Paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakkosta yrittämään, vol 2

Jänniä ovat klinikoiden erot alkion siirron suhteen. Myö ollaan julkisella eikä siellä ole haitannut siirtoa osui ovis mille päivälle tahansa. Itselläni plussa on kyllä sattunut aina perjantaille tai lauantaille mut olen ymmärtänyt että myös keskiviikon (?) ovisplussista siirtäävät maanantaisin.

Testeistä sen verran että meillä myös suosittelevat digiä. Itselläni jäi viimesimmästä passista kaksi liuskaa nii testasin niillä myös raskauden :D joka ei siis niistä alkanut.

hattivattinen meijän tyttö synty kesäkuun 6. Kuukauden etuajassa mutta vajaa kolme kiloa painoi jo. Alussa oli vasta oma taival ku teijän pieni jo syntyi.

Meillä pikkuserkkua odotellaan tytölle kuukauden päästä syntyvän. Sain tietää siitä juuri sen jälkeen kun oma hoito oli menny puihin, kirpaisee vieläkin...

Toinen piikki pistetty ja tuntuu että maha turpoais jo nyt. Huomenna pitää vielä klinikalle soittaa ja varmistaa orgalutranin pistomäärä. Lapussa lukee 2,5 onko se siis IU:ta eli yksi ruisku? Moitteita tulee ohjeistuksesta...

Muoks. Hassuja kirjoittelin illalla
 
Viimeksi muokattu:
Neitoperho Miten seuraavan hoidon suunnittelupalaveri meni?

Ciram Milloin saatte kromosomikokeiden tulokset? Tsemppiä!

Pahoittelut Kirsi76 negasta! :hug:

Tervetuloa Hattivattinen, Hilima<3 ja Katriina77

Onnittelut ChocolateBox ja Popcorn plussasta :heart:

Omaa napaa: No niin, juteltiin miehen kanssa, muutaman päivän riitelyn jälkeen. Mies kuvitteli minun syyttävän häntä negatuloksesta. Kerroin, että en todellakaan ole syyttänyt negasta häntä vaan että loukkaannuin siitä, mitä mies sanoi negatuloksen jälkeen. Ja siitä, että ei enää kokeiltaisi pakastealkioita. Miehen mielestä se olisi kuulema ihan rahan tuhlausta, kun ne ei onnistu kuitenkaan. Minun mielestä on tyhmää jättää kokeilematta, koska minulle ainakin tulisi myöhemmin katkeruutta siitä ettei olla kokeiltu. Summa summaarum, keskustelun tuloksena oli se että kokeillaan vielä, mutta minulle tuli sellainen tunne, että olen pakottanut miehen hoitojen jatkamiseen, joten hirveästi en hurraa hoitojen jatkumisesta :(
Soitin klinikalle ja hoitaja sanoi, että ovis plussan jälkeen soitan uudestaan ja annetaan siirtoaika. Ihmettelin, etteikö ultrata ennen sitä, niin hoitaja oli sitä mieltä ettei tarvitse, kun ei ole ollut kohdun limakalvon kanssa ongelmia ja oviskin on löytynyt tikuttamalla.. Ja kun meillä on niin pitkä matkakin klinikalle... ööö.. olen ihan että jaaa.. näinköhän tämäkään yritys onnistuu :(
Hoitaja kertoi myös, että silloin tammikuussa sulatetuista alkioista se toinen oli jätetty jatkoviljelyyn (oli ykkösluokan kaksi soluinen) ja alkio oli jatkanut jakautumista ja oli ollut pakastettaessa 1 luokan nelisoluinen. Eli pakkasessa nyt kaksi 1 luokan nelisoluista ja yksi kolmosluokan nelisoluinen. Mutta saapa nähdä tuo toinen (tammikuussa uudelleen pakastettu), voisiko siitä edes onnistua raskaus, kun on hidas alkio. Eli oli kaksi päiväisenä kaksi soluinen... oli kuitenkin sulatuksen jälkeen jakautunut nelisoluiseksi. Pakastettu sulatusta seuraavana päivänä, eli ilmeisestikin sitten kolmipäiväisenä...
Eli tässäpä sitä taas kuumeillaan (vaikkakin vähän varauksella, kun mies on ollut vastarannankiiskenä)

Nipsu
 
Nipsu, hyvä noin. Jos ette onnistu, niin ainakin olette yrittäneet ja jos onnistutte, ei mies voi mitenkään harmitella että yrititte vielä. Kamalinta olisi tosiaan jättää käyttämättä valmiit alkiot, niiden siirto kun ei ns. maksa mitään verrattuna alusta alkaviin hoitoihin. Tsemppiä!
 
Uusi hoitokierros alkoi!!! Nyt nosti lääkäri annosta niin, että pitäisi jotain alkaa tapahtumaan. Eilen pistin ekan piikin ja jo nyt on alaselkä kipeenä. No maanantain ultrassa sen sitten näkee miten homma etenee. Tässäpä tätä omaa napaa tällä kertaa.
 
Nipsu, mahtavaa että sait puhuttua miehen ympäri! Ja hyvä juttu, että se yksi alkio oli saatu pakastettua, toivotaan että kaikki menee nyt nappiin!

Ovistesteistä, itse oon käyttänyt ihan Davidin liuskatestejä, niillä toi esikkokin saatiin. :)

Jauhopeukalo, no on kyllä ihan hölmösti laitettu toi Orgalutran, se yks piikkihän on 0,25 mg. Mulla ainakin oli 1 piikki päivä, se normi-annos. Hitsiläinen, että se Orgalutran oli aluksi niin inhottava, mutta niihin tottui just kun ne loppui... ;) Tuleeko teille kans ihmepiikki, eli Gonapeptyl kiinnittymispäivänä?

Kirsi, jee, tsemppiä uuteen kierrokseen! Nyt kaikki menee putkeen! :) Mikä annostus teillä nyt on? Menettekö muuten sanalla kaavalla?

Tsemppiä kaikille piinailijoille, ketäs kaikki teitä nyt on? Ja tervetuloa Katriina77 ja muut uudet!

ON: Hcg-arvot tuli, tänään siis pp11 ja hcg 303, eli raskaana ollaan. <3
 
Viimeksi muokattu:
Nipsu: hyvä juttu että saitte puhuttua. Meilläkin on viime kerroilla hoitojen jatkaminen ollut työn takana, kun mies olisi selvästi valmiimpi luovuttamaan kuin minä. Joskus tuntuu kyllä siltä, että oon puolipakottanut senkin hyväksymään jatkon :( Tiedän että se suostuu ihan vain mun takia. Toisaalta miehet ei useinkaan märehdi asioita etukäteen ja valmistaudu hoitoihin puimalla asioita täällä netissä kohtalontovereiden kanssa. Siksi ne varmaan lämpenee hitaammin uusille hoidoille ja muille jutuille. Meillä mies on kyllä hengessä mukana aina kun hoidot alkaa kun on ehtinyt pureskella asiaa. En olisi esim. ikinä uskonut miehen suostuvan lahjasoluhoitoihin, mutta niin vain otti tse asian puheeksi edellisen käynnin jälkeen, kun oltiin pitkään sivuttu aihetta ajatustasolla (ja oli ollut hyvin kielteinen)

Siitä suunnittelukäynnistä kirjoitinkin jo tuossa edellisellä sivulla. Eli ihan hyvin kai meni, ainakin jotain uutta kokeillaan. Tyroksiiniannoskin vähän nousi. Usko tämän meidän solujen ja mun kropan yhdistelmään on kyllä aika vähäinen, mutta yritettävä on.

Kirsille tsempit uuteen kierrokseen!

Me lähdetään nyt pariksi viikoksi lomalle ja sitten ei olekaan enää montaa viikkoa sumujen alkuun. Aika jännää!
 
Nipsu, hienoa, että ootte taas suunnilleen samoilla linjoilla miehen kanssa! Tarpeeks stressiä näissä jutuissa ilman erimielisyyksiäkin. Onko teillä joku tietty ongelma PAS:ien kanssa, kun ootte niin pessimistisiä niiden suhteen? Mulle sanoi lääkäri viime vuonna, että heillä on PAS:eissa lähes samat onnistumisprosentit kuin tuoresiirroissa. Tietty alkioiden pitää ensin selvitä sulatuksesta...

Noihin teidän ovulaatiojuttuihin en osaa ollenkaan kommentoida, kun mulla on aina tehty lääkkeelliseen kiertoon.

Mulla tänään (kp 9) ultrassa kaikki ok, limis 6-7 mm, joka on kuulemma tarpeeks. Huomenna alkaa luget, ja ens to siirto, jos se pakastetyyppi (5 päivän alkio, joka on siis kerran jo sulatettu ja pakastettu uudestaan) selviytyy sulatuksesta... Yritän kehitellä positiivisempaa asennetta tässä viikon aikana. ;)
Sain tänään muuten klinikalla ekaa kertaa kokea EMPATIAA, kun juttelin kätilön kanssa meidän keskeytyksestä. Piti ihan sit lopuks (tippa silmässä) sanoa sille, että se on eka ihminen siellä, joka on käyttäytynyt empaattisesti mua kohtaan. Lääkärikin oli taas joku uus, en tiiä miten ne lääkärit siellä kiertää, mutta tuntuu, että joka kerta on uus tyyppi. No, ihan ok ne kaikki on ollu, mutta ei nyt mitään "lempeyden perikuvia" kuitenkaan. Voi kun pääsisin mun lempparilääkärille ens kerralla...

Naapuriin syntyi vauva maanantaina. Oli alkusyksystä hauska huomata, että odotetaan ja eletään sitten pikkuvauva-arkea yhtä aikaa, kun meidän laskettujen aikojen väli oli vain pari viikkoa... Jonkin verran on tässä häirinnyt katsella naapurin kasvavaa masua, mutta ihmeen hyvin otin tämän uutisen kyllä vastaan tänään. Olen ihan iloinen heidän puolestaan. Jee, hyvä minä. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Lista 7.2.

Tulevat hoidot:

Armi74........….……...1. IVF 3. PAS...………….…........... vko 7/14?
joku_raja…...…........1. IVF 2. PAS………………......….... helmikuu 2014
Tamtam......…….......2. IVF
Ciram.........……….....4. ICSI .........………………............k esäk uu 2014
Melinda84......……....2. ICSI 2. PAS...……………...........helmi-maaliskuu 2014
Aleksa2…………..….....2. donor-IVF…………………........….huht ikuu 2014
jauhopeukalo………....4.ICSI+TESA.... . .. ….….…..…...helmikuu 2014
Iitu78…………2.luovutettu munasolu -hoito, 1.PAS..….maaliskuu 2014
Neitoperho..............4.ICSI........... ........................maalis-huhtikuu 2014
ChocolateBox..........1.PAS.......
Kirsi76................... 2.IVF....................................helmikuu 2014
Hattivattinen...........1. IVF 1. PAS ........................maaliskuu 2014

Piinailijat:......................Testi:

Tamtam.........................14.2
ChocolateBox..................04.02

Plussanneet:.................Plussauspvä

Popcorn78......................7.2.14
 
Neitoperho, lisäisin mietteisiisi vielä ne kaksi seikkaa, että (melkein) kaikki hoidot tehdään naisen kropassa, ja että miehillä ei ole minkäänlaista käsitystä hormoni(hoitoj)en vaikutuksista. Miehet eivät vaan tajua tätä rankkuutta.

Niille suurin osa näistä hoidoista on vaan sen tuloksen odottelemista, ja se on niille joko joo tai ei. Nainen kuulostelee joka tuntemustaan viikkojen tai kuukausien ajan ja yrittää tulkita niitä, ja joutuu hirveän hormonimyrskyn pyöritykseen kummin tahansa sitten hoidoissa käykään.

Meillä mies jaksaa edelleen sääliä itseään käytyään yhdessä kivesbiopsiassa (yksi pisto kumpaankin kivekseen) vuonna 2009. Sen jälkeen mulle on tehty munasolupunktio neljästi, eli arat paikkani on puhkottu neulalla yhdeksän kertaa - mutta hei, eihän hän ole sitä ollut tuntemassa eikä itse asiassa kolmella viimeisellä kerralla ollut paikallakaan.
 
Toi on niin totta, Aleksa! Meilläkin mies aina ihmettelee, että miten se nyt voi olla niin kauheaa piikittää niitä hormoneita ja käydä punktiossa. Hetkenhän se vain pistää. Mutta annas olla, jos oltaisiin ruvettu puhumaan, että miehen pitäisi lähteä tutkimuksiin, niin voi olla että pupu olisi tullut pöksyyn aika äkkiä. Onneksi ei tarvii miestä tutkia ollenkaan. Voi olla että meidän hoidot oisi loppuneet siihen :D

Ja sitten kunnon omanapa-murmutus. Kyllä voi vain ottaa päähän! Laskin juuri, että jos Synarela venyttää kiertoa yhtään (niin kuin se kuulemma yleensä tekee), on muutamasta päivästä kiinni, että meidän seuraavan yrityksen punktio ja siirto menee pääsiäisviikolle. Meidän klinikka on suljettu koko pääsiäisen, eli koko homma siirtyy taas eteenpäin ties minne kesään (ja sitten on kesäloman kiinniolot jne). Sitä ei myöskään tiedä ennen kuin kahden viikon sumuttelun jälkeen, eli voi olla että turhaan pumppaan itseni täyteen hormonia ja sitten koko homma perutaankin :O

En edes tiedä, voiko hoitoa tehdä heti sitä seuraavaan (toukokuun) kiertoon, jos kerran koko kropan hormonitoiminta on sumuilla pysäytetty ja kierto taas hakusessa. Ja niin kuin tätä aikataulua on jumpattu, että saadaan mahdutettua lomat ja työmatkat ja muut tähän väliin ja sitten ollaan kuitenkin laskettu väärin! Jos oltaisiin siirretty lomaa viikko aikaisemmaksi, oltaisiin keretty tehdä hoito edelliseen kiertoon, mutta ei! Marraskuusta asti on siirretty hoitoa eteenpäin ja eteenpäin ja nyt ollaan sitten tässä tilanteessa :kieh: Hyvä jos ennen syksyä päästään eteenpäin. Niin meidän tuuria!
 
Kyselen täällä nyt kokeneemmilta... Meillä on ekat pas-kuviot menossa (luonnolliseen kiertoon), Naikkarilla ollaan hoidoissa. Tikutin tänään lauantaina oviksen, pakastimessa on nelisoluinen alkio. Oisko täällä joku, joka on ollut Naikkarin hoidoissa samassa tilanteessa (ovis lauantaina)? Milloin siirto on ollut? Mulle sanottiin, että jos ovis osuu viikonlopulle, niin maanantaina pitäis ilmoittaa asiasta hoitajalle. Eikö aikataulu mene silloin aika tiukille? Vai meneenkö kaikki ohi tässä kierrossa...
 
Popcorn mennään ihan samoin, kun ennenkin, annos vaan on reilumpi, 225IU. Alaselkää jomottaa ihanasti, toivottavasti johtuu huimaa vauhtia kasvavista folleista eikä mahdollisesta huonosta nukkumisasennosta.

Meillä mies on ehkä ollut enemmän innokas jatkamaan hoitoja kaikkien epäonnistumisten jälkeen kun minä. Vaikkakin ei ainakaan vielä ole itselle tullut mieleen kesken lopettaa niin kauan kun tilillä on vielä katetta. Halpaahan tämä ei ole. Esikoista odottaessani olin sitä mieltä, että jos raskaus jatkuu loppuun asti, niin yritetään toista lasta pakastetuilla alkioilla, mutta uutta IVF:aa ei enää tehdä. Mies taas oli sitä mieltä, että sisarusta yritetään kaikin mahdollisin keinoin. Ja kyllä minä itsekin olen samalle kannalle kääntynyt. Pitää vaan yrittää muistaa se, miten iso ihme tuo esikoinen on ja olla siitä kiitollinen.
 
Popcorn gonapeptyliä ei laiteta mut kiinnittymisessä ei ongelmaa tuoresiirtojen kanssa olekkaan ollut ongelmaa. Yrittihän se rupunenkin kiinnittyä viimeksi mutta päätti leikin kesken ennen varsinaista testipäivää.

Ihmettelen vain vielä sitä miksi ne kaksi pakastealkiota mitkä siirrettiin viime keväänä ei edes yrittäny kiinnittyä vaikka luokitukseltaan olivat parempia. Eikö miun keho omaan kiertoon olekkaan valmis ottamaan alkiota vastaan?

Unohdinpa soittaa soittoajalla sinne polille :headwall: No pitää huomenna päivystykseen soittaa...

Maha on ku värikuulasodan jälijtä kolme mustelmaa komeilee navan ympärillä. Kahdella ekalla pistolla osuin varmasti suoneen sen verran sitä verta tuli piikin ulos oton jälkeen mut eilen omasta mielestäni raapaisin vain ihon pintaa piikkiä pois ottaessa etten olettanut siihen mustelmaa tulevan mutta tuossahan tuo komeilee "kirkkaimpana tähtenä". Tämän iltainen pisto sujui jo huomattavasti paremmin :) Orgalutranin jätän varmaan miehen pistettäväksi jos arvailuni piikin paksuudesta pitäävät paikkaansa. Pregnylliä en ole ikinä pystynyt pistämään itse, neulakammoinen kun olen.

Mitäs ootte tehny jos orgalutran-piikki osuu suoneen?

Maanantaina olisi sitten ultra ja keskiviikkona aloittelen työharjoittelua ensin kevyesti kahden viikon ajan parina päivänä viikossa ja sit ku nämä hoidot on ohi voin keskittyä siihen täysillä. Miehen käsi leikataan muuten samalla viikolla kuin on punktio että hyvinpä sattui sekin. Olisin tuolla todennäköisyydellä ottanut ennemmin sen lottovoiton... :D

neitoperho itselläni synarela venytti kierron alkavaksi samana aamuna kuin oli 0-ultrakin silloin iha ekalla kierroksella. Tosin meillä lääkäri totesi ettei venyminen olisi muuten haitannut kuin että 0-ultra olisi sitten siirretty seuraavalle viikolle, samoin puregonin pistelyn aloitus.

Armille tsempit tulevaa siirtoa varten :)

Paljo sie Kirsi oot aikasemmilla kerroilla pistelly? Itse pistelin "parhaimmillaan" 250 viimeks ekat neljä päivää ja sitä edelliselläkin kerralla useampana päivänä ja nyt olen iha ihmeissäni ku ei tarvii pistää ku "vaan" 200 :D

Kiva kuulla Nipsu että saitte asiat puhuttua miehen kanssa, edes jotenkin. Meillä käytiin edellisen hoidon jälkeen myös vakava keskustelu ku miulle puhkes hypomania siinä pistelyiden aikana ja se sit laukas masennuksen ku siirrot sun muut oli tehty. Tilanne onneksi rauhoittui nopeasti niin kuin miulla yleensäkkin, mutta mieheltä tuli pieni epäluottamuslause...
 
Onnistuneessa hoidossa aikanaan pistin aina 200 yksikköä Puregonia, 150 yksikköä Menopuria ja Orgalutranin, kaikki kolme samana iltana. Orgalutrania olen pistellyt molempiin reisiin ja navan seudulle, enkä koskaan ole osunut suoneen - ylipäätään milloinkaan en ole saanut ruiskuun verta. Ja siis piikkejähän tulee laitettavaksi se reilu 30 kpl/hoito.
 
Aikaisemmissa hoidoissa annos on ollut 150IU. Ekalla kierroksella pelitti, tokalla ei. Oisko syynä se, että alkaa tämä fertiili ikä olla pikkuhiljaa loppumassa. No toivottavasti ehtisi vielä sen pienen ihmeen tekemään, tai siis onnistua sen tekemisessä.

En ole koskaan suoranaisesti suoneen pistänyt, pari kertaa varmaankin neulalla jonkun hiussuonen rikkonut kun oon mustelmia aikaan saanut.
 
Hei kaikille!

Mahtuisiko yksi pikkukakkosesa haaveileva mukaan. :wave:
Olen 33-vuotias ja mieheni 37-vuotias. Yhteistä taivalta takana 15-vuotta ja yksi poika siunaantunut heinäkuussa 2010. Minulla on siis pco ja prolaktiiniarvot koholla, joten ne ovat lapsettomuutemme syy. Miehen simpat ovat normaalit. Aiemmin aloitimme hoidot kesäkuussa 2008 Tyksin lapsettomuuspolilla. Suurin osa ajasta kului testeihin ja oikeiden lääkeyhdistelmien löytymiseen. Lopulta lääkearsenaalina oli 2000mg metforemia, tamofenia (toimii munasolujen kasvatukseen) ja pistoksina puregonia. Tietysti irrotuspiikki ja lugesteronia tukemaan kiinnitystä. Tarkkoja vahvuuksia en nyt ulkoa muista. Ja tosiaan neljäs tällainen onnistunut hoitokierros toi toivotun plussan marraskuussa 2009. =)

Nyt ollaan miehen kanssa alettu miettiä kakkosta, kun alkuun mies oli hyvin vastahakoinen kakkosen hankintaan, kun hoidot rasittivat suhdettamme melkoisesti. : / Nyt hän on kuitenkin alkanut kallistua toisen lapsen hankintaan. Joten tarkoitus olisi tässä kevään aikana varata aikaa gynelle ja saada lähete Tyksiin. Jonot ovat yleensä noin 3kk. Mutta siis tavoite olisi, että alkusyksystä hoidot voitaisiin aloittaa. :D Mahdollisesti samalla lääkecoktaililla, ellei tilanne ole pahentunut. Toivon mukaan ei.

Meille siis riitti ihan ovulaationinduktiohoito ja kotona tapahtuva pupuilu. Mutta ei sitä nyt tietenkään voi tietää miten hormonit ovat muuttuneet. Kuukautisia minulla ei ole, ilman terolut lääkitystä. Eli omaa kiertoa on vaikea arvioida. Kerran on kuukautiset tulleet ihan luomusti 2,5kk jälkeen edellisestä terolut-kierrosta. Mutta yleisesti ottaen kierto venyy niin pitkäksi, että on pakko ottaa lääkkeellinen tyhjennys.

Toinen syy miksi odotan hoitojen alkua vasta syksyksi on se, että olen tässä pudotellut painoa ja tarkoitus olisi vielä noin 10 kiloa saada pois, ennen uusia hoitoja. Painoni ei vielä estä hoitojen saamista, mutta helpompi on kuitenkin aloittaa hoitoja kun olo on keveämpi ja mahdollisesti pienempi määrä hormonia tuottaa tulosta. Kuitenkin pco ja ylipaino ovat ongelmalliset yhdessä.

Mutta siis mielelläni tulisin mukaan seuraamaan keskustelua ja silloin tällöin jotain kommentoimaankiin, kunnes omat hoidot tulevat ajankohtaiseksi. Lääkärille aion viim. toukokuussa marssia. Tämä on nyt niin pitkä ketju, että yritän vähän taustoihinne tutustua ainakin tämän vuoden kirjoitusten pohjalta.

Plussarikasta vuotta 2014 :heart:

Toivottaa: Miukula
 
Piikit pistetty ja huh huh sanon mie... Yllätin itseni, pistin itse kummatkin piikit. Meinasin perääntyä orgalutranin kohdalla juuri ku neula oli menossa ihosta läpi mut sit kokosin itseni ja tuikkasin sen läpi :D En kokeillu menikö suoneen, ei olisi taidot riittäny mut pois ottaessa ei ainakaan verta vuotanut joten ei se sit kai osunut :) Maha muistuttaa tällä hetkellä neulatyynyä, mutta kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen itseeni!

Huomenna ultra, oikea puoli muljuilee ilkeästi ett siellä on ainakin herätty. Toivotaan ettei liian isolla arsenaalilla. Jännä patti jäi muuten siitä orgalista, iho hieman punoitti myös mutta se ilmeisesti aika yleinen haittavaikutus.

Tervetuloa Miukula :) Tarviaako muka uutta lähetettä hakea jos on jo hoitojen kautta yksi lapsi saatu? Meillä ei ainakaan tarvinnu... Suora yhteydenotto fertipolille riitti josta annettiin suunnitteluaika.
 
Miukula, tervetuloa mukaan ja tänne vaan ajoissa vaikei hoidot olisikaan alkaneet, täällä on mukava jutustella (kuten tällei välikierroillakin).
Jauhopeukalo, kun pistät, muista nostaa ihoa poimulle, niin se menee rasvakudokseen ihon alle. Paukama nousee yleensä siitä jos lääkeaine jää sinne pienelle alueelle rasvakudokseen, imeytyy kyllä sieltä. Verta jos tulee neulan pois vetäessä, se ei tarkoita että olisi osunut suoneen, vaan neula yleensä vaan rikkoo jonkin pikkusuonen ulostullessaan. Jos taas vedät ruiskun mäntää taakse pistettyäsi, ja ruiskuun tulee verta, silloin neula on suonessa. Riippuu lääkkeestä voiko sen pistää suoneen. Tässä tällaiset sairaanhoitajan vinkit pistämiseen:)
Mulla oli tossa IVF kokeilussa pari injektiota lihakseen, kävin kyllä sh-kaverin luona ne pistämässä kun ihan ei yltä omaan kankkuun pistää ja en kyllä uskaltaisi miehen antaa lihakseen pistää, siinä kun voi oikeesti aiheuttaa vahinkoa. Klinikalta tuli kyllä ihan maallikko-ohjeet kuvineen miten lihakseen pistetään, ai huh huh..
 
Maanantaita kaikille!

Oli sen verran vauhdikas viikonloppu, etten kerennyt ollenkaan palstailemaan. Vietettiin meidän neidin synttäreitä, voi hulinaa ja huisketta ja ihania pikkuihmisiä vieraina :)

Nyt on käyty sitten ekassa PAS:ssa :) Olo ja mietteet on kuitenkin vähän ristiriitaiset siirron jälkeen. Meidän kymmenestä alkioista oli yksi 8-soluinen valioyksilö sulatettu, mutta se oli menettänyt sulatuksessa soluistaan puolet eli oli siirrettäessä 4-soluinen. Mulla meni jotenkin osa lääkärin selityksistä ihan yli hilseen, mutta meidän klinikalla käytäntönä on ilmeisesti, että mikäli puolet soluista säilyy, niin alkio on vielä siirtokelpoinen. Onnistumismahikset ovat ilmeisesti vähän huonommat, mutta näillä mennään. Koska soluja oli kadonnut, niin sain lugejen lisäksi Gonapeptyl-piikin kiinnittymistä tukemaan, se pitää tuikata perjantaina. Outo fiilis siis, en oikein tiedä, mitä ajatella, kun tää on ihkaensimmäinen PAS-yritys... :confused: Vähän harmittaa, kun on niin ristiriitainen olo. No mutta, näillä mennään.

Heitänpä tässä ilmoille vähän gallupia noista alkioiden laadusta ja solumääristä, miten teillä muilla alkiot on PAS:seissa käyttäytyneet?

Niin ja millaisia kokemuksia on tuosta ihmepiikki gonapeptylistä?

Hurjasti tsemppiä hoitokuvioihin jauhopeukalo, armi74, kirsi76 ja prinsessatyttö! Miten sinulle kävi siirron kanssa Vieläkö?

popcornille vielä onnittelut hienosta hcg-lukemasta! Nyt vaan päivä kerrallaan eteenpäin :)

Entä miten sujuu tamtamin piinailut?
 
Juuri tuli uudet hcg arvot...
2800 :) :) :) Viime viikon ti oli se 200.
Hoitaja sanoi että hienosti noussut, juuri niin kuin pitääkin, eli raskaana ollaan ja pikku"hippunen" tukevasti kyydissä.<3
Nyt vaan pitäisi lopettaa stressaaminen ja iloita :)
Tsemppiä ja plussatuulia piinailijoille ja muille myös ++
 
Hattivattiselle vielä...
Meillä oli aika samankaltainen tilanne, eli 8solunen sulatettiin ja osa soluista menetettiin, meille lääkäri ei kertonut määrää mutta juurikin sanoi että jos puolet säilyy ja alkio näyttää elinkelpoiselta niin siirretään. Kohdussa on hyvät olosuhteet ja alkiolla hyvätkin mahdollisuudet jatkaa ja kiinnittyä. Minähän olin hiukan pettynyt ja pessimistinen... Meillä ei määrätty edes tuota kiinnittymispiikkiä.
No tässä ollaan eli kehiin vaan positiivisia ajatuksia, tarrasukkia, ja plussa tuulia :)
Meidän poikakin sai alkunsa heikommalla alkiolla (kun ensin oltiin siirretty varmaan 7 huippu alkiota, ilman mitään tuloksia) ja silloinkin oli samat fiilikset ja tuossa toi elohiiri touhuaa kuin sähikäinen :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: hattivattinen
Jauhopeukalo: ei meilläkään periaatteessa ole ollut kiinnittymisessä ongelmia, mutta mä kyllä suosittelen Gonapeptyliä. Tässä onnistuneessa hoidossa toki meni kaikki nappiin, mutta uskon että toi ihmepiikkikin auttoi, jos ei fyysisesti, niin henkisesti. :) Mulla osui Orgalutran ja Puregonkin pari kertaa suoneen, mutta kun kysyin klinikalta, sanoivat ettei sillä ole väliä. Sinne se imeytyy.

Hattivatttinen, meillä esikko tuli passista, 3-päiväinen 7-soluinen ihan hyvä alkio. Ja luonnonkiertoon tehtiin. Tällä kerralla käytössä Gonapeptyl, on kyllä ihmepiikki, kun plussa pamahti. :) Eli luottavaisin mielin eteenpäin, hyvältä kuulostaa! Tarrasukkia huurunenälle!

Kirsi, koska sulla on seuraava ultra? Toivottavasti tällä kertaa follia kasvaa masussa!
 
  • Tykkää
Reactions: hattivattinen

Yhteistyössä