Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Onnea, Popcorn! Mahtavaa! Jonkunhan oli pakko onnistua.

ChocolateBox, luulen, että plussanneitten pinoista löytyisi paremmin tietoa hCg:n noususta ja kokemuksista siitä… Meillä täällä taitaa itse kullakin olla jo vuosia siitä, kun on viimeksi ollut mahdollisuus/tarve koko asiaa edes miettiä.
 
  • Tykkää
Reactions: Popcorn78
Onnittelut plussanneille! Ihanaa, että niitä plussiakin saatiin. Tuovat toivoa meille muille.

Tuossa hcg-arvossahan kaikkein tärkeintä on se, että arvo tuplaantuu riittävän nopeasti eikä niinkään luku. Jos sulla ei ole katsottu tarpeelliseksi tarkkailla arvoa, se on varmasti hyvä. Nyt huolet pois, vaikka helppohan se on sanoa.

Mulla kp2 menossa ja ovulaatio osumassa mahdollisesti taas keskiviikolle. Soittelin Ouluun ja kovasti olivat sitä mieltä, että siirtää voi aivan hyvin ja samoilla tuloksilla 3-5 päivää ovulaatioplussasta ja että se on ihan yleinen käytäntö. Yritän kuitenkin testata vielä tiistai-iltana, vaikka se on melko pieni mahdollisuus. Itseasiassa kielsivät kyllä testaamasta kahdesti päivässä... Mietittiin vähän miehen kanssa, että mentäisiin yksityiselle hoitoon julkisen jonotusaikana, jos uuteen icsiin joudutaan, mutta pitää ensin selvitellä, miten julkisella suhtautuvat siihen. Kokonaan julkiselle ei vielä haluttaisi siirtyä.

Voimia Nipsu hankalaan tilanteeseen. Voin vain kuvitella, miltä tuntuu, kun toinen kääntää kelkkansa yhtäkkiä. Melkoisen tunneskaalan kävisin varmasti läpi. Mutta älä vielä hätiköi niiden pakastealkioiden kanssa, vaikka ehkä kyse olikin provosoimisesta. Mieli voi muuttua, kun pääsette kunnolla keskustelemaan.

Kirsille vielä pahoittelut negasta. Uutta yritystä kohti, vaikka se raskaalta nyt tuntuukin.
 
Viimeksi muokattu:
Popcorn, pakko tulla tuolta toiselta puolelta onnittelemaan sinua oikein roppakaupalla!! Tehän menitte samalle klinikalle saman lääkärin hoiviin, jossa myös tämä meidän masussa kasvava ihme saatiin aikaiseksi.

Ihan mielettömästi tosiaan onnea plussasta sinulle ja toki myös muille plussanneille. =)
 
  • Tykkää
Reactions: Popcorn78
Popcorn!! Onnea ja mahtavaa!! Hienoa että sait plussan..Kerro nyt vielä kauanko ootte yrittänyt ja mitä kaikkea on takana. Ihana fiilis tuli kun ajattelee että saat kokea sen plussan onnen..kun me kaikki tiedetään miten kauhea se nega on. Ja muista tulla kertoo kuulumisia, ne kiinnostaa kovasti meneekö kaikki hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Popcorn78
Onnea popcorn :flower: luo hieman uskoa omaan hoitoon ku samalla cocktaililla mennään.

Onnea myös chocolate!

Tänään käyty ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. Tänään aloitan pistelyn 200 IU ja sillä mennään sunnuntaihin. Sunnuntaina aloitan myös orgalutranin. Hui! Kaksi piikkiä samana iltana : /

Tsempit vielä tamtam piinailuun!
 
Vihdoin plussia, onnea Popcorn!

Mulla oli pp14 hcg joko 198 tai 98. Enkä ees tajunnut sitä googletella, muuten olisin varmaan huolestunut. Ja meillä vielä kiinnittyi aluksi kaksi alkiota, tosin ekassa ultrassa näkyi toisesta vaan tyhjä pussi.

Mä luulin et tohon listaan laitetaan vaan tän toisen lapsen yrittämiseen käytetyt hoidot. Muuten meillä olis jo 6. ICSI tulossa. Ihan älytöntä. Kuudes! Kuudes punktio tulossa. Ja neljäs ICSI toista lasta yrittäessä. Mä oon ollut jotenkin tosi allapäin. Eikä mies tajua, et ei mua nää hoidot niinkun varsinaisesti rassaa, vaan yleisesti ottaen se, että me ei saada lasta. En tiedä voiko puhua lapsettomuudesta, kun on jo yksi lapsi, mutta kyllä te tiedätte... Tää tarve olla vielä kerran raskaana ja saada vauva on ihan pakonomainen. Mua pelottaa ihan kamalasti, että joskus koittaa se päivä, et meille sanotaan että me ei saada toista lasta. Koskaan. Pari kuukautta pitäs ootella niitten verikokeittenkin tuloksia. Se siittiöiden DNA-fragmentaatio-testi saadaan hoidettua varmaan "jo" muutaman viikon päästä. Tosi stressaavaa tää kaikki...

Kurja tilanne Nipsulla! Mut ehkä kannattaa odottaa niitten alkioitten pois heittämisen kanssa vielä. Jospa miehesi vielä muuttaa mielensä hetken asiaa mietittyään. Teidän tilanne muistuttaa vähän meidän tilannetta. Miehelle riittäisi hyvin yksi lapsi. Tuntuu, et ei siltä saa kauheesti tukea, kun jos mä käyn valittamaan hoitojen raskautta, niin hänen ratkaisu on se, et lopetetaan hoidot.
 
Onnittelut täältäkin Popcornille ja ChocolateBoxille!

Ja lohtuhalit Kirsille :hug:.

Toi on kyllä mielenkiintoista, että osa meistä joutuu vielä ihmettelemään hcg-arvoja, kun taas esim. Taysissa ei tehdä ollenkaan veritestejä. Ovat sanoneet mulle, että kotitesti on ihan tarpeeks tarkka, ja sit jos on positiivinen, täytyy vaan odotella varhaisultraa.

Ciram, mäkin mietiskelin tota listan hoitokerta-asiaa, mutta esim. mullahan on tää toisen (tai tavallaan kolmannen) hoito vielä sitä samaa ekaa hoitoa, josta esikoinen sai alkunsa. Ehkä voiskin olla kiva, jos ihmiset laittais listaan vielä sen, mistä hoidosta esikko saatiin? Vai onko liian vaivalloista?

Huoh. Ylihuomenna kp 9 ja ultra. Ei vaan yhtään oo innostunut olo, kun en millään jaksa uskoa, että meidän ainokainen selviäis sulatuksesta tai ainakaan lähtis kasvamaan oikeeks ihmiseks. :( Väärä asenne varmaan, mutta ei voi mitään, pessimisti ei pety?
 
Mä ainakin laitoin kuinka monta ivf/icsi hoitoa on tehty ja kuinka mones pas tulossa :)

Ja todellakin popcorn nyt kehiin tietoja tästä ihme lääkäristä ja tarkat tiedot mitä lääkkeitä ja kuinka paljon käytetty.

Mä sain miehen puoliks ainakin suostumaan yksityiseen hoitoon jos nää kaks alkiota menee hukkaan. Se haluu kuitenkin toista lasta melkein yhtä paljon ku minä. hieman levollisempi olo tulevasta.
 
Kiitos ihanat onnitteluista! Oon täällä jotenkin ihan pöllämystynyt, voiko tää olla totta? Oli pakko tehdä ton Apteekin testin lisäksi vielä CB:n digitesti viikkonäytöllä. "Raskaana 1-2 vkoa" tuli näyttöön... Joten vielä pitää jännittää perjantain veritesti, että näkee että hcg:t on hyvät. Oireita on ollut tosi paljon, lauantaina olin ihan varma, että oon raskaana, kun tuli välillä niin paha olo ja vilutti. Nyt on ihan kaikki oireet, nälkä koko aika, pissalla parin tunnin välein, viluttaa, rinnat kipeät, ja niitä pahan olon aaltojakin jo tulee... Eli sinänsä hyvältä vaikuttaa. :)

Historiasta sen verran, että esikko tuli 1. ICSIn 1. passista 02/12. Vuosi sitten päätettiin että pian vois alkaa pikkukakkosta yrittämään, mutta huurunenät eivät selvinneet sulatuksesta, joten jouduttiin 6 kk hoitojonoon. Aateltiin, että jos kaikki menee yhtä hyvin kuin ekalla kerralla niin ei se jonotus haittaa.

Suunnittelukäynti Naistenklinikalla 09/13, 2. ICSI 11/13, joka meni ihan plörinäksi ja sain melkein hyperin. Lääkkeet muutettiin ekasta hoidosta ja muutenkaan en tykännyt toiminnasta. Eka hoito siis tehtiin muualla. Meni hermot, heti yhteys yksityiselle, johon päästiinkin heti suunnittelukäynnille. Seuraavasta kierrosta lyhyen kierron ICSI ja tässä ollaan! Ja pakkasessa vielä ne 3 blastoa.

Tosta listasta, mä ainakin laitoin mukaan kaikki hoidot mitä on tehty, myös ne josta esikko tuli. Vois tietty olla hyvä idea laittaa miten monta lasta hoidoilla on saatu aikaiseksi? Joillakinhan on vissiin enemmänkin kuin 1?

Muuten, hassu juttu, tossa alapuolella on toi Graviditaksen asiantuntijan kuva. Se on sama kätilö, joka oli meidän punktiossa ja muutenkin aina paikalla kun kävin. Oli kyllä kivaa porukkaa, olin niin onnellinen jo siirtopäivänä, kun tuli niin monta blastoa, että halasin lääkäriä. Lääkäri halasi takas ja toivotteli positiivisia tuulia. :)
 
Kiitokset täältäkin onnitteluista :)
Pitäisi nyt vaan nauttia ja olla onnellinen, murehtiminen kun ei auta mitään..
Hcg arvoa mietin vain siksi kun ykkösen kanssa luku oli jotain 1000 luokkaa tosin pp taisi olla 16. Kiitokset kannustuksista myös ton asian suhteen :)
Ja kun tuohon edelliseen hoitoperiodiin (4-5 vuotta pitkään) mahtui niin monta epäonnistumista ja menetystä niin ei vaan voi uskoa että nyt näinkin kivuttomasti..

Mulla on tuossa listassa vaan kakkosen hoidot.
Ykkösen kanssa lista on aika loputon.

Voimia kaikille.
 
Täällähän on ehtinyt tapahtua vaikka ja mitä! :)

Suurensuuret onnittelut Popcorn78 ja ChocolateBox! Mahtava juttu, nauttikaa tästä hetkestä :flower:

Kirsi76:lle pahoittelut negasta, voihan höh ja pöh.

Tamtam:lle ja JS:lle pitkää pinnaa piinapäiviin, jännää :)

Ja hei vaan jauhopeukalo, muistakin sinut sieltä odotusketjusta :) Milloin teidän esikoinen onkaan syntynyt?

ON: Täällä kävi niin kuin pelkäsinkin eli ovisplussa osui eiliselle ja koska meillä on pakkasessa 3 päivän alkiot, niin siirtopäivä olisi osunut sunnuntaille : / Hassua, miten sitä mieli tekeekin tepposet, kun tähän yritykseen piti lähteä ihan matalalla profiililla ettei kuume pääse heti yltymään aivan taivaisiin, niin ketun hännät! Harmittaa ihan vietävästi! Lääkäri neuvoi vielä tekemään tänään uuden ovistestin, kun olen testannut sekä liuska- että digitestillä ja digillä sain eilen toisesta aamupissistä plussan, kun taas liuska näytti ihan hailuraa viivaa... Lääkärin mukaan viivat pitäisi olla ihan tasapaksut. Onko kenelläkään kokemusta noista testien eroista??? No, olen kuitenkin ihan varma että ovis oli eilen illalla oireista päätellen, joten ensi kiertoon menee. Harmittaa vaan, jos ensi kuussakin ajoitus menee samalla lailla. Toivon niin, että pystyisin pitämään pääni kylmänä tässä kakkosen yrityksessä kun silloin esikoista ennen mentiin välillä tosi syvissä vesissä... : /
 
Päivitetäänpä vielä tuo lista omaltakin osaltani:

Tulevat hoidot:

Armi74........….……...1. IVF 3. PAS...………….…........... vko 7/14?
joku_raja…...…........1. IVF 2. PAS………………......….... helmikuu 2014
Tamtam......…….......2. IVF
Ciram.........……….....4. ICSI .........………………............k esäk uu 2014
Melinda84......……....2. ICSI 2. PAS...……………...........helmi-maaliskuu 2014
Aleksa2…………..….....2. donor-IVF…………………........….huht ikuu 2014
jauhopeukalo………....4.ICSI+TESA.... . .. ….….…..…...helmikuu 2014
Iitu78…………2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS..….maaliskuu 2014
Neitoperho..............4.ICSI........... ........................maalis-huhtikuu 2014
ChocolateBox..........1.PAS.......
Kirsi76................... 2.IVF....................................helmikuu 2014
Hattivattinen...........1. IVF 1. PAS ........................maaliskuu 2014

Piinailijat:......................Testi:

Popcorn78......................7.2.
Tamtam.........................14.2
ChocolateBox..................04.02

Plussanneet:
 
Hattivattinen mä oon myös nyt yrittänyt bongailla ovista. Ensin halpispuikkotesteillä jotka näyttää joka toinen päivä yhtä vahvaa viivaa.. Sitten ostin digitaalisen ja ei näyttänyt mitään vaikka toiset testit olisin tulkinnut plussaksi. No eilen illalla digitesti näyttikin sitten hymynaama kp26. Joten en luota kyllä yhtään viivatesteihin. Ja mikä tää ovulaatio oikein on joka tapahtuu näin myöhään! No ainakin tietää odotella vielä muutama viikko ennenkuin kierto alkaa ja pääsee soittamaan Naikkarille.
 
Mulla on myöskin kokemuksia siitä, että digitesti ja liuskatesti eivät näytä samaan aikaan ovista. Yleensä ovat kuitenkin näyttäneet samaa ja aina olen käyttänyt samaa merkkiä. Mutta pari poikkeusta on ollut.

Melinda, onko sulla aikaisemmin kierrot heitelleet vai voisiko ovistesti näyttää raskautta, kun noin myöhäisessä vaiheessa plussa?
 
Joo todellakin kierto heittelee. Ehkä mä en sen takia ikinä bongaa ovulaatiota kun se tapahtuu niin myöhään..

Ja luomuraskautumiselle en anna minkään sortin mahdollisuuksia. Viimeiset rippeet katosi ensimmäisessä ivf-hoidossa jossa 10 munasolua laitettiin maljoihin siittiöiden kanssa, eikä yksikään hedelmöittynyt. Niin miten se vois tapahtua vaativammissa olosuhteissa hahahahaha :D
 
Voihan ovistestit sentään, sanon vaan. Tänään pamahtikin sitten tasapaksut viivat sekä liuska- että digitestiin :confused: Eli ei noihin kyllä ihan täysin luottamista... Nyt odottelen sitten klinikalta vahvistusta, että pääsemmekö sittenkin siirtoon maanantaina. Lisäksi tarkastellaan, että pistänkö vielä pregnylin ovista tukemaan tänään. Onko kellään täällä kokemusta pregnylin käytöstä luomu-PAS:ssa?? Onko ollut hyötyä..?

Erikoiselta kuulostaa kyllä melinda84 sullakin toi ovisen bongailu ;) No mutta, näillä mennään...
 
Ja siis mitä, en tiennytkään, että ovistestillä voi nähdä raskauden. Googlettelin asiaa ja ilmeisesti se on hyvin yleistä.

Ptihän tätä tekstiä taas muokata kun en osaa lukea päiviä. Tsempoiä siis Armin huomiseen ultraan ja toivottavasti joku_rajan ovis osuu hyvälle päivälle! Eikö siis siirtoja tehdä yksityisillä viikonloppuisin?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!!
Ilmoittautuisin taas pitkästä aikaa tänne palstalle. Hoitoja tehtiin viimeksi 2009 vuonna. Tehtiin useita IUI:ta ja 2 ICSI hoitoa joka ensimmäinen meni ihan hukkaan tuli 1 alkio joka siirrettiin eikä pakkaseen jäänyt mitään->nega. Jälkimmäisestä icsi hoidosta tuli 3 alkiota joista 2 siirrettiin ja 1 pakkaseen -> positiivinen. Viime syksynä 2013 siirrettiin se jäljelle jäänyt pakkasnenä->nega. Nyt tarviikin aloittaa rumba taas alusta ja helmikuun loppuun on varattu aika suunnitteluun. Tästä se taas lähtee... Joskus aikoinaan olin varsin aktiivinen näillä palstoilla mutta nyt siis taas hoidot edessä ja tsemppiä kaivataan =) Minut voisi siis lisätä listoille. 3 ICSI huhtikuussa 2014
 
Me ollaan julkisella, mutta mitä olen näitä keskusteluita seurannut, niin yksityisellä saatetaan siirtää lauantaina, mutta ei sunnuntaina. Justiinsa tässä ihmettelin näitä eri käytäntöjä siirtoajoissa, kun hattivattisen kommenttia luin. Mä olen ollut siinä käsityksessä, että kolmipäiväisten alkioiden kohdalla ovulaatioplussan sattuessa keskiviikolle siirto olisi lauantaina.
 
Tulihan niitä plussia tähänkin ketjuun. Ehkä tämä synkkä talvi alkaa pikkuhiljaa väistyä. Onnea kaikille plussanneille! :heart:

Ja tervetuloa kaikille uusille!

En oo enää pysynyt kärryillä, missä vaiheessa kukakin on menossa, mutta ainakin nyt Armille tsemppiä huomiselle :) Samoin tsempit Jauhopeukalolle ja muillekin, jotka hoitojen kanssa painivat.

Ovistesteistä meidän klinikka suosittelee käyttämään vain noita digitaalisia (ellei sitten oo tosi epäsäännöllinen kierto ja joutuu testailemaan pitkään), niin ei tarvitse arpoa päiviä. Ja alkioita meidänkään yksityinen klinikka ei siirrä sunnuntaisin. Eli torstain ovisplussa 2-päiväisillä alkioilla tarkoittaa kierron menemistä ohi.

Me käytiin alkuviikosta seuraavan ja viimeisen ICSIn suunnittelukäynnillä ja tällä kertaa kokeillaan pitkää kaavaa. Se joko auttaa tai sitten on täysi katastrofi, joten hiukan kauhistuttaa. Puhuttiin uudestaan kaikista mun arvoista, kun ekat kolme IVF/ICSIä on menneet niin pieleen kuin vain voi mennä ja nyt sielläkin myönnettiin, että onhan noissa arvoissa jotain häikkää jos oikein miettii. Eli munasarjat alkaa olla tiensä päässä kolmekymppisenä ja kilppariarvoissakin olisi parantamisen varaa. Kas kun eivät aiemmin voineet sanoa! Totesivat myös lohduttomasti, että jos seuraavasta hoidosta ei tärppää, niin vika ei kyllä ole enää pelkästään spermassa, niin kuin on kuviteltu, vaan myös tässä päässä. Alkaa olla vähän liian monta tekijää onnistumisen esteenä :(

Puhuttiin myös paljon luovutettujen siittiöiden mahdollisuudesta, kun viimeinen satsi siittiöistä on nyt menossa käyttöön (meillä siis siittiöt on olleet pakastettuja miehen syöpähoitojen takia). Nyt mieskin alkoi lämmetä tällekin vaihtoehdolle, joten voi olla että meidän hoitotaival tarvittaessa jatkuu vielä tuon seuraavan hoidon jälkeen. IVFään en usko, että enää lähdetään, mutta inseminaatiokin saattaisi riittää. Mutta katsotaan nyt ensin tuo seuraava hoito.
 
Neitoperho, hienoa että mies voisi lämmetä lahjasiittiöille, se tuo varmasti uutta toivoa!
Mä olen nyt niin tyhmä, kun mulle ei ole ikinä tehty yleensäkään PASsia, eikä siis yhtään luomu-kiertoon..ja seuraava ois tarkoitus tehdä niin, että kysyn nyt tyhmiä..saadaan siis aikataulut vasta kun ilmoitan 2.menkat alkaneeksi lääkärille kp1. Eli meillä kun on 5pv ikäisiä blastoja, koska ne siirretään ovisplussasta? Neuvokaa miten sitä ovista pyydystetään..? Ei mulla ole sinänsä ees hajua missä vaihees kiertoa se on kun en ees aina ovuloi. Kp2 ja kp10 pitäs olla ultrat ja siirtoa lääkäri suunnitteli kp16 mutta mistä sen voi etukäteen tietää? Mikä kp teillä muilla on esimerkiksi ollut kun siirto? Kiitos jos jaksatte neuvoa..:)
 
Muakin alkoi ihmetyttää tuo siirtoajankohdan vaihtelu :confused: Meidän klinikalla siirtoja ei tehdä ollenkaan viikonloppuna eli kun meillä on 3 päiväiset alkiot (punktoitu aikoinaan pe ja pakastettu ma), niin jos ovisplussa osuu tiistaille tai keskiviikolle, niin PAS menee siinä kierrossa ohi.

Me päästäänkin nyt siirtoon maanantaina! Juteltiin lääkärin kanssa pitkään ja hän oli sitä mieltä, että luotetaan niihin liuskatesteihin tässä kohtaa, kun niillä on menty ennen koko digiaikaakin. Mutta katotaan, vähän jo jännittää :)

Iitu78 - tuosta oviksen pyydystämisestä... :) Mulla nyt ei ole asiasta kauheasti kokemusta, kun aikaisemmin mullakin on ollut se tilanne, etten ole juurikaan ovuloinut itse. Ilmeisesti ikä tekee osittain tehtävänsä ja yksi raskaus takana voi muuttaa tätä ihmeellistä naiskroppaa sen verran, että systeemit alkaakin toimia eri lailla. Mutta mä aloitin tikutuksen ovistesteillä aamupäiväpissistä kp12 ja nyt siis kp15 sain tasapaksut viivat ja siirto tulee olemaan kp19. Mikäli lääkärisi on jo alustavasti kaavaillut siirtopäivää, niin kuulostaa ihan lääkkeelliseltä PAS:lta...?

Tosi erikoiselta kuulostaa nää niin poikkeavat käytännöt kyllä...
 
Meillä on kyllä päivän nuorempia alkiotkin kuin sulla hattivattinen eli se selittää eri siirtoajan. Meillä on punktio ollut ma ja siirto sekä käsittääkseni pakastus ke. Kolmipäiväisinä niistä on kyllä puhuttu, jos en ihan väärin muista. Olen ajatellut, että iän lasku aloitetaan jo punktiopäivästä. Mutta pienen googlettelun perusteella meidän alkiot on kyllä kaksipäiväisiä eli olen ymmärtänyt väärin.

Mutta ihanaa, että pääsit siirtoon!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä