettaa olevan vaikutusta munisten laatuun. Ubikinonin aloitin vasta eilen, ja mitäs noita muita nyt on… Aikamoisia arsenaaleja eri aineita kuuluvat vetävän esim. tuolla "alhainen amh"-listalla.

Eli että kannattaisiko yrittää käyttää hyväksi tämä hoitojen peräkkäisyys vai odotella DHEA:n, ubikinonin ja muitten aineitten maksimaalista vaikutusta? Mitä mieltä olette? Eihän kenelläkään sattuisi noista aineista olemaan kokemusta?
 
Tsemppiä Ciram! Meillä oli syksyllä useampaan kertaan juuri tuo tilanne, että PAS piti siirtää viime hetkellä, vaikka oli jo ehtinyt asennoitua siihen ja maksaa maltaita suunnittelukäynneistä ja ovulaatiotesteistä. Ja sitten taas yksi kierto odoteltiin ja suunniteltiin ja maksettiin lisää... Ja kun oli tiedossa, että alkiot on huonolaatuisia ja niillä tuskin tärppää kuitenkaan. Itse olisin vain halunnut sen PASin pois alta, että päästään jatkamaan hoitoja. Mieheltä kuuli aina juurikin tuon "sehän on vain yksi kuukausi lisää" -repliikin. Mutta kun niitä yksittäisiä kuukausia tulee jatkuvasti lisää ja lisää! Elokuun jälkeen ollut tasan tämä yksi PAS ja seuraava ja samalla meidän vika yritys on maaliskuussa.

Meidän vika IVF/ICSI siirtyi tosiaan maaliskuulle, mutta alkaa olla ihan sama. Ikäero on jo kasvanut niin isoksi, ettei sillä oo enää merkitystä. Sitten tietysti, jos muniksia ei kasva ja eka yritys pitkällä kaavalla joudutaan perumaan, niin hoito siirtyy luultavasti syksylle, kun kroppa on niin sekaisin. Voi olla että sitten pääsee itku :'( Tulevasta hoidosta on luultavasti vain yksi tuoresiirto (toivottavasti edes se!) ja ne on sitten siinä meidän hoidot ja mahdollisuudet.

Muakin kiinnostaisi noi DHEAt ja Ubikinonit, mutta en oo uskaltanut testata. Eivät kyllä kerkeisi kuitenkaan vaikuttaa enää, jos se kestää 3kk.
 
Mulla siis DHEA ihan lääkärin määräyksestä, ja ehdin syödä sitä vain kymmenen päivää ennen tämän viimeisimmän yrityksen polkaisemista käyntiin. Kysyin lääkäriltä, että onko mitään mieltä aloittaa sitä noin lyhyen aikaa ennen hoitoa, mutta kyllä se sanoi, että voi lyhyestäkin käytöstä olla vaikutuksia. Eli jos sulla neitoperho on sovittu maaliskuulle seuraava yritys, niin hyvinhän sulla on aikaa.

Ja tiedot on hirveän ristiriitaisia, mistään ei oikein löydy sellaista hyvää lähdettä, joka kertoisi kauanko noita aineita minimissään pitäisi käyttää. Jonkun lähteen mukaan DHEA:n vaikutukset alkaa näkyä, kun sitä on otettu kaksi kuukautta, ja sit jossain aika on 3-6kk. Mistä noita tietää.
 
Meidän lääkärin sanojen mukaan DHEA on "emohormoni" tai "äitihormoni", eli jonkinlainen kehon kaikkien hormonien alkuaine, jonka kroppa sitten muuntaa tavitsemakseen hormoniksi. Sitä pidetään "nuorennuslääkkeenä", ja sitä voivat siis käyttää sekä miehet että naiset, ymmärtääkseni. Eli kun iän myötä kropan oma hormonituotanto vähenee, tällä tilannetta saadaan parannettua.

Lääkärin sanojen mukaan "jenkeissä ei enää nykyisin tehdä tällaisia hoitoja ilman DHEA:ta", jota siis määrätään siellä kuulemma heti automaattisesti meidän keissiä vastaavissa tapauksissa. Eli kun munasolut ovat huonolaatuisia iän vuoksi.

Suomessa DHEA on reseptilääke ja sitä valmistaa ainoastaan Helsingin yliopiston apteekki, mutta tuolla "alhainen AMH"-ketjussa monet kuuluvat tilanneen sitä maailmalta oma-aloitteisesti.

Ubikinonista (ja ubikinolista) uskotaan samaa, että se parantaisi munasolujen laatua sellaisissa tapauksissa, kun ikä alkaa tehdä niistä huonolaatuisia. Sitä saa sitten ihan ilman reseptiä mistä vaan apteekista, huonommin imeytyvää ubikinonia halvalla ja paremmin imeytyvää ubikinolia isolla rahalla.
 
Viimeksi muokattu:
Ja vielä tarkennukseksi, että meidän ongelma on se, että mun munasoluni käyttäytyvät kuin selvästi vanhemman naisen munasolut. Mulle DHEA:ta on määrätty nimenomaan, kun toivotaan sillä voitavan vaikuttaa munisten laatuun.

Sitä määrätään kuitenkin muistakin syistä, ja tuolta voi kuitenkin lukea juttuja myös vaikkapa siitä, miten munisten määrään olisi voinut vaikuttaa näitä aineita käyttämällä.
 
Sanasa ja Kirsi, pahoittelut negoista... :hug:

Ciram, mä en pystyis lähtemään mihinkään testikiertoihin, tuntuis ihan turhalta, vaikka varmaankin lääkärillä siinä ajatusta on takana. Olitteko julkisella vai yksityisellä?

Joseliini: ei hitsi, ihan sekaisin sun kierrot! Mulla menkat toimii kuin junan vessa, aina tulevat ajallaan. Ärsyttävää, saisivat jo jäädä kokonaan pois... Saitko jo yhteyden klinikalle?

Täällä Primolutit aiheuttaa hirveää alakuloa ja turvotusta. Itkettää ihan koko ajan, ja tuntuu pahalta esikoisen puolesta, kun pikkusisaruksen tuleminen vaan venyy ja venyy... Ehkä tää jatkuva pimeyskin vaikuttaa mielialaan. Ja se että joka puolelta tulee vauvauutisia. Tulis edes sitä lunta, niin tulis vähän valoisampaa. Onneksi huomenna viimeinen Primo ja sit saa menkat tulla. Ensi viikolla alkaa piikittelyt, onneksi sain ostettua lääkkeet viime vuoden puolella, niin tuli edes vähän säästöä.
 
Perjantai-iltaa..täällä onneksi hoito jatkuu suunnitellusti, vaikka kuvittelin kierron pilaavan kaiken..eilen oli alotusultra ja viikonloppuna alkaa limiksen kasvattelut lääkkeillä. Suunniteltu alkionsiirto 20.tammikuuta. Kauheat toiveet yllä..ja kunpa niitä alkioita jäisi sitten pakkaseenkin..ku ei sitä plussaa uskalla toivoa. Työkaveri ilmotti tänään olevansa raskaana..sillä on laskettu aika sama kuin mulla ois ollu JOS edellinen hoito olisi tuonu plussan..se oiskin ollu töissä jännä juttu (pomo ois ihan sikariemuissaan ollu):stick:
 

Yhteistyössä